2003
|
|
Neska mutil gazteen arteko harremanak, batez ere flirteatze girokoak, maiz azaltzen dira narrazioetan. Esaterako, GabAt delakoan Mariño eta bere lagunak jaietan direnean, eta neskatilekiko harremana gertatzen denean,
|
emakumeak
nola kortejatu, gustuko emakumeagana nola hurreratu, ze solasgai erabili... gustuko gaiak ditu idazleak.
|
2006
|
|
Afganistango emakumeak hona ekartzen dituzu eta albokoarekin hitz egitea bezala da. Berak beste arazo batzuk izango ditu, seguru aski, baina nola ikusten duen berdintasuna, zein pauso eman behar diren,
|
emakumeak
nola eta non dauden diskriminatuta nola konturatzen den, zer egin behar den diskriminazio hori gainditzeko... hori berdin da Euskal Herrian zein Afganistanen zein Iranen.
|
2009
|
|
Dependentziarik handiena pertsona arteko harremanetatik, harreman hurbiletatik dator.Beraz, preskripziorik gogorrenak emakumeen pertsona arteko ezaugarriekin lotuago daude (emakumeak lagunkoiak, goxoak eta atseginak izan behar dira), gaitasundimentsioarekin baino. Hau da, preskripzioa da
|
emakumeak
nola portatu behardiren pertsona arteko mailan, ez hainbeste nola portatu behar diren lanean. Emakumeekiko estereotipo preskriptiboek irauten dute, emakume askok etxetik kanpo lanegiten badute ere, gizonak oraindik ere emakumeekiko mendekoak direlakoemazte eta ama bezalako rolak betetzeko.
|
2010
|
|
Abertzale sentimenduari dagokionez ez da generoaren araberako alderik antzematen, bai
|
emakumeak
nola gizonak eskalako posizio ertainetan kokatu dira (4,9 eta 5 puntu, hurrenez hurren).
|
2013
|
|
Ez du formaren edertasuna bilatzen, ez da pertsonaiekiko lerrotzen edo urruntzen. Egoera eta sentimendu korapilatsuak zaizkio interesatzen, eta ataka horietan diren gizon
|
emakumeak
nola egokitzen diren azaltzeak.
|
2014
|
|
ez dut emakume horrekin arazorik izan nahi, eta zerbaitek esaten dit izango ditudala telebistara hurbiltzea erabakiz gero. Ez dut ulertzen, zarata honekin guztiarekin, beste
|
emakumeak
nola irakurri ahal zuen.
|
|
Kontatzen didate zenbat xanpain edaten duten unibertsitatean, eta zenbat diru galtzen duten kartetan. Zure adineko gizonek badakite
|
emakumeak
nola tratatu.
|
2016
|
|
Bere lehen poesia liburuarekin
|
emakumeak
nola hunkitu zituen kontatu du ondoren, emakume helduak ia beti, horietako batzuk bere etxearen aurretik igarotzen baitziren disimuluan, alde batera lehenik eta bestera gero, paretik pasatzean leihoetara begiratzeko aprobetxatuz. Berak ez duela emakumeekin suerterik izan, baina ezagutzen duela, aitortu du, begiratzeko modu hori.
|
2017
|
|
–Egun hori baino lehenago ibiliak izanen ziren elkarrekin. Auskalo
|
emakumeak
nola zuritzen zizkien ateraldiak seme alabei. Kontent egon izanen ziren, ama alargunak lehengo ohiturak berreskuraturik.
|
|
Hezkuntza aipatu du. . Erabat markatzen du
|
emakumeak
nola sartzen diren lan merkatuan eta gizonezkoak nola: soldata edo lanaldia negoziatzeko, enpresan bertan gora egiteko, beren burua erakusteko eta esateko, hau nik egin dut??.
|
|
Alde batetik, biztanleria amerikar zuriaren gehiengoak irrazionalki pentsatzen du, bere fantasia politikoan, gutxiengo sozial hauek, beren arrazaren edo generoaren, aitzakiarekin?, merezi dutena baino gehiago lortzen gozatzen dutela, liberal zurien erruduntasuna beren alde nola manipulatu dakitelako (zerga gutxiago, estatuaren asistentzia eta laguntza gehiago...). Hots, gehiengo zuriarentzat, gutxiengo arrazial etnikoak eta
|
emakumeak
nola gozatu dakitela suposatzen den subjektuak dira. Bestetik, Trumpek, gehiengo zuri amerikarrak bezala, gutxiengo sozial horien gozamen merezigabea gorroto du eta, beraz, gorroto horren adierazle nagusi bihur daiteke.
|
2018
|
|
ezkondutako gizon batekin harremanak dituen emakumea. Lakoffen ustez, beraz, bi hitz horien adierekin argi geratzen da gizonak eta
|
emakumeak
nola definitu ohi diren. Gizona munduan egiten duenaren arabera definitzen da; emakumea, aldiz, zein gizonekin harremanetan dagoen arabera.
|
2019
|
|
Garai hartako emakume eredugarria izateaz gain, Undsetek bere lanetan
|
emakumeak
nola islatu zituen irakurtzeak eman dit atentzioa; baita sexualitatea, feminismoa eta gizartean emakumearen papera nola uztartu zituen ere, hain zuzen, aitzindaria zen pentsatzeko modu hori garai haietarako.
|
|
Kulturaren arloan, esaterako, aintzat hartzeko moduko eginkizuna betetzen dute halako emakumeek: haiek irakurtzen dute liburu gehien, baina kartetako bakar joko bat egiten den bezala leitzen dute; literaturak zentzua eta duintasuna izango baditu, irakurleek beren egitasmoetan konprometitutako norbanakoak izan behar dute, literaturaren laguntzaz zerumuga zabalagoetara jotzen dutenak; literaturak giza transzendentziaren mugimenduan txertaturik egon beharra dauka;
|
emakumeak
nola beheratzen dituen liburuak eta artelanak bere immanentzian irentsiz, bada, margolana ere apaingarri bihurtzen da halaxe; musika, berriz, lelo; eleberria, kakorratzez eginiko teontzia bezain asmakeria funsgabe. Emakume estatubatuarrak dira bestsellerrak doilortu izanaren erantzuleak:
|
|
Emakumeak onartzen duen mendekotasuna ahultasunetik datorkio:
|
emakumeak
nola aurkituko du elkarrekiko mendekotasunik, bada, berak haren indarrean maitatzen duen gizonarengan?
|
|
Zenbaitetan, krisia aise konpontzen da; bestelako egoera tragiko batzuetan, ordea, suizidioa edo erotasuna da krisiaren amaiera. Zernahi gisaz,
|
emakumeak
nola erantzuten duen, horren araberakoa du destinoaren parte handi bat. Psikiatra guztiak bat datoz zein garrantzizkoak diren emakumearentzat hastapen erotikoak:
|
|
Kontua da Baretskik oso gutxi dakiela bere" emaztegaiaz", inoiz ez baitio ezer galdetu hari buruz. Hori gehiegi da Laleri arreta ez emateko, eta ohartu orduko, Baretskiri aholku ematen ari zaio,
|
emakumeak
nola tratatu behar dituen esanez. Barrutik, isiltzeko esaten ari zaio bere buruari.
|
|
Nola?. Euskaldunak soilik ez; gizon
|
emakumeak
nola hasi ziren hitz egiten azaltzeko gure emaitzak ezin hobeak dira.
|
2020
|
|
Ezin du eraman izena ahoskatzen ere ez dakien Andraize auzo elkarteak
|
emakumeak
nola hauspotu dituen. Gizonen artean basektomiaren inguruko informazioa zabaltzen ari direla jakin duenetik, gaia beti dauka ahotan.
|
2021
|
|
Sinbologia baten lagina da: gizonak eta
|
emakumeak
nola irudikatzen gaituzten komun publikoetan.
|
2022
|
|
–Joño, Corley! Badakik
|
emakumeak
nola tratatu! –esan zuen.
|
|
Posizio berezi horretatik abiaturik, Arcan gizonen eta emakumeen arteko harremanen etnologia autorreflexiboa egiteari lotzen zaio, maitasunaren eta prostituzioaren mekanismoen bidez
|
emakumeak
nola fabrikatuak diren azaltzeko, maitasuna eta prostituzioa continuum bereko bi polo gisa aurkezturik. Bere idazkerak distantzian lan egiten duelako:
|
|
...modu batera irudikatu, gaurgero egiteko bat dut, leku bat eta ospe bat, kalibre handiko puta bat naiz, eskari handikoa, Hegoaldeko herrialdeetara ere joan naiteke bere buruari bankuko billeteekin haize ematen dioten Zuriekin batera, gauza guztiak bestela bezala erosten dituzten bezeroak dira, Zurien nagusitasuna azpimarratzea beste helbururik ez dute, dena erosi litekeela erakutsi nahi dute, hala
|
emakumeak
nola besteren miseria, eta gizon hauek nire adina bi halako izateak ez du inor harritzen, hondartzan ikusten gaituztenean jendeak badaki zer egosten ari den gure artean, guri kasu ez egiteko moduan antzematen dut, eta bestalde askotan galde  tzen diot neure buruari zer pentsatuko lukeen amak ni bere adineko gizon batekin horrela ikusiko banindu, amak ez luke ezer pentsatuko, berak ez dakielako ...
|
|
Kaskagorria barruan egongo da, agian adatsa eskuilatzen. Horrela irudikatzen du emakumea, apain mahaiaren ispiluaren aurrean eserita, ama zenak egiten zuen moduan, zinema klasikoan
|
emakumeak
nola.
|
|
Bileretan hitza hartzen nuenetan koordinatzaileak txantxak eta txisteak egiten zituen hitz egiten nuen bitartean, eta bulegoan matxismoa zegoela iradokitzera ausartu nintzen batean, zakar eten zidan, esanez ezin zitzaidala halakorik esatea bururatu ere, ideiarik ere ez nuela matxismoa zer den, eta Salvadorrera joan behar nukeela hango
|
emakumeak
nola dauden ikustera, hori bai, hori badela diskriminazioa (Sofa).
|
2023
|
|
Jarduera guztietara «gehiegizko lehiakortasuna» zabaldu da, haren iritziz: «Gogoan dut 2012an lehen aldiz Transgrancanaria lasterketa egin nuenean dortsala hartzera joan eta mahaiko
|
emakumeak
nola esan zidan: «Gozatu!».
|
|
Elkartea bost emakume ekintzailek sortu zuten, bostei gertatzen zitzaizkien gauzak detektatu zituztelako. Halakoetan ikusten da
|
emakumeak
nola hezi gaituzten. Gizarteak ezartzen dituen rolen eta estereotipoen zamak arrastoa uzten du.
|
|
Ez dakizu
|
emakumeak
nola tratatzen dituzten. Ideiarik ere ez.
|