Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Honek adierazten digu estatulatriak goreneko sabaia jotzen zuen bitartean, XX. mendean alegia, aldi berean estatuhorien kritika zorrotza gauzatzen zela. Hala ere, nire iritziz, mendearen amaieran ezdago konkista gertakizun politikoaren kritika sakonik, ez iragan historikoari begiraezta gaurko egunari begira ere.
2002
‎Hanibal garailea inguratu eta zorionak ematen aritu ziren gainerakoak; hain gerra gogorrean jardun ondoren egunari geratzen zitzaiona eta hurrengo gaua berak bere atsedenerako hartu eta nekatuak ziren soldaduei ere horrela emateko aholkatzen zioten bitartean, zaldizkoen gudalburu zen Maharbalek ordea, ez zela gelditu behar pentsaturik, honako hau esan zuen: «Ezta...!
2005
‎Horrenbidez, tradizionalisten ustez, emakumearen parte hartzea jaian ahalbidetzen da.Ikuskizun hau San Martzial eguneko bezperako gauean egiten da, emakumeek etaumeek 1522 urteko batailan izandako jokaeraren errememorazioa eginez. Alardearen egunari dagokionez, Barne Sailak emandako erresoluzioaren arabera, Alardetradizionala goizeko 7:15ean aterako da eta Ofizialaren ordutegia alkateak ezarrikodu. Alkateak, indarrean zegoen ordenantzari kasu egin gabe, 9:45ean ezarriko duarrancada Alarde ofizialarentzat.
2006
‎Kasik hiruzpalau hilabete beranduagoFilipe Bidarten elkarrizketa bat irakurri nuen Egunkarian. Artikulua eta Le Mondekpublikatu zuen Mohamed Atta ren egunari zatiak elkarren parean jarri nituen etaberdintasun ideologiko anitz susmatu: borroka armatua bideratzen zuten erakundeguztiek sekta kutsua zuten.
‎Biak harrian eginak, hizkuntza berean daude (latinez, kultura eta erlijio kristauaren hizkuntza, prestigioa zuena). Datazio erromatarra erabiltzen dute? egunari dagokionez; urtea, aldiz, Aroan emanda dago Era Hispanica ere deituan, K. a. 38 urtean kontatzen hasten zen eta XIV mendera arte erabili izan zen urtea emateko modu hau, juliotar egutegia penintsulan sartu zenekoa, hots, erromatarren iristearekin nolabait; eta modu klasikoari jarraituz, kalendas i jarraituz, erromatarrek hilaren lehen egunari deitzen zioten eta horrela zabaldu zen Goi Erdi Arora ... Idatzita egoteak (kasu honetan harrian zizelatuta daude hitzak, baina idatzita azken batean) ere bere esanahia dauka, kultura orokorturik ez zegoen garai batean oso esanguratsua baita nork bere epitafioa izatea (kultura, soziala edo behintzat, zibilizatua?, erromatar kulturaren eragina aro, barbaroan?).
‎Biak harrian eginak, hizkuntza berean daude (latinez, kultura eta erlijio kristauaren hizkuntza, prestigioa zuena). Datazio erromatarra erabiltzen dute, egunari dagokionez; urtea, aldiz, Aroan emanda dago Era Hispanica ere deituan, K. a. 38 urtean kontatzen hasten zen eta XIV mendera arte erabili izan zen urtea emateko modu hau, juliotar egutegia penintsulan sartu zenekoa, hots, erromatarren iristearekin nolabait; eta modu klasikoari jarraituz, kalendas i jarraituz, erromatarrek hilaren lehen egunari deitzen zioten eta horrela zabaldu zen Goi Erdi Arora ere, eta atzeraka kontatzen dira kalendatatik ematen den zifra (aurreko hileko azken egunak adieraziz)?. Idatzita egoteak (kasu honetan harrian zizelatuta daude hitzak, baina idatzita azken batean) ere bere esanahia dauka, kultura orokorturik ez zegoen garai batean oso esanguratsua baita nork bere epitafioa izatea (kultura, soziala edo behintzat, zibilizatua?, erromatar kulturaren eragina aro, barbaroan?).
2007
‎arratsa egunari begira dagoen modu berean dago zahartzaroa bizitzari begira; hartara, arratsari dei dakioke, egunaren zahartzaroa?, eta zahartzaroari, bizitzaren arratsa?.
‎Aristoteles baitan, metafisika utzi eta501, haren Poetikan eta Erretorikan analogia jadaneko metafora da, betiere proportziozkotasunaren erreferentzia matematikoa guztiz ezabatu gabe: gorputzarentzat dena begia, arimarentzat da adimena; egunari zaiona arratsa, hala bizitzari x (zahartzaroa), etab502 Erabakigarria dena, korrespondentzia estrukturalak egon behar du a b eta c d artean. Gero, bereiztea komeni da analogiaren historia [1] filosofian eta [2] gramatika edo linguistikan.
2009
‎1880ko hamarkada oso emankorra izan zen Ipar Euskal Herrian euskarazko komunikabideei dagokienez. 1885 eta 1886an, berbarako, Escualdun almanaca edo egunari berria agertu zen Baionan. Bi urte geroago, 1888an, Armanak Uskara almanaka, kasu honetan Zuberoan.
2010
‎Galderen esanahia alderantzizipinita dago zorizko modu batean, ahal den neurrian, norabide bakar batean erantzuteko joerak ekiditeko. Denbora esparruak gaurko egunari edota aurreko asteariegiten die erreferentzia. Haren edukiaren ardatza dira adineko pertsonengan gertatzen den depresioaren ezaugarri zehatzekin erlazionaturiko alderdi kognitiboa etajokabidezkoa.
2019
‎Esaterako, (9) adibideko esaldia irakurtzean, ostiralean denbora adierazpenari balioa esleitukogenioke bai aditza lehenaldi burutuan dagoelako, bai iterazioaren egunari erreferentzia egiteko asteko eguna erabiltzea arrotz zaigulako. Testuingurua ezagututa, ordea, data zuzena dela egiazta dezakegu.
‎Kazetaritza testuen beste ezaugarri bat denbora adierazpenen trataera da. Corpusean hainbat aldiz identifikatudugu asteko eguna erabili dela testua publikatu den egunari erreferentzia egiteko. Hiztunok joera dugu astekoeguna eta testua ekoitzi den eguna bat datozenean, asteko egunak astebete lehenagoko edo ondorengo egunarierreferentzia egiten diotela pentsatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia