Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2005
‎«Tipo hau ergela izateaz gain, emakumeak soilik kalean defendatzen ditu; baina bereetxean emaztea jipoitu egin du jada» (Alarde munizipaleko kapitain baten kontraazaldutakoa).
2008
‎Ez genituzke ikus entzunezkoetan emakumeak soilik" lorontzi" edo objektu sexual moduan ikusiko, ezta normala eta anormala kontzeptuak erabiliko ere, hitz egiterakoan emakumearen presentzia eta irudi femenino positiboak erabiliko genituzke ahotan eta tradizioaren izenean inposatutako kateak apurtuta egongo bailirateke aspaldian. Tabernetan adin, genero eta kultura desberdinetako pertsonak ibiliko lirateke ligatzen, dantzan edo kantuan; eta kalea eta gaua seguru eta atseginak izango lirateke denontzat.
2010
‎Baina ezberdintasunak nabarmenak dira sektore bakoitzari begiratuz gero: laborantzan, esaterako, gizonezkoak %70, 5 dira Iparraldean, eta emakumeak soilik %29, 5; industrian ere askoz gehiago dira gizonezkoak (%69, 7) emakumeak baino (%30, 3), baina feminizazio tasa Hegoaldekoa baino hamar puntu gorago dago (Hegoaldean industrian aritzen diren emakumeak %20, 8 dira).
2011
‎Beste behin, Irunek bi alarde izan zituen atzo, eta, azken urteetan gertatu den bezala, istilurik gabe desfilatu zuten biek. Nolanahi ere, alarde parekideak ez zuen harrerarik izan udaletxean.Eusko Jaurlaritzako Herrizaingo Sailak zehaztutako ordutegia betez, alarde tradizionala, emakumeak soilik kantinera gisa onartzen dituena izan zen Urdanibia plazatik abiatzen lehena. Alarde hori osatzen duten hogei konpainiek eta 8.000 pertsonek 07: 40ean hasi zuten udaletxerako bidea.
2014
‎emakumeen gorputzak sistematikokieta osoki diferenteak direla, emakumeen gorputzak batuta daudela bestetasun osobatean. Kontrara, baieztatu genuke emakumeak soilik batzuetan bizi direlaemakumearen haragi bereizgarrian, nolabait esatearren, eta horixe dela kategorizaziohistorikoen funtzioa, baita eguneroko fenomenologia indibidualarena ere. Horiesatea ez da, inolaz ere, ukatzea emakumeen kasuan, oro har, sarriagotan gertadaitezkeela gorputzaren kontzientzia hartzearen sartu irten horiek, emakumearenfisiologiaren zikloak direla-eta.
2015
‎Maiatzaren 17a antolatzen duten berberek transexualitatea zerrenda berean egotea ez dutela zalantzan jarri dio Herrerok: " Transexualitateak heterosexualitatearen erregimena ezbaian jartzen du, jada ez daude gizonak eta emakumeak soilik, hirugarren pertsona bat aldarrikatzen da". Izatekotan, borrokarako baliatuko dute Homofobiaren Aurkako Eguna, gogoratzeko oraindik badirela izate eta praktika ugari gaixotasuntzat hartzen direnak.
‎3 Hemen atsegin handiz igaro zuela dio. Jainkoak nahi izan zuen andre alargun baten ondoan emakumeak soilik zeuden ostatu bat izatea. Poz pozik egon zen eta hemendik hurbil, zori handitzat izan bainuen.
‎Ez dezagun irudika geure burua barrutik hutsik. Eta Jainkoak nahi dezala emakumeak soilik izatea horretaz konturatu gabe ari direnak; geure barruan halako ostalaria dugula gogoratzeko ardura bagenu, ezinezkoa iruditzen zait munduko gauzetan hainbesteraino murgiltzea, zein behe mailakoak diren ikusiko genukeelako barruan ditugunen ondoan. Bada, zer besterik egiten du piztiak, bistarako atsegin zaiona ikustean, bere gosea harrapakinean ase baino?
‎Ez dezagun irudika geure burua barrutik hutsik. Eta Jainkoak nahi dezala emakumeak soilik izatea horretaz konturatu gabe ari direnak; geure barruan halako ostalaria dugula gogoratzeko ardura bagenu, ezinezkoa iruditzen zait munduko gauzetan hainbesteraino murgiltzea, zein behe mailakoak diren ikusiko genukeelako barruan ditugunen ondoan. Bada, zer besterik egiten du piztiak, bistarako atsegin zaiona ikustean, bere gosea harrapakinean ase baino?
‎Bizia gal daiteke egiterakoan, eta sortzen dituen konplikazioek hiltzeko arriskuak handitzen dituzte erditzerakoan edo eta bizitza osorako ondorio larriak eragiten (fistula obstetrikoa, infekzio kronikoak...). Eszizio genitalak ez ditu neska eta emakumeak soilik kaltetzen; Afrikako hainbat herrialdetan Munduko Osasun Erakundeak egindako ikerketa batek dio, ama mutilatuen haur jaio berriak errazago hiltzen direla eta suspertzeko laguntza handiagoa behar dutela.
2016
‎Kode aldaketa gutxi jaso diet gizonezkoei (%8 eskas) eta batez bestekoa baino arras gehiago emakumeak soilik diren elkarrizketei (%18).
2018
‎alardea ez da diskriminatzailea?. Esaldi hori maiz agertzen da emakumeak soilik kantinera gisa onartzen dituztenen ahotan. Betikoen argudio nagusi bihurtu da 2002an Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiak eman zuen epaia:
2022
‎Badakigu etortzen denak ongi pasako duela," baina jende gehiago etorriko balitz?" pentsatu izan dugu. Askotan gertatu izan zaigulako emakumeak soilik egotea.
2023
‎Sorreratik urtebete pasatu bada ere, Oiartzunen hasierako lau emakumeak soilik ari dira buru belarri lanean. Proiektuari forma eman diote jada, eta euren jarduera ikusarazi nahi dute orain.
‎Familia plangintzaz ari direlarik, haurrak izan edo ez izan erabakitzeaz gain, haur horren zaintza eta hezkuntza nola bideratu barnebiltzen ditu terminoak. Aldiro emakumeak soilik dira aipagai. Testu eta azalpen bakar batean ere ez dut gizonezkoen gurasotasunaren inguruko aipurik topatu.
‎Alarde eguna izango da ostiralean Hondarribian (Gipuzkoa), baina aurten ere emakumeek dute berdintasunean parte hartu herriko jai nagusian. Azken 25 urteetan bezala, Jaizkibel konpainia parekideak desfilatuko du lehenik —eta alardeak gero—, emakumeak soilik kantinera moduan onartzen dituzten konpainiek osatuta. Eta Gipuzkoako Foru Aldundiak biei egingo die harrera, gaur Eider Mendoza ahaldun nagusiak jakinarazi duenez:
‎[1] Termino bitarretan ari naiz, legeak gizonak eta emakumeak soilik errekonozitzen zituelako. Gaur egun ere, identitate ez bitarrek ez dute existentzia juridikorik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia