2008
|
|
Administrazioen zeregina ezinbestekoa da hizketa teknologien sustapenean, batez
|
ere
hizkuntza komunitatea, gurean bezala, txikia denean. Beraiek baldintzatzen dute, hein handi batean, jarraituko diren ildo estrategikoak, eta beraiek sor ditzakete teknologia garatzeko baldintza egokiak.
|
2010
|
|
Eta horrela, bukaeran, abiapuntu bezala hartu dugun pentsamendura itzultzen gara: hizkuntzalaritzarentzat, bada, ama hizkuntzen ikerketa bezain premiazkoa da
|
ere
hizkuntza komunitateen ikerketa. Hizkuntzalaritza ez da guztiz errugabea baldin eta guk, hainbat eta hainbat lekutan, hizkuntza komunitateen bizi legeen aurkako erabakiak hartzen baditugu.
|
|
Ze bere zereginetako bat, finean," hizkuntza komunitatearen" gertaeraren baitan gordeta dagoenaz kontzientziatzea da, eta baita hizkuntza komunitate bakoitzaren eta berorren ama hizkuntzaren arteko elkarreraginetik historian zehar sortutakoaz kontzientziatzea ere. Orduan, bada, agerian geratuko dira hizkuntza komunitateen existentzian biltzen diren ebidentziak eta, aldi berean, posible izango da
|
ere
hizkuntza komunitatearen lege espiritual unibertsalaren eta exijentzia politiko eta ekonomikoen arteko lotura lortzea, berori bilatu behar delarik bizi beharrak gainditu ahal izateko. Lotura hori lortzeko, baina, ezinbestekoa da ere hainbat gauza argi eta garbi bereiztea, ze horrela bakarrik izango da posible estatuaren izenean neurri ezegokiak ez hartzea, adibidez, hizkuntza komunitatearen eskubidea ezeztatzen dutenak edota hizkuntza komunitatearen zein estatuaren emaitzak kaltetzen dituztenak.
|
|
Hizkuntza ikerketaren eta arraza teoriaren arteko konfrontazio bizian argi eta garbi geratu da, bai, hizkuntza zirkuluek ez dutela inolaz ere bat egiten edonolako arrazen sailkapenekin, baina baita ere —horretaz gain— jatorriaren inguruko egiazko gertaerak ezin daitezkeela hizkuntza komunitateekiko erlazio kausal batean kontsideratu. Hori ederki asko ikusten dugu, batetik, antzeko jatorria dugun gizakiok hizkuntza komunitate ezberdinetan aurki gaitezkeela egiaztatzerakoan, eta, bestetik, jatorri komuna
|
ere
hizkuntza komunitatearen bidez zehazten dela atzematerakoan, ze ama hizkuntzaren esparruak funtsezko esanahia du bizitzaren eta ezkontzaren zirkulurako. Ukipen guztietan erabakigarria den ezberdintasuna, baina, honetan datza:
|
|
Jakin behar dugu, bai, hizkuntza komunitatearen gertaera esparru espiritualean oinarritzen dela, eta baita
|
ere
hizkuntza komunitatearen legea behar baten espresioa dela, hain zuzen, giza bizikidetza —egiaz gizatiarra izateko— indar espiritualean oinarritzeko beharraren espresio argiena. Zenbat eta" herriei" buruzko pentsaeraren nahitaezko kontzeptuek estuago heldu esparru espiritualaren oinarriari, orduan eta hautemangarriagoa eta funtsezkoagoa izango zaie hizkuntza komunitatearekiko lotura.
|
2017
|
|
Hiztun osoak ez direnak
|
ere
hizkuntz komunitatearen parte dira, jakina. Alde batetik, hiztun naturalak (A) ditugu eta, bestetik, kultur bidetik ikasi dutenak (B).
|
2023
|
|
Atxikimendu ona eta erabilera ohikoa duten ikasleen kasuan, esaterako, beste eskualde batzuetako gazte euskaldunekin mintzatzen hasteko ziurtasunik eza eta urduritasuna jaso ziren ikerketan. Seguru sentitzen diren eskualdetik ateratzean, haiek
|
ere
hizkuntza komunitate gutxituko hiztunek ohikoa duten estres linguistikoa jasaten dute.
|