2001
|
|
Baina ez betiko gizaki abstraktu eta aidezko hura, erabat gorrotagarria (agian mesprezagarria esan nuke hobeto). Liburu honetan ez dago Gizakirik, liburu honetan gizon
|
emakumeak
daude, adin guztietakoak, jatorri guztietakoak, leku zehatzetan bizi eta hiltzen direnak, gorputza dutenak. Auskalo arima (beste iruzur bat, baina hainbeste dira) duten, gogoa bai, zalantzarik gabe.
|
2012
|
|
Segituan egin dio errieta bere buruari erreakzio matxista horregatik. Zergatik ezin dira bada
|
emakumeak
egon etsaien talde operatibo batean. Torturatzaileen artean.
|
2017
|
|
{ 37} 2016ko martxoaren 17an, Gasteizko Udalaren Berdintasun Zerbitzuak antolaturiko “Las mujeres en el poder: oportunidades y contradicciones” mahai inguruan esan zuen
|
emakumeak
dauden erakundeetako josturak leherrarazten ari direla.
|
2018
|
|
Ekuatore Gineakoak aspalditik, Ginea Espainiako kolonia bat izan baitzen. Gainera, 2000 urteaz geroztik jatorri anitzeko
|
emakumeak
daude. Eta inor ez zen arduratu haiekin, ez haien esperientziak teoria feministetan kontuan hartzean, ez unibertsitateetan irakasgai den horretan.
|
2019
|
|
" Gogoratzen naiz Alaiari eta zuri [Uxue] nola esan zizueten bazela garaia bertsotan benetako
|
emakumeak
egon zitezen. Eta horren harira, konturatzen naiz emakume bertsolariak plazara irteten direnean bai gizonek eta bai emakumeok etengabe neurtzen dugula emakume bertsolari hori gaur ze guapa dagoen edo gaur ez dagoen hain guapa...
|
2022
|
|
|
emakumeak
gaude
|
|
Ordezkatuak eta ikusgarriak ikerlanaren baitan antolatutako lan saio kolektiboetan ENE hasieratik ezagutu eta sorrera hartan bere balio eraldatzailean sinesten zuten
|
emakumeak
egon ziren. Askok aitortu zuten desilusioa sentitzen dutela orain.
|
|
Oinarrietan haize berririk sartu ezean, ezinezkoa da batzordeak orain arteko moduak ez diren beste batzuez elikatzea. Eta, printzipio berbera aplikatuz, oinarrietan parte hartzen duten emakume gehiago egon ezean, ezinezkoa da batzordeetan betikoak ez diren
|
emakumeak
egotea, hain onuragarria litzatekeen emakumeen arteko txandakatze baterako, adibidez. Puntu horretan berriro ere lehenago sakonago aztertu den titulartasunaren aferarekin egiten dugu topo.
|
|
Bileren ordua eta tokia ezartzerakoan elkarrizketatutako
|
emakumeak
egondako espazioetan kontuan hartu diren edo hartzen diren alderdien inguruan galdetuta, horrela geldituko lirateke aipatutakoak gehien azaldu zirenetik gutxienera ordenatuko balira: elkarrizketatutako emakumeen% 90en kasuan, bazkideen lan kontziliazioa izaten da kontuan parte hartzen duten edo hartu duten espazioetan;% 43ren kasuan, teknikarien lan kontziliazioa;% 38, bazkideen kontziliazio familiarra;% 14 irisgarritasuna, tokia ongi komunikatua egotea edo irisgarria izatea; eta% 14ren kasuan baita bilera aurretik edo ondoren elkartzeko espazioa ahalbidetzea.
|
|
Bileretan parte hartzeko moduak, beste bati hitz egitekoak, ezberdinak direla aipatu dute, eta baztertzeak edo komentario sexistak ez direla lehen bezala jazotzen. Eta batzorde horietan
|
emakumeak
egotea bera dela aldaketa. Aldiz, aldaketa horiekiko mesfidati azaltzen den emakumerik ere badago.
|
|
Desitxuraketa bikoitza: batetik, lanean dauden eta ez aitorpenik ezta eskubiderik ez duten
|
emakumeak
daude, inongo izendapen eta estatistiketatik kanpo gelditzen direnak; eta, bestetik, ustiategietan lan egiten ez duten eta izan luketen emakumeek ez duten aitorpen eta eskubideak dituzten emakumeak, izendatuak izan daitezkeenak, eta estatistikak loditzen dituztenak. Horrekin lotuta, Alvarez eta Benllochen ikerlanak (2020) jasotzen du elkarrizketatutako nekazaritza erakundeetako zenbait teknikari kritiko agertzen direla sarri emakume horiekin egiten diren erabilera estatistikoekin; izan ere, batzuetan, administrazio publikoa edo erakundeak “fikziozko [24] emakume bazkide”en irudiaz baliatzen dira emakumeek nekazaritza jardueran edo erakundeen oinarri sozialean duten presentziari buruzko datuak puzteko.
|
2023
|
|
Hots, ezin da alurik ez duen emakumerik existitu. Aldiz, “zis” aurrizkia erabiltzen duten taldeek kontrakoa ematen dute aditzera, alurik gabeko
|
emakumeak
badaudela, alegia. Azken ideia horrek geroz eta gehiago hedatzen ari den queer teoriarekin du zerikusia, zeinak sexua, generoa bezala, kategoria ez natural gisa aurkezten duen.
|