2016
|
|
Hortxe beltzez jantzita dagoen gizon txiki horrek dio
|
emakumeek
ezin dutela gizonek adina eskubide eduki, zergatik eta Kristo ez zelako emakumea. Ea, nondik etorri zen, bada, Kristo?
|
|
Otzanak eta etxekoiak dira pertsona beltz gehienak, eta emakume beltz gehienak, berriz, amak dira, ez besterik. Ironikoa badirudi ere, esklabotzaren aurkako literaturako alerik ezagunenak berretsi egiten zituen esklabotzaren oinarrian zeuden ideia arrazistak, eta, horrez gainera, kontzeptu sexistak ere betikotzen zituen, zeintzuen arabera
|
emakumeek
ezin baitzuten esparru politikoan parte hartu, hots, esklabotzaren aurkako borroka piztu zen esparruan.
|
2017
|
|
26 Horrek azal dezake, agian, zergatik desagertu ziren XVII. mendean antisorgailuak, Erdi Aroan erabilera zabala izan ondoren; prostituzio giroan iraun zuten soilik. Berriro erabiltzen hasi zirenean, gizonezkoen eskuetan zeuden jada, eta, beraz,
|
emakumeek
ezin zituzten erabili, gizonezkoaren baimenik gabe. Luzaroan, medikuntza burgesak eskaini izan zuen kontrazepzio bide bakarra kondoia izan zen.
|
|
Gogoko dugu tratu txarrak jasotako emakumeen istorioen berri zabaltzea, ederretik ozta ozta libratu direla konta diezaieten beste emakumeei. Eta, bestalde, errazagoa da, zeren kalean aritzen diren gizon
|
emakumeek
ezin dute beren jardueraz gezurrik esan, Internet bidez dihardutenek ohi duten bezala. Miserableena bilatzen dugu, eta zailtasun handirik gabe aurkitzen dugu, horixe delako, hain zuzen, jende guztiaren begi bistatik desagertzeko modurik ez duen prostituzio mota:
|
2018
|
|
Horregatik, Millen arabera, mundu modernora ekarri beharra dago ezkontza; estatusaren aztarnak ezabatu egin behar dira, eta ezkontzak, estatus kontua izateari utzi, eta kontratu bihurtu behar du. Estatusaren mundu zaharrean, izan ere, gizon
|
emakumeek
ezin zuten aukeratu zer posiziotan egon nahi zuten senar eta emazte gisa. Mary Shanley k hauxe azaldu du XVII. mendeko ezkontzaren inguruan:
|
|
aitaren legeak bere boterea eta agerpena hedatzeko eratutako edo adierazitako truke objektua direlako. Baina Faloa «izate» hori ezin da inoiz egokia izan,
|
emakumeek
ezin baitute sekula legea erabat islatu; feminista batzuek diote Faloa izateko emakumeek uko egin behar diotela beren desirari (uko bikoitza; hori bat letorke Freuden ustez femeninotasuna sortzen duen errepresio «uhin bikoitzarekin»), hau da, gabetu behar direla desira horretaz, beren burua bihurtuz Faloaren isla besterik ez izateko eta haren beharrezkotasun betierekoaren berme baino ez izateko...
|
2019
|
|
Kontratuen praktikak asko mugatu zuen poligamia; emakumeek fortunak pilatzen zituzten, eta seme alabei eskualdatzen; horrek bidea zabaldu zuen klase plutokratiko bat sor zedin. Ptolomeo Filopaterrek dekretatu zuen
|
emakumeek
ezin zituztela beren ondasunak besterendu senarraren baimenik gabe, eta horrek adingabe bihurtu zituen emakumeak bizi guztirako. Baina estatutu pribilegiatua izan zuten garaian ere, antzinako mundu hartan beste inon ez bezalakoa?, emakumeak ez ziren gizonen parekoak gizartean; kultuari eta gobernuari atxikirik, erregeorde izan zitezkeen, baina faraoia gizonezkoa zen; apaizak eta gerrariak gizonezkoak ziren; emakumeek bigarren mailan baino ez zuten parte hartzen bizitza publikoan; bizitza pribatuan, erreziprozitaterik gabeko leialtasuna eskatzen zitzaien.
|
2022
|
|
Uste dut badituztela. Aurreiritziz betetako morrosko ugari dago han hemen, diotenak
|
emakumeek
ezin dutela hau edo hori egin. Uste dut guk egiten duguna egin dezaketela.
|
|
Gazterik alargundu zen, eta halabeharrez hasi zen etxetik kanpo lanean. 1950eko hamarkadaren hastapenak ziren, gerra ondorena Euskal Herri osoan (Espainiako Gerrarena, Hegoaldean; II. Mundu Gerrarena, Ipar Euskal Herrian), eta sasoi hartan
|
emakumeek
ezin zuten edozein lanetan aritu. Aunitz ziren, gainera, ezkontzeko lana uzten zutenak, batzuetan legeak behartuta eta bertze batzuetan molde sozialen ondorioz.
|
2023
|
|
Aurreragoko beste pasarte batzuetan, emakumeen aurkako zapalkuntzaren bakantasunari erreparatzen dio Beauvoirrek. Beltzek eta juduek ez bezala, dio berak,
|
emakumeek
ezin dute beren zapalkuntzaren jatorria inongo gertaera historikotan kokatu. Alegia, emakume beltz, marroi eta juduen sufrimendua eta azpiratzea alboratu, eta, beste behin ere, zuri eta kristau gisa definitzen du" emakume" klasea.
|