2000
|
|
Herriak zer nolako alardea nahi duen argitua geldituko litzateke hartara. Juana Mugarrietakoa eta Jaizkibel Konpainiako kideek, berriz, ez dute erreferenduma bidezko jotzen,
|
emakumeak
alardean berezko eskubidea baita beren ustez. Hondarribiko alardearen jabe den Alarde Fundazioa eta aurreko bi kolektiboak negoziatzen ari izan dira alardearen auzia bideratzeko.
|
2005
|
|
Nahiz eta gehienetan emakumearen parte hartzearen aldeko aldarrikapenaren jatorritzat Irungo 1996 urteko gertakariak hartu,
|
emakumeak
Alardean parte hartzekolehenengo lana Hondarribian hasi zen, Emeki elkartearen bidez, hain zuzen ere. Horrela bada, 1993 urtean Emekikoek besteak beste udalari eta Alardearen agintarieieskutitzak bidali zizkieten.
|
|
Beren aldarrikapenen alde emakumeek daramatenborrokaren irudia bitartekaritza instituzionalaren menean utzitakoarena da, horilehenesten da maila testualean subjektu aktibo gisa gertaeren bilakabidean izanlezaketen eragiletza apaltzean. Baieztapen hau ilustratzeko hainbat adibide: «Ertzaintzak ez du legea betearazterik eta
|
emakumeak
Alardean sartzerik lortu» (2000/9/9) edo «Irungo alkateak, Alberto Buen sozialistak, belarriak haize eginzien atzo Arartekoaren gomendioei, ekitaldiaren antolakuntza pribatua dela-eta, etabaimena eman zuen San Martzial Alarde tradizionala ospatzeko(...). Ebazpenhorrek babesa eskaintzen dio praktikan auzitegien epaiek eta Arartekoarentxostenek behin eta berriro, baztertzailetzat?
|
2016
|
|
Ez du inork galdetzen inguruko horien iritzia, edo Alardearen auziari buruz duten jarrera. Agian ez datoz bat hogeita seiak egindakoarekin, agian ez dituzte
|
emakumeak
Alardean nahi. Ez badute hori ozen eta plazan aitortzen, ez badira iraingileen taldera hurbiltzen, kondenatuak daude.
|
2017
|
|
Baina gauza bat leporatzen diet: esaten dutenean «niri ez zaizkit
|
emakumeak
alardean gustatzen», ez esatea «ez nator bat nire ideia bera defenditzen duten batzuek egiten dutenarekin». Hori esan gabe, konplizitatea da.
|
2018
|
|
Irunen, berriz, bi alardeen arteko konparaziora eraman da debatea, Patxi Xabier Perez Goñik antzeman duenez: . Hogei urteren ostean, tradizionalekoek jada ez dute aipatu ere egiten
|
emakumeak
alardean irtetea; honezkero normaltzat dute gurean ateratzea. Ordea, orain esaten dute ez dugula behar bezain ongi jotzen, Euskal presoak Euskal Herrira eranskailuak ikusten dituztela, edo zenbaitek itxura txarra daramatela piercing ekin eta halakoekin, justifikatzeko gure alardeak ez dituela konbentzitzen.
|
|
Baina zein da irtenbidea? Gatazka konpontzearen alde agertzeak nahitaez esan nahi du
|
emakumeak
alardeetan sartzearen alde egotea. Tradizionalista batzuk ez datoz bat ideia horrekin; Irunen, horien artean dago Elena Etxegoien:
|
|
Andonik argi du: . Nire ustez, irtenbide bakarra da
|
emakumeak
alardean ateratzea, konpainia guztietan, gizonak ateratzen diren baldintza beretan?. Konpainia guztiekin negoziatuz eta adostuz heldu litzateke jokaleku horretara:
|
|
Orritxo bat prestatu genuen, galdera batzuekin: . Ongi irudituko litzaizuke
|
emakumeak
alardean ateratzea??;. Uste duzu ondo ordezkatuta daudela kantineraren figuran??. Egia da jende jakin bat hurbildu zitzaigula, baina ez genuen inolako arazorik izan?.
|