2001
|
|
Ez naiz teologo, hurrik
|
emanik
ere ez. Ezta ere eskrituretan aditua.
|
|
Gogoan eduki behar dugu edozein datu fisiko, objektibo, onartua izan dadin zientzian bertan, zientziazko fede miragarriak babestua izan behar duela. Hau da, ez dakigula, hurrik
|
emanik
ere ez, nolatan sortzen den gugan geure aurrean dugun zerbaiten irudia —ispilu batean azaltzen den neure aurpegiaren irudiaren irudia, adibidez— Hori zientziaz jakiteko, jakituria bete betea eduki genuke horrenbeste mezu eta mezulariren bitartez hor dagoenaren gain gugan sortzen den irudiaren berri: lehenbizi fisikazko jakituria (korpuskulu edo antzeko, uhin, indar mota, arazo kuantiko); gero biologiazkoa (era guztietako milioika zelula miragarrien katearena); gero psikologiazkoa, eta abar.
|
2003
|
|
Bere helburuek egonkor irauten dute, edo aldatu egiten dira, argudio baten ondorioz, edo aspermenaren, edo esperientzia konbertsio baten ondorioz, edo norbait liluratu nahi duelako, eta abar. Xede bat
|
emanik
, hura lortzen saia daiteke talde antolatuen laguntzaren bitartez, edo bakarrik. Arrazoimenera jo dezake, edo emoziora.
|
2005
|
|
Zintzoen adostasunak justizia onesten du eta justizia eza gaitzesten; hurrean ere, justizia ezak Jainkoa du etsai, justiziak laguntzaile duen modu berean, Jaunak bere epaiak gordetzen baititu bizitza honen ondorengorako; hain moldez, non anitzetan bere indarra bizitza honetan ere erakusten baitu. Horixe erakusten du historiak, adibide asko
|
emanik
.
|
2006
|
|
Gizarte homerikoan guztiz mespretxatzen da koldarkeria (analkij). Gerra nagusitzen delarik, oroz gain laidotuko da, indarrari bizkar
|
emanik
, borrokari eta heriotzari itzurtzen saiatzea. Heroi homerikoei behin eta berriro gogorarazten zaie koldarkeriak eragiten duen mesprezua:
|
2007
|
|
Aro Lausoari amaiera
|
emanik
, Aro Arkaikoan Helade berriro sartuko zen historian: aurrerapen ugari egin ziren, gehienak nabigazioarekin, komertzioarekin eta kolonizazioak ekarri zuen polis berriaren egiturarekin harremanean.
|
2013
|
|
Baina erlatibistak zerbait gehiago eransten du: eraikin horien artean ez dago hartu
|
emanik
edo, baldin badago, hartu emanak ez du etorkizunik. Erlatibista ezkorra da.
|
2016
|
|
(Darwinek horiek bereizi egiten baititu aro zibilizatuetako adimen altuen Jainko altutik, horren jatorria justifikatzera bera sartu gabe). 74 Azaldua dago era honetan nondik nola ezjakintasunetik sortua den basatiaren (eta jende ilustratugabearen) pre edo kuasi jainkoa. Dena den, ‘Jainkoarentzat’ hori dena esplikazio askitzat
|
emanik
ere, oraindik esplikaziorik ez daukagu ‘erlijioarentzat’, hots, espiritu edo Jainko horiekiko edo horrekiko zenbait gizarte basatik75 nahiz modernok eta jende ilustratuk ere ageri dituen sentimendu, jarrera eta jokaerentzat. Darwinek horren sustraiak orobat naturalak izan litezkeela iradokitzen du, zakurraren adibidearekin berriro, horren nagusiarenganako debozioa erlijioaren hastapen modukotzat irazkinduz.76 Kasu honetan, hala ere, naturaltasunaren adieragintzak zuzenespen itxurarik ez du batere:
|