2009
|
|
–Ongi da, besoan ez dizut minik egingo, baina esadazu, azkenean guztia jakingo dut-eta, handik ez bada, hemendik?; Teofilo Mariak, beraz, kontu hura ikertzeko asmoa zuen, bere hitza eta bere harrotasuna jokoan jarri baitzituen, ez alferrik jarri ere, orbetarren eta don Anizetoren aurrean; arrasto erraza zuen, gainera, Reginak argi adierazi baitzuen errudunak korukoa behar zuela, konklusio hartara iristea ere erraza zuen, egia esan, Adaren adiskidetasun eremua, Maria Bibianak eta hurbileko bizpahiru lagunek finkatutakoaz gain, koruko hartara mugatzen zenez gero?, eta Adak ez baitzuen ukatu; errealitate hura aintzakotzat hartuta, eszenaren bat edo beste imajina zezakeen Adak: zer gertatuko zen, adibidez, baldin eta saioetako baten erdian Teofilo Maria azalduko balitz eta koruko
|
emakumeei
galdetuko balie: –Nor da zuetatik irakurzalea??; horixe baitzuen txarra Teofilo Mariak:
|
|
–Hara, Joanes, ez izan ergela. Nik inoiz ez zieat
|
emakumeei
galdetzen Erromako edo Genevako moldean egiten dioten otoitz Jainkoari. Hik jokatu behar huke.
|
|
" Ongi da, besoan ez dizut minik egingo, baina esadazu, azkenean guztia jakingo dut-eta, handik ez bada, hemendik"; Teofilo Mariak, beraz, kontu hura ikertzeko asmoa zuen, bere hitza eta bere harrotasuna jokoan jarri baitzituen, ez alferrik jarri ere, orbetarren eta don Anizetoren aurrean; arrasto erraza zuen, gainera, Reginak argi adierazi baitzuen errudunak korukoa behar zuela –konklusio hartara iristea ere erraza zuen, egia esan, Adaren adiskidetasun eremua, Maria Bibianak eta hurbileko bizpahiru lagunek finkatutakoaz gain, koruko hartara mugatzen zenez gero–, eta Adak ez baitzuen ukatu; errealitate hura aintzakotzat hartuta, eszenaren bat edo beste imajina zezakeen Adak: zer gertatuko zen, adibidez, baldin eta saioetako baten erdian Teofilo Maria azalduko balitz eta koruko
|
emakumeei
galdetuko balie: " Nor da zuetatik irakurzalea?"; horixe baitzuen txarra Teofilo Mariak:
|
|
Ideal erromantikoa ideologia patologikoa da. Alienantea ere bai,
|
emakumeei
galdetzea baino ez dago: " abnegazioaren ideologia" izan da.
|
2013
|
|
Ezpainetako bustitasun horrek zerbait lizuna, zerbait likitsa adieraz zezakeen. Inoiz
|
emakumeei
galdetu izan diet gizonezko mota honi buruz, eta espantuak egiten dituzte, erdeinu keinuak, nazka imintzioak, baina badakit barru barruan ez daudela hain seguru, eta gero, beren amets beroenetan, horrelakoak izaten dituztela ohaide. Adats luze eta zikinak izan ohi dituzte edo koleta batean bildutako lau ile, baina aspaldian garbitu gabeak nolanahi ere.
|
|
d) Sorginbide kiroldegiko erabiltzaileen asebetetze maila aztertzeko, kale inkesta bat egitea erabaki du kiroldegiko arduradunak. Inkestan 25 urtetik 45 urterako 40 pertsonek parte hartuko dutela zehaztu da eta, ezaugarri horiek betetzen dituzten eta kiroldegira sartu diren lehenengo 40 gizon
|
emakumeei
galdetu diete.
|
2015
|
|
Lortu dugu gure mezua zabaltzea. Afrikako gizonei erran diet beren
|
emakumeei
galdetzeko nola sentitzen diren, zer ekarri dien ablazioak. Egin ditugu urratsak.
|
2017
|
|
Gertatu izan zait, inoiz, nostalgia ustel batek hartaraturik, saltoki handietako apaletan produktu horren bila ibiltzea ere. Bertan zaintzen egoten diren
|
emakumeei
galdetzea ere pasatu izan zait burutik, baina ez dut garbi ikusi egundo galdera nola egin, usain bat deskribatzeak eragozpenak dituelako eta zertarako erabiltzen genuen adieraziz bukatuko nuelako ere bai.
|
2019
|
|
Alabaina, baserritik hirirako jauzia ez zen izan arrazoi bakarra noka galtzeko. 70 urtetik gorako
|
emakumeei
galdetu die ea ondorengoei erakutsi dien eta erantzun ohikoak ondokoak izan dira: " Zertarako?
|
|
Hala, %32.6en kezka nagusia daemakumeen kirolak ikustaraztea nahiko luketela. ...amesten du, hori da, norbaitek lortzen badu munduko txapelketa batirabaztea, berak irekitzea berrien atala, eta ez Ronaldoren ile orrazkeraren aldaketa edo nolaailegatzen diren beraien kotxeetan entrenamendura. Kirolari horietako batzuk islatzen dute bestekezka bat (%12.75k) nahi du kirol informazioak soilik kirolaren inguruko informazioa ematea, eta ez kirolarien bizitzaren ingurukoa..., askotan
|
emakumeei
galdetzen diete mutilei galdetzenez dizkieten gauzak eta eremu pribatuarekin lotuta gainera. Gizonen kasuan hori ez da inoizgertatzen.
|
|
Gogoratu behar dugu, emakumea nekazari gizarte tradizional gehienetan bezalaxe, etxeko eremuari, eremu domestikoari, lotuta zegoela. Eta hala ikusten da
|
emakumeei
galdetuz gero; izan ere, emakumea egun seinalatuetan bakarrik ateratzen zela esaten dute, eta horregatik, besteak beste, zutela hain estimatuta atsolorra, etxetik ateratzeko aukera zelako. Emakumea, beraz, etxeari lotuta zegoen beti.
|
2021
|
|
Kontua ez da pubertaroa asko aurreratu dela, baizik eta 12 urte baino lehen hilekoa ematen hasten ziren neskek ez ziotela inori kontatzen eta pubertaroko aldaketak disimulatzen saiatzen zirela. Inguruko
|
emakumeei
galdetzen badiezu zer adinetan etorri zaien erregela, konturatuko zara 9 eta 16 urte bitartean izan zela. Eta, agian, lehenago edo geroago.
|
|
Epai horietan ez da beti emakumea mendeko subjektu bezala deskribatu, edo bigarren mailako izaki legez; bai, ordea, subjektu pasibo moduan. Emakumea dantzatua, gurtua izan dela azpimarratu dute behin eta berriz (gizonek, oro har), inork
|
emakumeei
galdetu gabe gurtuak izan nahi duten edo ez, euren erabakitzeko autonomia erabat deuseztzat joz. Maiz era horretako kontakizunek errealitatea desitxuratu bazuten ere, lan honek erakusten du diskurtsoak zenbateraino itxuratu duen errealitatea, gizonen gozamenerako plastilina bailitzan.
|
2022
|
|
Hiru adibide ergel izan daitezke horiek, zuen inguruko
|
emakumeei
galdetuz gero bertze hainbertze atera genituzke. Eta traba horien guzien gainetik, badaude desbrozatzen, eraikitzen, zulatzen dakiten emakumeak.
|
2023
|
|
Haatik, inork ez zien sukaldeko lanetan aritzen ziren
|
emakumeei
galdetu ea sukalde berririk nahi zuten, edo inork ez zuen kontuan hartu zergatik ez zuten nahi halako sukalderik: lehenik eta behin, sutarako egurketa (eta horrek ez zekarren zuhaitzak oso osorik moztea edo ingurumenari kalte egitea, esaten zuten bezala) elkarren artean lotura sozialak abiatzeko eta mantentzeko erritual bat zen landa eremuko emakumeentzat, aspaldiko mendeetatik.
|