2004
|
|
Arazo honen oinarria bere arrazoinamenduan ematen duen justifikatu gabeko urrats batzuetan legoke, non sequitur batzuetan. Razionaltasun bat
|
egotetik
ez litzateke, derrigor, atera badagoela materialtasunetik bananduta existitzen den zerbait, Nia, pentsamenduaren subjektua izango litzatekeena; eta, bestalde, arrazoimenaren oinarri unibertsala badagoela frogatzetik ez dago zertan atera beharrik oinarri unibertsal hori erabatekoa denik, ezta naturaz gaindiko Jainkoa denik ere, munduaren sortzailea izango dena. Berak ez du batere garbi azaltzen nola eman daitekeen naturaz gaindikotik, Jainkoarengandik, naturarako jauzia eta, are gutxiago oraindik, naturatik naturaz gaindikora.
|
2008
|
|
Eta baliteke iritzi ezberdintasun hau beste batek aipatutako egoera honengatik izatea: Gurea definizioz bazterreko literatura izanik, zentrotik periferiara ez dago tarte handirik," horregatik, baztertuta
|
egotetik
ez egotera pasa zaitezke oso denbora gutxian, eta baztertuta egotea ere ez da hain gaizki eramaten gurean, inguruko gehienak ere hala daudenez". Gainera, badaude kasuak baztertuta egon direnak sari handi bat jaso duten arte, eta bat batean pasatu dira zentroan egotera.
|
|
Gurea bazterreko literatura bat da definizioz, literatura txikia, horrek esan nahi du zentrotik periferiara ez dagoela tarte handirik. Horregatik, baztertuta
|
egotetik
ez egotera pasa zaitezke oso denbora gutxian (eman dezagun Pello Lizarralde edo Jokin Muñozen kasuetan: Euskadi Sariak periferiatik atera eta" zentroan" jarri ditu, nolabait...), eta baztertuta egotea ere ez da hain gaizki eramaten gurean, inguruko gehienak ere hala daudenez.
|
|
Aipatu da, hala ere, Euskadi Sariaren edo Espainiako Sari Nazionalaren eraginez goizetik gauera bihur daitekeela idazlea ezagun: " baztertuta
|
egotetik
ez egotera pasa zaitezke oso denbora gutxian". Ideia hori ez al dago zentroaren zurruntasun eta txikitasunarekin kontraesanean?
|
2010
|
|
Geroago etorri diren idazle belaunaldi berriek arkaikotzat jo dute gure lehengo modernotasuna, ez guztiek egia esan, belaunaldien arteko borrokari bizitza legez dagokion bezala. Saizarbitoriarekin Jakin aldizkarian 1992ko 71 zenbakian izan nuen polemikatxo batean neuk ere onartu nuen kontua, teorian behintzat(" batzuk abangoardian
|
egotetik
ez abangoardian egotera pasatu dira abangoardia zaharrari eusteagatik"), baina ez gehiegi praktikan egia esan. Saizarbitoriaren Kandinskyren tradizioa, Asaba zaharren baratza edo Rossettiren obsesioa bera ere urruti daude Ene Jesus edo 100 metroren abangoardismotik, Atxagaren Gizona bere bakardadean eleberri tradizionalagoa Ziutateazen modernotasunetik hurbil ez dagoen bezala.
|
2018
|
|
Nire kasuan, Orobiogoitian eta Maiztegi eskolan dauzkat umeak, eta Maiztegin sukaldea egotera, oso egoera desberdina izaten da; umeen jarrera ere aldatu egiten da jatekoaren aurrean. Gainera, sukaldea
|
egotetik
ez egotera pasatzen dira eta aldaketa igartzen dugu. Jatekoa bertan egitea beste zerbait da, produktua kanpokoa izan arren.
|
2021
|
|
Zer esan nahi dut, hortaz, paradigma iraultzearekin? Irakaskuntzan, irakaslean eta heziketa pasiboan oinarriturik egotetik, ikaskuntzan, ikaslean eta heziketa aktiboan oinarriturik egotera igaro genukeela; heziketa zuzentzaile, igorle eta memoristikoan oinarriturik
|
egotetik
ez zuzentzaile, aurkitzaile eta eraikitzailean oinarriturik egotera egin behar duela jauzia; ahaztu barik, noski, desberdinkeria (etnia, erlijio, kultura, klase, genero bereizketa) betikotzetik desberdinkeriarekin bukatzen benetan saiatzera pasatu behar duela. Izan ere, azaleko berrikuntza teknologiko eta pedagogikoak ezartzen dituzten eragileek, horiek ezartzeko arrazoia mundua bortizki aldatzen ari dela eta egokitu behar dugula aldarrikatzen duten bitartean, ahaztu ohi dute aipatzen dituzten globalizazioek —eta kultura aniztasunak— errotik aldatu dituztela joko arauak eta, horrenbestez, ezin dugula betikoarekin jarraitu.
|
2022
|
|
Agian hasitako elkarrizketa amaitzeko denborarik izango ez zenuen beldur zinelako, zerbait betirako bukatzeke uztearen beldur. Segundo kontua zen
|
egotetik
ez egotera. Bizitza segundotan neurtzen hasi zinen, minututik beherako bizi esperantza zenuela sinetsita.
|