Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 148

2000
‎...n ez da aurrerapauso eskasa, ideologiak finkatu eta garatzeko erabilitako tresna guztien aldamenean, gerraren edo zigorraren aldamenean esate baterako, arteak ere paper bat izatea; ez baitzait iruditzen arteak ere paper hori jokatzea maltzurra eta berez txarra irudituko zaion inozorik izango denik, edo bestela esanda, artearen balio absolutua ideologiaren nahitaezko bilakaeratik kanpo edo gainetik egon behar duela esaten duenik gelditzen denik gaur egun.
‎Liberalismo garaikidearen korronte nagusiaren arabera (Rawls edota Dworkin bezalako filosofo politiko eta moralek ordezkatzen duten korrontea, alegia), gizabanakoek beraien bizimodu onaren ikuspegiaz erabakitzeko askatasuna izan behar dute, kanpotik ezarritako inolako inposaketarik egon behar ez duelarik. Pentsalari hauen ustez, orduan, gizaki baten bizimoduak garapen egokia dauka baldin eta bere baitatik sorturiko baloreen arabera gidatua bada, inoiz ez kanpotik ezarritakoen arabera.
‎Legearen beste helburuetako bat da egoera antolatu eta egitura organikoa ezartzea. Gaurdaino Liburutegi Nagusia eta Liburutegi Publikoen Sarea izan direnak unitate bakar batean sartuko dira egituran, eta argi eta garbi zehaztuko da batera bete beharreko zereginak, egin daitezkeen lanak, etab. Legeak, gainera, aholkularitza organorik (bereziki Nafarroako Liburutegien Kontseilua) egon behar duen zehaztu eta horrek izanen lituzkeen osaketa eta eginkizunak finkatu lituzke; ondare bibliografikoa babesteko bete beharrekoak ezarri; eta Nafarroako Liburutegien Sistemako beste liburutegi batzuekin, baita beste eremu geografiko batzuetakoekin ere, lankidetzan aritzeko aukera zabalik utzi.
2001
‎Alan Guth ek 1980 urtean unibertsoaren eredu inflazionarioa plazaratu zuen, unibertsoaren zabalkuntzak jatorrizko aldiuneetan eta oso denbora tarte txikian azelerazio handia jasan zuela baieztatuz. Eredu horrek lehen argitzeke zeuden arazo batzukargitzen ditu, baina unibertsoaren bilakaera osatua izan ahal izateko erlatibitate orokorra eta teoria kuantikoa bilduko lituzkeen grabitazioaren teoria kuantiko osatu baten zain egon behar izango dugu.
‎3. Goian esandako guztiagatik, portaera zuhurra baino zuhurragoa izan genuke, berez ere maite ez gaituenari gu gogorrago kolpatzeko aitzakiarik txikiena ere ez emateko. Honek ez du esan nahi, noski, bidegabekerien aurrean geldi egon behar dugunik, baina beti ere moduak eta formak errespetatuz. Gauza bat da protestako aldarriak eta manifestaldi baketsuak egitea eta beste bat, irainak, mehatxuak eta manifestaldien ondoko txikizioak, gure etsaiei euskara bandalismo eta indarkeriarekin lotzeko aitzakia bikaina ematen dietenak.
‎Hizkuntzak ezin du oinarri abstraktua besterik izan. Hizkuntzak agerian egon behar du, gizartean toki bermatua izan, prestigioa eduki. Halaber, badira bestelako arrazoiak hizkuntza baten irautea edo eskuratzea baliogabetzeko, hala nola, hizkuntza hori aberasgarritzat jotzea, gizabanakoari bere bizitzan irtenbide eta aukera gehiago eman diezazkiokeen altxor preziatutzat hartzea.
2002
‎Azken batean, herri jakin batean egin behar dena ez da beste herrietan egin behar denetik oso desberdina, prozedura eta baliabide mota eta kantitatearenikuspuntutik. Helburuetan eta, batez ere, gizarte bakoitzaren beharretara egokitzean egon behar dira desberdintasunak.
‎Gizarte baten beharrak ez dagozkie soilik industria etaekonomia ren alorrei; gizarte integrazioaren, kulturareneta ongizatearen alorrei ere berebiziko garrantzia eman behar zaie horrelako planak egiterakoan. Unibertsitateek txertatuta egon behar dute Euskadiko Zientzi eta Teknologi Sisteman eta, horregatik, plan horien eragile nagusitzat hartu lirateke.
‎Sistema malgua izan litzateke, eta horrek esan nahi du ibilbide bakoitzak ez duela itxia izan behar, hau da, aukera errazak egon behar direla batetik bestera igaro tzeko, eta ibilbide batean ikasitakoa beste ibilbidean baliokidetzeko aukera egon behar dela. Horrela, ikasleek egindako lehen aukerak ez luke erabat baldintzatuko beren akademi etorkizuna, eta ate guztiak zabalik izango lituzkete.
‎Sistema malgua izan litzateke, eta horrek esan nahi du ibilbide bakoitzak ez duela itxia izan behar, hau da, aukera errazak egon behar direla batetik bestera igaro tzeko, eta ibilbide batean ikasitakoa beste ibilbidean baliokidetzeko aukera egon behar dela. Horrela, ikasleek egindako lehen aukerak ez luke erabat baldintzatuko beren akademi etorkizuna, eta ate guztiak zabalik izango lituzkete.
‎Lehenago azaldu dudanez, Unibertsitateakgiza rtea renzerbitzuan egon behar du. Beraz, ideia hori izango da unibertsitateari buruz datozen lerroetan egingo dudan gogoetaren ardatz nagusia.
‎Argi dago, beraz, Unibertsitateak edozein herrirentzat duen garrantzia zein den. Bestalde, unibertsitate sistema baten egokitasuna balioztatzeko orduan, eta gizartea renzerbitzuan egongo den unibertsitate sistema batek izan behar dituen ezaugarriak definitzeko orduan, argi egon behar da unibertsitate sistema horren esparrua zein den. Ez dut uste luzeegi aritu behar dudanik esparru horrekEuskadikoa izan behar duela aldarrikatzeko.
‎Euskal gizartea ren eragileen artean, Udako Euskal Unibe rtsita teaz gain, gutxienez, Euskaltzaindia, Eusko Ikaskuntza, Ikastolen Elkarteak, euskararen munduko erakunde gehienek edo Kontseiluak ordezkatutakoek eta abar egon behar lukete unibertsitatearen proiektua bideratu ahal izateko. Gizarte erakunde hauek osatu behar dute Euskal Unibertsitatearen Kontseiluaren nukleo gogorr a. Erakunde horiez gain, langile sindikatuak eta enpresarien ordezkariak ere bertan inplikatu behar dira.
‎Euskal Unibertsitateak, hasiera batean bederen, eskaini behar lituzkeen titulazioek gizaeta gizarte zientzietan oinarrituak egon behar dute, giza kapital asko eta kapital fisiko eta teknologiko (laborategiak garestiak dira) gutxi eskatzen dutenak. Lehentasuna iraupen laburra eskatzen duten ikasketek izango dute, nahiz lizentziatuentzat eta hirugarren zikloarentzat ere irekita egon behar duten.
‎Euskal Unibertsitateak, hasiera batean bederen, eskaini behar lituzkeen titulazioek gizaeta gizarte zientzietan oinarrituak egon behar dute, giza kapital asko eta kapital fisiko eta teknologiko (laborategiak garestiak dira) gutxi eskatzen dutenak. Lehentasuna iraupen laburra eskatzen duten ikasketek izango dute, nahiz lizentziatuentzat eta hirugarren zikloarentzat ere irekita egon behar duten.
‎Euskal Hezkuntza Sistema honen alboan, akademi aholkulari gisa, Zientzien Euskal Akademiak egon behar du. Berau, batik bat, euskal irakasle emerituek osatuko dute, eta zientziaren jarraipena egiteaz gain, testuliburu eta erakusteko material egokiak prestatu, arlo bakoitzeko kongresuak antolatu eta edozein motatako akademi lanak egiten lagunduko lukete.
‎Gaur egun eredu hori orokortu ahal izateko ez ditugu behar adinako baldintzak betetzen, baina ez dago baldintza horiek lortu arte itxaroten egon beharrik Euskal Unibertsitatearen etorkizuneko eredu horretara hurbiltzen eta bidea irekitzen hasteko. Euskaraz, gaztelaniaz ala frantsesez eta ingelesez moldatzen den masa kritikoa badago, eta, oinarrizko hezkuntzan egiten ari den ele askotariko planteamenduaren eraginez, gero eta gehiago izango dira ezaugarri horiek betetzen dituzten ikasleak.
‎Ausartak izan behar dugu, eta konbentziturik egon behar dugu, herri bat garen aldetik, unibertsitate hori funtsezko elementua dela geure etorkizuna oinarri sendoetan finkatzeko. Hortik aurrera, erabakia hartzea besterik ez zaigu falta.
‎Izaerari dagokionez, gai hori hainbat dokumentutan (Uztaritzeko UEUren agirian hasi eta EIREk antolaturikokong resuan, besteak beste) askoz zehatzago aipatu denez, modu telegrafikoan aipatuko ditut ene ikuspuntutik oso kontuan hartzeko diren zenbait ezaugarri. Ene ustez, lehenik eta behin euskal herritar guztiei irekita egon behar duen unibertsitateak zerbitzu publikoa ideologia diskriminaziorik gabekoa eskaini behar du, diru publikoz zein pribatuz finantzatua dela. Espreski onartu behar litzateke herri ekimenaz sorturiko unibertsitatearen posibilitatea, lehenago ikastolen mugimenduak irekitako bidetik, taldehe rritarren ekimenaz herritar guztientzako zerbitzu publikoa (eta ez talde baten interes pribaturakoa) eskaintzekobo rondateaz.
‎Aitzitik, zenbat eta zehatzago definitu bide hori, hainbat eta errealitatetik aldentzeko arrisku handiagoa dago. Administrazioan, unibertsitateetan, euskara munduan, alderdi politikoetan eta mugimendu sozialetan jarduten duten zenbait eragile herri ekimen horren barnean egon behar direla esatea daukagu soilik. Eta prozesu horrek" inperialismoa ren" inposizio eta koldarkeria gaindi ditzakeen" borondate politikoa" eskatzen duela.
‎Eta hortan definitu dugu zenbat irakaslemaila egongo diren. Nire ustez, bi besterik ez dira egon behar: dozentzia irakaslea (doktorea izateko beharra ez duena) eta dozentzia eta ikerkuntzarako irakaslea (doktorea izan behar duena), baina ez genuke bereiztu behar Eskola edo Fakultate bateko irakasle izatea.
2003
‎Eta aspaldi ahaztuta behar luketen diskurtso beligeranteak jasan behar dituelako, izateko eskubidea ere ukatu nahi zaion honetan. Okerrena, gainera, etorriko direnen beldur egon beharra.
‎Guk kulturaren arazoari ekin nahi diogu azterketa deskriptiboaz haratago jotzeko asmoz eta proposamen operatiboak zehazteko xedez. Horregatik, komeni zaigu helburu eta bitarteko egokiak definitzea, horrenbeste diziplinaren mendean egon behar izan gabe. Izan ere, diziplina bakoitzak badauzka bere barne barneko xedeak eta bitartekoak, eta gure ikusmira barreiatuko lukete.
‎Adibidez, giza eskubideen terminologian," arra zakeria" eta" kolonialismo" hitzek esanahi txarra dute, bainaEu ropan ez dira gordin agertzen, eta horregatik estalian ageri dira. Nire iritziz, behingoan ekin behar zaio eta ez dugu inola ere gaitzaren leherketaren zain egon behar. Aski ongi dakigu nolakoak diren gaitzaren sustraiak eta badakigu errotik nola moztu, hazi eta garatu baino lehen.
‎Lehena, Nazioarteko Kontseiluaren osaketari eta eskumenei buruzkoa. Horrela, hasiera batean Kontseiluak sareez osatuta egon behar duen arren, errealitatea konplexuagoa da. Izan ere, antolakuntzan zeregin garrantzitsua izan duten erakunde lokal batzuk historikoki present egon dira.
‎Hilda, eta lurperatuta. Eta aldizkariaren atal honek nolabait egunerokotasunari lotuta egon behar badu ere, ez nintzen garaiz iritsi aurrekoan, eta zilegi bekit, orain, hilabete batzuk joan diren honetan (maiatzaren amaieran ari naiz hau idazten, baina beranduago kaleratuko da), Jorge Oteiza hil egin dela idaztea. Hemen idatzita gera dadin.
‎Breziga rrek kritikatu zituen atzerapausoak, eta EBk onartutako oinarrizko eskubideen itunak hain zuzen ere hizkuntza aniztasuna azpimarratzen duela gogoratu zuen. Hizkuntza eskubideak ere aldarrikatu zituen, eta euren garrantziaz" inolako dudarik ez litzatekeela egon behar" esan zuen.
2004
‎Horrekin, etikan edozein intelektualismo edo sentimentalismo elitista gainditu zuen: onaren kontzientzia izateko ez da behar jakintsua izatea edo sentimendua era berezian garatzea; aitzitik, ekimenaren oinarriak edonork aurkitzen ditu bere baitan eta inork ez du egon behar zenbait pertsona aukeratuen erabakiaren zain ongia eta gaizkia zer den jakiteko.
‎Erlijioak nahiz Elizak gizarteari eta munduari erabat loturik egon behar dutela ulertzen zuen; ezin diete jazotzen diren gertaerei bizkarra eman. Erlijio bizitza ezin daiteke ihesbide bat izan," gizarterako sarbidea" baizik.
‎Egun, berriz, gazte asko eta asko dira zer nahi duten garbi ikusten dutenak, eta ez daude isilik egoteko. Lehen isilik egon behar zen.
‎Eraikuntza lanak urte berean hasi ziren (2001) eta 2004ko udazkenerako bukatuak egon behar dute. Bildumak bertara eramateko hilabete batzuk direnez, 2005eko udaberrian irekitzea espero da.
‎21h). Literatur diskurtsoak, aldiz, ez dauka zertan muga horien menpe egon behar. Ingurumena da —Natura, errealitatea, mundua, lege logikoak—diskurtso filosofikoaren jarduera mugatzen duena, baina ez nahitaez imajinazio poetikoarena.
‎Pasa den mendean eskuin filosofikoak Rudolf Carnap izan zuen buruzagi. Enpirista logikoa zen Carnap, edo ‘positibista’, eta bere ‘kre doak’ filosofiak gertakarien menpe egon behar duela esaten zuen, natur zientzien kasuan arrunta den moduan. Hau da, filoso fiaren izaera filosofia zientifikoarena da, ez besterik.
‎Eusko Jaurlaritzak bere soziolinguistikako azken inkestaren emaitzetan zioenez, eskolak bakarrik ez du (euskarazko) gaitasun linguistikoa bermatzen famili barruko transmisiorik egon ezean, eta horregatik zain egon behar da —zioen— elebidun erdaltzaleek haien umeei famili barruko transmisioa emanez gero hurrengo belaunaldian umeon gaitasun linguistikoarekin zer gertatzen den ikusteko. Interpretazio hori inondik inora ez dudala onartzen idatzia nago jada, baina alderdi on bat badu sikiera:
‎Batetik, ez dago telebista lokal mota edo eredu bakar bat, handi edo txiki, komertzial edo gestio publikokoa. Denetarik dago eta seguruenik denetarik egon behar da telebistagintza lokalean. Izaera edo tamaina batekoa edo bestekoa izanda ere, ordea, gertutasuna izan litzateke telebista haien ezaugarria.
2005
‎elkarren arteko lehia, elkarrilane remua jan, norgehiagoka aritu... Hori dela eta, lan etaardura banaketa argia egon behar du: nori dagokio proie ktuak sortzea, martxan jartzea, diruz laguntzea; diagnosien eta proiektuen osagarritasuna...
2006
‎Kualifikatuak daude? Zenbateraino daude( egon behar dute?) industria literariotik aparte. Zenbateraino baldintzatzen dituzte interes editorialek?
‎Auto exijentzia berriz ere: idazleak forman egon behar du idazteko. Neurria emateko.
‎Eskolako eremuan hizkuntza berri bat ikasten denean, berdinen arteko komunikazio egoeratan eta area desberdinetako curriculum edukien ikaskuntzan erabiliz ikasten da. Horregatik, B eta ereduen eskaintzak guztientzako irekita egon behar du, eta, bereziki, bi hizkuntzak eskolan soilik ikasi ahal izango dituztenentzat.
‎Etorkinak zein bertakoak elkarrekin bizitzeko moduari buruzko hausnarketa egin behar dugu. Munduan ez dugu izan hainbeste aukera aniztasunari erantzuteko; horrek identitate berri bat sortzen du eta horretara irekiak egon behar dugu. Euskadi bertan bizi nahi dugunona da eta luke kultura ezberdinen biziraupenarekin amets egitea eta hori lortzera bultzatuko gaituen testuingurua sortzen saiatzea.
‎Hezkuntza sistemari buruzko urriaren 3ko 1/ 1990 Lege Organikoak ezartzen du ikastetxe guztietan egon behar dela liburutegi bat, irakaskuntzaren parte bezala, ikasle eta irakasleei irekia eta foru legeak emandako eginkizunak betetzeko behar adinako baliabide dokumentalak, tokiaren aldetikoak zein langileenak izanen dituena (32/ 2002 Foru Legea, NAO 142,).
‎" Eskola liburutegia beharrezko tresna da irakurketa planak arrakasta izateko. Ikastetxeko irakasleek ongi antolatua eta dinamizatua egon behar du" (583/ 2002 Ebazpena eta 527/ 2002 Ebazpena, NAO 110,).
‎" Jakinlariek" urteroko jardunaldietan landu zituzten gai monografiko guztiak ez zituzten gero liburutan argitaratu —gabe geratu ziren" Asaldakuntza" (1962ko gaia) eta" Pacem in Terris" (1964ko gaia) — Dena dela, eta Jakin en 21 zenbakiko (1981)" Historia" artikuluak (88 or.) ondo nabarmentzen duenez, aldizkariak isilik egon behar izan zuen urteetan ere" lagunarte kulturalak eutsi egingo dio bere lanari", urteroko jardunaldi haien bitartez.
‎Eguberrietarako atera ahal izateko itxaropena adierazten du—; Teologia —" Artikulu nagusiak eginak daude, bat izan ezik" —; Fisika Kimika —" Artikulu nagusien erdiak eginak daude[...]. Beste erdiak urtarrilaren azkenerako egon behar lukete" —; Ekonomia —" Artikulu nagusien lehen hautaketa eta banaketa ere nolabait egina dute. Aste saindurako eskuartean behar genituzke lehen lanak" —; Filosofi Hiztegiari buruz, berriz," Lehen pausoak eman ezinik gabiltza", dio txosten beraren azken lerroan.
‎Dena dela, aldizkaria baino gehiago izan da Jakin, ia hasieratik: kultur taldea izan da; eta aldizkariak isilaldian egon behar izan duenean ere, Jakin Taldeak hortxe iraun izan du, era batera edo bestera. Aldizkariarekin batera edo aldizkaririk ezean, bestelako proiektuak bultzatu eta burutu izan ditu.
‎Gorputz guztia, burua ezik, hondarrez estali eta eguzkia irGaixotasuna bere abisuak ematen ari zen, baina nik ez nion kasurik egiten. Segi eta segi lanean, horixe egiten nuen nik ten eta ordu erdi bat bertan egon behar nuen. Pentsatuko duzunez, ez nuen inoiz egin.
‎Baina ez lukete han egon behar. OSINALDE VIDAL, Asier.
‎Baina ez lukete han egon behar [Interneteko artxiboa. ePub]. OSINALDE VIDAL, Asier.
2007
‎Igaz aitatu nian bere nobelak [Peru Leartzako] irarkolan egon bear dik, berak esan zidanez eta beste nunbaitetik jakin dedanez. Berdeska berdeska omen dek, azaburu irikia baiño berdeagoa.
‎Urte pare batez" etxean" [debekatua] egon beharrak zearo berritzen du aldizkaria. Orain arteiño, Arantzazu-ko teologiixtudianteak osatu dute Jakin, Euskal Herriko beste apaiz eta praille ikastetxeetakoen laguntzarekin.
‎Baina oso pragmatiko, ez. Aldizkariak funtzionatzeko norbait gainean egon beharra dago etenik gabe; erredakzio taldeak kideen diziplina eta asistentzia seguruarekin kontatu behar du. Urtearen buru aldera Arantzazuko estudianteek iragarri bezala aldizkaria utzi egin zuten.
‎Burdin meatzearen belaunaldiak burdinaren eta altzairuaren belaunaldi berriari ireki zizkion ateak. Horrela, Bizkaian, 1950 urte inguruan, 244 enpresa zeuden eta 20 mila beharginetik gora enplegatzen ziren ekoizkin horien eraldaketa enpresatan; euskal enpresaburuek garai horretan defendatuko zuten, Madrilgo agintarien iritziaren aurka, mota horretako enpresek kontsumo guneetatik gertu egon behar zutela, ez ikatza zegoen eskualdeetan; jakina, Bizkaiak eta Gipuzkoak, adibidez, estatuko kontsumo osoaren ehuneko 35 zuten 1954an.
‎Europan hedapen gehien duenak ere egon behar zuen gurean, zergatik ez. Metro da nagusi hirietako geltokietan.
‎Hori ikuspuntu desberdina litzateke, erabakiak hartzen dituenaren ikuspegia agerian uzten du, eta gure" arriskuaren gizartean" asko dira hartu behar diren erabakiak, maila ugaritan eta une askotan ere. Hots, ziurgabetasuna onartuz gero, prest egon behar dugu berarekin nabigatzeko. Galiziako Carmela Garda Gonzalez (2005) biologoak dioenez, arriskuaren lengoaia politikoa da.
‎Jakin aldizkariak 50 urteko historia() egin duela eta, egokia izango da isilik egon behar izan zuen urteak gogoratzea: bi urtez aurrenik() eta zazpi urtez bigarren aldian().
‎• Ikastetxe guztiek batera hasi behar dute erreformarantz pausoak ematen eta 10 urteko gehienezko epean ikasle den denek erreformaren barruan egon behar dute.
‎Dilema ala galdera bakarrik bada ere, ez dugu segitu irakurtzen horretaz zerbait gehiago esan ahal izateko, Jakiunderen sorrerak zientzia eta politikaren arteko loturak modu erabat gardenean erakusten baitigu egun. Horra, urriaren 25ean, Erakunde Zientifikoaren sorrera egunean Ibarretxeren hitzak: " bide erakusletzat balio izateko gai... gizartearentzat onuragarri... bere ekinez eta aholkuez bide egokiak aurkitzen lagungarri... herrialdearen zerbitzura egon behar du... alor guztietan gertatzen diren aurrerabideen berri gizarteari helaraztean lagunduz"... Zertan lagundu, ordea, eta zeini?...
‎Gizatalde baten irudikatze soziologiko orokor bat direla esan daitekeen argazki hauekin orain zer egingo den, ordea, ez da argi geratu, eta hori da Etxebarre 007 kultur gertakariari egingo niokeen kritika bat. Uste dut argazki horiek nonbait egotekotan, Etxebarren egon behar luketela. Esaldi korapilatsuetan sartu gabe, argazki hauen jabetza intelektuala —nolabait adieraztearren— etxebartarrek gordetzen dutela iritzi diot eta Christophe de Prada argazkilari adiskidea horrekin konforme dagoela ziurtatzen ahal dut.
‎Abertzaletasun konstituzionalaren bidez autore hauek defendatzen dute estatua eratzeko ez duela nahitaez justifikazio nazionalistarik egon behar, alegia ez zaiola zertan estatu bat nortasun bakar bati egokitu behar. Are gehiago, haientzat batzuetan justifikazio nazionalistak gehiegikeriak ekar litzakeenez (Bigarren Mundu Gerran Alemanian gertatu zen bezala), prozedura demokratikoaren bitartezko adostasunaren bidea hobesten dute estatuak sortzeko justifikazio gisa.
2008
‎Azkuerentzat, ziur, Herria ez zegoen Jainkoaren gainetik, baina, bere pentsaera zuzen interpretatu badut, Eliza ez da Jainkoa, baizik Jainkoaren tresna soil bat Herria zerbitzatzeko. Azkuek, sarri, gauzak klerikalizatzeko ohitura zuen, baina beti ere Eliza Herriaren zerbitzuan egon behar zen ustean. Beraz, berriro ere, profeta gisa ageri da Azkue, Jainkoaren edo Herriaren alde, ez Elizaren alde.
‎Politikariek politika egin dute. Herrialde logikak zeinahi interes alderdikoiren gainetik egon behar du. Hurrengo urtetan ikusi ahal izango dugu gure politikariek benetan ulertu duten immigrazioarekin Katalunia osoa aukera historiko berri baten aurrean dagoela.
‎Azkenik, Bolognako prozesua osatzen duten osagai guztiek indarrean egon behar dute 2010erako. Horixe da prozesuan esku hartzen duten estatuek hartu duten eginbidea.
‎Euskarari inoiz bideratu ez zaizkion baliabideak xahutzen dira gaur egun ingelesaren onerako. Bere garaian, gutxieneko ikasle kopuru bat egon behar zuen euskarazko klase bat martxan jartzeko. Muga hori ez zaio ingelesari ezartzen; berdin da, atzerriko ikasleak erakarri behar omen dira.
‎Orain arte, Lisboa Estrategia da Goi mailako Hezkuntzaren Europar Esparrua (GHEE) osatzeko prozesuaren azken moldaketa. 2010 urtean, aldaketarik ez bada, abiatzeko prest egon behar du; gainean dugu, beraz.
‎Irudiaz gain, Pompidouren filosofia parte hartzailea zen, interakzioa bultzatzen zuen, ez zuen ikusle pasiborik nahi, bisitaria behartzen zuen informatzera, jakitera eta liburutegia zabalik zuen edonorentzat, unean kontsultatzeko arteaz edo literaturaz, edozertaz. Inauguratu zen garaian, 1977an, gurean liburu bat lortzeko eskaera egin eta zain egon behar izaten genuen liburuzainak ekarri bitartean.
2009
‎Zalantzarik gabe, lehen jarrera izan da erabiliena. Gaztelaren batasunaren defendatzaileek XVII. mendetik XIX.era arteko idazlanetan argudiatzen zutenez, euskal probintzietako foruak erregearen erregaliaren ondorio izan ziren eta, horregatik, erregearen borondatearen mende egon beharra zuten. Erdi Aroa eta orduko lurralde dispertsioa gaindituta, Gaztelako erresuma berriak batasuna izan behar zuen oinarri, arlo guztietan; lurralde arloan zein arlo juridiko politikoan.
‎Maiatzean sortu zena Frantzian estudianteen artean, Seminarioan bertan ari zen sortzen: " Hemen ikasten dugunak ez du ezertarako balio"," guk behar dugu jendearekin hartu emanean egon"," guk langileriarekin egon behar dugu"," guk euskal herrietara joan behar dugu"...
‎www.euskaleskola.org/index.php/ plazara mainmenu/ euskal unibertsitatea mainmenu/ 182 euskal unibertsitatea badugu). Euskarak unibertsitatea behar duela eta gure hizkuntzak maila horretako irakaskuntzan, ikerkuntzan eta gainerako esparruetan normalizatuta egon behar duela sinetsi izan dut beti. Udako Euskal Unibertsitatean lanean eta goi mailako arduratan eman ditudan urte luzeak dira horren lekuko besteak beste.
‎Euskaldunok behar ditugu espazio propioak, loturak, harremanetarako guneak. Eta txikienarekin geratuta ere pozik egon behar dugulakoan. Alde horretatik, iruditzen zait euskarazko kultur espresioek inoizko leku gehien irabaziko dutela kanal berri honetan.
‎Euskararen Unibertsoaren inguruan garatu zen hausnarketak erakutsi zigun, batetik, nork bere lanari eusteko ez dela inoren zain egon behar, eta dirua beharrezkoa dela, bai, baina dirua ez dela jaten, elikagai bihurtu behar dela aurretik.
2010
‎Ingurumenaren edo ekologiaren iraunkortasunari buruzko funtsezko definizioa jasotzen da input output arauan. Output arauak adierazten du jarduera jakin baten isurketek muga batzuen barruan egon behar dutela; tokiko ingurumenak isurketa horiek xurgatzeko daukan asimilazio ahalmenaren mugen barruan, hain zuzen, era horretara etorkizunean gerta daitezkeen isurketak xurgatzeko ahalmena degrada ez dadin. Inputaren arauak bi balizko ditu, berriztagarriak eta ez berriztagarriak:
‎Azken urteotan, bi marko berri eskaini dira globalizazioa eta osasuna ulertarazteko2, 3 Lehenbizikoak kritikotzat hartzen du faktore ekonomikoen eragina; bigarrena, aldiz, globalizazio ekonomikoaren eta nazioarteko gobernantzaren eraginetan zentratzen da batez ere. Biak, garrantzitsuak eta egiazkoak izan arren, ene ustez, motz gelditzen dira, globalizazioaren prozesuak osasunean duen eraginaren gaiak marko zabalagoa exijitzen baitu, holistikoagoa, bai herrien osasunaz bai globalizazioaz kontzepzio zabalago batean oinarrituta egon behar duena.
‎Ildo beretik, eta nahiz eta hainbat egilek gizarte erantzukizunak lan zuzenbidearen esparrutik kanpo egon behar zuela uste izan, gaur egun eztabaidaezina da EGEaren dimentsio soziala. Izan ere, ezin zalantzan jar daiteke langileek alderdi inplikatuen artean duten leku nabarmena.
‎Edozein kasutan, ez dugu pentsatu behar herritarrek irudi tolesgabeari soilik ematen diotenik sinesgarritasuna. Horren aurrean, herritarrek uste dute zientzia politika balio sozialek bideratua egon behar duela. Bestetik, herritarrengan konfiantzaren galtzea eragiten duena, hain zuzen ere, instituzioen diskurtso eta iritziak dira, izan ere, aldi berean irudi tolesgabean oinarrituriko diskurtsoa eta modu zeharo diferente bateko praktika gorpuzteak ere badakar autoritateekiko sinesgarritasuna galtzea (Irwin eta Wynne, 1996).
‎Testuinguru horretan, merezi du Wolak ek eta bere kideek Estatu Batuetan egindako lana aipatzea. Horien arabera, Interneten zaurgarriagoak diren umeak offline ere zaurgarri izateko aukera gehiago daukate, eta, bestalde, argi egon behar du biktimek ere arriskuak sor ditzaketela.
‎Gurasoen ekintzak testuinguru sozial, teknologiko eta ekonomiko zabalago baten barruan daude, eta bere eragina oso mugatua da. Horregatik, argi egon behar du haien erantzukizuna ere mugatua dela, eta beste aktore batzuek (erakunde publikoak eta ikastetxeak, batez ere) gurasoei lagundu behar dietela.
‎gizarte mailan ere arau horiek ezagunak dira eta onartuta daude, arau horiei esker umeek bere kabuz ibil daitezke eta erabakiak har ditzakete. Laburbilduz, Interneten inguruek arautuak egon behar dute umeek ondo erabil ditzaten. Soilik testuinguru horretan joan daiteke ikerketa aurrera gomendioak garatzeko.
‎Bat... bi... eta hangoa. Goi mailako ikuskizuna izateko agintariek egon behar dute, jakina. Badira, izan.
‎Autore anitzek azpimarratu duen moduan, hizkuntza plangintzaren oinarrian hautua dago. Hautatzeko aukera edo beharrak egon behar du hizkuntza plangintza bat abiatzeko. Aukeratzekorik ez badago, ez dago plangintza egiterik, arazoa ez da planteatu ere egiten.
2011
‎Egia esateko ez dakigu zer gertatu den epe luze horretan; temati eta gogor saiatu arren, Euskal Herrian ezin izan dugu lortu gainerako leku guztietan aspalditik lortuta daukatena. Egitasmo kulturalek berez ez lukete politika kontuekin lotuta egon behar, politikaren gainetik eta politikatik at egon lukete. Baina, ikusitakoa ikusita, susmoa daukagu ez ote den ezinezkoa izango erakunde hori sortzea egoera politikoa aldatu arte, hau da, gobernuak eremu propio batean sinesten duen arte.
2012
‎Jakinen 186 zenbakian diskurtso analisiaren gaia aipatu genuen, eta adibide bat eman genuen diskurtso ekonomizista euskararen aldeko diskurtsoari nola gailentzen ari zaion ikusteko. Euskalgintzak adi egon behar du hizkuntzari buruz gizartean zabaltzen den diskurtsoa ezagutzeko, diskurtso hori nondik datorren ikusteko eta ikuspuntu etiko eta leial batetik datorren ikusteko. Azken ikerketen emaitzen argitan, autore batzuek diote euskalgintzak bere diskurtsoa aldatu behar duela.
‎Erremedioa, Gandhiren begietan, bikoitza zen: batetik, beren arteko batasuna bultzatzea, hots, haiei ulertaraztea denak direla aberri bakar bateko umeak eta bat eginda egon behar dutela, eta bestetik, beren identitate nazionalari uko ez egiten erakustea, bereziki, beren hizkuntzei eta erlijioei eustea.
‎3 Goyena herriak, euskal etimologia izan arren, gaur egun dakigunez ez du euskal komunitate garrantzitsurik. Dena dela, hor nonbait egon behar izan zuten euskal emigranteek, gelditu diren abizenak eta lekuak testigu: " Los Gorostegui"," Serafina Baskoy" haur eskola...
‎Elizgizonei kondena ezarriz gero, apaiz zein fraide kondenatuok beste presoengandik, dela sozialengandik nahiz politikoengandik, bereizita egon behar zuten, Vatikanoaren eta Espainiako gobernu frankistaren arteko 1953ko Konkordatuaren 16 artikuluaren arabera. Horretarako, zigortuak komentuetara eramatea aurreikusita zegoen, hasiera batean eraman ere eraman izan zituzten bezala.
‎Politikak hotz hotzean egiten dio so heriotzari, kalkulu politikoa gaitzik txikiena lortzearen kalkulua baita, badakielako aukera egin behar duela, edo hobe beharrez amore eman edo desagertu. Politikariak heriotzaren itzala darama bizkarrean, eta bakea nahi baldin badu, beti ordaintzeko prest egon behar duen ordaina, beharrezkoa balitz, biolentzia da. Zalantzarik gabe, ordain paradoxikoa, baina horri ezikusiarena egin nahian, disimulatu ahal izatea pentsatzen genuena baino are kalte handiagoa jasan dezakegu:
‎Horrelako kasuetan, edozein delarik esparrua, eztabaidarako tartea zabala jazotzen da. Adituek esandakoaren zain egon behar da taularen 113 laukia bete dela segurtasunez aldarrikatu ahal izateko. Gure eguneroko bizitzan hagitz txikia izango da horren eragina; zientziaren muga harantzago joango da, ordea.
‎Orain, AEBetako zenbait tokitan umeak immunizatzeko programa pilotuak abian jarri dituzte. Emaitzen zain egon behar. Akaso, halakoren batean Osakidetzaren udazkeneko kanpaina horiek iraganeko bihur daitezke.
‎Azken finean, azken hilabeteotan behin baino gehiagotan entzun dugu orube berri bat behar dela herria eraikitzeko, eta gure ustez orube berri batez mintzo bagara, herri honen eskubide indibidual eta kolektiboen bermeak presente egon behar du. Horrela, eskubideen artean dauden hizkuntza eskubide indibidual eta kolektiboek zutabeetako bat izan behar dute, eta norbanakoaren zein hizkuntza komunitatearen hizkuntza eskubideen urraketei amaiera emango zaiela aurreikusi behar dugu.
2013
‎2 Egoera hori Loiolakoaren moduko negoziazio prozesu batean irudikatzen du ETAk. Hala ere, uste du independentziaren aldeko indarrek batuago egon behar dutela, eta EAJ egotea ez dela ezinbestekoa.
‎mistika. Absolutuaren aurrean isilik egon behar da, zeren eta esaten den guztiak idolatrian jausteko arrisku nabaria baitu. Kontenplazioa, isiltasun galdetzailea, aztarnen aurrean —absolutuaren presentzia ez dena, bere oinatza baizik— igarle izatea da gailentzen den jarrera.
‎esplotazioa eta sufrimendua non, pobreen Jainkoa han. Eta Jainko horren bila dabilenak prest egon behar du lekuz eta formaz aldatzeko, zeren eta misterio sublimearen estetika ezkutuan islatzen den presentzia eskuraezina baita. Testuinguru horretan, jarrera estetikoak ez du esan nahi konpromiso falta, ezta hurrik eman ere; hori dela eta, estetika horrek eskatzen du zuzentasunaren aldeko borrokan parte hartzea eta bitarteko historikoak ipintzea.
2014
‎Euskalgintzak apustu edo izaera estrategikoaren usaina duten erronkei eta lan ildoei begira egon behar du, norabide edo zentzurik ez duen dinamika eta jarduera batean ez badu ari nahi. Auzi lodiak izan ditu aztergai, horrenbestez, baina detailerako eta xehetasunerako tokia ere utzi da, ildo nagusia bera azkenean egitasmo eta ekintza xehe ere bihurtzen delako, eta ideia orokorrek ere ez gaituztelako zehaztapenik gabe inora eramanen.
2015
‎Ez dago helburua begien bistan egon beharrik. Abia gaitezen puntu txiki bat aldatuz, ikusiko dugu noraino ailegatzen garen.
‎Estatuak zeharo kontrolatzen du bere egitura politikoa, baina gainerako beste espazio guzia ere bai. Pertsonari, taldeei, bakoitzari bere lekua uzten zaio, baina estatua da gauza bakoitza non egon behar den, eta nondik nora mugi daitekeen baimentzen duena. Ez aparkalekuak edo prostituzioa bakarrik, leku eta norabide aldaketak eragotzirik, aktibitate guzien espazioa mugatzen du.
‎Gizona bere etxeari eta lurrari loturik bizi zen, familiari eta ahaidegoari. Defendatzeko gauza izan behar zuen, armaturik egon behar zuen, eta duintasun eta ohoreari eutsi behar zion (73; ik. 382 orobat).
‎Ingelesez bakarrik. Guk egiten ditugun publikazioek ISI2 famatuan egon behar dute[...] Alde horretatik ez dut [euskararen aldeko] militantziarik egiten (2 belaunaldia. Gizonezkoa, 31 urte, Zientzia Esperimentalak, ez du argitalpenik euskaraz).
‎Informazioa salgaia bilakatzen denean, eta hala gertatzen ari da, edozein hedabidetan, salbuespenak salbuespen, ia edozer ikusteko prest egon behar dugu. Bartzelonatik Dusseldorf hirira abiatutako hegazkinaren istripuarena, zorigaitzekoa izateaz gain, senide eta hurkoentzat bereziki, nardagarria izan da hedabide gehienetan emandako ‘informazioa’ Charlie Hebdo aldizkari satirikoaren egoitzan izandako hilketen ondoren gertatutakoa txiki utzi du hegazkin istripuaren inguruko zabor mediatikoak.
‎Gure ikuspegi erromantikoa dezente narrastuko luketen arrazoi prosaikoagoak alde batera utzita eskubideak eta diru kontuak, alegia, egon behar du beste arrazoiren batek azalerako Zumetarena aukeratzeko. Batez ere, ETAk berak
‎Hala ere, Uemako hizkuntza politikak printzipio horretan du oinarri, betiere Espainiako legediak inposatutako mugen barne, gaztelaniaz besteko hizkuntzen aldeko lurraldetasun markoa ezartzea eragozten dutenak. ..., hala nola" zazpi probintzietako hiztun guztiek eskualde, jardun gune, harreman sare, adierazbide eta situazio guztietan euskara hutsez (edo nagusiki euskaraz) egingo duten formulazioak ez digula balio". 90 Pernandoren egia da hori, berriz, inork ez baitu proposatu Hego Euskal Herri edo EAE osorako politika bera ezartzea, eta Ueman sartu ahal izateko udalerrian, gutxienez, %70 euskaldun egon behar izatea da horren adierazle. Hitzetik hortzera jo ohi dute gure kargulantek" progresibotasunera" eta" errealitate soziolinguistikoaren mugetara", Jaurlaritzak hizkuntza politikagintzan hartzen edo omititzen duen neurri oro azaltzeko.
2016
‎Hogeita lau orduko militantziari buruz ere aritu ziren Joxemi Zumalabe Fundazioko kideak. Eta esan zuten 24 orduko militantzia ez dugula ulertu behar disposizio moduan, ez dugula momentu oro prest egon behar militantziak eskatzen dituenak emateko. Ez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia