Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2001
‎Izotzaren araudi tekniko sanitarioak izotz naturala eta izotz artifiziala bereizten ditu, azken hori bakarrik erregulatzen badu ere, hori baita elikatzeko izotz gisa onartzen den bakarra. Araudi horrek eragina du bai izotzaren industrialari edo fabrikatzaileei, bai banatzaileei, merkatariei eta, bereziki, ostalaritzako edo sukaldaritzako profesionalei, haien establezimenduetan izotza sartzen baitute kontsumorako produktuetan. Edateko ura lehengai gisa Janari izotza edateko uraren bidez egin behar da, eta, beraz, berariazko legeriara jo behar dugu, eta berezko ezaugarriak izan behar ditu:
‎Azken batean, sendabelar hori nola erabili behar den zehaztea da kontua. Ordenaren arabera, neurria “zuhurtzia” gisa hartzen da, eta eragina du bai “sendabelarren modalitatean”, bai infusioan presta daitekeenean. Debekuak indarrean dauden ikerketak bukatu arte iraungo du.
2002
‎Nola igorlea hala hartzailea, biak, munduaren eraginpean bizi dira. Egoerak (testuinguru politikoak, sozialak eta kulturalak) eragina du bai igorlearengan baita hartzailearengan ere. Bietatik inor ez dago kanpo eraginetatik salbu.
2005
‎Era berean, Granadako ikerketa taldeak erakutsi du Espainiako emakumeen %70ek inoiz hartu dituela mota horretako botikak, eta kasu askotan errezeta medikoa behar izaten dutela. Datu horiek, ordea, ez datoz bat baldintzatzaile fisiologikoekin, ezta generoaren araberako zenbait portaera zehazten dituzten kultura eskemekin ere, eta aurreiritzi horiek eragina dute bai Osasunean bai emakumeengan, Romoren arabera.
‎gizabanakoa —bere borondateaz eta independentzia moralaz kontziente den heinean— edonolako lekutan autonomo eta aske den bezala, giza espezie guztia aldiz —landare eta animalien espezieekin gertatzen den bezalaxe— naturarena da. Hainbatek eragina dute bai giza espeziearen jatorrizko disposizioaren gainean bai gizabanakoaren garapenaren gainean, hala nola, gizakia datorreneko arrazak, berau dagoeneko lurrak, honek arnasten duen aireak eta beronek behatzen duen zeruak. Leinu bat beste baten aurretik da berez saritua eta, honengatik, nazioen bilakaeren historia zahar zein berriak eskaintzen duen gauzarik bikainena eta ederrena, egiaz, ez da hainbeste esfortzuaren, saiatzearen edo formazioaren fruitua, baizik eta espirituaren zein gogoaren indar ezberdinen zorioneko tentsioaren, joeraren eta nahasketaren emaitza naturala.
2008
‎Beraz, faktore genetikoak gutxietsi eta ingurunearen garrantzia azpimarratzen zuen. Bestalde, erakutsi zuen ikaskuntza prozesuak eragina zuela bai ezagutza berriak eskuratzeko, bai eta garapen sozioemozionaletarako ere.
‎LOU aldatu aurreko lege esparruak ez zuen erraztu mundu akademikoa eta enpresarena elkartzea Kopuru hori gorabehera, gure herrialdean spin off bat sortzeko prozesua ez da batere erraza izan, unibertsitateko ikertzaile eta irakasleek oztopo handiak izan dituzte beren proiektuak sendotzeko; izan ere, lege esparruak ez zien laguntzen mundu akademikoaren eta enpresaren arteko topaguneari, batez ere enpresa publikoaren eta enpresa kudeaketaren arteko bateraezintasunari dagokionez. Unibertsitateen Lege Organikoa (LOU) aldatu ondoren, lankidetza hori bultzatu da zenbait neurriren bidez. Neurri horiek eragina dute bai unibertsitatearen eta enpresaren arteko harremanen ingurune orokorrean, bai unibertsitateko langileek LEBetan parte hartzeko eta motibatzeko prozesuan. Unibertsitateko langileen parte hartzea Ikertzaileak edo irakasleak LEB bat sortzeko edo hari lotzeko erabakia hartzen duenean, hainbat aukera ditu:
2010
‎Horren haritik hitz egiten du Schlieben Langek, berriz ere," hizkuntzaren irakaskuntza emantzipatzaileaz" 191 Komunikazioaren etnografiak, horrenbestez, bere egiten du hizkuntz irakaskuntzaren inguruko kezka; eta —aipatutako testuinguruaren ikuspuntutik— helburu den konpetentzia komunikatiboa, egiaz, interakzio komunikatiboaren bidez soilik eskura daitekeela azpimarratzen du. ...n, hain zuzen —eta Moreno Fernandezek azpimarratu bezala— diziplina soziolinguistiko hori halaber funtsezko tresna delako" zer hizkuntza irakatsi eta horiek nori irakatsi" erabakitzeko192 Bere zeregina, bereziki, hizkuntza, dialekto edota erregistro ezberdinek sortutako egoera eleanitzetan zentratzen da, eta, zinez, hortik jaiotako hizkuntz planifikazioak eta politikak zuzeneko eragina dute bai hezkuntza sisteman bai hizkuntz irakaskuntzan. Horren oinarria dela-eta, bada, zera dio Fasoldek:
2011
‎Guztiz frogatuta dago,% 100ean, elikadura gehiegikeriek, alde batetik, hau da, kaloriekin pasatzeak, edo gantz saturatuekin, trans gantzekin, azukreekin, eta elikadura gabeziek ere bai, bestetik (zuntz gutxi hartzeak, edo herdoilaren aurkako gaien faltak) eragina dutela bai minbizia garatzeko orduan, eta bai hari aurre hartzeko orduan ere.
‎Inguruneko hezkuntza planak eragina du bai eskola eremuan, bai eskolaz kanpo, eta eskolako eta aisialdiko harremanetan. Adingabeen hezkuntza beharrei erantzun integratu bat ematen saiatzen den tresna bat da.
‎Erronkei edo gatazkei aurre egiteko modu hori onuragarria da ikuspuntu ekonomikotik; izan ere, beren arazo dietetikoen eta osasun arazoen inguruan autogestio trebetasunak hartzen dituzten pazienteak ekonomikoagoak dira, paziente gisa, osasun sistema publikoetarako. Elikadura coachingaren abantailek eragina dute bai pazienteengan bai osasun sisteman, paziente bakoitzari baliabide gutxiago baina eraginkorragoak eskaintzen baitizkio. Australiako osasun sistema publikoak coaching a sartu du osasuna sustatzeko eta gaixotasunak tratatzeko ekintzak kudeatzeko tresna gisa.
2012
‎Taldeen funtzionamenduan pisu handia duen beste faktoreetako bat liderrarena da, zalantzarik gabe. Taldeetan dauden liderrek zer nolako sentsibilizazioa duten, zer nolako erreferentzia kulturalak dituzten, zer nolako aurreiritziak (lehen aipatu dugu baten bat)... sekulako eragina du bai produktuen programazioan eta, baita, nola ez, talde barruko hizkuntza harremanetan ere. esan bezala, debako taldeek ez daukate herriaren ikuspegi orokor eta bateratu bat, helburuak adosteko eta (balia) bideak markatzeko. kultur taldeek, orokorrean, ez dute euskal kultura eta euskara bera biziberritzeko, prestigiatzeko eta balioan jartzeko daukaten potentzialitateari buruzko kontzientziarik... Ikusi dugunez, euskal hiztun komunitatearen elikagai izan daitezen, beharrezkoa dute taldeek kultura eta hiztun komunitatearekiko hausnarketa egitea. kulturgintzaren eraginaren inguruko diskurtso berriak lantzea ezinbestekoa dela esango genuke eta, bide horretan, baliagarriak izan daitezke, nik uste, ekologiak edo genero berdintasunak, parekidetasunak, eskaintzen dizkiguten euskarri eta argumentuak. kaletar, herri mugimendu, erakunde publiko zein merkatuan mugitzen diren enpresen artean diskurtso horiek zabaldu eta bere egin ditzaten saiatzea behar beharrezkoa dela iruditzen zaigu.
‎Prebentzio eta desmobilizazioaz gain, erakunde humanitarioek aldarrikatzen dute “adin txikiko soldaduak birgaitzea eta birgizarteratzea funtsezkoa dela errealitate horren aurka borrokatzeko”. Gatazka batean parte hartzearen ondorio psikiko nahiz fisikoek haurrei eragiten diete, eta eragina dute bai beren etorkizun pertsonalean, bai bizi diren komunitateetan eta garatzeko aukeretan. Adingabeko soldaduak desmobilizatu ondoren, “errehabilitazio fisiko eta psikologikoa landu behar da, bai eta familian eta komunitatean birgizarteratzen ere”, azaldu dute.
2015
‎Honek eragina du bai ikasleak erakartzeko, bai euskal kultura unibertsitate eta hiri horietan ikusgarri egiteko, eta baita euskal gaiei buruzko interes akademikoa pizteko ere. Parisko Sorbona IIIko irakurle Miren Ibarluzeak horixe aipatzen du:
2019
‎«Berak eskatu zuen»; «Nahi zuen»; «Gezurretan ari da gertatutakoari buruz»; «Ez zen bortxaketa izan, nahitako harremana baizik»; «Bortxatzaileak ez zuen minik egin nahi»; «Bortxaketa ez da hainbesterako» eta «Bortxaketa gertaera desbideratu bat da». Bortxazko mitoak diskurtso erlijioso, sozial eta juridikoetan aurkitzen dira (Edwards et al., 2011) eta eragina dute bai biktimetan baita sexu erasoak epaitzen dituzten justizia arloko aktoreek hartutako erabakietan ere (Sacks, Ackerman eta Shlosberg, 2018).
2020
‎L. O.: Hizketan ari denean norbait, esaten duena ulertzen ez bada ere, jaramon egiten ez bazaio ere, ahoskera hautematen da, eta ahoskerak eragina du bai ulermenean bai kasu egite horretan ere.
2022
‎Control de la manera de la manera de la medida. Kafea Kafeari dagokionez, prestatzeko hainbat modu daude, eta horrek eragina du bai zaporean, bai usainean, bai kafeina edukian. Hala, intentsitate handiena dutenak espresso motakoak dira, Kaikua eta Eroski (119 mg kafeina ontzi bakoitzeko); arinenak, berriz, hauek dira:
‎JAUREGI: Praktikan jartzea kosta egiten zaigu, nahiz eta sinetsi horrek eragina duela bai gure osasunean, bai gure ingurumenean, bai ekonomian...
2023
‎Mobilizazio sortaren aurkezpenean, «kezka» adierazi dute gehiengo sindikalak eta plataformak, sistema publikoa pixkanaka «desegiten» eta «pribatizatzen» ari dela sinetsita. Uste dute horrek eragina duela bai herritarrek jasotzen duten artan bai langileen lan baldintzen okertzean. «Narriadura hori ez zen atzo hasi; oinarria du 2008ko krisiaren murrizketa politiketan», azaldu du Begoña Ruizek, intersindikaleko bozeramaileak, gaur eginiko agerraldian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia