2009
|
|
E. O. Wilsonentzat (1978) erlijioa, naturgaindikoa gabe, gizon
|
emakumearen
berezko edo naturala da, hots, gizajendearen eboluzio eta jatorri biologikoaz bat egiten duena, espeziearen hautespen prozesuan garunaren egituran finkatua. Zer ulertu behar da horrekin?
|
|
–Emakumea erdibitzen duen odola Jainkoak emakumearen aurka jaurtitako madarikazioa da, deabruak paradisuan engainatu zuelako, gogoratu bestela Bibliako Hasierako liburuan Ebaren eta sugearen artean gertatua?, orduan ere harri bihurtua gelditu baitzen izeba Ernestina. Geroztik, baina,
|
emakumearen
berezko erruduntasun balizkoari buruzko bestelako interpretaziorik ere entzun ahal izan zuen izebak, hala nola frai Millan komentuko kapilauarena, lekaimeei zuzendutako sermoitxo batean: –Egia da sugeak Eba engainatu zuela, baina egia da, halaber, Ama Birjinak deabruaren burua zapaldu zuenetik, guztiz aldatu zirela gauzak, halako eran, non, geroztik, Ama Birjinak ilargi puska distiratsu bat baitu zutoin eta idulki, emakumearen emetasunaren sinboloa ere badena, zeren emakume guztiak baitzarete Jainkoaren ilargi izateko deituak, milaka eta milaka ilargi betek egin dezaten denboraren gauean dir dir??.
|
|
" Emakumea erdibitzen duen odola Jainkoak emakumearen aurka jaurtitako madarikazioa da, deabruak paradisuan engainatu zuelako, gogoratu bestela Bibliako Hasierako liburuan Ebaren eta sugearen artean gertatua", orduan ere harri bihurtua gelditu baitzen izeba Ernestina. Geroztik, baina,
|
emakumearen
berezko erruduntasun balizkoari buruzko bestelako interpretaziorik ere entzun ahal izan zuen izebak, hala nola frai Millan komentuko kapilauarena, lekaimeei zuzendutako sermoitxo batean: " Egia da sugeak Eba engainatu zuela, baina egia da, halaber, Ama Birjinak deabruaren burua zapaldu zuenetik, guztiz aldatu zirela gauzak, halako eran, non, geroztik, Ama Birjinak ilargi puska distiratsu bat baitu zutoin eta idulki, emakumearen emetasunaren sinboloa ere badena, zeren emakume guztiak baitzarete Jainkoaren ilargi izateko deituak, milaka eta milaka ilargi betek egin dezaten denboraren gauean dir dir...".
|
2016
|
|
Hobbesen eraikuntza teorikoan, adibidez, haste hastean gizon
|
emakumearen
berezko izaera eta Naturako egoera legerik eta balio gidatzailerik gabekoa suposatzen da: abiapuntuan norbanakoa bera bakar bakarrik dago bakoitzaren askatasun mugabakoarekin; edo, nahiago bada, anabasa sozial totala dago, ez dago gizarterik.
|
|
Zalantza gabe andre gizonaren historian egon badago Botereak inposaturiko moral bat, apaizen eta legegileena, jendea otzandu eta joputzeko baizik ez dena, gizakiari berari arrotza. Sasimoral horren nagusitasuna, ordea, jendeak berez badituen sentimendu moralen baliamenduaz izan da posible, gizon
|
emakumearen
berezko morala, naturala, instantzia zerutar baten izenean perbertituz. Moralak zerikusirik ez dauka zeruarekin, eta bai lurrarekin; ez du zerikusirik Jainkoaren errebelazioarekin eta erlijioarekin, ez filosofoen kontzientzia mistikoarekin.
|
2019
|
|
–M.E** ekoizleak gaztigatu zidan emakumeak baino ez zituela enplegatzen ehungailu mekanikoetan, lehentasuna ematen ziela emakume ezkonduei eta, haietarik, etxekoak mantendu beharra zeukatenei, zeren askoz ere arretatsuagoak eta otzanagoak baitira ezkongabeak baino, eta akitzeraino lan egin behar baitute beretarrei oinarrizko mantenua emateko. Eta, hala, eransten du Marxek?,
|
emakumearen
berezko ezaugarriak desitxuratuak daude haren kaltean, eta haren izaeraren osagai moral eta delikatuak bitarteko gisa erabiliak dira hura azpiratzeko eta min egiteko?. Kapitala laburtzen eta Bebelen iruzkina egiten ari delarik, G. Dervillek honela dio:
|
2021
|
|
Valeryk La jeune Parque (Patu gaztea, 1917) eta Le cimetière marin (Itsas hilerria, 1920) poema ezagunak eta saiakera apartak idatziak zituen; intelektual handietarik bat zen Frantzian. Voilier, bestalde, Beauté, raison majeure (Edertasuna, zio nagusi, 1936) eleberriaren egilea zen, gizonezko deituraz,
|
emakumearen
berezko izena Jeanne Loviton izaki.
|
2022
|
|
Ez al dauzkazu
|
emakumearen
berezko desioak?
|