Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 78

2023
‎TFAOek ezarri dutenez, ebazpenaren proposamena interesdunari jakinaraziko zaio, espedientea erakustearekin batera. Interesdunak 15 eguneko epea izango du bere ustez komenigarriak zaizkion alegazioak eta bere defentsarako bidezkoak diren dokumentu, egiaztagiri eta frogak aurkezteko.
‎Bizkaiko TFAOren 217 artikuluko 5 puntuak jaso duenez, zehapen prozedura hastearekin batera zehapena ezartzeko proposamenean beharrezkoak diren osagai guztiak organo eskudunak baditu, proposamen hori prozedura hasteko komunikazioari gehituko zaio. Une horretatik aurrera, interesdunak esan beharrekoa entzuteko izapidea izan behar du aurreko lerrokadan aipatu dugun hamabost eguneko epean. Aukera berdina jaso da Arabako eta Gipuzkoako TFAOetan ere, baina kasu horietan prozedura laburra izenekoa (216 artikulua) hasi ahal izateko.
‎Aukera berdina jaso da Arabako eta Gipuzkoako TFAOetan ere, baina kasu horietan prozedura laburra izenekoa (216 artikulua) hasi ahal izateko. Prozedura labur horretan, hamabost eguneko alegazio aldia igaro bada eta urratzaileak alegaziorik ez badu aurkeztu, alegazioei berariaz uko egin badie edo betebeharpekoa zehapen proposamenarekin ados badago, berariaz ere, eta hilabetea igaro bada (zehapen prozedura organo kudeatzaileak hasi badu, hilabeteko epearen ordez, hamabost eguneko epea erabiliko da) Administrazioak ezer aldatu gabe ala jarduketa berririk gabe, orduan uste da prozeduraren ebazpena jakinarazi dela izapide gehiagorik gabe. Hilabeteko epe hori zenbatzen hasiko da prozeduraren hasiera eta aldi berean ebazpenaren proposamena komunikatu diren egunetik aurrera.
‎Tributu administrazioak Ogasun Publikoaren aurkako delituaren zantzuak daudela uste badu eta likidazioa ematea eragozten duen inguruabarrik gertatzen ez bada eta betebeharpekoak bere tributu egoera ez duela erregularizatu egiaztatzen badu, orduan delituaren zantzuen inguruko txostena prestatu eta delituari lotutako likidazio proposamen bat egingo du, bertan likidazio hori zer egitatetan eta zuzenbideko oinarritan funtsatzen den adieraziz. Proposamen hori betebeharpekoari jakinaraziko zaio, bere eskubideen alde egiteko egokitzat jotzen dituen alegazioak eta dokumentuak aurkeztu ahal izateko; horretarako, hamabost eguneko epea (10 egun baliodun, Bizkaian) izango du proposamena jakinarazi eta biharamunetik hasita. Alegazio horiek aztertu ondoren, Administrazioaren organo eskudunak likidazioa emango du, eta erruduntasun testigantza jurisdikzioari edo espedientea Fiskaltzari bidaliko dio, modu horretara preskripzio epea geldiaraziz (eta iraungitze epea etenda, Bizkaian), zehapenak jartzeko eta tributu zorra zehazteko Administrazioaren ahalmenaren preskripzio epea, hain zuzen. salaketa edo kereila jartzeko eskumena duen Zerga Administrazioko organoaren aurreko edo aldi bereko baimenarekin, ikusten badu erregularizazioak argi uzten duela Ogasun Publikoaren aurkako delitua dagoela.
‎Kautelazko neurriak dira kargapeko merkatu gaiak edo produktuak, liburuak, erregistroak, agiriak, fitxategiak, lokalak edota datuak jasotzeko ekipo teknikoak prezintatzea, gordailutzea edo inkautatzea, baldin eta tributuetarako garrantzizko informazioa badago. Har daitezkeen kautelazko neurriak proportzionalak eta aldi baterakoak izan behar dira, eta likidazioa emateko organo eskudunak hamabost eguneko epean neurriak berretsi behar ditu eta neurriak kenduko dira horiek hartzeko arrazoiak desagertu badira.
‎Prozedura ofizioz has daiteke (Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 144 artikulua eta Bizkaiko TFAOren 143 artikulua) prozedura hasteko komunikazioaren bidez. Komunikazio horretan jarduketen bidez aztertu nahi diren tributuak eta zergaldiak zehaztu behar dira, baita prozedurako jarduketak orokorrak (oro har, behin betiko likidazioarekin amaituko dira) edo partzialak (salbuespenez egiaztatuko aldian tributu betebeharreko elementu guztiak hartzen ez dituztenean, behin behineko likidazioarekin amaituz54) diren ala ez ere. Jarduketa partzialen kasuan, betebeharpekoak hamabost eguneko epea izango du, jarduketa partzialak hasi direla jakinarazten zaionetik zenbatzen hasita, jarduketok orokorrak izan daitezela Administrazioari eskatzeko (Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 146 artikulua eta Bizkaiko TFAOren 145 artikulua)). Edozein kasutan, prozedura hasteko komunikazioan betebeharpekoak jarduketetan izango dituzten eskubideen eta betebeharren berri ere eman behar zaio.
‎Egiaztapeneta ikerketa prozedurako jarduketak behin behineko likidazioarekin amaitzen direnean, betebeharpekoaren tributu egoera ezin izango da berriro erregularizatu geroago hasiko den ikuskapen prozedura baten bidez, beste betebeharren elementuen gainean izan ezik ordura arte behin betiko egiaztatu izan ez badira. diren jarduketak burutuko dira, eta horiek amaitutakoan hurrengoetarako eguna, ordua eta tokia zehaztuko dira. Betebeharpekoa aurrean izan gabe Administrazioaren bulegoetatik agertzeko zitazioa egitean, hamar eguneko epea eman behar zaio betebeharpekoari, gutxienez, errekerimendua jakinarazi zaionetik biharamunean zenbatzen hasita (Bizkaiko Erregelamenduaren 31 artikulua, Gipuzkoako Erregelamenduaren 41 artikulua eta, hedaduraz, Arabako Erregelamenduaren 27 artikulua).
‎Ikuskapen txostena betebeharpekoari jakinaraziko zaio; jakinarazpenean jarduketa guztiak zehatz mehatz azaldu behar dira. Gainera jakinaraziko zaio txosten hori organo eskudunari bidaliko zaiola, tributu egoera erregularizatzeko administrazio egintzak burutu ditzan; betebeharpekoak hamabost eguneko epea dauka egoki deritzon alegazioak egin ditzan aipatutako organoaren aurrean. Bizkaian, txostenaren ondoriozko likidazio proposamena komunikatzean, betebeharpekoak hamabost eguneko epea du eskubidez komeni zaiona alegatzeko, likidazioaren administrazio egintza emateko eskumen duen organoari, lehen esan bezala.
‎Gainera jakinaraziko zaio txosten hori organo eskudunari bidaliko zaiola, tributu egoera erregularizatzeko administrazio egintzak burutu ditzan; betebeharpekoak hamabost eguneko epea dauka egoki deritzon alegazioak egin ditzan aipatutako organoaren aurrean. Bizkaian, txostenaren ondoriozko likidazio proposamena komunikatzean, betebeharpekoak hamabost eguneko epea du eskubidez komeni zaiona alegatzeko, likidazioaren administrazio egintza emateko eskumen duen organoari, lehen esan bezala.
‎Prozeduraren ondorio guztiak ikuskapen txostenean dokumentatuko dira. Ikuskapen txostena betebeharpekoari jakinaraziko zaio; bertan zerga egitatea gertatu dela frogatzen duten elementuak zehaztuko dira eta betebeharpekoari adieraziko zaio organo eskudunari bidaliko zaiola, tributu egoera erregularizatzeko administrazio egintzak eman ditzan; hamabost eguneko epea emango zaio organo horri betebeharpekoak nahi dituen alegazioak aurkezteko. Ikuskapen txostenaren aurka ezin izango da jarri ez errekurtsorik ez erreklamaziorik, baina txostenaren ondoriozko egintzen eta likidazioen aurka jartzen direnetan txostenean proposatutako erregularizazioaren egokitasuna planteatu ahal izango da.
‎Salbuespenezko izaera duenez, Araban eta Gipuzkoan hamabost eguneko epea ezarri da errekurtsoa jartzeko, ebazpena jakinarazi denetik zenbatzen hasita, eta hilabeteko epea, gehienez, ebazpena emateko; epe horiek bateragarriak izan daitezke, estu estuan bada ere, Administrazioarekiko auzi errekurtsoa jartzeko bi hilabeteko epearekin, AdAJLren 46 artikuluak ezarri duen epearekin. Bizkaian, ostera, ez da halakorik gertatzen, deuseztatzeerrekurtsoa jartzeko epea hilabetekoa eta ebazteko epea hiru hilekoa baitira; horiek horrela, hala nahi izanez gero, bi errekurtsoak, deuseztatze errekurtsoa eta Administrazioarekiko auzi errekurtsoa, batera jarri lirateke.
‎Bizkaian, hamabost eguneko alegazio aldia badago ere, epe hori zenbatuko da akta burutu denetik hurrengo bost egunetik aurrera. Betebeharpekoa ala bere ordezkaria pertsonatu ez bada, lurralde bietan hamabost eguneko epea zenbatzen hasiko da akta jakinarazi denetik edo jakinarazi dela ulertzen denetik aurrera. Gipuzkoan izapide bera ere dago hamabost eguneko epean akta sinatu, sinatzeko ukatu denetik edo jakinarazi denetik zenbatzen hasitabaina baldintza bat ezarri da:
‎Betebeharpekoa ala bere ordezkaria pertsonatu ez bada, lurralde bietan hamabost eguneko epea zenbatzen hasiko da akta jakinarazi denetik edo jakinarazi dela ulertzen denetik aurrera. Gipuzkoan izapide bera ere dago hamabost eguneko epean akta sinatu, sinatzeko ukatu denetik edo jakinarazi denetik zenbatzen hasitabaina baldintza bat ezarri da: aktak egin aurretik entzunaldian alegazioak aurkeztu ez badira edota hasierako erregularizazio proposamena aldatzen den kasuetarako.
‎Hortik aurrera, prozedura berdina da lurralde guztietan. Txosten hori betebeharpekoari eta gainerako interesdunari bidaliko zaie eta hamabost eguneko epea emango dio nahi dituzten alegazioak aurkez ditzaten eta bidezkotzat dituzten frogak nahiz agiriak aurkezteko edo proposatzeko. Txostena, betebeharpekoaren alegazioak, ekarritako agiriak eta, hala denean, egindako frogen emaitza organo eskudunari bidaliko zaio (Araban Ogasuneko Zuzendariari, Bizkaian Tributu doktrinaren Batzordeari eta Gipuzkoan Batzorde Aholkulariari59) ebazpen proposamen arrazoituarekin batera.
‎74 Interesdunak prozedura hasteko eskatu eta ondorengo ezetzaren aurka errekurtsoa jartzeko aukerari dagokionez," egintza ez dela egokia agerian utz ditzaketen gertatze bidezko inguruabarrak" interpretatzeari dagokionez, eta egoera partikular sendotua uki dezakeen eta ebazteko organoa izango da egintza eman zuen berbera (Araban prozedura hasi dela komunikatu behar zaio Organismo Juridiko Administratiboari). Espedientean interesdunei entzunaldia egingo zaie hamabost eguneko epean eta, beharrezkoa izanez gero, aholkularitza juridikoaz arduratzen den organoari txostena eskatuko zaio. Berariazko ebazpena jakinarazteko gehieneko epea sei hilabetekoa izango da, eta epe hori igaro ondoren ez baldin bada berariazko ebazpenik eman, prozedura iraungi egingo da.
‎Tributu betebeharpekoek Administrazioari lagundu behar diote. Behin behineko likidazioa egin aurretik, Tributu administrazioak likidazio proposamena jakinarazi dio betebeharpekoari, hamar eguneko epean bere eskubidez egoki deritzona alega dezan. Prozedura amaituko da Tributu administrazioak emandako berariazko ebazpenaren bidez. Ebazpena sei hilabeteko gehieneko epean eman behar da; epea bete ezean, prozedura ez da iraungitzen baina ez da preskripzio epea ere geldiaraziko.
‎Amaitzeko, esan behar da Kode Zibileko arau orokorrak baduela salbuespenik Toki administrazioaren esparruan: toki korporazioek emaniko ordenantzek ez dute hogei eguneko eperik itxaron behar indarrean jartzeko; haatik, ordenantzok Probintziako Aldizkari Ofizialean edo, hala denean, probintzia bakarreko autonomia erkidegoko Aldizkarian behin betiko argitaratzeaz batera jartzen dira indarrean (apirilaren 2ko Toki Araubidearen Oinarriak arautzeko 7/ 1985 Legearen 107.1 art.).
‎Tributu administrazioak bermea nahikoa ez dela uste badu, tributu betebeharpekoari jakinaraziko dio akats hori 10 eguneko epean ongitu ahal izateko, bestela prozedura bertan behera geratuko baita.
‎Horrenbestez, erantzukizuna dago ziurtagiria eskatu ezean ala ziurtagiria ekarri zenetik hamabi hilabete baino gehiago igaro badira ziurtagiria berriztatu gabe. Tributu administrazioari dagokio halako ziurtagiria ematea hiru eguneko epean. Epea igarotakoan ziurtagiririk ez bada eman, ordaintzaileak ez du erantzukizunik izango, kontratugileak edo azpikontratugileak agertzen badu ziurtagiria eskatu ondoren erantzunik ez duela izan. f) Erantzule subsidiario dira egitezko nahiz zuzenbidezko administratzaileak ordaindu gabe utzitako zorren gainean, baldin eta sarrerarik gabeko autolikidazioak behin eta berriro aurkeztu badituzte, ordaindu behar diren tributuak, atxikipenak eta jasanarazi behar diren zenbatekoak direla-eta.
‎Esate baterako, prozedura TFAOen 163 artikuluan arautu da: prozedura hasteko, tributuak aplikatzeko organo eskudunak (Ikuskaritzak) txostena eman behar du; txosten hori tributu betebeharpekoari bidaliko zaio bere aldeko alegazioak aurkez ditzan eta frogabide egokiak ekar ditzan hamabost eguneko epean. Espedientea bete ondoren, Batzorde aholkulariari helaraziko diote eta horrek bere ebazpena eman behar du hiru hileko epean.
‎Bi egoera horiek gauzatzen direnean, enpresaburuak langileari agiri bat eman behar dio, aipatu epeak bete eta hamar eguneko epean, idatziz justifikatzeko enpresan egoera berria duela, langile finkoarena alegia. Halaber, langileen lege ordezkariak informatuko ditu inguruabar horren gainean.
‎Errelebuko kontratuak iraun bitartean, edozein arrazoi dela bide, errelebuko langileak bertan behera uzten badu bere lanpostua, enpresaburuak beste langile langabetu batekin edo enpresan aldi baterako kontratua duen langile batekin bete du hutsunea, 15 eguneko epean.
‎Kaleratzea egiten bada azaldu berri den prozedura bete gabe, enpresaburuak kaleratze berria egin ahal izango du, aurreko kaleratzean bete gabeko betekizunak beteta. Kaleratze berri hori 20 eguneko epean egin ahal izango da bakarrik, lehenengo kaleratzea egin eta hurrengo egunetik zenbatzen hasita; kaleratze berri hori zein datatan egin eta kaleratzeak data horretatik aurrera bakarrik sortuko ditu ondoreak. Kaleratzea egitean, enpresaburuak langilearen eskura jarriko ditu tarteko egunetan sortutako alokairuak, eta egun horietan eutsi egingo dio langilearen Gizarte Segurantzaren altari.
‎O 15 eguneko aurreabisua eman behar da; 15 eguneko epe hori zenbatuko da langileari komunikazio pertsonala egin zaionetik lan kontratua azkendu arte. Kontratua azkentzen denean ekonomia, teknika, antolaketaedo ekoizpen arrazoiengatik, aurreabisu idazkiaren kopia langileen lege ordezkaritzari emango zaio, horren berri izan dezan.
‎Kontsultaldian egin zen azken bileratik zenbatzen hasita, 15 eguneko epean enpresaburuak ez badie komunikatu langileen ordezkariei eta lan agintaritzari kaleratze kolektiboaren inguruan hartutako erabakia, kaleratze kolektiboaren prozedura iraungiko da, 1483/ 2012 Errege Dekretuan ezarritako baldintzetan.
‎Txosten horretan, LGSIk, komunikazioaren inguruabarrak eta kontsultaldiaren nondik norakoak egiaztatzeaz gain, adierazi du enpresaburuak hasierako komunikazioan zehaztutako arrazoiak badiren, eta egiaztatuko du enpresaburuak aurkeztutako agiriak bat datozela langileak kaleratzeko alegatutako arrazoia zein izan eta arrazoi horri dagokionez galdatutako agiriekin. LGSIk txostena 15 eguneko epe luzaezienean eman behar du, lan agintaritzari jakinarazi zitzaionetik kontsultaldia amaitu zela.
‎(a) Kaleratzea bidegabea dela adierazten denean, enpresaburuak, epaia jakinarazi eta 5 eguneko epean, aukeratu ahal izango du:
‎© Kontratuen oinarrizko kopia eta kontratu horien luzapenen eta kasuan kasuko salaketen jakinarazpena jasotzea, horiek gertatu eta hurrengo 10 eguneko epean.
‎© Enpresa batzordeak eman behar dituen txostenak egin behar dira gehienez ere 15 eguneko epean, txostenok eskatu direnetik eta kasuan kasuko informazioak bidali direnetik.
‎Hauteskunde mahaia eratzeari dagokionez, LELTBren 74 artikuluak ezarritakoa hartu behar da kontuan. Edu horretan, behin enpresari hauteskundeak egiteko asmoa jakinarazita, enpresak, 7 eguneko epean, horren berri emango die mahaia osatu behar duten langileei, eta langileen ordezkariei; sustatzaileei ere aldi berean emango die horren berri.
‎Mahaiko lehendakariak 3 eguneko epean aurkeztuko dio lan agintaritzaren mendeko bulegoari jatorrizko akta, boto deusezen edo kontu hartzaileek aurkaratutako botoen txartelekin eta mahaiaren eratze aktarekin batera. Lehendakariak eginkizun hori idatziz eskuorde diezaioke mahaiko kideren bati.
‎Sindikatuek nortasun juridikoa eta jarduteko gaitasun osoa izateko, euren sustatzaileen edo agintarien bidez, sindikatuaren estatutuak gordailutu dituzte, ondore horietarako ezarri bulego publikoan. Bulego publiko horrek 10 eguneko epean erabakiko du: gordailutzearen berri ematea ala gordailutzearen sustatzaileei agindeia behingoz egitea, horiek gehienez beste 10 eguneko epean, antzemandako akatsak ongi ditzaten.
‎Bulego publiko horrek 10 eguneko epean erabakiko du: gordailutzearen berri ematea ala gordailutzearen sustatzaileei agindeia behingoz egitea, horiek gehienez beste 10 eguneko epean, antzemandako akatsak ongi ditzaten.
‎G Ordezkaritza kargu publikoa izateagatik. Langilea lanean hasi da bere kargua utzi eta, gehienez, egutegiko 30 eguneko epean (ikusi LELTBren 45.1.f artikulua eta 48.3 artikulua).
‎Lan agintaritzak enpresaburuaren komunikazioaren berri emango dio langabezia prestazioen erakunde kudeatzaileari eta LGSIri nahitaezko txostena eskatuko dio, komunikazio horren inguruabarren eta kontsultaldiak gauzatzearen inguruan. Txostena egin da 15 eguneko epe luzaezinean, lan agintaritzari jakinarazi zaionetik kontsultaldia amaitu dela; txosten hori prozedurara bilduko da.
‎Kontsultaldian egindako azken bileratik 15 eguneko epean, enpresaburuak ez bazien komunikatu langileen ordezkariei eta lan agintaritzari bere erabakia, lanaldia murriztearen edo kontratuak etetearen inguruan, prozedura iraungiko da, erregelamendu bidez ezarritako baldintzetan.
‎Lan agintaritzak ebazpena emango du, behar beharrezko jardun eta txosten guztiak gauzatu ondoren, eskabidea egin zenetik 5 eguneko epean. Eskabidea egin behar da horren gaineko izapideak egiteko eskumena duen organoaren erregistroan.
‎Edozein kasutan, printzipioz, negoziazio kolektiboan itundu dira familiaeta lan bizitza uztartzeko eskubidea egikaritzeko baldintzak, egokitu direnak sexu bateko eta besteko langileen artean bereizkeriarik eza, zuzenekoa nahiz zeharkakoa, bermatzeko irizpide eta sistemetara. Halako baldintzarik itundu ezean, enpresak, lanaldia egokitzea eskatu baldin bazaio, negoziazio prozesua hasiko du eskabidea egin duen langilearekin, albait azkarren gauzatu dena eta, gehienez ere, 15 eguneko epean; uste izango da eskabidea onartu dela, epe horretan horren aurka esanbidez egin ez bada modu arrazoitsu batean. Behin negoziazio prozesu hori amaituta, enpresak, idatziz, komunikatuko du eskabidea onartu izana.
‎Lan kontratua idatziz egin behar da beti, kontratu modalitate bakoitzari begira ezarri denarekin bat etorriz. Era berean, aldi baterako laneko enpresak kontratuaren edukia komunikatu behar dio enpleguaren bulego publikoari, erregelamendu bidez ezarritako baldintzetan, kontratua egin eta 10 eguneko epean.
‎(f) Enpresaburuak eta langileen lege ordezkaritzak edozein unetan akordatu ahal izango dute kontsultaldia ordeztea enpresaren esparruan aplikagarri den bitartekaritzaedo arbitraje prozedurarekin, gauzatu dena arestian aipatu 15 eguneko epean. Bitartekaritzaedo arbitraje prozedura hasi izana ere lan agintaritzari jakinaraziko zaio.
‎Kolektiboa da, 90 eguneko epean, hurrengo langile kopurua gutxienez ukitzen duena:
‎Edonola ere, enpresaburuak eta langileen lege ordezkaritzak edozein unetan akordatu ahal izango dute kontsultaldia ordeztea enpresaren esparruan aplikagarri den bitartekaritzaedo arbitraje prozedurarekin, gauzatu dena arestian aipatu 15 eguneko epean.
‎Alderdiek ez badute akordiorik lortzen, enpresaburuak bere erabakia komunikatu die langileei; erabaki horrek ondoreak sortuko ditu 7 eguneko epean, jakinarazi zenetik. Erabaki hori auzitegietan aurkaratu ahal izango da:
‎Langileak lagin bildumak edo lanabesek jasan ditzaketen galeren eta narriaduren gaineko erantzukizuna du, baldin eta horiek haren erruarengatik edo zabarkeriarengatik eragin badira. Halaber, langileak erantzun behar du, galera edo narriadurak gertatu eta, 10 eguneko epean, enpresaburuari horren berri eman ez dionean.
‎Probaldi horrek gehienez 2 hilabeteko iraupena izango du, hitzarmen kolektiboan aurkakorik ezarri ez bada. Alabaina, probaldiak iraun bitartean, familia etxeko enplegatzaileak eta enplegatuak betebeharra izango dute, elkarrekiko prestazioak betetzeko, nahiz eta alderdietako edonork kontratua suntsiarazi ahal izango duen, itundutakoaren araberako aurreabisua emanez; aurreabisu horrek inoiz ez du gaindituko egutegiko 7 eguneko epea.
‎Azkenik, hitzarmenak lan agintaritza eskudunari aurkeztu zaizkio, erregistroan sartzeko ondore hutsetarako, alderdi negoziatzaileek horiek sinatu eta 15 eguneko epean. Behin erregistratuta, bitartekaritza, arbitraje eta adiskidetzeko organo publiko eskudunari bidaliko zaizkio, gordailutu ditzan.
‎Hitzarmena erregistroan aurkeztu eta gehienez 15 eguneko epean, lan agintaritzak hitzarmen hori nahitaez eta dohainik argitaratzea aginduko du, Estatuko Aldizkari Ofizialean edo, hitzarmenaren lurralde esparruaren arabera, kasuan kasuko autonomia erkidegoko aldizkari ofizialean edo probintziako aldizkari ofizialean.
‎Enpresaburuak eta langileen lege ordezkaritzak edozein unetan akordatu ahal izango dute kontsultaldia ordeztea enpresaren esparruan aplikagarri den bitartekaritzaedo arbitraje prozedurarekin, gauzatu dena arestian aipatu 15 eguneko epean. Bitartekaritzaedo arbitraje prozedura hasi izana ere lan agintaritzari jakinaraziko zaio.
‎(c) Kontsultaldian akordiorik lortu ezean, alderdietariko edonork utzi ahal izango du eztabaida hitzarmeneko batzordearen esku. Bada, batzorde horrek, gehienez ere, 7 eguneko epea izango du, eztabaida azaldu zitzaionetik zenbatzen hasita, uste duena adierazteko.
‎Kontsultaldia akordiorik gabe amaitzen denean eta aipatu prozedurak ez direnean aplikagarri edo halakoek ez dutenean eztabaida konpondu, alderdietariko edonork utzi ahal izango du eztabaidaren konponbidea Hitzarmen Kolektiboen Aholku Batzorde Nazionalaren (HKABNren) esku, hitzarmeneko lan baldintzak ez aplikatzeak ukitzen dituenean enpresa berak autonomia erkidego desberdinetan dituen lantokiak, edo autonomia erkidegoetako kasuan kasuko organo eskudunen esku, gainerako kasuetan. Organo horiek erabakia eman dute, gehienez ere, 25 eguneko epean, gatazka euren esku jarri zenetik zenbatzen hasita; egin eginean ere, erabaki hori hartu ahal izango dute organo horiek edo organo horiek ondore horietarako izendatutako arbitroak, horren inpartzialtasuna ziurtatzeko behar adinako bermeak hartu ondoren. Erabaki horrek kontsultaldian lortutako akordioen eragingarritasun bera izango du, eta erabaki horri errekurtsoa egin ahal izango zaio soil soilik LELTBren 91 artikuluko prozedurarekin bat etorriz eta artikulu horretan ezarritako arrazoiengatik.
‎Sektorekako modalitatean, estatu mailako ordezkaritza handieneko sindikatu eta enpresaburu erakundeek aipatu Ministerioei eska diezaiokete RED Mekanismoko hiruko batzordea deitzea (ikusi 608/ 2023 Errege Dekretuaren 4 artikulua). Batzorde hori 15 eguneko epean bildu da, aipatu eskabidea egin zenetik zenbatzen hasita; batzorde horrek aztertuko du aldaketa iraunkorrak, sektorekako modalitaterako beharrezkoak direnak, dauden ala ez, bai eta, hala denean, Ministroen Kontseiluari RED Mekanismoko sektorekako modalitatea aktibatzeko eskabidea egiteko beharra ere.
‎Behin langileen ordezkaritza batzordea eratuta (5 eguneko epean enpresaburuaren komunikazioa jaso zenetik, edo 10 eguneko epean ABEEEk ukituko dituen lantokietatik baten batek langileen lege ordezkaritzarik ez duenean) edo hori eratzeko epeak igarota, enpresaburuak kontsultaldia hasteko komunikazioa bidaliko die langileen ordezkariei eta lan agintaritzari. Langileen ordezkaritza batzorde hori ez eratzeak ez du eragotziko kontsultaldia hasi eta igarotzea, eta behin kontsultaldia hasita eratzeak ez du inola ere eragingo kontsultaldiaren iraupena luzatzea.
‎Behin langileen ordezkaritza batzordea eratuta (5 eguneko epean enpresaburuaren komunikazioa jaso zenetik, edo 10 eguneko epean ABEEEk ukituko dituen lantokietatik baten batek langileen lege ordezkaritzarik ez duenean) edo hori eratzeko epeak igarota, enpresaburuak kontsultaldia hasteko komunikazioa bidaliko die langileen ordezkariei eta lan agintaritzari. Langileen ordezkaritza batzorde hori ez eratzeak ez du eragotziko kontsultaldia hasi eta igarotzea, eta behin kontsultaldia hasita eratzeak ez du inola ere eragingo kontsultaldiaren iraupena luzatzea.
‎Lan agintaritzak enpresaburuak aurkeztutako eskabidearen edukiaren berri emango dio LGSIri eta horri nahitaezko txostena eskatuko dio, eskabideak kasuan kasuko betekizunak betetzen dituen adierazteko. Txosten hori 7 eguneko epe luzaezinean eman da, enpresaburuak eskabidea lan agintaritzari aurkeztu zionetik zenbatzen hasita.
‎Kontsultaldia amaitu eta egutegiko 15 eguneko epean, enpresaburuak azken komunikazioa egin dio lan agintaritzari, kontsultaldia akordioarekin edo akordiorik gabe bukatzea gorabehera, 608/ 2023 Errege Dekretuak ezarritakoaren arabera.
‎Lan agintaritzak egutegiko 7 eguneko epean emango du ebazpena, kontsultaldia bukatu izanaren komunikazioa egin zitzaionetik zenbatzen hasita.
‎Akordioa edo enpresaburuaren erabakia lan agintaritzari komunikatuko zaio egutegiko 7 eguneko epean; erabaki horrek ondoreak sortuko ditu lanaldia murrizteko edo kontratua eteteko hasierako aldia bukatzen den egunaren biharamunetik, lan agintaritzak ebazpenik eman behar izanik gabe.
‎Kontratariek Gizarte Segurantzari ordaindu beharreko kuotak egunean dituztela egiaztatuko da idatziz eta ukitutako enpresa identifikatuta, GSDNri eskatuta zorpekoen ziurtagiri negatiboa. GSDNk nahitaez eman du ziurtagiri hori 30 eguneko epe luzaezinean. Behin epe hori igarota, erantzukizunetik askatuko da enpresaburu nagusia (hortaz, administrazio isiltasunak onura dakarkio enpresaburu nagusiari).
‎(d) Administrazio ebazpena. Lan Agintaritzak arrazoitutako ebazpena emango du 10 eguneko epean, espedientearen izapideak amaitu zirenetik zenbatzen hasita. Ebazpen horrek aktan jasotako proposamena baieztatu, aldarazi edo ondorerik gabe utziko du.
‎• Egintzen gaineko zaintza Udal Estatutuetan akordioen eta ebazpenen galarazpenarekin gauzatuko da. Alkateak berak 10 eguneko epean udalaren akordioak bertan behera utzi zitzakeen, horiek punibleak ikusiz gero, ordena publikoaren kontra zihoazenean, interes orokorraren kontrakoak zirenean edota udal eskumeneko gaikoak ez zirenean (192.3 artikulua). Horrela, argi geratu zen Alkatea Gobernu zentralaren ordezkaria zela.
‎Hemendik aurrera, udalaren harreman hierarkikoa ematen ziren. Erabaki horiek etenda zeudela, bi egunetan Gobernadore Zibilari bidali behar zitzaizkion eta Gobernadore Zibilak zortzi eguneko epean erabaki horiek indarrean utziko zituen edo ez erabakitzen zuen. Gobernadore Zibilaren erabakiaren aurka gorajotzeko errekurtsoa jar zatekeen Gobernazio Ministroaren aurrean.
‎Ildo horretatik, 75.000 biztanle baino gutxiagoko udalerrietan ekonomiaeta finantza plana toki erakundeen osoko bilkurek onetsiko dute. Azken kasu horretan, EAEko toki erakundeek hogeita hamar eguneko epean ekonomiaeta finantza planaren espedientea eta plana onetsi zuen osoko bilkurako ziurtagiria Foru Aldundietara bidaliko dituzte eta horiek neurri osagarriak jartzeko hogeita hamar eguneko epea izango dute (zuzeneko beste esku hartzea). Toki erakundearen ekonomiaeta finantza plana onetsirik, plana martxan jartzeko eta exekuzioarekin hasteko hilabete bateko epea egongo dela adierazten du Bizkaiako foru arauak.
‎Ildo horretatik, 75.000 biztanle baino gutxiagoko udalerrietan ekonomiaeta finantza plana toki erakundeen osoko bilkurek onetsiko dute. Azken kasu horretan, EAEko toki erakundeek hogeita hamar eguneko epean ekonomiaeta finantza planaren espedientea eta plana onetsi zuen osoko bilkurako ziurtagiria Foru Aldundietara bidaliko dituzte eta horiek neurri osagarriak jartzeko hogeita hamar eguneko epea izango dute (zuzeneko beste esku hartzea). Toki erakundearen ekonomiaeta finantza plana onetsirik, plana martxan jartzeko eta exekuzioarekin hasteko hilabete bateko epea egongo dela adierazten du Bizkaiako foru arauak.
‎Osoko bilkuraren akta, kontu hartzailetzako organoaren txostenarekin eta euskarri gisa balio duen gainerako dokumentazioarekin batera, Arabako Foru Aldundian toki erakundeen arloan eskumena duen sailari bidaliko zaio. Sail horrek, 30 eguneko epean, behar den informazio gehigarria eskatu ahal izango du: neurri osagarriak hartzea, besteak beste, ekonomiaeta finantza plan bat egitea, toki erakundearen finantza jasangarritasuna bermatzeko.
‎Bizkaiako foru arauak salbuespenerako kasua modu zehatzagoan jasotzen du jasangarritasun txostenaren erabilera gehiago mugatuz. Hori bai, Arabako foru arauak egiten duen bezala, Bizkaiko Foru Aldundiaren zuzeneko esku hartzea ere jasotzen da eta, txostena finantza zaintza organoari jakinarazirik, horrek hogeita hamar eguneko epean neurri osagarriak jartzeko aukera izango du.
‎TAOLren 56 artikuluak aginduta, toki erakundeei hartzen dituzten ebazpen, egintza eta akordio guztien gaineko informazioa Estatuari eta autonomia erkidegoari bidaltzeko betebeharra ezartzen da. Esangura horretan, toki erakundeek hartzen dituzten xedapen, dekretu eta akta guztiak Estatuari eta autonomia erkidegoari sei eguneko epean bidaltzeko beharra ezartzen dute.
‎3) TAOLren 64 artikuluari eta AFAren 215 artikuluari jarraituz, Estatuko Administrazioak edota autonomia erkidegoko Administrazioak ebazpenaren edo akordioaren kopia jaso eta hamabost eguneko epean informazio gehigarria eskatu dezakete. Esan bezala, eskaera horrek deuseztasuna eskatzeko edo administrazioarekiko auzibidean errekurtsoa jartzeko epea eten egiten dute.
‎Deuseztasuna adierazten duen errekerimendua behar bezala arrazoiturik egin behar da eta beren beregi urratu den legeria aipatu behar du. Eskaera egintza, ebazpena edota akordioa jaso eta hamabost eguneko epean egin behar da. Hemen dago 56 artikuluaren kontrol kutsua, ebazpen eta akordio guztien kopia edo laburpena Estatuko Administrazioari eta autonomia erkidegoko Administrazioari bidali behar zaielako eta horien kontrolak dakar aurkaratzeko bidea.
‎Kasu honetan Alkateari bost eguneko epea emango zaio errekerimenduari erantzuteko: egintza deuseztatuz, errekerimenduren kontra agertuz edota errekerimenduari erantzunik ez emanez.
‎egintza deuseztatuz, errekerimenduren kontra agertuz edota errekerimenduari erantzunik ez emanez. Azkenengo bi kasu horietan, Gobernuko Ordezkariak hamar eguneko epea izango du ebazpena deuseztatzeko.
‎Toki erakundeak gai izan behar dira oraingo eta etorkizuneko gastu konpromisoak finantzatzeko, baina, horrez gain, merkataritza zorraren jasangarritasun printzipioa bete behar dute. Zor komertziala gehienez ere hogeita hamar eguneko epean ordaindu behar da. Administrazioak gaitasuna izan dezake gastu bat finantzatu ahal izateko, baina kontuan hartu behar du, zor komertziala bada, ez dela nahikoa gastu hori finantzatzeko gaitasunarekin, baizik eta, gainera, gai izan behar dela gehienez 30 egun naturaleko epean ordaintzeko.
‎" Azken batean, berankortasun finantzarioa ez da zor publikoaren kontrola bakarrik, baita zor komertzialaren kontrola ere. Merkataritza zorraren kontrola finantza jasangarritasunaren printzipioan integratzeko helburuarekin," Batez besteko ordainketa epea" delakoa sartzen badu, administrazio publikoak behartuta egongo dira hornitzaileei hogeita hamar eguneko epean ordaintzera, eta ordaintzeko batez besteko aldia haien web atarian argitaratu dute. Ordaintzeko batez besteko epea betetzen ez bada, AEFJLOren neurri prebentiboak, zuzentzaileak eta, hala badagokio, neurri hertsatzaileak hartuko dira" 510.
‎• ekonomiaeta Finantza Plana (HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren 9 art.) 522 Aurrekontu egonkortasunaren helburua, gastu araua edota zor publikoaren helburua urratzean toki erakundeek ekonomiaeta Finantza Plana egin dute. Kasu horietan bost eguneko epean toki erakundeek edota finantza zaintzako autonomia erkidegoetako organoek plana bidaliko diote Ogasun eta Administrazio publikoen Ministerioari. Planak, gutxienez, honako informazioa jaso behar du: Onetsitako, kuantifikatutako eta funtsatutako neurri zuzentzaileak, inplementazio data adierazita.
‎Aurrekontu betearazpenarekin batera gauzatu beharreko autokontrol edo aurretiazko prebentzio hauekin batera, toki erakundearen kontu hartzailetzak egin behar du ordaintzeko batez besteko epea betetzeari buruzko jarraipena. Epe horrek berankortasunari buruzko legeriak ezartzen duen ordaintzeko hogeita hamar eguneko epea gainditzen badu, toki erakundearen kontu hartzailetzak neurriak hartu ditu eta neurri horiek finantza zaintzako organo eskudunari bidaliko dizkio hamabost eguneko epean. Finantza zaintzako organo eskudunak informazioa jaso eta gero bestelako neurriak ere ezarri ahal izango dizkio gastua murrizteko, finantza zaintzaren zuzeneko esku hartzea ahalbideratuz.
‎Aurrekontu betearazpenarekin batera gauzatu beharreko autokontrol edo aurretiazko prebentzio hauekin batera, toki erakundearen kontu hartzailetzak egin behar du ordaintzeko batez besteko epea betetzeari buruzko jarraipena. Epe horrek berankortasunari buruzko legeriak ezartzen duen ordaintzeko hogeita hamar eguneko epea gainditzen badu, toki erakundearen kontu hartzailetzak neurriak hartu ditu eta neurri horiek finantza zaintzako organo eskudunari bidaliko dizkio hamabost eguneko epean. Finantza zaintzako organo eskudunak informazioa jaso eta gero bestelako neurriak ere ezarri ahal izango dizkio gastua murrizteko, finantza zaintzaren zuzeneko esku hartzea ahalbideratuz.
‎Lehenengo kasuan, aldiz, toki administrazio ez betetzaileak behin behineko izaerarekin onetsiko du EFP eta gero finantza zaintzako organo eskudunak EFPren behin betiko onespena egingo du. Edozein kasutan ere, EFP behin betiko izaerarekin onetsi eta gero, bost eguneko epea izango dute onetsi dutenek hori Ogasun eta Administrazio publikoen Ministerioari bidaltzeko eta azken honek AEFJLOren 23 artikuluan eta HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren 9.2 artikuluan zehaztutakoari jarraituz argitaratu egingo du.
‎• Ez betetzea gertatu eta hamabost eguneko epean, ezarritako helburua betetzeko bermatzen duen krediturik ez dagoela onartzea.
‎Egun hori baino lehen aurrekontu orokorra udalbatzari bidaliko zaio kontu hartzailetzaren txostenarekin batera. Aurrekontu orokorra behin behineko izaerarekin onetsita, horren iragarkia argitaratuko da eta 15 eguneko epean zehar jendeaurrean egongo da nahi duenak egoki ikusten dituen alegazioak egin ditzan. Epe hori eta gero alegaziorik ez badago, behin behineko erabakia behin betiko bihurtuko da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia