2013
|
|
ederra eta bihotz onekoa: ez ahula eta ez biguna, irmoa baizik; eztia bai, baina ez eztiegia; argia eta herrian irakurtzen eta idazten dakiten bakarretakoa; Raissak, izan ere (izen hori baitu),
|
emakume
gehienek ez bezala, jakin min izugarria dik. Hamaika hamabi urte zituela, adibidez (ni Butanbeteko ikastetxean hasia ordurako), ilargiari buruzko galderak egiten zizkidaan, ez baitzuen ulertzen nola ez zen lurrera erortzen, harriak bezala.
|
|
ederra eta bihotz onekoa: ez ahula eta ez biguna, irmoa baizik; eztia bai, baina ez eztiegia; argia eta herrian irakurtzen eta idazten dakiten bakarretakoa; Raissak, izan ere (izen hori baitu),
|
emakume
gehienek ez bezala, jakin min izugarria dik. Hamaika hamabi urte zituela, adibidez (ni Butanbeteko ikastetxean hasia ordurako), ilargiari buruzko galderak egiten zizkidaan, ez baitzuen ulertzen nola ez zen lurrera erortzen, harriak bezala.
|
2015
|
|
Agian Qadri ere oso gogoan zuelako. Eta amak?
|
emakume
gehienek ez bezala?, gaur ez die nire oinetakoei erreparatu. Eta are gutxiago Doaiak, gelara erretiratu naizenean.
|
2017
|
|
Ongizate erregimenak modu horretan sailkatu izan dira kontuan hartuz merkantilizazio eta familiarizazio maila, eta, ondorioz, emakumeek eta familiek zer nolako zeregina betetzen duten erregimen patriarkal horietan, zeina ez baita sekula behar adina aintzat hartu. Erregimen patriarkaletan, hain zuzen ere,
|
emakume
gehienak ez daude merkatuaren mende, baizik eta gizonen mende, familia egituraren barruan. Egoera hori bizi bizi aldatu da 1950eko eta 1960ko hamarkadetatik hona, batez ere iparraldeko herrialdeetan, baina aldaera berriak hartu ditu dependentzia politiko horrek.
|
2019
|
|
Guztiarekin ere, zenbait emakume buru belarri engaiatzen dira egitasmoren batean, eta aktiboak dira egiazki; halakoetan, ez dabiltza zeregin bila, baizik helburu batzuk bete nahian; ekoizle autonomoak izanik, ihes egiten dute hemen aipagai dugun bizkarroi kategoriatik; dena dela, bilakaera hori ez da maiz gertatzen. Beren jarduera pribatu eta publikoetan,
|
emakume
gehienak ez dira aritzen emaitza baten bila, ezpada zertaz okupatu izan nahian: eta okupazio guztiak funtsik gabeak dira denbora pasa hutsa baldin badira.
|
|
Proposatu izan baliete aukera zezaten non nahiago zuten berrogei orduko lan astea, fabrikan ala etxean, bestelakoak izango ziren erantzunak, dudarik gabe; eta, beharbada, pozik ere onartuko lituzkete bi egitekoak metatzea baldin eta berena luketen mundu batean txertatuko balira obrero gisa, modua balute gustura eta harro parte hartzeko mundu hori eratzen. Oraintxe bertan, emakumezko nekazariak alde batera utzita ere, lan egiten duten
|
emakume
gehienek ez diote ihes egiten mundu femenino tradizionalari; ez gizarteak eta ez senarrak ematen diete gizonen berdinak modu konkretuan izateko behar luketen laguntza. Ideal politikoren bat dutenek, sindikatu batean militatzen dutenek, etorkizunean konfiantza dutenek bakarrik eman diezaiekete zentzu etikorik eguneroko zeregin esker txarrekoei; dena dela, aisialdirik gabeak eta sumisiozko tradizio baten ondorengoak izanik, normala da emakumeak apenas hasi izana zentzu politiko eta soziala garatzen.
|
|
ibili duen bideak argi eta garbi erakusten du zein onuragarria den ikastaldi zorrotz bat. Nolanahi ere,
|
emakume
gehienek ez dute konprenitzen nolako lanak dakartzan komunikatzeko duten nahiak, eta, neurri handi batean, horregatik izaten dira nagiak. Beti pentsatu izan dute berez direla halakoak; uste dute barrenean bizi zaien grazia batetik datozkiela merituak, eta ez zaie burutik pasatzen konkistatzeko moduko zerbait denik balioa; seduzitzeko, aski dute agertzea:
|
2023
|
|
Egun haietan, badirudi Millett konturatu zela ezen iraultzaren antzerki politikoaren parte zela emakumeak estalita edo estali gabe ibiltzearen kontu hori eta haren garrantzi politikoa konplexuagoa zela berak hasieran –Iranen eman zuen lehen orduan belodun emakumeak hegazti harraparien gisara deskribatu zituenean– uste izan zuen baino. CAIFIko
|
emakume
gehienek ez zuten belorik janzten, baina, hala ere, lan handia egiten zuten beloa janzten zutenak erakartzeko, haien ustez emakume guztien arteko elkartasuna baitzen benetan axola zuena; bazekiten, gainera, xah aren osteko herrialdearen etorkizunean ezinezkoa izango zela erlijio kontuetan kontserbadoreak ziren irandar emakumeak baztertzea. Irandar guztiei eta batik bat irandar emakumeei erakutsi nahi zieten emakume guztien askatasun politikoa defendatzen zutela ezkerrak eta Tudeh alderdiak, eta ez beloa kentzeak zekarren modernitate hutsala.
|