Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2015
‎Ahalik eta euskara aberatsena eskaintzen ahalegindu behar dute. Hizkuntzarekin asko jolastu behar (abestiak, ipuinak kontatzea...) eta egoera komunikatibo asko sortu eta bideratu.
‎hizkuntzaz besteko alderdiak (intonazioa, keinuak, interpretazioa antzezpenean, ahoskera irratian, gorputz hizkuntza, abiadura, tonua, etenaldiak, ahoskera, jarrera eta eskuen kokapena, erritmoa...), errezeta (osagaiak, egitura eta antolatzaileak), elkarrizketa arauak (hitztxandak, entzutea, errespetua), lexikoa (zenbakiak, adjektiboak...), esaldien egitura... Eta DBHn agertzen dira hitz txanden kudeaketa, egoera komunikatiboaren ulermena, azalpena, posterra, debatearen edukia eta forma, debateetako adierazpideak (iritzia, azalpena edo desadostasuna, iritzi markak identifikatu, testu antolatzaileak identifikatu...), elezaharra, intonazioa, baliabide ez berbalak, jendaurreko aurkezpena...
‎Zerbait ahoz egitea ahozkoa lantzea da? Ahozko aurkezpen bat egitea ahozkoa lantzea da ez bada espresuki lantzen egoera komunikatiboa, edo egitura, edo nola hasi eta nola bukatu.... Zalantzan jarri ahal dugu helburu eta trataera berezirik ez duen ahozko hori ahozkoa lantzea ote den.
2017
‎Bi datu horiek esanguratsuak dira bildutako corpusa interpretatzerako orduan. Gaur egun Zadarreko arbanasiera mintzaira eta zaratinera barne sentimenduek bultzatuta erabiltzen dira egoera komunikatiboetan, sarritan belaunaldi ezberdinen arteko komunikaziorako, eta ez belaunaldi edo familia bereko kideen artean.
2018
‎ahozko komunikazioa arretarako unitateetan, hizkuntza tekniko sanitarioa, administrazio testuen idazketa... Nolanahi ere, profesional elebidun gutxik parte hartu dute, eta zerbitzu edo unitateetan oso ikastaro gutxi antolatu da langile elebidunak, haien lanak, ohiko egoera komunikatiboak eta dokumentazio nagusia kontuan hartuta. Aurrerantzean, formula berriak bilatu behar lirateke hizkuntza trebakuntzari beste ikuspegi bat emateko.
2019
‎TELParen muinak egoera komunikatiboak baikortzea darama, jolas gisa, irudimena erabiliz, norbanakotik talde osoari eragiteko sorkuntza gisa. eta bide batez euskal hiztun komunitate eria edo sufritzen ari den horren sufrimenduak jabaltzeko eta ongizatetik hurbiltzeko. ayestak eskatzen duenarekin ados, portaera erreaktiboa baztertuz eta proaktiboaren alde eginez: ayestak (2016:
‎Biziraupen mekanismoa oso eraginkorra da arrisku fisiko handiko egoeretarako. Baina bizitzako gainerako erronketan errendimendurik onena lortzeko, egoera emozional atsegin eta positiboa aukeratu behar dugu; ilusioa, konfiantza, pazientzia, poza, eta enpatia bezalako emozioak sentitu eta sentiarazi(...) emozio negatiboak ez dira eraginkorrak, laktatoz betetzen gaituzte. preseski, ideia honen erdiesteko, teLparen muinak egoera komunikatiboak baikortzea darama, jolas gisa, irudimena erabiliz, norbanakotik talde osoari eragiteko sorkuntza gisa:
‎Funtsean, norberak oinazea bere bakardadean bizitzeko ordez, soziabilizatzeak berak sendabidearen lehen urratsa dakar. horretarako, haurren heziketatik beretik has daitekeen lana ezinbestekoa iruditzen zaigu, norbanakoaren eguneroko bizipen mingarriak partekatu eta oinazea sentitzea gauza normala dela ohartzeko, kasu isolatutik urrun. hala, gaztetatik, euskal hiztunek, ikasi eginen lituzkete egoera komunikatiboei erantzun asertibo egokiak bilatzen, konplexuak, autogorrotoa, kexa, kulpabilitatea, lotsa guziak baztertuz, autoestimua eta duintasuna goratuz: plazer hartuz.•
2020
‎Irakasleekin eta pedagogia arloan aritzen diren kideekin lan sakona egin genuen hainbat egoera komunikatibo identifikatzen eta egoera horiek ezaugarritzen.
‎Lanaren helburu nagusia aztergai ditugun hiru kazetaritza saioetan komunikazio egoera zehazten duten baldintza komunikatiboek solasaren antolamenduarekin loturarik eta eraginik duten aztertzea da. Aukeratu ditugun saio guztietan elkarrizketa generoa erabili arren, egoera komunikatiboek euren ezaugarri bereizgarriak izango dituzte eta hauexek aztertu nahi ditugu zehaztasunak lortuz.
‎• Zein dira saio bakoitzaren egoera komunikatiboa bereizgarri egiten duten baldintza komunikatibo zehatzak?
‎Hau kontuan izanda, corpusa osatzen duten saioen egoera komunikatibo bakoitza Koch eta Oesterreicherek (2007) zehaztuko parametroen arabera aztergai jarriko dugu:
2021
‎Elkarrizketatutako biztanleek zein hizkuntzatan hitz egiten duten identifikatzea ere nahi izan da, batez ere, aurrez hipotesi mailan egindako hurbilketa baieztatzen den ikusteko. adierazi digute ulertzen dutela euskara erabiltzea, eta egoera komunikatiboak beraiek ez baleude gertatuko liratekeen moduan jarraitzearen aldekoak dira, hizkuntza aldaketarik eragin gabe". (Eizagirre, Urrestarazu, eta Zubiria 2020, 98–99).
‎Hizkuntzaren presentziari dagokionez, izaera bitarra kontuan hartzen dituzten jarduerak aurkitu ditugu (4 adibidea), hau da, alde batetik, egoera komunikatiboak eskatzen duen testu generoa lantzeko aukerak sortzen dira, eta bestetik, arreta handiagoa jartzen zaio elkarrekintzan zehar erabiltzen den hizkuntzaren gauzapen diskurtsiboari, irakasle ikasle arteko elkarrekintza orokorretan zein ikasleek taldeka lan egiten dutenean sortzen diren elkar truke komunikatiboetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia