2000
|
|
Honek adierazten digu estatulatriak goreneko sabaia jotzen zuen bitartean, XX. mendean alegia, aldi berean estatuhorien kritika zorrotza gauzatzen zela. Hala ere, nire iritziz, mendearen amaieran ezdago konkista gertakizun politikoaren kritika sakonik, ez iragan historikoari begiraezta gaurko
|
egunari
begira ere.
|
2002
|
|
Hanibal garailea inguratu eta zorionak ematen aritu ziren gainerakoak; hain gerra gogorrean jardun ondoren
|
egunari
geratzen zitzaiona eta hurrengo gaua berak bere atsedenerako hartu eta nekatuak ziren soldaduei ere horrela emateko aholkatzen zioten bitartean, zaldizkoen gudalburu zen Maharbalek ordea, ez zela gelditu behar pentsaturik, honako hau esan zuen: «Ezta...!
|
2005
|
|
Horrenbidez, tradizionalisten ustez, emakumearen parte hartzea jaian ahalbidetzen da.Ikuskizun hau San Martzial eguneko bezperako gauean egiten da, emakumeek etaumeek 1522 urteko batailan izandako jokaeraren errememorazioa eginez. Alardearen
|
egunari
dagokionez, Barne Sailak emandako erresoluzioaren arabera, Alardetradizionala goizeko 7:15ean aterako da eta Ofizialaren ordutegia alkateak ezarrikodu. Alkateak, indarrean zegoen ordenantzari kasu egin gabe, 9:45ean ezarriko duarrancada Alarde ofizialarentzat.
|
2006
|
|
Kasik hiruzpalau hilabete beranduagoFilipe Bidarten elkarrizketa bat irakurri nuen Egunkarian. Artikulua eta Le Mondekpublikatu zuen Mohamed Atta ren
|
egunari
zatiak elkarren parean jarri nituen etaberdintasun ideologiko anitz susmatu: borroka armatua bideratzen zuten erakundeguztiek sekta kutsua zuten.
|
|
Biak harrian eginak, hizkuntza berean daude (latinez, kultura eta erlijio kristauaren hizkuntza, prestigioa zuena). Datazio erromatarra erabiltzen dute?
|
egunari
dagokionez; urtea, aldiz, Aroan emanda dago Era Hispanica ere deituan, K. a. 38 urtean kontatzen hasten zen eta XIV mendera arte erabili izan zen urtea emateko modu hau, juliotar egutegia penintsulan sartu zenekoa, hots, erromatarren iristearekin nolabait; eta modu klasikoari jarraituz, kalendas i jarraituz, erromatarrek hilaren lehen egunari deitzen zioten eta horrela zabaldu zen Goi Erdi Arora ... Idatzita egoteak (kasu honetan harrian zizelatuta daude hitzak, baina idatzita azken batean) ere bere esanahia dauka, kultura orokorturik ez zegoen garai batean oso esanguratsua baita nork bere epitafioa izatea (kultura, soziala edo behintzat, zibilizatua?, erromatar kulturaren eragina aro, barbaroan?).
|
|
Biak harrian eginak, hizkuntza berean daude (latinez, kultura eta erlijio kristauaren hizkuntza, prestigioa zuena). Datazio erromatarra erabiltzen dute, egunari dagokionez; urtea, aldiz, Aroan emanda dago Era Hispanica ere deituan, K. a. 38 urtean kontatzen hasten zen eta XIV mendera arte erabili izan zen urtea emateko modu hau, juliotar egutegia penintsulan sartu zenekoa, hots, erromatarren iristearekin nolabait; eta modu klasikoari jarraituz, kalendas i jarraituz, erromatarrek hilaren lehen
|
egunari
deitzen zioten eta horrela zabaldu zen Goi Erdi Arora ere, eta atzeraka kontatzen dira kalendatatik ematen den zifra (aurreko hileko azken egunak adieraziz)?. Idatzita egoteak (kasu honetan harrian zizelatuta daude hitzak, baina idatzita azken batean) ere bere esanahia dauka, kultura orokorturik ez zegoen garai batean oso esanguratsua baita nork bere epitafioa izatea (kultura, soziala edo behintzat, zibilizatua?, erromatar kulturaren eragina aro, barbaroan?).
|
2007
|
|
arratsa
|
egunari
begira dagoen modu berean dago zahartzaroa bizitzari begira; hartara, arratsari dei dakioke, egunaren zahartzaroa?, eta zahartzaroari, bizitzaren arratsa?.
|
|
Aristoteles baitan, metafisika utzi eta501, haren Poetikan eta Erretorikan analogia jadaneko metafora da, betiere proportziozkotasunaren erreferentzia matematikoa guztiz ezabatu gabe: gorputzarentzat dena begia, arimarentzat da adimena;
|
egunari
zaiona arratsa, hala bizitzari x (zahartzaroa), etab502 Erabakigarria dena, korrespondentzia estrukturalak egon behar du a b eta c d artean. Gero, bereiztea komeni da analogiaren historia [1] filosofian eta [2] gramatika edo linguistikan.
|
2009
|
|
1880ko hamarkada oso emankorra izan zen Ipar Euskal Herrian euskarazko komunikabideei dagokienez. 1885 eta 1886an, berbarako, Escualdun almanaca edo
|
egunari
berria agertu zen Baionan. Bi urte geroago, 1888an, Armanak Uskara almanaka, kasu honetan Zuberoan.
|
2010
|
|
Galderen esanahia alderantzizipinita dago zorizko modu batean, ahal den neurrian, norabide bakar batean erantzuteko joerak ekiditeko. Denbora esparruak gaurko
|
egunari
edota aurreko asteariegiten die erreferentzia. Haren edukiaren ardatza dira adineko pertsonengan gertatzen den depresioaren ezaugarri zehatzekin erlazionaturiko alderdi kognitiboa etajokabidezkoa.
|
2019
|
|
Esaterako, (9) adibideko esaldia irakurtzean, ostiralean denbora adierazpenari balioa esleitukogenioke bai aditza lehenaldi burutuan dagoelako, bai iterazioaren
|
egunari
erreferentzia egiteko asteko eguna erabiltzea arrotz zaigulako. Testuingurua ezagututa, ordea, data zuzena dela egiazta dezakegu.
|
|
Kazetaritza testuen beste ezaugarri bat denbora adierazpenen trataera da. Corpusean hainbat aldiz identifikatudugu asteko eguna erabili dela testua publikatu den
|
egunari
erreferentzia egiteko. Hiztunok joera dugu astekoeguna eta testua ekoitzi den eguna bat datozenean, asteko egunak astebete lehenagoko edo ondorengo egunarierreferentzia egiten diotela pentsatzeko.
|