2000
|
|
komunitate batenadar bitxi bat besterik ez da izango aurrerantzean, zerbait izaten bada, eta, horrelaizanik, ez du politikoki existitzeko eskubiderik edukiko. Era honetan iritsi garadeskribatutako
|
egoera
komunikatiboan eragile nagusia den ziora: hitzek euskalmusika tresna edo euskal errepresentazioaren ukapena adieraz dezakete, zuzenean edodenotatiboki; ukapena, ordea, politikoki existitzeko dugun eskubideraino iristen da, ezkutuan edo maila konnotatiboan.
|
2001
|
|
Komunikazio egoeraren ezaugarriak identifikatu eta garrantziaz jabetzea.Ikasleek maila honetan ez dute kontuan izaten zein den
|
egoera
komunikatiboa, eta, ondorioz, ez dute hizkera egokitzen. Bloke hauen bidez hizkeraformalaren eta informalaren ezaugarriak ezagutu, kontrastatu eta aplikatzeko aukera izango dute, hizkuntza beren inguruan topa ditzaketen egoeretan nola egokituko luketen hausnartuz.
|
|
Komunikazio estrategiei erreparatzea eta berauek eskatzen duten alderdilinguistikoa lantzea. Ahozko testu guztietan elkarrizketa da testu eranagusia, eta horrek aukera ematen du
|
egoera
komunikatiboaren araberakobaliabide komunikatiboak aztertzeko.
|
|
Idazmena garatzea
|
egoera
komunikatibo jakinaren erantzun gisa, eta ez, besterik gabe, hizkuntzaren lanketa egiteko modu gisa. Eguneroko bizitzaninoiz edo behin sortzen ditugun idatzizko testuak eskatzen zaizkie, hizkuntz formen eta edukiaren arteko harremanak iker ditzaten.
|
|
Aukera guztiak lantzea ezinezkoa denez, arreta handizaukeratu behar ditugu. Aipaturiko helburuetan oinarrituz, ikasleek bizitzaren arloguztietan ageri zaizkien
|
egoera
komunikatiboetan arrakastaz erantzutera iritsibehar dute. Euskara erabiltzearen eta ez erabiltzearen arteko gatazkan, ziurtasunada eragile erabakigarria.
|
|
Lehenengo eta behin, komunikazio eginkizunen izaera bera izan dugu aztergai.Aurreko lanetan zerbait egiteko gaitasun gisa aurkeztu ditugu komunikazio eginkizunak(
|
egoera
komunikatibo batean era ugariz parte hartzeko gaitasuna). Lan honetan, aldiz, zerbait egiteko proposamen modura agertuko dira; hau da, ikas prozesuaren une batean zelako testuak eta zelan landu daitezkeen azaldukodigute. Maila bakoitzean, bada, hainbat testu lantzea proposatuko zaie irakasleeta ikasleei, maila horretan eman nahi den aurrerapausoa bideratzen lagun diezaieketelakoan.
|
|
Ikasleek moduautonomoan eta librean jaso eta produzitu dituzte ohiko testu era ezberdinguztiak. Horrek ez du esan nahi, hiztun arruntaren gaitasun bera lortuko dutenik.Oraindik ere, hainbat hutsune izango dituzte komunikazioa behar bezala garatzeko.Dena dela, batzuetan hutsune horiek, zenbait arazo eman arren, ez diete edozeinohiko
|
egoera
komunikatibotan parte hartzea oztopatuko.
|
2002
|
|
Autore horiek argitu eta zehaztu dituzte zenbait lan ildo: testuaren irakurketak eduki behar dituen ezaugarriak (ulergarritasuna, ahoskeraren adierazkortasuna), ahoz gora irakurtzearen alderdi ezberdinak(
|
egoera
komunikatiboa, testuaren zentzua eta egitura, ahoskera...), sekuentzia didaktikoa egiteko eredua, e.a. Ez dugu uste alferrik izango denik hizkuntza ekintza hau ikertzea baliabide didaktikoak eskaintzeko helburuarekin. Ahoz gora irakurtzea lantzeko baliabide gutxi dauzkagu, daudenaksistematizatu gabe eta, gainera, ez daude eskura.
|
|
Irakurlea da testuaren eta entzulearen arteko zubia, eta bere egitekoa transmisioa ahalik eta ondoen ziurtatzea da. Horrek esan nahi du
|
egoera
komunikatiboa, testuaren inteligentzia eta ahotsaren espresibitatea kontuan hartzea.
|
|
Helburuak zehazteko baloratu behar dugu hizkuntza zer egoeratan erabilikoduen, eta, ondorioz,
|
egoera
komunikatibo horri aurre egiteko zer behar duen: egiten dituen paper sozialak, zer gaiez hitz egingo duen, zer jardueratan hartuko duenparte, eta abar.
|
2004
|
|
Ahozko
|
egoera
komunikatibo jakinari so, modu bateko edo besteko erregistroa zor zaio hizketaren abaguneari. Gazteen arteko solasari dagokion hitanotik trataera formaletan zurrunik zurrunena izan litekeen hartaraino badago non aukeratua, gazte hizkeraren araberako mintzamoldea larrugorritan dabilen arren.573 Berbaldiaren adar diren erregistroak aldian aldiko eta aldean aldeko bereizgarritasunera makurtzen dira, bereizgarri dituen ezaugarriak sortzeko eta forma zaharkituak bertan behera uzteko.
|
2006
|
|
Arestitxoan azaldutako zuzentasunaz eta senaz gainera, egoki hitz egiten asmatu behar baitugu.
|
Egoera
komunikatibo bakoitza aztertu behar duzu, helburua finkatu, solaskideen profilari erreparatu, erregistroen artean hautatu, komunikaziorako estrategia zehaztuko duzu... Hizketan hasiko zara, noizbait ere, eta ohartuko zara bakarrik zaudela, denek aspertuta alde egin dizutela, hain zeunden mutu eta pentsakor hizkera egokia bermatu nahi horretan!
|
|
Merezi luke zergatiak aztertzea. Izan ere, ez zait iruditzen gainerako
|
egoera
komunikatiboetan horrelakorik egiten dugunik. Helduekin hizketan ari garela, konparaziora, inork ez du" kafetito bat nahi duzu?" esaten, edo" librito bat erosi dizut", edo antzekorik.
|
2007
|
|
nonahi ikusten dira buruzko, gaineko, aldeko? eta ez dugu, atzizki horren beharrizanik somatzen aurkezpen egoeretan; izan ere, aitaturiko
|
egoera
komunikatiboan ez genien horrelakorik entzuten ez gurasoei, ez hiztunik onenei ere inguruan. Guk, gogoratzen dugunetik, modu bakarrean edo entzuten genien euskara ondo zekitenei erabiltzen postposizio horiek atzizki eta guzti.
|
|
Euren jomuga zabalagoa da (Leon, Burch eta Tamayo 2005: 140): gizarte komunikatzaileak eta herri hezitzaileak sortzea, erakundearen baitan sor litezkeen
|
egoera
komunikatibo guztietan eroso mugituko diren pertsonak.
|
2008
|
|
Berria? Ala zaharretan gertatzen zen modura, kontalariak bere erara antolatua, saioko entzuleek, lekuak eta guneak (alegia,
|
egoera
komunikatiboak) eskatzen duen erara moldatua?
|
|
Ateraldi eta digresioei dagokionez, aurrez prestatuak egon daitezke edo izan. Ipuin kontalariak egin dezake, momentuan bertan,
|
egoera
komunikatiboan jazo den zerbaiten gaineko komentarioa, edo bere berbaldian azaldutako gertakizun edo gaiaren inguruan zerbait gaineratu. Ahozko kontaketazko
|
|
Hiztunak molde linguistiko batzuk edo besteak aukeratzen ditu kanpo faktore horien arabera eta testua egokitzen du. Jakina, aukeraketa hori egin ahal izateko zer aukeratu eduki behar da, bestela hiztunak beti bat egingo du
|
egoera
komunikatibo guztietan.
|
2009
|
|
Eskolan ohikoa den jarduera bat sortu nahi izan dugu haurren ekoizpenak biltzeko. Ziurrenik, ikasgela askotan erabiltzen den
|
egoera
komunikatiboa da haurrak ipuinak kontatzen jartzearena. Baina horrez gain, hainbat zientzia esparrutan (hizkuntzalaritzan, hizkuntzaren jabekuntzan edota hizkuntzaren didaktikan) garatutako zenbait oinarri teoriko ere hartu ditugu kontuan egoera komunikatibo hori diseinatzerakoan.
|
|
Ziurrenik, ikasgela askotan erabiltzen den egoera komunikatiboa da haurrak ipuinak kontatzen jartzearena. Baina horrez gain, hainbat zientzia esparrutan (hizkuntzalaritzan, hizkuntzaren jabekuntzan edota hizkuntzaren didaktikan) garatutako zenbait oinarri teoriko ere hartu ditugu kontuan
|
egoera
komunikatibo hori diseinatzerakoan. Oinarri horiek honela laburbil litezke:
|
2010
|
|
Irekitze aurkezpen honen
|
egoera
komunikatibo enuntziatibotik, halako konklusio> kutsuko mezua sortzen da: hizketa egintza nagusiak, ilokuzio zentralak egun horretarako lana azaltzen du.
|
|
– Ekarritako hitzek aldaketa batzuk jasaten dituzte
|
egoera
komunikatibo berrira egokitu alde;
|
|
– Aipuaren
|
egoera
komunikatibora egokitzen dira erreferentzia deiktiko guztiak;
|
|
Honetan, Krashen ek learning, ikaskuntza eta acquisition, lorpena bereiztu ditu. Learning, arau gramatikalen ezagutza kontzientea litzateke; acquisition, aldiz, era naturalean eta
|
egoera
komunikatiboetan ematen dena.
|
|
Horietan sakondu ordez, baina, lagungarriago izan dakiguke —modu orokorrago batean— pragmatikaren aztergai diren elementuen panorama bat eskaintzea eta, zehazki, Escandellek
|
egoera
komunikatibo ezberdinen oinarrizko osagaiez egiten duen azterketa gurera ekartzea. Autore horrek, lehenik, komunikazio prozesuan parte hartzen duten" lau osagai material" kontsideratzen ditu, alegia," izaera materiala edo ‘fisikoa’ duten —entitate objektibo diren eta kanpotik deskriba daitezkeen— osagaiak" 65:
|
|
" Enuntziatua": hori ere, bestela, ez da" perpaus" teoriko bat —edo" gramatikalki zehaztutako esaldi" bat—, baizik eta" emisoreak
|
egoera
komunikatibo batean ekoizten duen espresio linguistikoa", zein" irizpide diskurtsiboen araberako teoria pragmatiko baten baitan ulertu behar den" 68 4. " Ingurunea":
|
2011
|
|
Kritikariak, testu itzuli bat aztertzear dagoenean,
|
egoera
komunikatibo osoa begiztatu behar du, itzulitako testua baitu aurrean, ez soilik itzulgaia. Kritikariak bi testuen egoera komunikatiboa aztertu behar du, modu independentean, lehenik, gerora konparazioak egingo badira.
|
|
Kritikariak, testu itzuli bat aztertzear dagoenean, egoera komunikatibo osoa begiztatu behar du, itzulitako testua baitu aurrean, ez soilik itzulgaia. Kritikariak bi testuen
|
egoera
komunikatiboa aztertu behar du, modu independentean, lehenik, gerora konparazioak egingo badira. Kritikariaren lana partziala baino ez da izango itzulpenaren egokitasunaz ari bada soilik, edo itzulpenaren helburuan jartzen badu arreta bakar bakarrik.
|
|
nola, zergatik eta beraz? Azken finean, kritikariak
|
egoera
komunikatibo osoa izan behar du gogoan, juizio eta aurreiritziak alde batera utzita itzulpenari buruzko ahalik eta balorazio objektiboenak emateko.
|
|
Horiek horrela, zer ikusten dugu galzorian dagoen jatorrizko herri mintzairaren eremuko panoraman? Hizkuntza diglosikoaren zauriak erasandako hiztunak nola jokatzen du hiztun hegemonikoekin daukan buruz buruko
|
egoera
komunikatiboetan. Asimetriaren ondorio psikologikoek nola erasaten diote hiztun apaletsiaren nortasun jokamoldeari?
|
2012
|
|
186). Itzulpen batean, baliokidetza motak hierarkizatu egin behar direla dio Kollerrek,
|
egoera
komunikatiboaren arabera ordenatu. Halere, ez du zehazten hierarkizazio horretarako zein irizpideri jarraitu behar zaion.
|
2014
|
|
Argudiatzen ikasteaz gain, irakasle (gai) komunikatzaileak jakin behar du trebe izateko entzuten ikasi behar duela, eta entzuten duena aintzat hartzen.Gainera botere harremanetan egoki moldatzen jakin behar du eta aginduak edomehatxuak saihesten ikasi. Beste hitz batzuekin esateko, sozialki trebea izan behardu
|
eta
egoera komunikatiboa eta solaskideen kokapen sozialak oso kontuan izanbehar ditu bere diskurtsoa eratu eta interakzioa gauzatzean. Horrela, solaskidearekinenpatizatuko du eta haren behar eta interesetara ahal den neurrian egokituko, edo lankooperatiborako une bakoitzean behar diren estrategiak aukeratuko ditu entzuketariesker.
|
2015
|
|
Haurrak eskolak dauden bitartean, gurasoek euskara eskolak eman ahal izango dituzte, bereziki, seme alabekin ematen diren
|
egoera
komunikatiboak landuz. Antolatzaileek azpimarratu dutenez, umeek hizkuntzarekiko ikuspegia hobetuko dute aita amek euskara maila hobetuz gero.
|
|
Ahalik eta euskara aberatsena eskaintzen ahalegindu behar dute. Hizkuntzarekin asko jolastu behar (abestiak, ipuinak kontatzea...) eta
|
egoera
komunikatibo asko sortu eta bideratu.
|
|
hizkuntzaz besteko alderdiak (intonazioa, keinuak, interpretazioa antzezpenean, ahoskera irratian, gorputz hizkuntza, abiadura, tonua, etenaldiak, ahoskera, jarrera eta eskuen kokapena, erritmoa...), errezeta (osagaiak, egitura eta antolatzaileak), elkarrizketa arauak (hitztxandak, entzutea, errespetua), lexikoa (zenbakiak, adjektiboak...), esaldien egitura... Eta DBHn agertzen dira hitz txanden kudeaketa,
|
egoera
komunikatiboaren ulermena, azalpena, posterra, debatearen edukia eta forma, debateetako adierazpideak (iritzia, azalpena edo desadostasuna, iritzi markak identifikatu, testu antolatzaileak identifikatu...), elezaharra, intonazioa, baliabide ez berbalak, jendaurreko aurkezpena...
|
|
Zerbait ahoz egitea ahozkoa lantzea da? Ahozko aurkezpen bat egitea ahozkoa lantzea da ez bada espresuki lantzen
|
egoera
komunikatiboa, edo egitura, edo nola hasi eta nola bukatu.... Zalantzan jarri ahal dugu helburu eta trataera berezirik ez duen ahozko hori ahozkoa lantzea ote den.
|
|
Bistan dena, emaitza hauek hiru ikerlerro berezi aztertuta lortu dira, eta corpusa osatu dahaurrak
|
egoera
komunikatibo berezi batean emanez. Ondoko lanetan aberasten diraondorioak (corpusa bera oraindik gehiago sakontzen ahal baita), beste hizkuntza gaitasun batzukaztertuz beste iker ardatz batzuen bidez, pareko emaitzak direnez ikusteko (izen eta aditzkohesioa hartuz ikerlerro bezala adibidez).
|
2017
|
|
Bi datu horiek esanguratsuak dira bildutako corpusa interpretatzerako orduan. Gaur egun Zadarreko arbanasiera mintzaira eta zaratinera barne sentimenduek bultzatuta erabiltzen dira
|
egoera
komunikatiboetan, sarritan belaunaldi ezberdinen arteko komunikaziorako, eta ez belaunaldi edo familia bereko kideen artean.
|
|
Legitimazioaren adiera zabal soziologikoan, erdara erabiltzea da normala eta naturala, eta euskara erabiltzeak zilegitasun soziolinguistikoaren arauak hauts ditzake. Euskararen erabilerak
|
egoera
komunikatibo hegemonikoetan eta ez hain hegemonikoetan, normaltasunaren arau sozialak urra ditzake erdal elebakarren376 begietan. Transgresioaren sinonimoa da euskararen erabilera espazio komunikatibo esanguratsuetan, eta erdaldun ez gutxiren bekozkoa iluntzen du maiz.
|
|
Corpusaren
|
egoera
komunikatiboa, bi audio zatien kasuan, testuinguru formala da (jendaurrekohitzaldiak diren heinean), baina Lujanbioren ekoizpena nolabait hizketa formalagoa dela esan litekeAlberdirena baino, horren erakusle litzatekeelarik, batez ere, hitz lauz eginiko ekoizpena paperarenlaguntzaz errezitatuta egin izana, Alberdik bat bateko hizketa formala erabiltzen duen bitartean.
|
|
Transferitutako aspektu nagusiak dira, lexikoarekin, hitzen hurrenkerarekin eta esaldien eraketarekin loturikoak.Hori guztia kontutan izanda H1 eta H2 adierazgarri argiak aurkitu direla baiezta daitekehizkuntza berriaren ikaste prozesuan eta erabileran, era berean Kramsch ek (2006) dioenarekin bateginez. Hau da, hiztun eleanitzek dituzten errekurtso linguistikoez baliatzen dira eta ezagutzendituzten hizkuntzen artean nabigatzen dute
|
egoera
komunikatibo errealen aurrean. Sagastak (2003b) ondorioztatu zuen bezala, H1aren eta H2ren aztarnak nabarmenak izaten dira hirugarren hizkuntza baterabiltzeko garaian.Hala eta guztiz ere, ikerketa esploratorio honen prozesuan zehar zenbait mugarekin egin dugutopo.
|
|
Esplizitazioa da txitean pitean eta etengabe erabili ohi den itzulpen prozeduretako bat. Jatorrizko
|
egoera
komunikatiboan kultura testuinguru berbera partekatzen dute igorleak eta hartzaileak. Halandaze, informazio askok ez dute esplizitazioaren premiarik; zenbat eta handiagoa izan bidaltzailearen eta jasotzailearen kidetasuna/ konplizitatea, hainbat zabalagoa da inplizituaren eta gainulertuaren eremua.
|
|
Idatzizko testua objektiboa da; ahozkoa, ostera, subjektuen arteko gertaera da. Liturgiak Biblia testu askoren jatorrizko
|
egoera
komunikatiboa berreskuratzen du: Moises Moabeko lautadetan herriari berbaldiak zuzenduz, Jeremias Jerusalemgo bizilagunei berbetan, Jesus Galileako itsasertzean parabolak aldarrikatzen?
|
|
4) Laburtasuna.
|
Egoera
komunikatibo laburrek aukera ematen dute aurrez estrategia prestatzeko; txinparta modukoak dira, oso efektiboak. Solasaldia luzatzen bada, aldiz, errazagoa da azkenean amore ematea, nekearen nekez.
|
2018
|
|
ahozko komunikazioa arretarako unitateetan, hizkuntza tekniko sanitarioa, administrazio testuen idazketa... Nolanahi ere, profesional elebidun gutxik parte hartu dute, eta zerbitzu edo unitateetan oso ikastaro gutxi antolatu da langile elebidunak, haien lanak, ohiko
|
egoera
komunikatiboak eta dokumentazio nagusia kontuan hartuta. Aurrerantzean, formula berriak bilatu behar lirateke hizkuntza trebakuntzari beste ikuspegi bat emateko.
|
2019
|
|
TELParen muinak
|
egoera
komunikatiboak baikortzea darama, jolas gisa, irudimena erabiliz, norbanakotik talde osoari eragiteko sorkuntza gisa. eta bide batez euskal hiztun komunitate eria edo sufritzen ari den horren sufrimenduak jabaltzeko eta ongizatetik hurbiltzeko. ayestak eskatzen duenarekin ados, portaera erreaktiboa baztertuz eta proaktiboaren alde eginez: ayestak (2016:
|
|
Biziraupen mekanismoa oso eraginkorra da arrisku fisiko handiko egoeretarako. Baina bizitzako gainerako erronketan errendimendurik onena lortzeko, egoera emozional atsegin eta positiboa aukeratu behar dugu; ilusioa, konfiantza, pazientzia, poza, eta enpatia bezalako emozioak sentitu eta sentiarazi(...) emozio negatiboak ez dira eraginkorrak, laktatoz betetzen gaituzte. preseski, ideia honen erdiesteko, teLparen muinak
|
egoera
komunikatiboak baikortzea darama, jolas gisa, irudimena erabiliz, norbanakotik talde osoari eragiteko sorkuntza gisa:
|
|
Funtsean, norberak oinazea bere bakardadean bizitzeko ordez, soziabilizatzeak berak sendabidearen lehen urratsa dakar. horretarako, haurren heziketatik beretik has daitekeen lana ezinbestekoa iruditzen zaigu, norbanakoaren eguneroko bizipen mingarriak partekatu eta oinazea sentitzea gauza normala dela ohartzeko, kasu isolatutik urrun. hala, gaztetatik, euskal hiztunek, ikasi eginen lituzkete
|
egoera
komunikatiboei erantzun asertibo egokiak bilatzen, konplexuak, autogorrotoa, kexa, kulpabilitatea, lotsa guziak baztertuz, autoestimua eta duintasuna goratuz: plazer hartuz.•
|
|
Zuzentasuna: Euskaltzaindiaren arauen araberako euskara da zuzena, arau horiek aplikagarriak diren
|
egoera
komunikatiboetan. Ortografia, joskera, ahoskeran?
|
|
testubatzuk akademikoak izango dira, unibertsitatean erabili beharrekoak, eta beste batzuk etorkizunekolanbidearekin zerikusia izango dute, ahozkoak zein idatziak. Azken finean, hizkuntza bat uneorogaratzen da, bizitzako esparruak zabaldu ahala
|
egoera
komunikatibo berriei erantzuna eman beharzaielako.
|
|
Testu generoen ezaugarritze faltaz gain, beste zailtasun bat kontsigna egokiak asmatzea izaten da.Hau da, irakasleak ikasleei proposatzen dien ariketaren formulazioan ez da argi deskribatzen zer delaeta ekoitzi behar den eskatzen den testu hori. Izan ere, sarritan ikasleei ematen zaien kontsigna gelabarrurako izaten da, eta ez da kontuan hartzen, zein garrantzitsua den
|
egoera
komunikatibo argi etaerreal bat deskribatzea testuaren ekoizpena motibatzeko. Horretarako, kontsignan argi gelditu behar dazein egoeratarako egin behar den testua.
|
|
azpimarragarria da ikasleen sarreretatik nabarmena dela garapena, izan
|
egoera
komunikatiboaz egiten den jarduerarengatik edo saioetako gogoetengatik.
|
|
Hala, hasteko, ikasleei
|
egoera
komunikatibo erreal jakin bat eman zaie. Horrela, egoera komunikatibo hori ardatz, ikasleek, lanketari ekin aurretik, banaka sorturiko aurretestuak jaso dira.
|
|
Hala, hasteko, ikasleei egoera komunikatibo erreal jakin bat eman zaie. Horrela,
|
egoera
komunikatibo hori ardatz, ikasleek, lanketari ekin aurretik, banaka sorturiko aurretestuak jaso dira. Ondoren, ikasleen 16 testuak ardatz, gaitasun eta gabezia nagusiak aztertu dira, Larringan (1992) eta Bronckarten (1996) testu arkitekturaren eredua oinarri hartuz:
|
|
Testuen analisian sakondu aurretik, ikasleek aurretestua sortzeko abiapuntu izan duten kontsigna edo
|
egoera
komunikatiboari helduko diogu. Ondotik, aurretestuen atalez ataleko analisia eskainiko da, ikasleen gaitasunak eta oztopoak azaleratuz.
|
|
Ikasleek,
|
egoera
komunikatibo jakina ardatz zutela ekoitziriko testuak jaso ondotik, datuen atalez ataleko analisia egin da. Horrela, ikasle taldearen gabezia edo oztopo komunak identifikatuz, irakas objektuak finkatu dira.
|
|
Golderren (1996) arabera, 16 urte bitarte garatzen dira, oro har, argudio eragiketa garatuenak (negoziazioa, esate baterako) eta argudiozko testua bere osotasunean atxikitzeko behar den ikuspegi orokorra. Autorearen arabera, gazteen argudiatzeko gaitasunak gara daitezen, beharrezkoa da, besteak beste, argudiatzeko
|
egoera
komunikatibo ahalik eta zentzuzkoenak sortzea. Gure iritziz, sekuentzia didaktikoak metodologia zehatza eskaintzen digu interbentzio didaktikoa egiteko; izan ere, testu generoa zutabe nagusi delarik, gaitasun gramatikalak, testualak zein diskurtsiboak uztartzeko aukera ematen du.
|
|
Segidan, corpusaren izaerari eta berau eskuratzeko erabilitako sekuentzia didaktikoaren metodologiari egin diegu tarte. Ondotik, aurretestuen abiapuntu izan den
|
egoera
komunikatiboa aurkeztearekin batera, aurretestuen atalez ataleko analisia egin dugu. Gisa bertsuan, gelaratutako bi moduluen zer nolakoak eta ondo testuetako garapen aztarnak bildu dira.
|
2020
|
|
Irakasleekin eta pedagogia arloan aritzen diren kideekin lan sakona egin genuen hainbat
|
egoera
komunikatibo identifikatzen eta egoera horiek ezaugarritzen.
|
|
Lanaren helburu nagusia aztergai ditugun hiru kazetaritza saioetan komunikazio egoera zehazten duten baldintza komunikatiboek solasaren antolamenduarekin loturarik eta eraginik duten aztertzea da. Aukeratu ditugun saio guztietan elkarrizketa generoa erabili arren,
|
egoera
komunikatiboek euren ezaugarri bereizgarriak izango dituzte eta hauexek aztertu nahi ditugu zehaztasunak lortuz.
|
|
• Zein dira saio bakoitzaren
|
egoera
komunikatiboa bereizgarri egiten duten baldintza komunikatibo zehatzak?
|
|
Hau kontuan izanda, corpusa osatzen duten saioen
|
egoera
komunikatibo bakoitza Koch eta Oesterreicherek (2007) zehaztuko parametroen arabera aztergai jarriko dugu:
|
|
Hori hasieran zen, ordea. 1977an idatzi zuen Letek testu hori, eta ordurako jaialdietako
|
egoera
komunikatiboa guztiz tentsionatua zegoen: publikoaren presioak kantariari tiratzen zion, haren autonomiaren defentsa zailduz.
|
2021
|
|
Elkarrizketatutako biztanleek zein hizkuntzatan hitz egiten duten identifikatzea ere nahi izan da, batez ere, aurrez hipotesi mailan egindako hurbilketa baieztatzen den ikusteko. adierazi digute ulertzen dutela euskara erabiltzea, eta
|
egoera
komunikatiboak beraiek ez baleude gertatuko liratekeen moduan jarraitzearen aldekoak dira, hizkuntza aldaketarik eragin gabe". (Eizagirre, Urrestarazu, eta Zubiria 2020, 98–99).
|
|
|
Egoera
komunikatiboak eskatzen duen testu generoa lantzeko aukerak sortzen dira, eta arreta handiagoa jartzen zaio elkarrekintzan zehar erabiltzen den hizkuntzaren gauzapen diskurtsiboari.
|
|
Hizkuntzaren presentziari dagokionez, izaera bitarra kontuan hartzen dituzten jarduerak aurkitu ditugu (4 adibidea), hau da, alde batetik,
|
egoera
komunikatiboak eskatzen duen testu generoa lantzeko aukerak sortzen dira, eta bestetik, arreta handiagoa jartzen zaio elkarrekintzan zehar erabiltzen den hizkuntzaren gauzapen diskurtsiboari, irakasle ikasle arteko elkarrekintza orokorretan zein ikasleek taldeka lan egiten dutenean sortzen diren elkar truke komunikatiboetan.
|
|
Zeregin horretan eta arestian adierazitakoari helduz, ikasleen gaitasun komunikatiboak ondo antolatutako prozesuen bidez garatzeko beharra aldarrikatzen du Alonsok (2009). Ildo beretik, Vargasek (op.) Gómez Villalba aipatuz,
|
egoera
komunikatibo erreal eta gertaera kultural partekatu gisa definitzen du literatura:
|
|
Zentzu horretan, konpetentzia literarioak ulermen markoa eskaintzen du, eta horretan, literaturan murgiltzeko funtsezko praktika irakurmena izango da (op.). Autorearen iritziz, literatura
|
egoera
komunikatibo erreala izango da, baita partekatutako gertakari kulturala ere. Norabide horretan, heziketa literarioan bide paraleloak jarraitzeko proposamena egiten dute Cassany k, Luna-k eta Sanz-ek (1998):
|
|
Bestalde, hiztun elebidunok,
|
egoera
komunikatiboen arabera, hizkuntza bat ala bestea hautatuko dugu. Hizkuntza batek besteak baino indar handiagoa izango duenez, hiztunen hizkuntza hautuan erabakigarriak izan daitezke komunikazioa gertatuko den egoera soziolinguistikoak hiztunarengan eragiten duen boterea eta hizkuntza bakoitzarekiko interesa eta ematen zaion balioa.
|
2022
|
|
Horrez gain, bertsolaritza komunikazio tresna baliotsua dela ere transmititzen diete ikasleei. Gurrutxaga berak azpimarratu du" edozein
|
egoera
komunikatibotan bertsoaren elementuak adierazpide bezala erabiltzeko aukera" dela jarduera erakargarri egiten duen puntuetako bat. Hortaz, bertso eskola ez da ikasgelara mugatutako zerbait.
|
2023
|
|
— Ikasleekin
|
egoera
komunikatiboaren atalen bat negoziatzea, adostea. Ikasleei SDaren atalen bat edo erabakitzeko ahalmena ematea.
|
|
Taldeka, ikasleen eguneroko egoera bati buruzko esketx bat antzeztuko diete ikaskideei, emandako rolak betez. Rolak haien eguneroko
|
egoera
komunikatiboetara lotuta egonen dira, lagunarteko hizkera erabiliz.
|