Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2001
‎Kokoteraino. Etaemakume gisa hau nola bizi dudan, edo emakume modura besteaz zer pentsatzendudan, edo emakume naizenez... Iruditzen zait amaierarik ez duen joko bateanharrapatu nautela.
‎Eta argitaratzekoa, eta saltzekoa... eta ni ere idazlenaizela aldarrikatzekoa. Eta horrekin batera, nagia sartzen zait... ze, idazten badut, berriro esplikatu dut, emakume modura zergatik idazten dudan, eta zergatikdiren nire pertsonaiak emakumeak eta zergatik irakurtzen duten emakumeekgizonezkoek baino gehiago... Nik ez dakit hori guztiaz.
2002
‎Era berean, autore horien proposamenei jarraituz, guztiz beharrezkoa da garaihartako emakume kapareak beren gizartearen errealitatearen barnean aztertzea. Etazentzu horretan, ez zaigu erabilgarria iruditzen, emakume kapareak beren generoaren perspektibaren baitan bakarrik aztertzea, norbanako emakume modura batezere, Antzinako Erregimeneko gizarte korporatibo eta estamentalean murgildurikzeudenean, eta etxearen baitan zuten eginkizuna ulertu nahi dugunean. Ulertu beharduguna honako hau da, alegia, zer esan nahi zuen emakume kapare eta etxe batenpartaide izateak Gipuzkoako Antzinako Erregimenean; eta horrelaxe ulertukodugu, zer gizarte zentzu zuen genero femeninoak konfigurazio hartan.
2004
‎Ez dugu jakingo zergatik bueltatu zen. Endurance ere, segurutik, beste hainbeste emakume moduan, halako egoeratara ez delako bat batean ailegatzen, poliki, ia konturatu gabe baino, hain da zaila bertatik ateratzea. Egunero irain bat, beste gutxiespena.
2007
‎Mexikon, Ciudad de Juarezen desagertu eta hildako emakume eta neska gazteen kasua, horren adibide askotako bat da. Ehundaka emakume modu sistematikoan erailak izaten ari dira azken urteotan Ciudad de Juarezen; 4000 emakume hilak edota desagertuak azken 10 urtetan. Emakume horien egoera gertutik ezagutzeko, hildako bi emakume gazteren amen testigantzak entzuteko aukera izango dugu.
2009
‎Baina, honen jakitun naizen eta eskertzen dudan aldetik, neure egin nahi dut Virginia Woolf-en uste hura: emakume idazleak libre izango dira idazten hasi eta emakume modura ari diren edo ez beren buruari galdetzen ez diotenean." Doris Lessing Amerikako Arte eta Letren akademiko eta Amerikako Estatu Batuetako Arte eta Letren Institutu nazionaleko kide zen. Honetaz gain, Royal Society of Literature ko ohorezko kide ere bazen.
‎Oro har, honen guztiaren ondorioz emakumeentzat oso erakargarria ez dengiro maskulinoa sorrarazten da. Horren harian, elkarrizketatutako emakumerenbatek emakume modura bakardadea sentiarazten duela esan zuen.
2014
‎Testuinguru horretan, polisemikoaden genero kontzeptua gizarte antolaketaren printzipio gisa birdefinitua izan da (Maquieira, 2001). Horren arabera, emakume moduan identifikatuak eta gizarteratuakdiren pertsonak, gizonenak baino diru eta botere gutxiago duten espazio/ zereginetanmantenduak izango dira, nahiz eta, aldi berean, gizonen artean (eta emakumeenartean), klase, etnia, adin, preferentzia sexual eta antzeko faktoreen araberakomailaketak ere gertatu.
‎Fetitxismo trabestista duenak aktibazio sexual handia eragiten duten fantasia, desira eta portaerak ditu; fantasia eta portaera horiek emakume moduan janztea dakarte. Gizon heterosexualetan gertatzen da, eta nerabezaroan hasten da eskuarki; emakumeen jantziak eramaten dituen bitartean masturbatu egiten da.
‎– Autoginefiliarekin (bere burua emakume moduan hautemateak sortzen duen kitzikapen sexuala).
‎Gizonetik emakumera iragaten den transexual homosexuala gizonaren gorputzean harrapaturiko emakume moduan sentitzen da, eta gizonek erakartzen dute. Sexuz aldatu nahiko luke, gizon heterosexualak erakartzeko.
‎Coco Chanelen jarraitzaile sutsua naiz: iraultzaile hutsa iruditzen zait; ez bakarrik moda munduan, baita emakume moduan ere. Hark zioen etxetik irten aurretik, ispiluan begiratu eta osagarri bat edo bi kentzeko.
2016
‎Bera da erasotua babesteko neurriak eskatu behar dituena urruntze aginduak, zigorrak… eta biktimak ez du hori zertan jakin; biktimak gertatutakoa kontatu behar du, besterik ez. Horren adibide da Saholin monjearekin gertatu zena, bi emakume hiltzeagatik kondenatu zuten, baina bost edo sei emakume modu basatian erasotzeagatik ez zuen zigorrik jaso, eta hori fiskaltzaren errua izan zen.
‎Beti edo gehienetan egin ditu gauzak bere modura. Eta, hala ere, edo akaso horregatik, gutxi izango dira azken 25 urteetan rock eta poparen munduan hark adina zaharberritu duenik bere diskurtsoa, eta hark adina itzal sortu duenik ingurukoengan; post punk unibertsoko ahots feministatik hasi, piano gotikoen gainean falsettoarekin kantatu eta garai victoriarreko emakume moduan jantzi eta kantatzetik igaro, eta gai autoerreferentzialetatik haragoko talaia bere eginez gai sozial eta geopolitiko zabalagoei begirada pertsonal bat itsasteko gai izateraino.1992an egin zuen agerpena Polly Jean Harveyk (PJ Harvey izen artistikoz) Dry lanarekin, eta Rid of Me (1993) enblematikoarekin segida eman zionetik, rock underground figura ezinbesteko bihurtu zen. Laudatu eta adoratu.
‎Hauxe nabarmentzen du Sex and Racism liburuan: ?(...) emakume negroa, esklabotzan, bere burua gutxiesten hasi zen, ez soilik emakume moduan, baita gizaki gisa ere?:
2017
‎Kontatzen nuen erabaki nuela lanik ez egitea, niretzat gozamena zela umearekin egotea, umeak oso tarte txikian izaten direla txiki eta hori baloratzen ere jakin egin behar dela, eta parekidetasunak ez duela zertan izan umeak lau hilabete betetzen dituenean bi gurasoak lanera hastea. Baina jartzen nuen, aldi berean, nire sentipen feministatik gaizki sentitzen nintzela, senarrarentzat eta umearentzat bizi zen emakume moduan ikusten nuela neure burua, azkenean irudipena nuela emakume bezala atzera ari nintzela egiten.
2019
‎Beren parekoen beldurrik sentitzen ez duten gizonek errazago onartzen dute emakumea pareko gisa; dena dela, halako gizonek ere gogoko dute Emakumearen mitoa, Bestearena, arrazoi askorengatik; ezin gaitzetsiko zaie, noski, gogo onez ez sakrifikatzea horretatik ateratzen dituzten onura guztiak: badakite zer galtzen duten uko eginez gero amesten duten emakume moduari, baina ez dakite zer ekarriko dien biharko emakume moduak. Abnegazio handia behar da Subjektu bakar absolutu agertzeari uko egiteko.
‎Beren parekoen beldurrik sentitzen ez duten gizonek errazago onartzen dute emakumea pareko gisa; dena dela, halako gizonek ere gogoko dute Emakumearen mitoa, Bestearena, arrazoi askorengatik; ezin gaitzetsiko zaie, noski, gogo onez ez sakrifikatzea horretatik ateratzen dituzten onura guztiak: badakite zer galtzen duten uko eginez gero amesten duten emakume moduari, baina ez dakite zer ekarriko dien biharko emakume moduak. Abnegazio handia behar da Subjektu bakar absolutu agertzeari uko egiteko.
‎Erantzunnahi dugun hurrengo galderak, haurrek egindako irudiak kontuan hartzea eskatzen du. 10 urteko haurrek informatikaria imajinatzen dute emakume moduan. Eta, zeren araberakoa da hori?
‎" Irakurtzen gaituzten moduak eragiten digu. Emakume modura irakurtzen gaituzte, baina ez emakume modura bakarrik: beti zara emakume gehi beste zer edo zer.
‎" Hamar urterekin bertso eskolan hasi nintzenean ume modura irakurtzen ninduten, eta garbi daukat noiz sentitu nuen lehen aldiz emakume modura irakurri nindutela. Bertso eskolako irakaslearen begietara sentitu nintzen lehen aldiz emakume.
‎Lehen aldiz ikusi nuen neure burua rol horretan: gizonentzat erakargarria den emakume modura, ni zerbait sexuatu bezala. Hori berria zen niretzat, eta ohartu nintzen zenbat gauza mugitzen ziren.
2020
‎Hortaz,, gizon emakume? kategoriek zentzua dute, hau da, jendea gizon edo emakume moduan identifikatzen da funtzio sozio-politiko eta ekonomikoa dutelako kategoria horiek (miopea izatea ez bezala). Eta funtzio hori zein da?
‎Besteek pentsatuko dutenari beldurra... hor zagon norbere kartzela! Edertasun ereduak eta askatasun pertsonala, sexuala eta esango niken emakume moduan hazten gaituztenei bereziki. Espezialitatea besteentzat eder, egoki, zaintzaile izatean datzala.
‎Ez tipoa ergela izatea edo matxo kaikua, ez, emakume moduan agurtu dudala.
2021
‎Zuk egin duzu aldaketa; zuk onartu duzunean zeure burua, badakizunean zein zaren, aldaketa egina dago. Nik nahi banuen emakume moduan tratatua izan, zer egin behar nuen armairutik irtendakoan. Utzi nuen ile luzea, hasi nintzen hormonak hartzen, eta abar.
‎" Bizi behar duzu ez dakit zenbat denboraz emakume bezala". Eta zer da emakume moduan joatea. Nik nahi badut txandalarekin eta sudadera batekin joan, hori ez da emakume izatea?
‎Trantsitua gizarteak ere egin behar du, begirada trantsitua, ni nola ikusten nauten, nola tratatzen nauten. Gu oraindik behartuta gaude, nahi dugulako emakume modura ikus gaitzaten, bizarra kentzera, gonak eramatera, margotuta joatera eta, ahal bada, gorpuzkera bat edukitzeko hormonak hartzera, titiak hazteko. Eta, berez, emakumea izatea ez da titiak edukitzea:
‎Oso bitxia litzateke gizon batek emakume bat jipoitu eta hurrengo egunean joatea paperak aldatzera esanez bera emakumea dela; hasteko, bitxia izango litzateke. Legearen kontra agertu diren horiek ez gaituzte emakume moduan ikusten, kito; hori da.
‎‣ Ni entzule moduan. Batzuek emakume moduan defendatu behar dela, eta beste batzuek eztagoela onartzerik esaten dituen gauzak, eta borroka feministarentzat kalterako dela, eta hola. ✳ Joe, ba emakume hori izango da mundu zabalean oraintxe dagoen disidente ezagunena eta... haundiena.
‎Hala izanik, errezeloa diote aldaketari: " badakite zer galtzen duten uko eginez gero amesten duten emakume moduari, baina ez dakite zer ekarriko dien biharko emakume moduak" (I: 18).
‎Hala izanik, errezeloa diote aldaketari: " badakite zer galtzen duten uko eginez gero amesten duten emakume moduari, baina ez dakite zer ekarriko dien biharko emakume moduak" (I: 18).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia