2000
|
|
Soziologia eta Zientzia Politikoen baitan, uztailaren 10etik 13ra" Euskal Herri@.kom?" ikastaldiak gaur
|
egun
gurean ematen den eztabaidaren mamira jotzea du helburu, alegia, komunitaterik ba ote dugu Euskal Herrian. Edo eraiki beharra ote dago?
|
2006
|
|
Hamabost
|
egun
gurean eta kezka bat dabilkizu buruan jira eta bueltaka.
|
2010
|
|
Bai, Iran, Irak, Siria eta Turkiako mugek banatzen dute gaur
|
egun
gure herria. Zaila da kurduera sailkatzea prozedura tradizionalaren bidez. Batzuetan nekez esan daiteke dialekto multzoaz ari garen ala hizkuntza bakarraz.
|
2012
|
|
Amak eta aitak bizi duten presioa handia da, gainontzekoek pentsatuko dutenarekiko eta guraso txar izatearekiko izua, orain badirudielako mundu guztiak dakiela edo jakin lukeela heziketaz eta psikologiaz: " Gurasook etengabe jartzen dugu zalantzan nahikoa ote den egiten duguna, lehen lasaiago hartzen zituzten gauzak, baina gaur
|
egun
gure buruari asko exijitzen diogu eta horrek batzuetan ez digu uzten ikusten umeari den dena ematea ez dela guraso ona izatea. Une jakin batean haurra bizikletatik erori eta korrika joaten bagara bila, larrituta, ez da ezer gertatzen, ez du esan nahi gehiegi babesten dugunik, arazoa da jokaera horiek finko bihurtzen direnean, eredu".
|
2013
|
|
Agintariek eta herri ordezkari guztiek badakite zer den herriak eskatzen duena: planeta honetatik kanpoko biztanle bat ere berehala ohartuko zen pare bat
|
egun
gurekin biziz gero. Jendeak egunero luzatzen ditu bere kezkak, eskaerak eta itxaropenak.
|
2017
|
|
Demokrazia guztion aferez erabakitzeko modu bat da, non guztien iritzia berdinki hartzen omen baita kontuan hala dator definituta euskarazko Wikipedian. Teorian hala izanagatik, gaur
|
egun
gure inguruneko demokrazia ordezkatzaileetan herritarrok, oro har, gure ordezkariak aldian behin hautatzera daukagu mugatuta gure eragina, guztion aferak erabakitzeko orduan. Banako gisa, oso inportanteak omen gara, baina afera kolektiboetan daukagun indarra ez da genukeen bezain handia.
|
|
XIX. mendearen bigarren erdian garrantzi handia hartu zuten meategiek Euskal Herrian. Horien aztarna dira
|
egun
gure lurraldean sakabanatuta dauden meatze zaharrak: Aizpeakoak Zerainen (Aizkorri Aratz) edota Arditurrikoak Oiartzunen (Aiako Harria), beste askoren artean.
|
2019
|
|
" Gure arbasoek milaka urtez ezkurrak jan bazituzten, nola da posible
|
egun
guk ezin jan izatea?". Ezkurra elikagai basatia da, Lemak azaltzen duenez, eta gu geroz eta etxekotuago gaude.
|
|
Gaur
|
egun
gure bailarak eta herriak aukera guneak dira, eta are gehiago izan behar dute. Ingurune zainduetan, aberatsetan, baliabideak dituztenetan bizitzeko aukera; jasangarriagoa izanen den beste ekonomia eredu batera igarotzeko aukera; ekonomia jarduera berritzaileagoak, berdeagoak garatzeko aukera, ekonomia zirkularrari lotuta; munduarekin komunikatzeko aukera, tokian tokikoan eta globalean pentsatzeko; erkidegoa egiteko eta horrekin eta gure naturarekin konpromisoa hartzeko aukera; klima aldaketaren aurka borrokatzeko, hobeto eta bertze modu batera bizitzeko, landa eremuan bizi ahal izateko aukera.
|
2020
|
|
Hala ere, kontziente izan behar dugu horiek dituzten arazoez, eta horretarako informatu besterik ez dugu. Teknologia erabiltzen dugu, baina ezin diogu kapitalismoari utzi gure gorputzeko azken zelulak ere konkistatzen, eta gaur
|
egun
gure garunak konkistatzen ari dira honekin". 80ko hamarkadan, HIESaren aurkako kanpaina batek zerabilen leloa bere egiten du:
|
2023
|
|
Paradoxikoki hemen lan handia egin dugu beti etxebizitza sozialen alde eta gazteei etxe baterako sarbidea errazteko, baina gaur
|
egun
gurea oso toki garestia da bizitzeko. Hori dela eta hemen bizi den etorkinen populazioa ez da oso handia.
|
|
Hiru artzain txakur dauzkat, ganaduaren mundua asko gustatzen zait, eta aukerarik banu baserri batean biziko nintzateke. Gaur
|
egun
gure zuztarrak apur bat galtzen ari garela iruditzen zait, eta ni neu hobeto sentitzen naiz horrelako gauzak egiten. Pisu batean bizi gara, internet daukagu, baina ez gara bakarrik hori, gu lurrari lotuta bizi gara.
|