2004
|
|
Pertsonen arteko aldeak onartzea eta
|
egoerazko
gatazkak gatazka pertsonal ez bihurtzea.
|
2012
|
|
Horrez gain, elkarrizketan ugariak izango dira
|
egoerazko
testuinguruari zuzenean erreferentzia egiten dioten hizkuntza osagaiak: deiktikoak (ni, zuhemen) aditzondoak(, gaur, orain..).
|
|
ahalik eta ahalegin gutxienarekin ahalik eta komunikaziorik azkarrena eta jariakorrena erdiestea. Hizkuntzaren ekonomiarako joera, bada, handia da, eta horretan
|
egoerazko
faktoreak eta testuinguruko aurresuposizioak joan etorri handikoak dira.
|
|
Komunikazio trukean parte hartzen duten solaskideei erreferentzia egiteko ez ezik,
|
egoerazko
testuinguru horretan espazioari eta denborari ere erreferentzia egiteko baliagarri dira enuntziatu parentetikoak. Hobeto esan, komunikazioa gauzatzen deneko une eta leku jakinari egindako erreferentziak aditzera emateko.
|
|
–Gaur, hemen, orain? ardatzak, bada, komunikazio trukea gatzatu edo gauzatu den
|
egoerazko
testuinguruaren adierazgarri dira, solaskideak aurrez aurre dituen solasaldiek duten testuinguruarekiko mendekotasunaren adierazle. Komunikazio truke hori oraintxe bertan, solaskideen begien aurrean gauzatuko balitz bezala.
|
|
94 Holakoetarako, hau da, testuaren elementu jakin bat interpretatzeko behar dugun informazioa testuan ez, baizik eta
|
egoerazko
testuinguruan bilatu behar dugunerako, erreferentzia exoforiko, terminoa erabili dute Halliday eta Hasanen ildotik abiatuz autore batzuk (García Azkoagak 2004:
|
|
Egoerazkoa:
|
egoerazko
eragile baten pean egon ondoren edo haren aurretik sortzen da krisia.
|
|
Estimulu fobikoa den berariazko objektu, egoera edo jarduera baten aurrean neurriz kanpoko erreakzio iraunkorra eta irrazionala izaten da. Horrek antsietate erantzun bat dakar,
|
egoerazko
larritasun krisia sorraraz dezakeena. Horrek estimulu fobikoa saihestera edo ikaraz aurre egitera eraman ohi du.
|
2014
|
|
Horrez gain, elkarrizketan hizkuntza osagai askok
|
egoerazko
testuinguruarizuzenean erreferentzia egiten diote; han betetzen dira erreferentziaz: deiktikoak (ni, zu), aditzondoak (hemen, gaur, orain...).
|
|
ahalik eta ahalegin gutxienarekinahalik eta komunikaziorik azkarrena eta jariakorrena erdiestea. Hizkuntzarenekonomiarako joera, bada, handia da, eta horretan
|
egoerazko
faktoreak etatestuinguruko aurresuposizioak joan etorri handikoak dira.
|
|
Komunikazio trukean parte hartzen duten solaskideei erreferentzia egitekoez ezik,
|
egoerazko
testuinguru horretan espazioari eta denborari ere erreferentziaegiteko baliagarriak dira enuntziatu parentetikoak. Hobeto esan, komunikazioagauzatzen den une eta lekua aipatzeko.
|
|
«Gaur, hemen, orain» ardatzak, bada, komunikazio trukea gatzatu edo gauzatuden
|
egoerazko
testuinguruaren adierazgarriak dira, solaskideak aurrez aurre dituensolasaldiek duten testuinguruarekiko mendekotasunaren adierazleak. Komunikaziotruke hori oraintxe bertan, solaskideen begien aurrean gauzatuko balitz bezala.
|
2016
|
|
Horrek ez du kentzen, poesia molde guztiak estimatzen ez ditudan bezala, umore klase batzuek beste batzuek baino balio gehiago izateak. Umore kontzeptuala (bi ideiaren arteko talka agerrarazten duena) edo
|
egoerazko
umorea (ohitura baten absurdua bistarazten duena) askoz nahiago dut hitzekin jokoa egiten duen umorea baino. Beste hizkuntza batera itzuli ezin daitezkeenak hobe niri ez konta.
|
2021
|
|
Predikazioko argumentua objektua denean, pasiboaren antzeko egiturak sortzen dira, edo, hobeto esanda, adjektibozko edo
|
egoerazko
pasiboa6 (Ortiz de Urbina 2003c: 298):
|
2022
|
|
norbait edo zerbait, bertan behera dago, bertan behera utzi da edo bertan behera geratu da. Bertan behera, ia beti
|
egoerazko
adberbioa dugu, egon, utzi, geratu, gelditu, laga adi tzak diren bezala. Eta bertanbeheratu aditz eratorri gisa indartzen bada, ‘kantzelatu’ esanahiaz, di namiko eta aktibo bihurtzen ari gara egoerazko ikuspegi hori.
|
|
Bertan behera, ia beti egoerazko adberbioa dugu, egon, utzi, geratu, gelditu, laga adi tzak diren bezala. Eta bertanbeheratu aditz eratorri gisa indartzen bada, ‘kantzelatu’ esanahiaz, di namiko eta aktibo bihurtzen ari gara
|
egoerazko
ikuspegi hori. Euskaraz tu, aditzak garatzeko errendimendu betean dagoen atzizkia dugu, i eta n zaharrak (ikusI, edaN) ez dauden bezala.
|
|
Testuingurua aztertzeko, garrantzitsua da lagineko parte hartzaileen
|
egoerazko
testuingurua ezagutzea. Hau da, parte hartzaileen lan maila, adina, generoa eta ikasketa maila ezagutu behar dira.
|