2008
|
|
Lan irregularra egitearen legezko ondorioetatik harago, badira bestelako ondorioak ere:
|
egoera
irregularrean dauden emakume etorkinek lan esparruan duten babes falta, ahuldade sentsazioa eta sufritzen dituzten esplotazio egoerak.
|
|
Herrimina eta jatorrizko herrialdean geratu den familiarekiko kezka handiagoa dute emakume etorkinek euren seme alabak han utzita etorri direnean. Gainera,
|
egoera
irregularrean egoteak familia bizitzan eta norberaren jatorrizko herrialdearekiko deserrotzean ere baditu ondorio latzak. Paperik gabe egoteak dakarren ondorio gogorrenetariko bat da, migrazio egitasmoa bertan behera utzi gabe, jatorrizko herrialdera bisitan itzuli ezina.
|
2011
|
|
Horrela, profesionalek Lege Integralak eta ondorengo garapen arauemaileek biktimen babesean eta horienganako esku hartzean aurrerapausoak ekarri dituztela esan arren, kezkagarria iruditzen zaigu bertako eta kanpoko biktimen giza eskubideen babesean sortzen diren ezberdintasunak, bereziki bikotekidearenganako mendekotasun administratiboa dutenen eta
|
egoera
irregularrean dauden emakumeen kasuan. Ildo horretatik, ezin aipatu gabe utzi babestu beharreko ondare juridikoaren inguruan 1/ 2004 Lege Integralaren eta 4/ 2000 Atzerritartasun Legearen artean dagoen kontraesana.
|
|
oldartzaileak gauzatutakoari legeak hezurmamitzen duena gehitu behar zaio; izan ere, araudiak lehentasuna ematen dio etorkina izateari eta ez biktima izateari. Atzerritartasun Legea indarrean segitzea oztopo itzela da behin behineko estatus administratiboa duten eta
|
egoera
irregularrean dauden emakumeek bide judiziala har dezaten; izan ere, ez badute euren aldeko epaia lortzen, ezin izango dute euren estatusa legeztatu, eta, okerragoa oraindik, euren herrialdeetara kanporatzeko arriskuan izango dira. Dena den, 20ko 557/ 2011 Errege Dekretuaren bidez 4/ 2000 Lege Organikoaren Araudia aldatu da, 2/ 2009 Lege Organikoarekin bat egiteko, baimenen inguruan irregulartasun egoeran dauden atzerritarrentzat berrikuntza garrantzitsuak ekarriz.
|
|
Hala ere, arduratzeko modukoa da esparruan lanean ari diren agenteen arteko koordinaziorik eza, profesionalek emakume etorkinen egoera espezifikoari buruz erakusten duten analisi integralaren falta eta, bereziki, talde horrek legeak aurreikusitako laguntza ekonomikoak jasotzeko orduan jasandako diskriminazioa. 1/ 2005 Lege Organikoak eta 4/ 2005 legeak aldarrikatutako unibertsaltasuna pitzatu egiten da
|
egoera
irregularrean dauden emakumeei genero indarkeriaren biktimentzat propio abiatutako diru-laguntzak jasotzeko eskubidea onartzeko orduan. Beste hainbeste gertatzen da formazioarekin eta birgizarteratzeko egitasmoekin, bai Espaniar estatuan eta bai EAEn.
|
2013
|
|
Legediak eman dien trataera dela-eta, Brasilen, kooperatibak
|
egoera
irregularrean egon dira eta daude legediari eta sailkapenari dagokienez. Merkataritza Kodea eta Elkarteen Legea ez dira lege marko egokiak kooperatibismoarentzat.
|
2016
|
|
Erreformak hainbat legelariren, alderdi politikoren eta gizarte eragileren kritikak jaso zituen, oinarrizko eskubideak urratzen zituelakoan eta talde batzuen kriminalizatzea sustatzen zuelakoan:
|
egoera
irregularrean zeuden atzerritarrena, buruko gaixoena, droga kontsumitzaileena eta abarrena. Edozelan ere, ez zen erreforma gelditzea lortu.
|