2018
|
|
–Ez dago berdintasunezko alarde berezi bat antolatu beharrik?, adierazi zuen garai hartan Maribel Castellok: . Demostratu dugu alardearen funtsa ez dela aldatu
|
emakumeek
parte hartuta ere; beraz, orain alarde bakarra antolatu behar du udalak?. Hurrengo hilabeteetan, Oiasso konpainia mistoa jaio zen, eta haren bidez emakumeen partaidetza ahalbidetzea galdegin zieten alardeko buruei; ez zuten erantzunik jaso.
|
|
–Abotsanitzek ekarri duen berrikuntzarik handiena izan da gatazkaren bi aldeak onartzea: Jaizkibel dago, eta haren borroka legitimoa da, uste baitugu
|
emakumeek
parte hartzeko eskubidea dutela, baina beste milaka lagun ateratzen dira alardean, eta horiek ere kontuan hartu behar ditugu. Hogei urteko gatazkaren ostean, ez dugu aurrerapauso handirik eman aldarrikapenei begira.
|
|
Baina, hala ere, haurrak bidaltzen zizkiguten, iraintzeko, harriak eta arrautzak botatzeko??. 2000ko entseguetan, konpainia mistoko kideak bi aldiz geratu ziren ikastolaren barruan harrapatuta,
|
emakumeek
parte hartzearen kontrako ehunka pertsonak inguratuta, goizaldera arte. Kazetariei ere eraso zieten:
|
2019
|
|
Hasierako garaietan, emakume estatubatuarra emantzipatuago egon zen europarra baino. XIX. mendearen hasieran,
|
emakumeek
parte hartu behar izan zuten gizonek eginiko aitzindari lan gogor hartan, eta haien ondoan borrokatu ziren; gizonak baino askoz gutxiago ziren, eta, beraz, oso baliotsuak. Poliki poliki, ordea, Mundu Zaharreko emakumeenarekin parekatu zen haien kondizioa; haienganako galaitasunak bere hartan iraun zuen; emakumeek pribilegio kultural batzuei eutsi zieten, eta familia barneko toki nagusi bati; legeek eginkizun erlijioso eta morala ematen zieten askotan, baina gizonezkoek zituzten beren esku gizartearen giderrak, guztiz.
|
2020
|
|
Ez da sukaldatzeak baliorik ez duela, baizik eta emakumeek sukaldatzen dutenean baliorik ez duela, kobratzen ez dutela, etab; eta gizonek sukaldatzen dutenean, aldiz, gradu profesionalak, masterrak eta karrerak sortzen dituztela (gizonez beteta), eta eratzen dute sukaldeko talentu eta epistemologia, etab. Aipatu logika patriarkal horri jarraiki, emakumeen parte hartzea handiagoa da gune informaletan eta gizonena gune formaletan (ikus Sagastizabalen, Stolle and Micheletti 2006; Hernández 2008; Coffé and Bolzendahl 2010). Baina, berriro ere, aldea ez dago gizonek eta
|
emakumeek
parte hartze politikoari eskaintzen dioten denboran, baizik eta parte hartze motan: emakumeek bere genero rolarekin zerikusia duten eremuetan parte hartzen dute gehiago, hau da, feminitateak berarekin daramatzan balio eta praktika horietan, hala nola, beste pertsonekin lan egitea eskatzen duten jardueretan, beste pertsonak entzun, lagundu, babestu, etab. dakartzaten jarduerak, eta gizonak, aldiz, politika formalarekin erlazioa duten jardueretan eta ekintza ez konbentzionaletan (izendapen hori egokia ez den arren), manifestazioetan eta grebetan parte hartzea, adibidez.
|