2004
|
|
" Eskaintza berezia markako
|
emakume
jantzietan"
|
|
" Eskaintza berezia markako
|
emakume
jantzietan".
|
2006
|
|
Saltzailea zela. Italiako
|
emakume
jantzi luxuzko sentsualak eramaten omen zizkien Alemaniako emakume aurreiritzi gabeei; Alemaniako gerruntze luterano estuenak, aldiz, Italiako emakume vatikanozaleenei. Hori guztia, barrezka eta azalkeria handi batez esaten zuen, eta amonari begirada kendu gabe.
|
|
Euskal literaturak eman duen ETAko lehen emakume aktibista damutua dugu Irene. Eta ez hori bakarrik, Irene
|
emakume
jantzia dugu: Stendhalen Gorria eta beltza, Oteizaren Quosque tandem, Zavatiniren memoriak... daramatza esku poltsan.
|
2010
|
|
Emakume gazte eta eder batek, berak ere ikusia baitzuen Kristoforo printzeak kamafeoaren barruan ekarritako erretratua. Gaztea eta ederra ez ezik
|
emakume
jantzia, liburuak eta letrak maite zituena, Abelardo eta Eloisaren aipamen hark erakusten zuen bezala. Gaztea, ederra eta jantzia izateaz gain, emakume maitemindua, sentibera eta pasionala, haren gutunak hitzez hitz eta lerroz lerro iradokitzen zuen legez.
|
2012
|
|
Neskamea lisatzen ari zen ohol luzean ukondoa, miguru behatzen zituen bere inguruan ipinitako
|
emakume
jantzi haiek guztiak: bonbazinezko, besanak, lepokoak, eta galtza irekiak, aldaketan zabalak eta barrenetan estutzen direnak.
|
2013
|
|
Luzaiden eguneko antzezpena Axe ta tupina parodiarekin amaitzen da. Bi gaztek
|
emakume
jantzi zarpailak jartzen dituzte, elorriz inguratuta bai jantziak, bai kapela. Beste guztiak une batean haien gainera doaz dena kentzera, eta buztana hartzen duena da eguneko garailea eta heroia.
|
2014
|
|
Bereizgarri nagusia: gizon bat
|
emakume
janzten da. Emakume jantzita bere burua ikusteak sexualki aktibatzen du (autoginefilia).
|
|
Genero identitatearen nahastea duten gizonak emakumeen jardueretan edo
|
emakume
jantzita egoten dira eroso, eta ez dituzte atsegin jarduera fisiko bortitzak. Nahaste hori duten emakumeek ez dituzte emakumeen jantziak eraman nahi izaten; neskatilen jostailuekin jostatzeko gogo gutxi dute.
|
2015
|
|
Frentera eraman aurretik ihes egin nahian ere ibili zen Jexux Oribar Zahar aldean, kontatzeak lotsa ematen badio ere,
|
emakume
jantziekin soroan laneko plantak eginez. Azkenean anaia guztiak eraman zituzten frankisten alde borrokan egitera.
|
|
Akaso gure aitona, artean, ez zuan frentera deitua izango? Litekeena duk egun horietan Oribar Zahar aldean ibiltzea,
|
emakume
jantziekin, Gerratik ihesi.
|
2016
|
|
Ate hotsa entzuten da. 2ttor da
|
emakume
jantzita.
|
2018
|
|
Eta hark, berak arteztuko zuela lamina hori! Biharamunean
|
emakume
jantzi eta iruten jarri zen. Lamina etorri zen eta zeozer igarri zuen:
|
|
[Juliettek],
|
emakume
jantzita, gizon jantzitako emakume batekin ezkondu behar du zeremonia batean, eta, zeremonia horrexetan, ni gizon baten emazte bihurtuko naiz. Gero, gizon jantzita, emakume jantzitako emakume batekin ezkonduko zara, eta, aldi berean, ni aldarera igoko naiz neskaz mozorrotutako katamito batekin matrimonio santuan elkartzera.
|
|
[Juliettek], emakume jantzita, gizon jantzitako emakume batekin ezkondu behar du zeremonia batean, eta, zeremonia horrexetan, ni gizon baten emazte bihurtuko naiz. Gero, gizon jantzita,
|
emakume
jantzitako emakume batekin ezkonduko zara, eta, aldi berean, ni aldarera igoko naiz neskaz mozorrotutako katamito batekin matrimonio santuan elkartzera.
|
|
OHARRA: MAIDER eta AMETS aurreko sekuentziako jantziekin datoz. Maider gizon jantzita (bizarra, bisera, txandala eta pelutxezko txakurtxoa sokari lotuta) eta Amets
|
emakume
jantzita (soinekoa, peluka eta eguzkitako betaurrekoak)
|
2019
|
|
Halere, iritzi orokorra kontrakoa zitzaien, mari maisuei?. Errenazimentuan, dama nobleek eta
|
emakume
jantziek mugimendu bat sustatu zuten beren sexuaren alde; Italiatik iritsitako doktrina platonikoek espiritualizatu egiten zituzten maitasuna eta emakumea. Letratu asko emakumearen alde aritu ziren.
|
|
Segurki, berez berez eginiko hautu bat da askorentzat. Ezerk ez du gutxiago naturaletik,
|
emakume
janzteak baino; dudarik gabe, arropa maskulinoa ere artifiziala da, baina erosoagoa eta soilagoa ere bai, ekiten uzteko pentsatua baitago, ez ekina trabatzeko; George Sand, Isabelle Eberhardt gizon jantzietan ibiltzen ziren; Thyde Monnierrek, bere azken liburuan, aditzera ematen du nahiago dituela galtzak; emakume aktibo orok gogoko ditu takoi apalak, oihal sendoak. Bistan da zer zentzu duen janzkera femeninoak:
|
|
Mutilei ematen zaien heziketa berbera eman behar litzaieke emakumeei. Antifeministek argudiatzen dute
|
emakume
jantzi buruargiak munstro batzuk direla: ezohikoak dira oraindik ere, eta hortik dator arazoa; emakume guztiek kulturaz janzteko modua balute gizonek bezain modu naturalean, haiek bezain naturalki baliatuko lukete.
|
2020
|
|
Jantzirik eta biluzik dauden bikoteen besarkadak eta zirriak ere nahiko ugariak dira erromanikoaren ikonografian. Harburuetan asko dauden arren kapiteletan ere egin zituzten. Tuestako elizako kapitel batean, adibidez, gizon eta
|
emakume
jantziek musu bat ematen diote elkarri, eta gizonak emakumearen pubisa ikutzen du; ondoan, aingeru edo fraide batek haien portaera gaitzesten duela dirudi.
|
|
–Pentsatu dut,
|
emakume
jantzi eta kultura handikoa zarenez gero, nire liburutegi pribatua ikusi nahiko zenukeela. Ikusten duzun bezala, liburu asko dago hemen...
|
|
beharbada akabatu egingo nau, nola babestu pentsatu behar dut, estrategia on bat prestatu behar dut nire abokatuarekin epaiketarako, pisua, bion izenean, ez dudala galduko ziurtatu behar dut; tira, halako egoeretan normala dena. Ez, haren kezka jendearen iritzia zen, besteen esamesak, zer pentsatu ote du jendeak nitaz, zer esango ote dute ni ikustean eta nire historia, tratu txarrak jaso ditudala eta hori dena, jakiten dutenean, zer pentsatuko ote dute gertatu zitzaidanaz, nori, eta niri, ni ez bainaiz industrialdean bizi den emakume ezikasia, ni
|
emakume
jantzia naiz, Historiako irakaslea institutuan, nik ezin dut sufritu genero indarkeria. Niri ezin zait gertatu halako gauza absurdoa.
|
2021
|
|
Erabat dastatu zuen, seguru, mendekua, Don Antonio de Leyvaren ezpata gerrian lotu zuenean. Sekula ez zuen askatzen, bere
|
emakume
jantziak janzten ez zituenean behintzat, ez inoiz erabili nahi edo behar izan zuelako, baina gustatu egiten zitzaion ezpata bere izterra jotzen sentitzea, Errepublikaren desohorearen etengabeko gogorapen eta sinbolo gisa. Aseezina zen.
|
|
Nolanahi ere, Margarita
|
emakume
jantzia izan zen, jakintzari emana. Idazlea zen, humanista, eta elizaren erreforma protestantea bultzatu zuen.
|
2022
|
|
Katherine Cummings australiar genero bidaiari zuhur eta jakintsuaren autobiografia behar material ulertezin baina ukaezinaz mintzo zaigu, eta dio ni sinbolikoak eta harreman sozialek hari ere lekua egin behar diotela. Gary Kates ek, berriz, XVIII. mende amaierako Chevalier d’Eon en genero aldaketaren istorio klasikoa berrikusi, eta behatu zuen D’Eonek, emakume zelako uste sendoa eduki arren, ez zituela gustuko
|
emakume
jantzien sinbolismo eta praktikotasuna. D’Eonek kexaka jartzen zituen, soilik frantziar autoritate politikoek behartzen zutenean.
|
|
Australiara itzuli zenean, erregulartasunez
|
emakume
janzten hasi zen eta emakume gisa bizitzen saiatzen ari da orain. Horrek konpondu egin zuen bere" nahaste borrastea", berak izendatzen duenez.
|
|
Paul are gehiago ari da bere baitarantz. Lagun eta familiaren aurrean
|
emakume
jantzita agertzeko prozesu zailaren erdian dago orain, eta lantokian aitortu berri du. Jantzita dagoen artean espazio publikoekin negoziatzen ikasten ari da, baita emakume gisa bere bizitza sexualean dituen inplikazioak konpontzen eta bere iragana berrinterpretatzen ere.
|
|
Sydneyko gay komunitatearekin lotura duten zortzi gizoni egindako elkarrizketak dira kapitulu honen oinarria. Ikerketako beste gizon batzuek ere izan dute esperientzia homosexualik (5 kapituluan aipatutako hiru gizonek eta 4 kapituluan aipatutakoen artean gutxienez bik), baina horietako batekin ere ez zen kontaktua gay sareen bidez gauzatu, eta horietako batek bakarrik du harremana sarearekin (Paul Grayk
|
emakume
janzteko gayen guneak baliatzen ditu segurtasunagatik).
|
|
XVIII. mende hasieran Londresen zeuden Molly etxeak dira hoberen dokumentatuta daudenak. " Molly" izenak, kaleko erabileran, etxe eta taberna konkretu batzuetan biltzen ziren gizon femeninoei egiten zien erreferentzia; pertsona horien genero praktikan, tartean zeuden
|
emakume
janztea, elkarrekin dantzatzea eta sexu harremanak edukitzea.
|
2023
|
|
–Baina zuk ez zenuen
|
emakume
jantzi bat mailegatu behar izan apaizak ez gintuelako berdin jantzita ezkondu nahi... Salustiano lagun zintzoaren koinatak utzi zidan.
|
|
–Deuteronomioak dioenez, emakumea ezin da gizon jantzian ibili, ezta gizona
|
emakume
jantzian ere, jaurti zien, tinko begira?, izugarrikeria da.
|