2005
|
|
Gainera, kontuan hartu behar dugu lizentziatzen ziren emakumeentzat oso zaila zela lana topatzea. Izan ere, espainiar gizonek ez zuten oraindik
|
emakumea
beraien parekoa eta berdina bezala ikusten.
|
|
Joka ari zitzaizkion, zakur hotsa entzun zutenean, eta tiroak eta oihuak atzetik; armada oso bat gainera zetorkiela ematen omen zuen. Presaka irten ziren autorantz,
|
emakumea
berekin eramateko denborarik gabe. Kolpe gogorrak hartuak zituen Anak, eta, zorabiaturik, konortea galdu zuen.
|
2007
|
|
Beraz, niaren ideia edo kontzientzia justifikatzeko, Condillac, Hume-ren ondotik, analisi enpiriko sentsistaren bidean beti, bila ibili zaigu, hura nola sortua ote den, hots, zein sentsazio/ inpresiotatik jalgia. Usaimenetik hara jalgia omen dugu hori, Sentsazioen Traktatuko I. VI. kapituluan irakurtzen dugunez («Du moi, ou de de la personnalité d, un homme borné à l, odorat») 267 Sentsazioen Traktatuko apologo famatuaren arabera, gizon
|
emakumea
berez eta hasieran ez da marmolezko (pasibitatezko) estatua bat baizik, sentsuekin dotatua ordea, eta inbaditzen duten sentsasizoak dira, haren baitan bai fakultateak berak eta bai ezagutzak piztuz joango direnak. Gure (hau da, estatuaren) existentziako estreinako momentuan ezin dugu ezer pentsatu, ezta geuk deus nahi ere, oraindik ez baitago ni bat
|
2009
|
|
Alegia, edozein momentutan ez dago gizon emakumearen esku mundua iraulkatu ahal izatea, askatasun politiko sozialak, ekonomikoak erdiestea. Baina horrek ez du gezurtatzen gizon
|
emakumea
berez, tout entier et toujours libre, dela, eta ez du haren askatasunaren muin muina deus murrizten ere.
|
2014
|
|
Xabik Arantza izeneko emakume adineko batenera joan zuen, zeina bakarrik bizi baitzen, zorionez. Poztekoa izan zen,
|
emakumea
beren auzo zaharrean bizi zela deskubritzea, Orion, eta behintzat Oihana ikusi ahal izango zuela kurtsoa amaitu bitartean. Nagore ere handik gertu biziko zen, baina lau seme alabako familia batean.
|
2017
|
|
Alde batetik, emakumeen eta gizonen arteko desberdintasunak maximizatzen zituzten kultura kanon berriak eraiki ziren, eta prototipo femeninoagoak eta maskulinoagoak sortu ziren (Fortunati 1984). Eta, bestetik,
|
emakumea
berez gizonezkoa baino gutxiago zela erabaki zen, sentiberegia eta lizunegia, bere burua gobernatzeko gai ez dena?, eta horregatik, gizonezkoen kontrolpean egon behar zuela. Sorginkeria kondenatzean bezala, muga erlijioso eta intelektualetatik harago jo zen gai honetan ere.
|
2019
|
|
Asierrek eta katuak hizketan jarraitu zuten, baita
|
emakumea
beraien paretik pasa zenean ere. Katuak esan bezala, emakumea ez zen ezertaz jabetu.
|
|
aterea ageri baita Eva, Bossueten hitzen arabera. Gizadia maskulinoa da, eta gizonak ez du definitzen
|
emakumea
berez, baizik gizonarekiko; emakumea ez da izaki autonomotzat hartua. –Emakumea, izaki erlatiboa...?, idatzi du Micheletek.
|
|
izateko ez da aski ez emakume gorputza edukitzea, ez eme funtzioa onartzea maitale gisa, ama gisa; subjektuak bere autonomia aldarrika dezake sexualitatearen eta amatasunaren bidez;, egiazko emakumea?, berriz, bere burua Beste gisa onartzen duena da. Gaur egungo gizonen jarrerak badu toles bat emakumeari urradura mingarria egiten diona; hein handi batean, gizonek onartzen dute
|
emakumea
beren parekoa, beren berdina dela, eta, hala ere, lehen bezala exijitzen diote inesentzial segi dezan; emakumearentzat, bi destino horiek ezin dira uztartu; duda egiten du zein aukeratu, ez batera eta ez bestera ondo egokitu gabe, eta hortik datorkio oreka falta. Gizonarentzat, ez dago inolako etenik bizitza publikoaren eta pribatuaren artean:
|