Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2010
‎«Gizarte eredu bat nahi badugu, non emakumeenganako indarkeriarik ez dagoen, batez ere haur eta gazteen hezkuntzan ikusten dut egin behar dela prebentzio lana».
2012
‎Edozelan ere, euskal literaturaren irakaskuntza sistematikoa 1960ko hamarkada inguruan hasi zen (hamarkada horretatik aurrera euskara eta euskal kulturaren irakaskuntza bermatuko zuten ikastolak hasi ziren sortzen Bizkaian eta Gipuzkoan). Gainerako herrialdeetan egin zen bezala, Euskal Herrian ere haur eta gazteengan nazio nortasuna sortzea helburu hartuta, literaturaren alorrean idazle batzuk kanonizatu ziren; horiek izango ziren ondare literario nazionala osatuko zutenak, alegia, belaunaldiz belaunaldi memoria historikoan gordeko zirenak (aipagarriak dira, besteren artean, literatura idatziaren hastapenetan, XVI. mendean, Etxepare eta Leizarraga; XVII. mendean Axular eta, neurri apalagoa... Baina, literaturaren historia irakasteko helburuari denbora gutxiren buruan gehitu zitzaion testua ikaslearengana hurbiltzeko xedea.
‎Esparru berean, azpimarragarria da Bisquerra k adimen emozionalari dagokionez urteetan egindako lana, kaleratu duen material berriena 2011 urtekoa delarik hain zuzen ere. Monjas ek ere haur eta nerabeekin gizarte trebetasunak jorratzeko oso erabilgarriak diren materialak ditu, 2006 eta 2007 urteetan argitaratuak izan direnak hain zuzen ere.
2016
‎Conrad-ek (2007) bere aldetik, jokabide anormalak bideratzeko medikuntzak egin dituen ahaleginak aipatu zituen, teknologiaren erabilera zerbitzu horretara jarrita. Teknika aurrerabideek status quoaren euskarritasuna bilatzen dute maiz, baina subjektuengan sortzen duten eragina eta, batez ere haurrengan sortutakoa, jasan beharreko marka itzulezin bihurtzen da askotan. Errealitatea desitxuratu eta osasunaren izenean egiten den kontrol mekanismo bihurtzen da haren praktika.
‎Bonolik (2006) beste era batera laburbiltzen ditu: diru sarreren eta lan merkatuaren ezegonkortasunen ondorioz, zaila da bizimodua mantentzea, batez ere haurrak dituzten familientzat, eta are zailagoa partaide bakarreko familientzat. Bi soldata dutenek ere gero eta arazo handiagoak dituzte lana eta familia bizitza uztartzeko.
2019
‎Azken horretan elkartu zitzaion Roy Hart ikasle gisa, famatua egingo zena bere antzezlan bokalekoengatik, baina psikologian ere aditua zena. Laboak ere haurren psikiatra gisa lanean aritu zeneko soinu eta jarrerak baliatu zituen bere kantagintzan (Rodriguez, 2010: 20), zentzu horretan, Wolfsohn, Hart eta bere artean zubiak irudikatu genitzakeelarik:
2020
‎Irakasle gehienek aitortzen dute museoetara joateak abantaila besterik ez diola ekartzen ikasketari, eta pedagogoek ere Haur Hezkuntzatik hasita aholkatzen dute museoetara bisitaldiak egitea, eta museo askok, hala ulertuta, kabinete pedagogikoak eta programak diseinatu eta martxan jarri dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia