2015
|
|
Ahalik eta euskara aberatsena eskaintzen ahalegindu behar dute. Hizkuntzarekin asko jolastu behar (abestiak, ipuinak kontatzea...) eta
|
egoera
komunikatibo asko sortu eta bideratu.
|
|
hizkuntzaz besteko alderdiak (intonazioa, keinuak, interpretazioa antzezpenean, ahoskera irratian, gorputz hizkuntza, abiadura, tonua, etenaldiak, ahoskera, jarrera eta eskuen kokapena, erritmoa...), errezeta (osagaiak, egitura eta antolatzaileak), elkarrizketa arauak (hitztxandak, entzutea, errespetua), lexikoa (zenbakiak, adjektiboak...), esaldien egitura... Eta DBHn agertzen dira hitz txanden kudeaketa,
|
egoera
komunikatiboaren ulermena, azalpena, posterra, debatearen edukia eta forma, debateetako adierazpideak (iritzia, azalpena edo desadostasuna, iritzi markak identifikatu, testu antolatzaileak identifikatu...), elezaharra, intonazioa, baliabide ez berbalak, jendaurreko aurkezpena...
|
|
Zerbait ahoz egitea ahozkoa lantzea da? Ahozko aurkezpen bat egitea ahozkoa lantzea da ez bada espresuki lantzen
|
egoera
komunikatiboa, edo egitura, edo nola hasi eta nola bukatu.... Zalantzan jarri ahal dugu helburu eta trataera berezirik ez duen ahozko hori ahozkoa lantzea ote den.
|
2017
|
|
Bi datu horiek esanguratsuak dira bildutako corpusa interpretatzerako orduan. Gaur egun Zadarreko arbanasiera mintzaira eta zaratinera barne sentimenduek bultzatuta erabiltzen dira
|
egoera
komunikatiboetan, sarritan belaunaldi ezberdinen arteko komunikaziorako, eta ez belaunaldi edo familia bereko kideen artean.
|
2018
|
|
ahozko komunikazioa arretarako unitateetan, hizkuntza tekniko sanitarioa, administrazio testuen idazketa... Nolanahi ere, profesional elebidun gutxik parte hartu dute, eta zerbitzu edo unitateetan oso ikastaro gutxi antolatu da langile elebidunak, haien lanak, ohiko
|
egoera
komunikatiboak eta dokumentazio nagusia kontuan hartuta. Aurrerantzean, formula berriak bilatu behar lirateke hizkuntza trebakuntzari beste ikuspegi bat emateko.
|
2019
|
|
TELParen muinak
|
egoera
komunikatiboak baikortzea darama, jolas gisa, irudimena erabiliz, norbanakotik talde osoari eragiteko sorkuntza gisa. eta bide batez euskal hiztun komunitate eria edo sufritzen ari den horren sufrimenduak jabaltzeko eta ongizatetik hurbiltzeko. ayestak eskatzen duenarekin ados, portaera erreaktiboa baztertuz eta proaktiboaren alde eginez: ayestak (2016:
|
|
Biziraupen mekanismoa oso eraginkorra da arrisku fisiko handiko egoeretarako. Baina bizitzako gainerako erronketan errendimendurik onena lortzeko, egoera emozional atsegin eta positiboa aukeratu behar dugu; ilusioa, konfiantza, pazientzia, poza, eta enpatia bezalako emozioak sentitu eta sentiarazi(...) emozio negatiboak ez dira eraginkorrak, laktatoz betetzen gaituzte. preseski, ideia honen erdiesteko, teLparen muinak
|
egoera
komunikatiboak baikortzea darama, jolas gisa, irudimena erabiliz, norbanakotik talde osoari eragiteko sorkuntza gisa:
|
|
Funtsean, norberak oinazea bere bakardadean bizitzeko ordez, soziabilizatzeak berak sendabidearen lehen urratsa dakar. horretarako, haurren heziketatik beretik has daitekeen lana ezinbestekoa iruditzen zaigu, norbanakoaren eguneroko bizipen mingarriak partekatu eta oinazea sentitzea gauza normala dela ohartzeko, kasu isolatutik urrun. hala, gaztetatik, euskal hiztunek, ikasi eginen lituzkete
|
egoera
komunikatiboei erantzun asertibo egokiak bilatzen, konplexuak, autogorrotoa, kexa, kulpabilitatea, lotsa guziak baztertuz, autoestimua eta duintasuna goratuz: plazer hartuz.•
|
2020
|
|
Irakasleekin eta pedagogia arloan aritzen diren kideekin lan sakona egin genuen hainbat
|
egoera
komunikatibo identifikatzen eta egoera horiek ezaugarritzen.
|
|
Lanaren helburu nagusia aztergai ditugun hiru kazetaritza saioetan komunikazio egoera zehazten duten baldintza komunikatiboek solasaren antolamenduarekin loturarik eta eraginik duten aztertzea da. Aukeratu ditugun saio guztietan elkarrizketa generoa erabili arren,
|
egoera
komunikatiboek euren ezaugarri bereizgarriak izango dituzte eta hauexek aztertu nahi ditugu zehaztasunak lortuz.
|
|
• Zein dira saio bakoitzaren
|
egoera
komunikatiboa bereizgarri egiten duten baldintza komunikatibo zehatzak?
|
|
Hau kontuan izanda, corpusa osatzen duten saioen
|
egoera
komunikatibo bakoitza Koch eta Oesterreicherek (2007) zehaztuko parametroen arabera aztergai jarriko dugu:
|
2021
|
|
Elkarrizketatutako biztanleek zein hizkuntzatan hitz egiten duten identifikatzea ere nahi izan da, batez ere, aurrez hipotesi mailan egindako hurbilketa baieztatzen den ikusteko. adierazi digute ulertzen dutela euskara erabiltzea, eta
|
egoera
komunikatiboak beraiek ez baleude gertatuko liratekeen moduan jarraitzearen aldekoak dira, hizkuntza aldaketarik eragin gabe". (Eizagirre, Urrestarazu, eta Zubiria 2020, 98–99).
|
|
Hizkuntzaren presentziari dagokionez, izaera bitarra kontuan hartzen dituzten jarduerak aurkitu ditugu (4 adibidea), hau da, alde batetik,
|
egoera
komunikatiboak eskatzen duen testu generoa lantzeko aukerak sortzen dira, eta bestetik, arreta handiagoa jartzen zaio elkarrekintzan zehar erabiltzen den hizkuntzaren gauzapen diskurtsiboari, irakasle ikasle arteko elkarrekintza orokorretan zein ikasleek taldeka lan egiten dutenean sortzen diren elkar truke komunikatiboetan.
|