Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2005
‎–Eta mundu honetan antropofagoak daudela diote?? Izango ez dira, bada, zu bezalako emakumeak dauden bitartean!
2011
‎Zazpi konpromiso planteatu zizkion horretarako nazioarteari: bakegintza prozesuetan emakumeen parte hartzea ziurtatzeko konpromisoa areagotzeko; bakea lortu ondoren egin beharreko bidean ere emakumeen parte hartzea ziurtatzeko; emakumeen parte hartzea diruz babesteko; gatazka ondorengo gobernu erakundeetan ere emakumeak egon daitezen; egiaren batzordeetan, kalte ordainen programetan eta abarretan ere emakumeek parte har dezaten; edo politikagintzan ere emakumeak sar daitezen.
2015
‎Jaunaren etxearen iparraldeko ate ondora eraman ninduen; han emakumeak zeuden eserita Tamuz jainkoarengatik dolu egiten.
2017
‎Zoragarria iruditzen zait seduzitzea gustuko duten emakumeak egotea, seduzitzen dakitenak, eta beste batzuk, ezkontzen dakitenak; emakume batzuek sexu usaina izatea eta beste batzuek eskola umeen meriendarako bizkotxoarena. Zoragarria, emakume batzuk hagitz goxoak izatea, eta beste batzuk beren feminitatearekin pozarren ibiltzea; emakume gazteak egotea, eder ederrak, eta beste batzuk pinpirinak izatea, eta distiraz beteak.
2018
‎Esan nahi nuen biodemokrazia hori, hain harro zaituztena, gure amaren belaunaldiko emakumeen lan adoretsuari esker dela posible. Egun sistema honek baimentzen duen berdintasun mailarik handiena daukagu, emakumeak daude postu goren guztietan, gizonezkoak beste edo agian gehiago. Baina horrek ez du esan nahi berdintasun osoa dagoenik, inondik inora.
‎Gerra bukatu zenetik lantegi txikiagoak irentsiz gizendu eta gizendu ari zela esan zuen, eta dagoeneko denetik ekoizten zutela, ispiluak izan ezik. Ez zioten onartu azken adierazpen hori eta emakumeak zeuden bitartean ispiluak zirela segurtatu zioten aho batez, gero eta ispilu handiagoak gainera.
2019
‎hori baieztatzea, ordea, abstraktua da; egiaz, gizaki jakin bakoitza egoera singular batean da beti. Femeninotasun betierekoaren nozioa, arima beltzarena, nortasun juduarena arbuiatzea ez da gaur egun juduak, beltzak, emakumeak daudela ukatzea: ukatze horrek ez dakarkie askapenik interesatuei, baizik ihes faltsu bat.
‎Eme funtzioa ez bada aski emakumea definitzeko, uko egiten badiogu, femeninotasun betierekoaren? bitartez hura azaltzeari eta hala ere onartzen badugu ezen, behin behinean bada ere, emakumeak badaudela munduan, galdegin beharra daukagu: zer da emakume bat?
‎Hasteko, neskato askok adinean aurrera egin arte ez dute jakiten nolakoa den gizonen anatomia. Haurrak naturaltasunez onartzen du gizonak eta emakumeak daudela, eguzkia eta ilargia dauden bezalaxe: hitzen barrenean gordetzen diren esentzietan sinesten du, eta, hasieran, haren jakin mina ez da analitikoa.
‎Ez zitzaion zaila egingo. Baina, abokatuaren atzean eserita, kalera bidaliko zituzten gizon eta emakumeak zeuden, zain.
2020
‎Urratsak eman ditugu, bozeramailetzetan, proposamenetan eta irakurketetan, baina oraindik urrats ugari dago emateko. Gainera, gainerako esparruetan bezala politikan ere, logika patriarkaletan kokatutako emakumeak badaude[...] Gure errealitateari dagokionean, momentu honetan diagnostiko osatuagoa egiten ari gara: ardurak nola banatzen diren, erabakiguneak nola osatzen diren, ekipoen osaera nolakoa izaten ari den, lan logika nondik joaten ari den, bozeramailetzak nola bideratzen diren...
‎Baina logika patriarkala da. Gune formaletan ere emakumeak egon arren ez du esan nahi logika parekidea ematen denik. Hori ez da horrela...
‎Oraindik maskulinoa da, baina orain aurrera eramaten ari garen prozesuarekin hori aldatu nahi dugu. Ez da nahikoa emakumeak egotearekin, aldatu behar ditugu politikak, aldatu behar dugu kultura. Horretarako orain dela lau urte hasi ginen prozesu batekin, deitzen duguna, genero ekitaterako antolakuntza aldaketa?
‎prozesua[?] Gure antolakuntza eredua, gure estrategia sindikala birpentsatu nahi ditugu genero berdintasuna bermatzeko eta estrategia feminista bat edukitzeko[?] Bi arrazoirengatik egin nahi dugu prozesu hau. Alde batetik, koherentzia ideologikoarengatik, hau da, guk borrokatzen dugun gizarte eredua feminista izatea nahi dugulako; bestetik, eraginkortasun ikuspegi batetik ere bai, gure afiliazioaren ia erdia emakumeak dira eta sindikatuak prekarietate egoeran dauden langileak lehenesteko erabakia hartu du eta prekarietate egoeran batez ere emakumeak daude[?] Diagnosia amaitua dago (kualitatiboa da). Hiru atalek osatzen dute:
‎Afiliazioan ez dago parekidetasunik eta ordezkaritzan ezta ere, zerrendak bai baina gero emaitzek markatzen dute. Lehentasuna da emakumeak kontratatzea gizonen aurretik, eta emakumeak egon behar dira egitura guztietan[?] Historikoki emakumeak barrura begira eta lan teknikoetan egon dira, eta gizonak lan mundurako eremuetan zeuden gehiago. Kanpora begirako lanetan hortxe hortxe, emakumeen presentzia jaisten da gehiago ordezkaritzetan (lantokietan aukeratzen diren horietan) eta igotzen da guk aukeratzen ditugunetan, liberatuetan.
‎Ikaragarri harritu nauena da, nahiz eta nortasun handiko emakumeak izan eta oso borrokalariak, normalean gizonezkoak doazela errekonozimendua duten esparru publikoetara; mahai negoziatzaileetara etab. Guda logika horiek erabiltzen diren tokietara gizonezkoak joaten dira, eta emakumezkoek bestelako rolak hartzen ditugu. Eta normalean emakumeak egoten dira ikusten ez diren eta bereziki funtsezkoa mantentzeko lanetan. Edonola, ia ezinezkoa da oso kontzientzia feminista ez baduzu eta oso kañera ez bazara botere lekuetan egotea, ez bada kupoaren zati bat zarela.
‎Eta ikuspegi horretan galtzailea nor den datuek ere erakusten dute, haren aburuz. " Klima aldaketaren ondorioei eta estraktibismoaren kalteei erreparatzen badiegu, edo zein ari den gehiago pobretzen, zeinek jasaten dituen bere baitan estraktibismoaren bortxakeriaren ondorioak..., hor emakumeak daude nagusiki, zeren estraktibismoak emakumeen gorputzak ere erabiltzen ditu gerra zelai moduan".
2021
‎Emakumeen egoerak berezitasun batzuk zituen gizonezkoekin alderatuta, bakarrik edo senarrik gabe bizi ziren emakumeak baitzeuden. Emazterik gabe bizi zen gizonik ez, ordea.
‎Autoko estriboan bi emakumeak zeuden eserita, biak ziren arrosak eta kolore argiz jantziak.
2022
‎Pexmergek, kurdu zintzoek, huts egin zuten unean, gerrillariak agertu ziren, kurdu gaiztoak. Emakumeak ukatu eta yazidien kasuan sexu esklabo bihurtzen zituen hiltzaile taldearen aurrean, emakumeek gidatutako eta gudu zelaian borrokatzen ziren emakumeak zeuden. Baina, era berean, azken ehun urteetako mapa berriz zartarazi zuten; ekainean fanatismorik beltzena hedatzeko egin zuten legez, abuztuan askatasuna aldarrikatzeko.
‎Sarritan, genero ordenaren izaera toxikoa zuzenean pairatu dute, aita edo aitaorde bortitzaren eskutik. Alabaina, gizonen eskubide legitimoak defendatzen ari direla eta emakumeak dagokien lekuan jartzen ari direla uste dute (Totten 2000).
‎Mugimendu Feministaren barruan nire taldera mugatzen naiz. Adin guztietako emakumeak gaude, baina gehienak nagusiak gara, umeen zaintzaren ardurarik gabekoak. Birpasa egiten dudanean, konturatzen naiz ama izan gineneko bakardade eta larritasunak, gure miseriak, ez genituela konpartitu.
‎Ni feminismoaren inguruko beste hainbat gaietan bezala sentitzen naiz, kanpotik hitz egiten. Eta kontu handiz hitz egin nahi dut, erdigunean emakumeak baitaude. Haurrak ere bai egitasmoan, lehengoan lagun batek galdetu zidan:
2023
‎1992ra arte, daira edo herrietako arduradun guztiak gizonezkoak ziren, eta auzoetakoak emakumezkoak. Gaur egun, berriz, alkate asko emakumeak dira, eta wilaya ko gobernadore postuetan ere emakumeak daude; gainera, egitura gorenetan, gero eta ordezkaritza zabalagoa dute; 52 parlamentaritik 21 dira emakumeak.
‎Baina badakit halaber nire adiskideen mundua bitan banatuta dagoela: batetik, koloreko emakumeak daude, kontatzeko (edo haien izenean kontatu beharreko)" istorioak" dituztenak, eta, bestetik, emakume zuriak, boterearen eta berezko begirada feministaren jabe direnak. Horretan datza mekanismoa; horretan datza zuri feministek emakume marroi, beltz eta asiarren esperientziak bestetzat jotzeko eta" niri ezin aplikatuzkoa" etiketa mentalaren pean sailkatzeko darabilten makineria.
‎Ez dago mendebaldar osasun kalterik eta afrikar osasun kalterik, eta ez dago estatubatuar emakumeak eta afrikar emakumeak bereizterik. Gorputza eraldatzen zaien emakumeak daude, ez besterik".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia