Emaitzak: 7
2012 | ||
Askotan pentsatu izan dut, eskolak eta euskaltegiak euskalduntzeko gune izan diren modu berean, kalea bera gai izan dela jendartea erdalduntzeko. Euskarak, hortaz, | erabiltzeko espazioak irabazi beharra dauka, espazio publikoak eta pribatuak. Horretaz jabeturik, AEKn aspaldi jarri genituen martxan Praktika jarduerak deitzen ditugun egitasmoak (Berbalagun, guraso barnetegiak eta ibiltariak, ekitaldi kulturalak...). | |
2017 | ||
...k batez ere kalitatezko sektore profesionaletan egoten dira, eta gaztelania mantentzen duten gaztelania hiztunak geografikoki zein arlo profesionalean gutxi mugitzen direnen profilarekin lotuta daude. asimetria horrek azaltzen du, hein handi batean, zergatik egiten duen gora progresiboki katalanaren erabilerak klase ertaineko biztanleen artean eta jendea nagusiago egiten den heinean. bi hizkuntzak | erabiltzeko espazioen desberdintze sozial horrek ere badu zati bat geografiarekin lotutakoa, hau da, ohikoagoa da Metropolialdeko eskualdean kataluniaren barnealdean baino, non katalana hartzea fenomeno orokortuagoa eta klase desberdintasunek ez hain markatua baita.• | |
2021 | ||
Bestetik, bigarren atalean aipatu denez, Bilbo sinbolikoa ere aintzakotzat hartu behar dugu: gazteen irudikapenetan gaztelania bakarrik | erabiltzeko espazio gisa ageri da Bilbo, non hizkuntzen erabilerarako arau sozial argiak dauden eta euskararen erabilera zigortzen den. | |
Bi profil horietako gazteek parte hartu dute ereduko kirola proiektuan, nahiz eta, kasu honetan, haurrei eta gazteei begirako euskarazko aisialdi eskaintza garatzearekin konpromisoa duten kirol klubetako kide izan gazte horiek. Ondorioz, gazte askorentzat kluba zen, eskolarekin batera, euskara | erabiltzeko espazio nagusia. | |
Babesgunearen baitako ikasketaprozesuan gerta daiteke kide guztiek helburu berberak ez identifikatzea. Hiztunek babesguneetan euskara | erabiltzeko espazio seguruarekin egin dezakete topo, eta hizkuntzaerabilera eroso bat gauza dezakete. | |
Babesgunearen baitako ikasketa prozesu horretan, gerta daiteke kide guztiek helburu berberak ez identifikatzea. Hiztunek babesguneetan euskara | erabiltzeko espazio seguruarekin egin dezakete topo, eta hizkuntza erabilera eroso bat gauza dezakete. Norberari eroso zaion erabilera maila hori, ordea, desberdina izan daiteke babesguneko kide diren pertsonen artean. | |
2023 | ||
4 Komunitate bakoitzari egokitutako espazio elebakarrak sortzeko proiektua: Proiektu honetan hizkuntzak | erabiltzeko espazio seguruak sortzeko ideiak garatu ziren. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
erabili | 7 (0,05) |
Lehen forma
erabiltzeko | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
erabili espazio | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
erabili espazio seguru | 3 (0,02) |
erabili espazio desberdindu | 1 (0,01) |
erabili espazio gisa | 1 (0,01) |
erabili espazio irabazi | 1 (0,01) |
erabili espazio nagusi | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |