2007
|
|
Eginkizun hau ez dagokigu bakarrik euskaltegioi, baina gure arlo honetan, ezin diogu muzin egin gure erantzukizunari. Guregana hurbiltzen den ikasleari ezagutzaren eta erabileraren artean dagoen jauzian laguntza
|
eman
behar diogu gure esku dagoen guztia eginez. Gabezia horretaz konturatuta abian jarri ziren aspaldian Berbalagun edo Mintzalagun izenekin ezagunak diren egitasmoak.
|
|
Irakasleari ikas prozesuarekin sinkronizatuta aritzea eskatuko zaio. Ikasleari laguntza emankorra eta egokia
|
eman
behar dio. Horretarako ikasgaiak zentzua izan behar du.
|
|
Irakasleari ikas prozesuarekin sinkronizatuta aritzea eskatuko zaio. Ikasleari laguntza emankorra eta egokia
|
eman
behar dio. Horretarako ikasgaiak zentzua izan behar du.
|
|
Euskalgintzan daukagun funtzioa helduak euskara erabiltzeko trebatzearekin dago lotuta eta horren profesionalak gara azken baten, lanari beraz marko horretan
|
eman
behar diogu zentzua lehenengo eta behin, gogoz eta ilusioz bada hobeto, baina geure lanean integratzeko ahaleginarekin.
|
2010
|
|
1989an sortua, kulturaren ministeritzari lotu den erakunde arin horrek, 30 langile baino gutiago dauzka aurrekontu txiki batekin, Frantses hizkuntzarako ordezkaritza izena zuen. ...élégation générale à la langue française et aux langues de France) bilakatua da," estatuak gure herriko aniztasun linguistikoaren onarpena marka dezala" (www.dglf.culture.gouv.fr/). baina bere jarduera nagusia frantsesaren alde doa. urtero, irailaren 15eko, 1994ko Frantsesaren erabilerari buruzko legea aplikatuz, erakundeak frantsesaren erabilerari buruzko txosten bat parlamentuari
|
eman
behar dio. eskualdetako hizkuntzak 3/ 4 orrialdetan aipatuak dira. euskaldetako hizkuntzen aldeko jarduerak hemen ere xehetasunetan sartzea luze luzea litzateke, beraz egoerabalantze motz bat baizik ez dut eginen. estatuaren mailan, hizkuntzaplangintzetan lantzen diren eremuetarik bat bakarrik aski landu izan da nire ustez, hizkuntzen irakaskuntza. oro har, Frantziako ikasleen %2k eskualdetako hi... 72). halere, murgiltze eredua gutxien garatu den eredua da irakaskuntza pribatuan izanez. irakaskuntza publikoaren parekotasuneko elebidun eredua gehiago garatu da baina oztopoak ez zaizkio faltatzen ere (Coyos, Bat 70:
|
2011
|
|
norengana jo behar dugu? ispilua jarri dugu, baina nori
|
eman
behar diogu begietan ispiluarekin, nik mailaketa ezberdin batean jarriko nuke gaia:
|
|
erdara behar beharrezko kasuetan soilik erabili behar da, hizkuntza komunitatearen hizkuntzen eginkizunei ahalik eta kalte gutxien eragin diezaien. Bestela esanda, nahiz eta eleaniztasuna onartu eta beste hizkuntza batzuk jakin, hizkuntzen artean loturak eratzen ditugunean, lehentasuna
|
eman
behar diogu gure hizkuntza erabiltzeari: oinarri oinarrizkoa da.
|
2020
|
|
Euskararen erabileraren normalizazioan alderdiek jokatu behar duten rolaz aritu denean, Alder_ 4 ko informatzaileak esan du udalaren eragin eremuan, udal baliabideek ere bidea
|
eman
behar diotela normalizazioari. Eta horretarako lan ildoak zein diren adosteko orduan kontsentsua badagoela adierazi du.
|
2022
|
|
Baina lehen inpresio honen ondoren, datuen inguruko hausnarketa sakonagoa eginda, esan genezake, azken urteetan egindako lanak eman dituela bere fruituak, baina hizkuntzaren biziberritze prozesuak aurrera egingo badu, bultzada indartsuagoa
|
eman
behar diogula.
|
2023
|
|
Batera lan egiteak, baina, ez lioke agente bakoitzari bere izaera kendu. Gobernantza eredu honek lankidetza eremutik kanpo egiteko, eragiteko eta aldarrikatzeko autonomia
|
eman
behar dio eragile bakoitzari. Bai gizarte mugimenduei eta baita erakundeei ere euren independentzia onartu behar zaie, lankidetza eremu horietatik at erabakiak hartzeko, eta kasuan kasu aldarrikapenak ere egiteko.
|