2006
|
|
Horrela, elkarrekintzaren sinkroniahautsiko da eta haurra lotsa esperimentatzen hasiko da, sozializazio prozesugoiztiarraren osagai afektiboa dena. Lotsak zaintzailearekiko lotura afektiboarenhaustura eragiten du, eta zaintzailearen esku geratzen da berau konponduko duenelkarrekintza hastea; horrela berriro
|
ere
haurraren eta zaintzailearen arteko birtopaketa afektiboa gertatuko da. Horrek haurra berriro seguru sentiaraztea dakar, etabere garapen autonomoarekin jarraitzea baimentzen dio zaintzailearekiko atxikimenduzko lotura mantentzearekin batera.
|
|
Autoebaluazioan entrenatu eta gero, gurasoak edo irakasleak egun jakinbatean ebaluatu beharreko portaera deskribatzen du. Haurrak bere burua ebaluatubehar du portaera horri buruz, eta gurasoak edo irakasleak
|
ere
haurra ebaluatuegingo du portaera berberari dagokionez. Guraso edo irakaslearen eta haurrarenebaluazioak bat datozenean, saria ematen zaio haurrari.
|
2007
|
|
5 Alternatibak eskaini: haurra animatu etxe barruko zein kanpoko jardueretanparte hartzera, eta guk
|
ere
haurrarekin horietan parte hartu; besteak beste, jolasak, kirolak, irakurketa eta zaletasunak.
|
|
Halaber, gurasoek aukeratzen dute seme alaben eskola, eta horrekeragina du gizarte ezagutzaren garapenean (ikus VI. kapitulua) eta bereziki nazioidentitatearen garapenean. Gainera, gurasoek aukeratzen dituzte, gisa berean, seme alaben eskolatik eta familiatik kanpoko testuinguruak (besteak beste, menditaldeak, aisialdirako taldeak eta antzekoak), eta horietan
|
ere
haurrek herrialdeeiburuzko ezagutzak eskuratu ditzakete. Horrez guztiaz gain, gurasoak askotanizaten dira haurrek ikus ditzaketen saioak, filmak, irakur ditzaketen liburuak etaantzekoak aukeratzen dituztenak.
|
2008
|
|
10 puntu edo gutxiago lortzen baditu, laguntza berezia du. Filhoren proba asko erabili bada
|
ere
haurren irakurketarako heldutasuna neurtzeko, ez dirudi balio aurresale handirik duenik (González, 1985). Irakurtzen eta idazten ikasteko, heldutasun orokorra lortu behar dela suposatzea dago probaren oinarrian.
|
|
Datu bilketa batez
|
ere
haur eskola eta eskolen bitartez egin da, gurasoen artean haur eskoletako arduradun eta hezitzaileek banatutako galdetegien bidez. Beste batzuetan, gurasoengana zuzenean joaz egin zen galdetegien banaketa.
|
2011
|
|
Beste% 7 ahoz bakarrik erabiltzen da eskolan, eta eskolak irakasten duen hizkuntza (nagusia) ikasi bitartean bakarrik. Alegia, helburua ez da inondik
|
ere
haurrek etxetik dakarten hizkuntza eskolan ere garatzea, baizik eta eskolan irakasten den hizkuntza bereganatzea. Txinan egiten den cun hizkuntza, horren adibide da.
|
2014
|
|
...Cek (Minbiziaren inguruko Nazioarteko Ikerketa Agentziak) besteak beste telefono mugikorrek sortutako uhin elektromagnetikoak posibleki minbizia eragiletzat jo dituzte, eta 2B atalean sailkatu58 Horien erabilerak garun tumore kaltegarriak (gliomak) pairatzeko arriskuaren hazkundearekin duen lotura onartzen dute eta uhin horien agerpena ahalik eta gehien gutxitu behar dela aldarrikatzen dute, batez
|
ere
haurren kasuan. Europako Kontseiluaren aipatutako ebazpenean Europako gobernu guztiei ahal duten heinean uhin elektromagnetikoak sortzen dituzten erradiazioak gutxitzeko zentzuzko neurriak hartzeko eskatzen zaie.
|
|
Haurraren lehen hitzak izaten dira pertsona garrantzitsuen izenak (aita), animalia ezagunak (katua), ibilgailuak (autoa), jostailuak (pilota), janaria (esnea), gorputz atalak (begiak), arropa (kapela), etxeko gauzak (ordularia) eta agurrak (agur). Hitz horiexek dira duela 100 urte
|
ere
haurrek esaten zituzten lehen hitzak, baita gaur egun esaten dituzten lehen hitzak ere. Haurrek, askotan, hitz bakar batekin nahi asko adierazten dituzte, hau da, «gaileta»k «hori gaileta bat da» edo «gaileta bat nahi dut» adieraz lezake.
|
|
Lehenengo hilabeteek aurrera egin ahala, soinuak aukera handiagoarekin agertzen dira. Esaterako, bost hilabeteetara, garrasiek, marmarrek, ahopeko kantuak, oihuek eta hizketaren antzeko soinuek
|
ere
haurraren hizkuntzaren errepertorioa osatzen dute.
|
|
Gizarte harremanetan
|
ere
haur oldarkorrek indarra eta irainak gehiago baliatzen dituzte, zakarragoak dira eta errazago botatzen diete besteei errua, gogoetatsuen aldean.
|
2015
|
|
Horiegin ahal izateko, 3,5 milioi hitz inguru dituen corpus digitalizatu, lerrokatu eta eleanitza sortudugu, AleuskaPhraseo corpusa, alegia. Itzulpen moduak hau da, sorburu eta xede testuaren artekoharremanak berebiziko garrantzia dauka gure kasuan, itzulpen asko batez
|
ere
haur eta gazte literaturan (HGL) zeharka, zubi bertsio batetik abiatuta, egin izan direlako, eta egiten direlako. Corpusean, baiustez zuzenean bai ustez zeharka itzuli diren testuak jaso ditugu, bien artean dauden berdintasun etadesberdintasunak deskribatzeko asmoz.
|
2019
|
|
Parte hartzaileek Blum Rosseta Livingston ekin (2016) bat egin dute eta garrantzi handia eskaintzen diote pantailen bidezj asotzen diren edukien eta edukien izaerari. Ziberjazapena eta gailu digitalen gehiegizkoerabilera
|
ere
haur eta gazte askotan errepikatzen diren gatazkatzat hartzen dituzte. Aldiz, Pacheco, Lozano eta Gonzalez-en (2018) lanen emaitzen kontra, uste dute sexting a edotapertsona ezezagunekin harremanak izatea ez direla ohiko praktikak adin txikikoen artean.
|