Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 150

2001
‎Familiak errazago integra tzen dira haurren bitartez, alegia. Edonola ere, Atherbea zentroak egoera irregularrean dauden etorkinak errezibitzen ditu. 1992tik gaur egunera 350 per tsona aterbetu dituzte.
2003
‎AEAk oraindik indarrean dagoen Zirkulazio Kodearen 292 artikulua aipatzen du. Artikulu horren arabera, “Trafikoko agenteek bakarrik agindu dezakete ibilgailu bat erretiratzeko, gidariari egoera irregularra bertan behera uzteko errekerimendua egin ondoren —baldin badago—, eta legeak kalte larriak eragiten dituzten kasu jakin batzuengatik dagokion salaketa egin ondoren”. Mario Arnaldo AEAko lehendakariak adierazi du, bestalde, “garabiaren tasa arautzen duen ordenantza fiskalak berak baimena ematen duela hura kobratzeko eragile jarduleei, baldin eta jabea bertan egoteagatik hura kentzea lortzen ez bada, eta, beraz, inor ez badago, ezinezkoa izango litzatekeela kasu horietan udal ordenantza betetzea”.
‎Zalantzarik gabe, kasu zehatz honetan Zuzenbideak ez du jakin elikagaien industriaren garapenari egokitzen, ustezko iruzur egoerak ahalbidetuz, osasun publikorako arrisku larria ez denean. Erkidegoko etorkizuneko lege esparrua Europako Batzordeak urte honen erdialdean aurkeztu duen eta oraindik onartzeke dagoen Erkidegoko Araudiaren Proposamenak egoera irregular hori suntsitzea aurreikusten du, kontsumitzailearen oinarrizko eskubideak behar bezala babestuz eta elikagaien enpresei segurtasun juridikoa emanez produktuen etiketatzean, aurkezpenean eta publizitatean erabili beharreko alegazioei buruz. Alde horretatik, Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak (EFSA, ingelesezko sigletan) zientifikoki ebaluatu eta Batzordeak baimendu dituen propietate osasungarriei buruzko alegazioak soilik onartuko dira, edo, bestela, Batzordeak etorkizunean onartuko duen zerrenda komunitarioan agertzen direnak.
2004
‎Aldeko tratua? Bizkaiko Ogasuneko arduradunak, eginarazitako agerraldi publikoan, iruzur fiskalaren aurkako gerlari indartsuenen gisa azaldu ziren, urtean zehar 640.000 ikuskapen egin direla argudiatuz," egoera irregularrak direla eta". Era berean, argi utzi nahi izan zuten Aldundiak ez diola mesederik egin edo tratu berezirik eskaini Athletic taldeari, 2001 eta 2003 urteetan zehar egin ez dituen likidazioen kontzeptu gisa zor dituen lau milioi euroak aztergai zutela.
‎Sektorean nagusi den profesionaltasun eskasa, UVA izpiek sortarazten dituzten kalte eta arriskuez behar bezain ongi jabetu erabiltzaileak jabetu ez izana eta indarrean aresti sartu den araua betetzen ari den ez kontrolatzea egungo egoera irregularra ulertzeko egiazko aitzakiak dira: egoera kezkagarria da, dudarik gabe, erabiltzaileen osasuna ondore larriak paira ditzakeelako epe luzera.
2005
‎\ Egoera irregularreko inmigranteen erregularizazioari buruz, herritarren %15, 5 baldintzarik gabeko erregularizazio orokorra eskaintzearen aldekoa da, %3, 9k zuzenean kanporatuko lituzke eta gainerakoek lanpostu baten jabe izatearekin edo ez izatearekin erlazionatzen dute erregularizazioa. Halatan, %31, 2 lanpostu baten jabe diren guztiak erregularizatzearen aldekoa da, eta %46, 8 lana aurki dezaten epe bat ematearen aldekoa.
‎Hala, %16 edo %17 igo dira Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientziak, Ikus entzunezko Komunikazioa edo Politika eta Administrazio Zientziak bezalako titulazioetan, eta %2, Pedagogia edo Soziologia bezalako titulazioetan. Egoera irregularrenak Irakaskuntza Teknikoetan gertatzen dira. Ziklo laburreko lasterketek, hala nola Industria Ingeniari Teknikoak, ehungintza espezialitatekoek, %44raino murrizten dituzte matrikulak; beste batzuek, berriz, %74ko hazkundea izan dute, hala nola Aeronautikako Ingeniaritza Teknikoak, Aeromotoreak espezialitateak.
‎Horixe da" Toubon legearen proiektuan" agitua, non legetik kanpora edo egoera irregularrean dauden atzerritarrei edo paperik gabeko atzerritarrei abegi edo harrera ematea" terrorismo delitu" edo" gaizkile elkartze" bihurtzen baita. Toubon legearen proiektuari buruzko aipamen hori" Cosmopolites de tous les pays, encore un effort!
‎Derridak beti eskatu du asilo eskubidea onartzea eta asiloen aurkako legeak desobeditzea, Parisko agiririk gabekoekin jazo zen moduan: 1996ko martxoaren 18an, egoera irregularrean paperik edo agiririk gabeko 430 afrikar San Anbrosio elizan geratu ziren, Parisko XI. barrutian, elkarte humanitarioek lagundurik, etorkinei buruzko politika eskuindar eta atzerakoia borrokatzeko. Paper Machine (Paris, Galilee, 2001) lanaren hasieran Derridak azaldu zuen Interneten, komunikabideen eta paperen garaian bera ere" paperik gabekoa" zela.
2006
‎Politika horrek etorkin askoren sarrera klandestinoa bultzatzen du, eta irregulartasuna sortzen du baimenen berritzeak lan kontratua lortzera baldintzatzean. Azken prozesuan aurrekoak baino pertsona gehiago erregularizatu diren arren, “erregularizazio prozesu baten ondoren egoera irregularrean dauden pertsonen kopuru handiena ere geratzen da”. Hona hemen prozesuaren muga nagusiak, txostenean ageri den bezala:
‎Egia esan, une honetan 735.000 pertsona daude irregulartasun egoeran. 735.000 pertsona daude irregulartasun egoeran EINek 2005eko uztailean emandako erroldako behin behineko datuen arabera, egoera irregularrean dauden atzerritarren kopurua 1.300.000 pertsonakoa izan liteke. Gainera, erregularizaziora sartu ziren pertsonen ehuneko handi batek arazoak ditu baimenak berritzeko, hainbat arrazoirengatik:
‎“Espainiako administrazioek beren gain hartu behar dituzte bakarrik dauden eta gure herrialdera iristen diren adingabeen tutoretza, bederatzi hilabeteko epean egoitza baimena izapidetu eta prestakuntza bideak eta lan mundurako sarbidea eskaini”, dio txostenak. Hala eta guztiz ere, errealitatea oso bestelakoa da; izan ere, tutoretzapeko gazte hauek 18 urte betetzen dituztenean, egoitza baimenik ez izateagatik egoera irregularrean dauden atzerritarrak izaten dira. Beste kasu dokumentatu batzuek frogatzen dute Administrazioak adin txikikoen tutoretza utzi duela, proba osometrikoek adierazten baitzuten mutilak 18 urtetik gorakoak zirela, “nahiz eta horrelako proben fidagarritasuna zalantzan jar daitekeen”.
2007
‎Espainiak egoera irregularrean dauden pertsonak berriro hartzea arautzeko akordioak izenpentzeagatik, atzerritarrak itzularazi edo bidali behar direnean euren herrialdeetara edo Espainiako lurralderaino zein herrialdetatik etorri etanetan xedatutakoa, bai eta lege hori ga herrialde horretara, atzerritar horiei aplikatuko zaie akordio horietan eta lege horatu duen arautegia ere.
‎Arautegi egokiaren faltan, behin behineko izaerarekin sortutako egoera luzatu zen. Horrek egoera irregularra ekarri zuen, behar besteko kontrolik eznik gabe hedatu zen derrigorrezko ira zegoelako, zalantzen eta nahierakeriarentan diru-laguntzak arautzeko lege xedapenak ez zirelako kontuan hartzen. Hori gorabehera, diru publikoen laguntza ete mende jardun behar zelako, eta sarrikaskuntzara, eta laguntza horrek bere baitara bildu zuen ia ia derrigorrezko irakaskuntza osoa.
‎Adituek argitu dutenez, nahiz eta bizi kalitate txar batek berdin baldintzatzen duen nazionalen osasuna eta etorkinena, azken hori gaixotu egiten da hainbat arazori aurre eginez: bizileku egoera irregularra, arrisku handiko lan baldintzak, gatazka eremuetako bizikidetza, osasun zerbitzuak eskuratzeko zailtasunak, informazio eta hezkuntza falta (analfabetismo indizea ez da batere baztergarria) edo hizkuntzarekin lotutako komunikazio arazoak. Etorkinen osasun laguntza mugatua da, besteak beste, kultura generoen arteko desberdintasunengatik eta hizkuntza arazoengatik.
2008
‎Lan irregularra egitearen legezko ondorioetatik harago, badira bestelako ondorioak ere: egoera irregularrean dauden emakume etorkinek lan esparruan duten babes falta, ahuldade sentsazioa eta sufritzen dituzten esplotazio egoerak.
Egoera irregularra*
‎Herrimina eta jatorrizko herrialdean geratu den familiarekiko kezka handiagoa dute emakume etorkinek euren seme alabak han utzita etorri direnean. Gainera, egoera irregularrean egoteak familia bizitzan eta norberaren jatorrizko herrialdearekiko deserrotzean ere baditu ondorio latzak. Paperik gabe egoteak dakarren ondorio gogorrenetariko bat da, migrazio egitasmoa bertan behera utzi gabe, jatorrizko herrialdera bisitan itzuli ezina.
‎Programa hau jatorrizko herrialdera itzuli nahi duten baina horretarako baliabide ekonomikorik ez duten etorkinei zuzenduta dago. Zehazki, egoera irregularrean dauden etorkinak, asilo eskatzaileak, errefuxiatuak, lekualdatuak eta integrazio arazoak dituztenak sar daitezke. Egoera irregularrean dauden etorkinek, asilo eskatzaileek, errefuxiatuek, lekualdatuek eta integrazio arazoak dituztenek har dezakete.
‎Zehazki, egoera irregularrean dauden etorkinak, asilo eskatzaileak, errefuxiatuak, lekualdatuak eta integrazio arazoak dituztenak sar daitezke. Egoera irregularrean dauden etorkinek, asilo eskatzaileek, errefuxiatuek, lekualdatuek eta integrazio arazoak dituztenek har dezakete. 2003tik 2007ko abuztuaren 31ra, 2.054 pertsonak jaso zuten borondatezko itzulera, MEAren datuen arabera.
‎Irudia: Araztegia Cataro Nopal ez dago inskribatuta Elikagaien Osasun Erregistro Orokorrean (RGSA), eta, beraz, haren jarduera “legez kanpokoa” da, Osasun Sailak dioenez, enpresaren egoera irregularrak “eragiten dio egiten eta merkaturatzen dituen produktuetan utz daitekeen konfiantza mailari”. Espainian, ez AESANek, ez Epidemiologiako Zentro Nazionalak ez dakite orain arte ukiturik dagoenik.
‎Urtetik urtera, gero eta etorkin gehiago itzultzen dira beren herrialdera, hainbat arrazoirengatik: egoera irregularrean egotea, lan baimenik ez izatea edo immigrazio klandestinoa sustatzea. Horren ondorioz, indarra duen araudiak debekatu egiten du Espainian berriro sartzea hiru urtez gutxienez eta hamar urtez gehienez.
‎Abenduaren 22ko 8/ 2000 Lege Organikoak edo atzerritartasunari buruzko Legeak jokabide larri eta oso larrietan sailkatzen ditu. Lehenengo kasuan, arau hauste larritzat joko dira egoera irregularrean egotea, lan merkatura lan baimenik gabe sartzea, nazionalitateari, egoera zibilari edo helbideari buruzko datuak ezkutatzea edo faltsutzea, ezarritako neurri batzuk ez betetzea eta ordena publikoaren kontrako jardueretan parte hartzea. Zenbait datu ezkutatu edo faltsutuz gero, kanporatze espedientea ireki daiteke.
‎Ez lan egin, eta frogatu behar da ez duela hileko OAEAPa gainditzen duen baliabide ekonomikorik. Egoera irregularrean dagoen etorkina bada; kasu horretan, larrialdiko osasun laguntza jasotzeko eskubidea du, baita haurdunaldia eta erditzea ere. Ez dut kotizatzen, ez lanik, pentsiorik izango dut?
‎Ondoren, beste datu txiki batzuk gaineratuko ditugu, arlo laboral eta administratibokoak. Arlo administratiboan oso interesgarria da gaur egun bertan egoiliar txartela dutenen kopurua ikustea, batez ere sozialki ia denak egoera irregularrean dauden ustea oso zabaldua dagoelako. Oso ospetsua izan zen 2005eko erregularizazio prozesua, horren bidez publikoki ia 700.000 etorkin egoera erregularrera pasatu zirelako; baina askozaz garrantzi handiagokoa izan da isilpean
2009
‎Bestalde, Espainian egoera irregularrean bizi diren etorkinei mugatu egiten zien doako lege laguntza, eta honako administrazio prozeduretan edo epaiketetan soilik jaso zezaketen: Espainian sartzea galarazteko izan zitezkeenetan, beren herrialdera itzularazteko egin zitezkeenetan edo Espainiatik kanporatzeko saioetan.
‎bisa (visado). Ez diote bisarik emango ordea, egoera irregularrean egoteagatik Espainiatik deportatua izan dela adierazten duen zerrendan agertzen den bitartean.
‎Donibane Lohizunen gaur egun ere irekitzen dituzte saltokiak igandeetan, nagusiek eta sindikatuek akordioa eginda dutelako. Atzo Frantziako Parlamentuak onartu zuen lege proposamenak egoera irregularrak legeztatuko ditu.
‎Usazaleek egiten duten lana Etxalarko Udalak ekonomikoki errentabilizatzen duela diote, “sare inguruetan sortutako postuak subastatuz eta hori beti lagundu dugu eta lagunduko dugu, etxalartarrak garelakoz eta denontzat mesedegarria delakoz”. Postu horietako batzuk kendu egin dira, “baina ez Udalak erabakita, batzuk ulertarazi nahi duten bezala, segurtasun arauak betetzen ez dituztelako eta legez behartuak izan direlako baizik”.Usazaleei harrigarria iruditzen zaie Miguel Mari Irigoienek, Etxalarko eskopeta ehiztarien elkarteko presidenteak eta bozeramaleak lege horiek ez ezagutzea eta ehiza postuak egoera irregularrean zeudela ez jakitea, 1987 urtetik 2005era herriko alkatea izan dela kontuan hartuz. Galdera batzuk ere luzatu dizkiote Miguel Mari Irigoien-i:
‎AIren ustez, errolda atzerritarren kontrola egin ahal izateko erabiltzea kezkagarria da, errolda derrigorrezkoa baita osasun zerbitzuak edo hezkuntza jaso ahal izateko. Horrez gain, salatu du genero indarkeria jasaten duten baina egoera irregularrean dauden emakumeen egoera. –Giza eskubideen babesa ezin zaio lotu egoera administratibo bati?.
‎saiatu da, baina gogorarazi du araudia gogortzen duela. Familia elkartzeko eskubidea zailtzea edo egoera irregularrean dauden atzerritarrak zentro berezietan bi hilabetez edukitzeko aukera gogor kritikatu du SOS Arrazakeriak, gogortutako beste arauen artean.
‎Azken bost urteotan, hirukoiztu egin da Euskal Autonomia Erkidegoko atzerritarren portzentajea. Gaur egun, ia 125.000 etorkin daude erroldatuta EAEn, eta, zenbait ikertzaileren esanei kasu egiten badiegu, egoera irregularrean dauden beste milaka batzuk gehiago kontatu ditugu. 20 urte bitarteko biztanleen %10 atzerritik etorritakoa da.
‎Berrogeita hamabost urte ditu, hamaika haurren ama eta hamabosten amona da. Klandestinoen xendretan eraiki oztopoak zerrendatzerakoan asaldatzen da Mireio eta egoera irregularrean dagoen atzerritarren aterpetzeagatik legez kanpo geratzeko arriskuan dabil. Legeak alabaina urtetik urtera astuntzen dituzte.
2010
‎Alegia, espetxe zigorra bete eta zigor ekonomikoa ordaindu denetik. Berez denbora gutxi dirudien arren, egoera irregularrean dagoen pertsona batentzat gehiegizko epea dela dio.
‎De la Fuenteren ustetan, gurpil zoro batean sartuta daude etorkinak. Egoera irregularrean daudela, ezin dute lanik lortu. Zer egin behar dute?
‎Gaur egun egoera irregularrean dauden etorkinek sustraitze baimena eska dezakete. Hiru urtean hemen bizi izan direla frogatu behar dute.
Egoera irregularrean daudenei zaildu egin zaie erregulazioa lortzea?
‎Kontuan harturik, atzerritar agirigabeak edo egoera irregularrean daudenak sarritan enplegatzen direla beste langile batzuk baino lan baldintza kaltegarriagoetan, eta zenbait enpresentzat hori interesgarria dela, halako lan eskua bila dezaten, lehia desleialaren bidez onurak lortzeko,
‎Kontuan harturik, halaber, egoera irregularrean dauden langile migratzaileak enplegatzeko joera murriztuko dela, baldin eta langile migratzaile guztien oinarrizko giza eskubideak modu zabalagoan aitortzen badira, eta, orobat, egoera erregularrean dauden langile migratzaileei eta horien familiakoei zenbait eskubide gehigarri aitortzen bazaie, horrek langile migratzaile guztiak bultzatuko dituela estatu interesdunetako lege eta pro...
‎b) Agirigabeak direla edo egoera irregularrean daudela ulertuko da, baldin eta artikulu honetako a) idatz zatian ezarritako baldintzak betetzen ez badituzte.
‎Langile migratzaileen seme alaba guztiek baliatuko dute hezkuntzarako oinarrizko eskubidea, kasuan kasuko estatuko nazionalekiko tratu berdintasunean.Langile migratzaileen seme alabak eskolaurreko edo eskolarako irakaskuntza erakunde publikoetan sartzea ezin izango da ukatu edo mugatu, gurasoetarik edonoren egonaldiari edo enpleguari buruzko egoera irregularra edo seme alabaren egonaldi irregularra dela eta, enplegurako estatuan.
‎Konbentzioaren zati honetako xedapenak ez dira interpretatuko agirigabeko edo egoera irregularrean dauden langile migratzaileak edo horien familiakoak erregulariza daitezen edo horien egoera modu horretara erregularizatzeko eskubidea sor dadin, eta xedapen horiek ez diete kalterik egingo konbentzio honetako VI. zatian jasotako neurriei, nazioarteko migrazioa baldintza bidezko eta egokietan egitea ziurta dadin.
‎1.Estatu alderdi interesdunak egoki denaren arabera lankidetzan arituko dira, langile migratzaileak eta horien familiakoak euren jatorrizko estatura modu antolatuan itzultzearen inguruan hartu beharreko neurriei dagokienez, horiek itzultzea erabakitzen dutenean, horien bizileku edo enplegu baimenaldia agortzen denean, edo horiek enplegurako estatuan egoera irregularrean daudenean.
‎1.Estatu alderdiak, iraganbideko estatuak barne, elkarlanean arituko dira, egoera irregularrean dauden langile migratzaileen mugimenduak eta enplegua eragotzi edo ezabatzeko, halakoak legearen aurkakoak edo klandestinoak direnean.Estatu interesdun bakoitzaren jurisdikzioaren barruan, xede horrekin hartzen diren neurrien artean izango dira:
‎c) Egoera irregularrean dauden langile migratzaileen edo horien familiakoen aurka indarkeria nahiz mehatxuak edo larderia erabiltzen direnean, halakoak erabiltzen dituzten pertsona, talde edo erakundeen aurka zehapen eragingarriak ezartzeko neurriak.
‎2.Enplegurako estatuek egoki eta eragingarri diren neurri guztiak hartuko dituzte, euren lurraldean egoera irregularrean dauden langile migratzaileak kontratatzea ezabatzeko, eta, bidezkoa bada, zehapenak ere ezarriko dizkiete langile horien enplegatzaileei.Neurri horiek ez diete kalterik egingo langile migratzaileek euren enplegua dela eta, enplegatzaileen aurrean dituzten eskubideei.
‎1.Estatu alderdiek, euren lurraldean langile migratzaileak eta horien familiakoak egoera irregularrean dituztenean, neurri egokiak hartuko dituzte, egoera horrek jarraitu ez dezan ziurtatzeko.
‎2.Enplegurako estatuetan langile migratzaileek ordaindutako jarduera bat aukeratzeko askatasuna dutenean, ez da ulertuko langile migratzaileak egoera irregularrean daudenik, eta langile horiei ez zaie kenduko bizileku baimenik, ordaindutako jarduerari uzteagatik euren lan egiteko baimena edo antzeko baimena iraungi baino lehenago.
‎Langile migratzaileak ez dira egoera irregularrean egongo, enplegurako estatuan ordaindutako jarduera askatasunez aukeratzeko baimenik ez dutenean, eta langile horiei ez zaie bizileku baimenik kenduko ordaindutako jarduerari uzteagatik lan egiteko baimenaldia iraungi baino lehenago, salbu eta bizileku baimena esanbidez dagoenean ordaindutako jarduera jakin baten mende, jarduera horren ondorioz onartu direlako langile horiek.... Langile migratzaile horiek eskubidea izango dute, lan egiteko baimenaldiak iraun bitartean, beste enplegu bat bilatzeko, herri lanetako programetan parte hartzeko eta berriro trebatzeko, lan egiteko baimenean ezarritako baldintzak eta mugak kontuan hartuz.
‎Konbentzioko zati honetan aipatu kategoria berezietako langile migratzaileek eta horien familiakoek, halakoak agirigabeak direnean edo egoera irregularrean daudenean, izango dituzte III. zatiko eskubideak ez ezik, IV. zatiko eskubideak ere, jarraian zehazten diren aldarazpenak kontuan hartuz.
‎Egitasmoa" positibotzat" jotzen dute parte hartzaile gehienek, udal arduradunen arabera. Azaldu dutenez," egoera irregularrean dauden pertsonak izaten dira. Beren egoera eta beren senideen egoera erregularizatzeko tramite administratiboei buruzko informazioaren bila joaten dira saioetara.
‎Oroitarazi du Espainiako Diputatuen Kongresuak, herenegun, adierazpen bat onartu zuela. Borondatearen aurka egoera irregularrean dauden irratien egoera arautzeko eskatu zuen Kongresuak. Ildo beretik, Gobernua bakarrik gelditu dela ohartarazi dio Perezek UPNri.
2011
‎Gaur egun, Greziako hamar biztanletik bat Europako Batasunetik kanpokoa da; 300.000 etorkin inguru daude egoera irregularrean. Gehienak Afganistandik, Iraketik eta Afrika iparraldetik heldutakoak dira.
‎Baina badakigu, gure abokatuak hala adierazi digulako, Petronor ez dagoela behin betiko Ingurumen Baimena daukaten Europar Batasuneko (EB) enpresen zerrendan. Egoera irregularrean dauden 500 enpresetako bat da. Egia esanda, azaro aldean EBk zigorra ezarri dio Espainiari, Ingurumen Baimen Bateratu guztiak epez kanpo emateagatik.
‎Gipuzkoako fiskaltzak bi urte eta erdiko zigorra ezartzea eskatuko du, 400 euroko isunaz gain; dena dela, gizona Espainian egoera irregularrean egonda, fiskaltzak nahi du auzitegiak, auzipetua zigortuz gero, Estatutik kanporatzeko aginduarekin ordezkatzea.
‎Bultzatzen ditu estatuak migratzaileen giza eskubideei buruzko hezkuntza sustatzera eta informazio kanpainak antolatzera, herritarrak behar beste informatuak egon daitezen migratzaileen inguruan eta hauen arazoei buruz, eta migratzaileek harrera gizarteei egiten dieten ekarpen positiboei eta euren ahultasunei buruz, batez ere egoera irregularrean daudenak izan ohi dutena;
‎Berresten dugu estatuek euren erregimen juridiko eta migrazio politika propioak egin eta aplikatzeko duten subiranotasun eskubidea, era berean berresten dugu politika horiek bat etorri behar direla aplikagarri diren giza eskubideen instrumentu, arau eta printzipioekin eta arrazismoak, arraza bereizkeriak, xenofobiak eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduek kutsatu gabekoak direla adierazten den moduan moldatu behar direla; Ikusten dugu, kezka handiz, eta gogorki gaitzesten ditugu migratzaileen aurkako arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen adierazpen eta egintzak eta eskuarki ezartzen zaizkien estereotipoak; berresten dugu estatuek duten erantzukizuna bere jurisdikziopean aurkitzen diren migratzaileen giza eskubideak babesteko eta estatuek duten erantzukizuna, migratzaileak legez kanpoko eta indarkeriazko egintzen aurka zaindu eta babesteko, bereziki, arraza bereizkeriaren egintzak eta norbanako zein taldeek arrazoi arrazista edo xenofoboak direla bide gauzatutako delituen aurka, eta gizartean eta lantokian tratu bidezkoa, inpartziala eta ekitatezkoa jaso dezaten beharra nabarmentzen dugu; Nabarmentzen dugu migratzaileen eta hauek non egon eta herrialde horien gizartearen arteko harmonia, tolerantzia eta errespetu handiagoa izatea laguntzen duten baldintzak sortzeko garrantzia, migratzaileen aurkako arrazismo eta xenofobia adierazpenak ezabatzeko helburuarekin. ...ela azpimarratzen dugu eta estatuek bateratze hori errazteko duten beharrizana agerian jartzen dugu; Aurrean ditugu sarri askotan migratzaileek duten ahultasun egoera, besteak beste euren jatorrizko herrialdetik kanpo daudelako eta hizkuntza, ohiturak eta kultura direla medio, berez dituzten zailtasunengatik, bai eta ekonomia eta gizarte zailtasun eta oztopoak, nortasun agiririk gabeko egoeran edo egoera irregularrean dauden migratzaileen itzulerarako; Berresten dugu migratzaileen aurkako arraza bereizkeria ezabatzeko beharra, bereziki langile migratzaileen aurkakoa, halako gaietan: enplegua, gizarte zerbitzuak, hezkuntza eta osasuna, orobat, justiziara iritsi ahal izatea, eta ematen zaien tratua giza eskubideen nazioarteko instrumentuei egokitua izan behar da, arrazismorik, arraza bereizkeriarik, xenofobiarik gabe eta horiekin lotuta dauden intolerantzia modurik gabe; Ikusten dugu, kezka handiz, arrazismoak, arraza bereizkeriak, xenofobiak eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak, beste faktore batzuen artean, nahitaezko lekualdaketak eta pertsonak euren jatorrizko herrialdetik irtetera laguntzen dutela, errefuxiatu eta asilo eskatzaile gisa; Ikusten dugu arduraturik, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre egiteko ahaleginak gorabehera, arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotutako intolerantzia modu ezberdinen kasuak oraindik izan badirela, besteak beste; errefuxiatu, asilo eskatzaile eta estatu barnean lekuz aldatutako pertsonen aurka; Agerian jartzen dugu lekualdaketaren oinarrizko arrazoiei aurre egiteko premia eta errefuxiatu eta lekualdatu beharra izan duten pertsonentzat konponbide iraunkorrak aurkitzeko premia, bereziki, jatorrizko herrialdeetara segurtasun eta duintasunezko baldintzetan borondatez itzultzekoa, bai eta hirugarren herrialdeetan berriro lekukotzea eta herri horietan integratzea, hori egokia eta egingarria denean; Berresten dugu gure konpromisoa, errefuxiatuen, asilo eskatzaileen, aberriratuen eta barnean lekualdatuak izan diren pertsonen babesarekin lotutako gure giza betebeharrak errespetatu eta aplikatzeko, eta horren inguruan, nazioarteko elkartasuna, zamaren banaketa eta nazioarteko lankidetzaren garrantzia nabarmentzen dugu, horiek oso garrantzitsuak baitira errefuxiatuen babesaren erantzukizuna partekatzeko, eta horrekin batera berresten dugu, 1951ko Konbentzioa eta bere Protokoloa, 1967koa, Errefuxiatuen Estatutuei buruzkoak, errefuxiatuen nazioarteko erregimenaren oinarria izaten jarraitzen dutela eta aitortzen dugu estatu alderdiek, bi testu horiek euren osotasunean aplikatzeak duen garrantzia; Aitortzen dugu herrialde askotan biztanleria mestizoa dagoela, jatorri etniko eta arraza ezberdinetakoak eta bizi diren gizarteetan tolerantzia eta errespetuaren sustapenean ekarpen baliotsua egin dutela, eta gaitzetsi egiten dugu biztanleria horrek jasan behar duen bereizkeria, batik bat bereizkeria horren aparteko izaera halako bereizkeria badela ezeztatzeko bidea eman dezakeelako;
‎Horrela, profesionalek Lege Integralak eta ondorengo garapen arauemaileek biktimen babesean eta horienganako esku hartzean aurrerapausoak ekarri dituztela esan arren, kezkagarria iruditzen zaigu bertako eta kanpoko biktimen giza eskubideen babesean sortzen diren ezberdintasunak, bereziki bikotekidearenganako mendekotasun administratiboa dutenen eta egoera irregularrean dauden emakumeen kasuan. Ildo horretatik, ezin aipatu gabe utzi babestu beharreko ondare juridikoaren inguruan 1/ 2004 Lege Integralaren eta 4/ 2000 Atzerritartasun Legearen artean dagoen kontraesana.
‎oldartzaileak gauzatutakoari legeak hezurmamitzen duena gehitu behar zaio; izan ere, araudiak lehentasuna ematen dio etorkina izateari eta ez biktima izateari. Atzerritartasun Legea indarrean segitzea oztopo itzela da behin behineko estatus administratiboa duten eta egoera irregularrean dauden emakumeek bide judiziala har dezaten; izan ere, ez badute euren aldeko epaia lortzen, ezin izango dute euren estatusa legeztatu, eta, okerragoa oraindik, euren herrialdeetara kanporatzeko arriskuan izango dira. Dena den, 20ko 557/ 2011 Errege Dekretuaren bidez 4/ 2000 Lege Organikoaren Araudia aldatu da, 2/ 2009 Lege Organikoarekin bat egiteko, baimenen inguruan irregulartasun egoeran dauden atzerritarrentzat berrikuntza garrantzitsuak ekarriz.
‎Hala ere, arduratzeko modukoa da esparruan lanean ari diren agenteen arteko koordinaziorik eza, profesionalek emakume etorkinen egoera espezifikoari buruz erakusten duten analisi integralaren falta eta, bereziki, talde horrek legeak aurreikusitako laguntza ekonomikoak jasotzeko orduan jasandako diskriminazioa. 1/ 2005 Lege Organikoak eta 4/ 2005 legeak aldarrikatutako unibertsaltasuna pitzatu egiten da egoera irregularrean dauden emakumeei genero indarkeriaren biktimentzat propio abiatutako diru-laguntzak jasotzeko eskubidea onartzeko orduan. Beste hainbeste gertatzen da formazioarekin eta birgizarteratzeko egitasmoekin, bai Espaniar estatuan eta bai EAEn.
‎Bik salbu, gainerakoek seme alabak zituzten. Gainera, egoera administratiboari dagokionez, lauk bakar bakarrik ekin zioten migratzeari (haietatik bi legezko egoera administratiboan eta bi egoera irregularrean) eta hiru berrelkartze prozesuaren bidez heldu ziren hona.
‎Alegazio publikoak aurkezteko 15 eguneko epea ez da nahikoa izan, Erregelamendua luzea delako. Sentitzen dute araudiak egoera irregularrean dauden pertsona guztien erregularizazioa ez onartzea, edukia aplikatzeko arazoak egongo direla uste dute eta, beren ustez, alegazio publikoak aurkezteko emandako 15 eguneko epea ez da nahikoa izan, Erregelamendua 300 artikulutik gora dituelako eta, beraz, “gardentasun falta” egon dela uste dute. Giza Eskubideak Defendatu eta Aztertzeko Zentroak (CEDEHU) uste du atzerritarrentzako lege bereziak ezabatu behar direla, eta pertsonen joan etorri askeko esparru unibertsalaren eta Giza Eskubideen unibertsalizazioaren aldeko apustua egin behar dela.
‎“Horietako batzuk espainiar nazionalitatea izan arren, nahiz eta Espainian gurasoekin bizi eta txikitatik gure herrira iritsi», seme alabek gurasoen etorkin izaera bera dute. Hori dela eta, derrigorrezko hezkuntzaren ondoren eta, gero, lan merkatuan sartzeko, kontuan hartu behar da aurrerakinen egoera eta adingabeak EBko kide den herrialde bateko nazionalitatea izatea, bizileku baimena eta iraupen luzeko edo aldi baterako lana izatea, lan baimenik gabe, egoera irregularrean edo administrazio publikoak babestuta. 6 Aisialdia eta identitateak.
2012
‎«Askotan, ezin da frogatu, han ez dagoelako hori egiaztatuko duen inor», Mazkiaranen hitzetan. Eta egoera irregularrean daudenek, paperik eta baimenik gabe, ezin dute prestaziorik eskuratu. Ia herenak dira.
‎Nafarroako Gobernuak egoera irregularrean dauden etorkin atzerritar batzuei osasun arreta bermatzeko sistema «lardatsa» dela nabarmendu du Javier Cañadak, Nafarroako Munduko Medikuak gobernuz kanpoko erakundeko presidenteak. Sistema horren «azalak eta mamiak» arazoak dituztela zehaztu du, eta gaineratu du Pertsona Migratzaileen Osasun Eskubideen Aldeko Plataforma ere «ez dagoela pozik» Nafarroan hartutako erabakiarekin.
‎Diru laguntza hori Gizarte Politikarako Departamentutik bideratuko dute, eta urriaren 1ean jarriko dute martxan, Espainiak agindutako murrizketak irailaren 1ean hasi arren. Egoera irregularrean dauden hainbat etorkinen osasun arreta bermatzeko sistema horrek sortzetik izaera murriztailea duela azaldu du Cañadak. Urtebeteko errolda eskatzeaz gain, Nafarroan emango du zerbitzua soilik.
‎Gobernuak ez die ohiko osasun txartel bat emango, Nafarroarako bakarrik balio duen aseguru moduko agiri bat baizik. Horrez gain, osasun arreta ordaintzeko dirua Gizarte Politikarako Departamentutik aterata, bertako egitasmo batzuk baldintzatzeko arriskuaz ohartarazi du, eta gaineratu du arriskua dagoela horren errua egoera irregularrean dauden pertsonei leporatzeko. «Etorkinek zergak ordaintzen dituzte lan egiten dutenean, BEZa ordaintzen dute erostean...
‎Eta beti jaso da faktura animalia erosi ondoren, arazorik izanez gero erreklamatu ahal izateko. Horrela ez jokatzeak Interneteko animalien salerosketari dagokionez egoera irregularra ekar lezake: emeen gehiegizko ustiapenaren konplizea izatea, beren osasunerako gomendatutakoak baino ohe gehiago izan ditzaten, onura ekonomiko handiagoak lortzeko.
‎Laguntza eskaera guztiei erantzuteko baliabide nahikorik ez duten GKEek denbora eta beharrezko baliabideak dituztenen eskuzabaltasunaz balia daitezke. Krisi garaian, GKEek elikagaiak, arropa eta bestelako laguntza puntualak banatzen dizkiete behar dutenei, eta egoera irregularrean dauden etorkinei osasun laguntza ematen diete. Baina, batez ere, erakunde horiei laguntza eman diezaieketenei eskatzen zaie, dirua, materiala eta denbora emanez, boluntarioen bidez.
‎Adineko pertsonen nutrizio beharrak estaltzen dituzte menuek. Etorkin irregularrentzako osasun laguntza Abuztuaren 31n, egoera irregularrean dauden Espainian bizi diren etorkinek osasun txartela izateko eskubidea galduko dute. Osasun Sistema Nazionalaren iraunkortasuna bermatzeko premiazko neurriei buruzko 16/ 2012 Errege Lege Dekretua onartu ondoren, larrialdi zerbitzuetan bakarrik emango zaie arreta.
‎Gurutze Gorriak lehen laguntza deia egin du Espainiako gizartearentzat, gizarte urrakortasuneko egoerak areagotzen ari direlako, eta gero eta gehiago eragiten baitie inguruko herritarrei. Sendatzeko eskubidea kanpaina jarri du abian Munduko Medikuek, egoera irregularrean dauden etorkinei osasun laguntza emateko. Kausa horietako edozeinekin lan egitea premiazkoa eta beharrezkoa da.
‎prebentzioa eta diagnostiko goiztiarra Espainian, urtero, GIB bidezko beste 4.000 infekzio izaten dira, eta kopuru hori handitu egin daiteke, Hiesaren Ikerketa Taldearen arabera (GESIDA). Talde horrek iragarri duenez, Gobernuak Osasun Sailean jakinarazitako murrizketek eta egoera irregularrean dauden etorkinen osasun txartela galtzeak (16/ 2012 Errege Dekretuan jasoa) GIBak eragindako infekzio kasu gehiago ekarriko dituzte: lehenengo urtean espero da 300 baino gehiago izatea eta 500 ere bai, baina ez bakarrik etorkinen artean, biztanleria osoan baizik.
‎Antolaturiko ekintzen artean literaturari ere eman zaio beharrezko pisua eta emigrazio eta immigrazio prozesuetan bizi izandako esperientziak paperera pasatzeko gonbitea egin da. Izan ere, antolatzaileen ustetan emakume etorkinak ez daude agerian, batez ere egoera irregularrean baldin badaude, ezkutatzen errazak diren lanetan aritzen direnak. Literatur lehiaketa horren xedea izan da emakume etorkinek migrazio prozesuetan duten protagonismoari behar adinako balioa ematea, bai atzerritik hona etorritako emakumeen istorioen bidez eta baita bertatik atzerrira joandakoenen bitartez ere.
2013
‎Osasun arreta unibertsalaz hitz egin bai, baina osasun arreta unibertsala ez dela eskaintzen berretsi dute SOS Arrazakeria eta Munduko Medikuak erakundeek. Etzi urtea beteko da Espainiako Gobernuak egoera irregularrean dauden etorkin guztiei osasun txartela kentzeko agindu zuela errege dekretu bidez. Eusko Jaurlaritzak eta Nafarroako Gobernuak neurriari aurre egiteko bideak hartu zituzten. Urte baten buruan, ordea, hobetu behar diren egoerak daudela berretsi dute, eta SOS Arrazakeriak gaitzetsi egin du Jaurlaritzak nahitaezko ezartzea gutxienez urte bat erroldatuta egotea.
‎Urte baten buruan, ordea, hobetu behar diren egoerak daudela berretsi dute, eta SOS Arrazakeriak gaitzetsi egin du Jaurlaritzak nahitaezko ezartzea gutxienez urte bat erroldatuta egotea. Espainiako Gobernuak 2012ko irailaren 1ean indarrean jarri zuen errege dekretuak lehen arretarako sarbidea ukatu zien egoera irregularrean zeuden etorkinei. Adingabeak eta haurdunaldiarekin lotutako jarraipenak baino ez zeuden salbuetsita.
‎Hego Euskal Herrian egoera irregularrean dauden etorkinak.
‎Legediak eman dien trataera dela-eta, Brasilen, kooperatibak egoera irregularrean egon dira eta daude legediari eta sailkapenari dagokienez. Merkataritza Kodea eta Elkarteen Legea ez dira lege marko egokiak kooperatibismoarentzat.
‎Mugitu eta kokatu izan dira irabazi asmoa duten sozietateen eta irabazi asmorik ez duten elkarteen artean. Aterabide bakarra dauka egoera irregular horrek: kooperatiben izaera bikoitza kontuan hartuko lukeen lege berezi eta propioa onartzea, Elkarteen Legetik eta Merkataritza Kodetik bereizten dena.
‎Hala ere, bereizten dira kooperatiben gainbegiratzea egiten dutenak, gainerako elkarte eta komertzioen gainbegiratzea egiten dutenengandik. Eta hemen datza Brasilgo egoera irregularraren arrazoi nagusia: Brasilen OCB da gainbegiratze funtzioa bere gain duen egitura, baina ez da izaera publikoa duen entitatea eta ez luke bete behar gainbegiratze funtzioa.
2014
‎Ebazpena heldu arte lasai egon daitezke, egoitza baimena dutelako, eta sei hilabetera, lan egitekoa ere bai. Ezustekoa dator bizpahiru urteren buruan, hemen bizimodua egina dutenean, asiloa ukatu eta egoera irregularrean egotera pasatzen direnean: sorterrira bidal ditzakete, ezin dute lan egin, enpleguari lotutako baimenak galtzen dituzte...
Egoera irregularrean
‎Ondorioz, oraindik ez dakigu zein den herrialde honetako diskriminazioaren benetako argazkia», gehitzen du SOS Arrazakeriak. Andaluziak «Pertsona migratzaileei, batez ere administrazio egoera irregularrean daudenei, buruzko kriminalizazioa» salatzen du. Egoera hori dela eta, «diskurtso xenofoboak ugaritzen ari dira Iparraldeko hainbat herrialdetan, eta, ondorioz, diskurtso xenofoboak eta herritarren kontrako erreakzioak sortzen ari dira».
‎Zehazki, Medicos del Mundo GKEak, Emakumeen aurkako Bereizkeria mota oro Ezabatzeko Konbentzioaren Jarraipen Plataformako kidea (CEDAW), diskriminazio esparru gisa aipatzen du Osasuna. Baieztatzen du 2012ko osasun erreformak babesik gabe utzi zituela egoera irregularrean dauden milaka emakume etorkinentzat, haurdun dauden emakumeak barne, nahiz eta lege estaldura izan arren, haurdunaldiaren jarraipena egiteko zailtasunak dituzten, informazioa desegitearen eta araudia eragin duten autonomia erkidegoen arteko estaldura mailen ondorioz». Atentzio sanitariorako aukerarik ez izatea ere apalaren ondorioa da.
2015
‎Turista bisatuarekin etorri zen, eta lan egiteko baimenik gabe. Berehala jabetu zen egoera irregularrean egoteak suposatzen zuen ziurgabetasunaz. –Gizarte segurantzarentzat zenbaki bat bihurtzen zaren arte ez zara inor?.
‎ez izatearen ondorioz. ...tza ekonomikorik ere; maiz, gizarte sustraitzea frogatzekozailtasunak dituztenez, arazoak izan ohi dituzte baimenak, hirugarren gradua nahiz baldintzapekoaskatasuna ere lortzeko; euren jatorrizko herriekin harremanetan jartzeko trabak ere aurkitu ohidituzte, ordu diferentzia ez delako kontuan hartzen, deien diru kostu altua aintzat hartzen ez denbezalaxe; eta, hori guztia gutxi balitz bezala, asko egoera irregularrean daude, eta, kartzelatik irtetean, lurraldetik kanporatuak dira eta Schengengo Itunaren baitako edozein herrialdera8 9 joateko debekuajasotzen dute, orokorki hamar urtekoa den epean. Horrelako egitateak kontuan izan behar dituguMarcelaren istorioa behar bezala ulertzeko.
2016
‎Zuzenak hauek dira: ? egoera irregularrean dauden etorkinak, edo, egoitza baimenik gabeko etorkinak?.
‎Erreformak hainbat legelariren, alderdi politikoren eta gizarte eragileren kritikak jaso zituen, oinarrizko eskubideak urratzen zituelakoan eta talde batzuen kriminalizatzea sustatzen zuelakoan: egoera irregularrean zeuden atzerritarrena, buruko gaixoena, droga kontsumitzaileena eta abarrena. Edozelan ere, ez zen erreforma gelditzea lortu.
‎Errege lege dekretu horren bidez, osasun txartela kendu zitzaien Espainian bizi ziren ehunka mila emakumeri eta gizoni, eta ordura arte zuten eskubidea zuten. Gobernuak egoera irregularrean dauden etorkinak osasun sistematik kanporatzea ezarri zuen Gobernuak horrela ezarri zuen immigranteak egoera irregularrean egotea sistemaren bazterretara, aldez aurretik eztabaida sozialik eta parlamentariorik egin gabe, eta hori guztia Estatuko Osasun Sistemaren iraunkortasun argudio batzuk aipatuz, eta horiek, gaur egun, ez dira frogatu hartutako neurriak justifikatzen dituen txos... Gainera, frogatuta dago osasun sistemarako merkeagoa dela larrialdi bidez egoera irregularrean dauden pertsonei asistentzia normalizatua ematea.
‎Errege lege dekretu horren bidez, osasun txartela kendu zitzaien Espainian bizi ziren ehunka mila emakumeri eta gizoni, eta ordura arte zuten eskubidea zuten. Gobernuak egoera irregularrean dauden etorkinak osasun sistematik kanporatzea ezarri zuen Gobernuak horrela ezarri zuen immigranteak egoera irregularrean egotea sistemaren bazterretara, aldez aurretik eztabaida sozialik eta parlamentariorik egin gabe, eta hori guztia Estatuko Osasun Sistemaren iraunkortasun argudio batzuk aipatuz, eta horiek, gaur egun, ez dira frogatu hartutako neurriak justifikatzen dituen txosten ekonomiko baten bidez. Nazioarteko eta Europako giza eskubideak zigortu arren, Gobernuak ez du zuzenketarik egin.... Gainera, frogatuta dago osasun sistemarako merkeagoa dela larrialdi bidez egoera irregularrean dauden pertsonei asistentzia normalizatua ematea.
‎Gobernuak egoera irregularrean dauden etorkinak osasun sistematik kanporatzea ezarri zuen Gobernuak horrela ezarri zuen immigranteak egoera irregularrean egotea sistemaren bazterretara, aldez aurretik eztabaida sozialik eta parlamentariorik egin gabe, eta hori guztia Estatuko Osasun Sistemaren iraunkortasun argudio batzuk aipatuz, eta horiek, gaur egun, ez dira frogatu hartutako neurriak justifikatzen dituen txosten ekonomiko baten bidez. Nazioarteko eta Europako giza eskubideak zigortu arren, Gobernuak ez du zuzenketarik egin. Gainera, frogatuta dago osasun sistemarako merkeagoa dela larrialdi bidez egoera irregularrean dauden pertsonei asistentzia normalizatua ematea. Eragindako pertsonak eta urratutako eskubideak Lau urte geroago, ondorioak dramatikoak izaten jarraitzen dute.
‎Nola lortu paperak Espainian Irudia: Guido Alvarez Espainian bizi eta/ edo lan egiteko baimena lortzeko Atzerritartasunari buruzko Araudiak aurreikusten dituen kasu guztiak hartu ezin badira ere, hiru hilabeteko epea igaro ondoren egoera irregularrean dauden eta beren paperak erregularizatu nahi dituzten guztientzako izapide ohikoenak azaltzen dira. Lau aukera daude jatorrizko herrialdera itzuli beharrik gabe egoitza Espainian lortzeko.
‎Bide horretatik, GGKEk jarduera horren bidez pertsona guztientzat osasunerako eskubidea erreklamatzea izango du helburu;" izan ere, 16/ 2012 Errege Dekretua indarrean sartu zenean galdu egin zen hori eta gizartearen kolektibo baztertuenetako batzuk osasun publikoaren estalduratik kanpo utzi zituen, adibidez egoera irregularrean dagoen etorkinen biztanleria".
2017
‎Nezly Martelo Schmalbachek (Barranquilla, Kolonbia, 1973) ez du deus ere ulertzen. Urtea konplitu da gurasoak zaintzera Donostiara etorri zela, baina hirian legez egoteko paperik ez du lortu oraindik, eta, ondorioz, egoera irregularrean dago bi seme alabekin; 8 urte ditu neskatoak, 12 mutikoak. Sortzez Donostiakoa du aita, Kolonbian urte asko egina, baina sorterrira orain dela hamazazpi urte bueltatua; osasun arazo larriak ditu gaur egun, eta horiek bultzatuta etorri zen Martelo iazko udaran Euskal Herrira.
‎ez izatearen kausaz. ...e; maiz, gizarte sustraitzea frogatzeko zailtasunak dituztenez, arazoak izan ohi dituzte baimenak, hirugarren gradua (erregimen irekia) zein baldintzapeko askatasuna ere lortzeko; euren jatorrizko herrialdeekin harremanetan jartzeko trabak ere aurkitu ohi dituzte, ordu diferentzia ez delako kontuan hartzen, deien diru kostu altua aintzat hartzen ez den bezalaxe; eta, hori gutxi balitz bezala, asko egoera irregularrean daude, eta, kartzelatik irtetean, lurraldetik kanporatuak dira eta Schengen Itunaren baitako edozein herrialdera9joateko debekua jasotzen dute, oro har hamar urteko epean. Horrelako egitateak kontuan izan behar ditugu Simoneren kasua behar bezala ulertzeko.
‎Hartara, lau urteko espetxe zigorra zegokion Simoneri. Alta, kondena horren ordez Espainiako Estatutik alde egiteko agindua eman zion epaileak, egoera irregularrean baitzegoen10 Arazo penalak bazter uzteko aukera ona izan zitekeen Simonerentzat, eta horrelaxe jakinarazi zioten Brasilgo senitartekoek, bai aitak, baita ahizpak ere etxera itzultzeko erregutu baitzioten. Simonek baina, ez zuen modu horretan bueltatu nahi.
2018
‎Kasu horretan, gainera, erantzunaren itxaronaldia hiru hilabete artekoa dela salatu dute. Atzerapen horrekin hiru urte edo gehiago egoera irregularrean egon den pertsona batentzat erregularizazioa" ia ezinezkoa" dela salatu dute. Familia berriro elkartzeko kasuetan lau bortz hilabeteko itxaron aldia dela gaineratu dute.
‎Hiruetatik bakar bat ere ez zen bete betean eman Nafarroan. Barnean, Nafarroak banderizazio giro sakona jasan zuen, gutxienez XV. mendearen erdialdetik aurrera, ondorengotza egoera irregularrak eragindako koroa ahul baten aurrean. Horren ondorioz, Nafarroako Estatuak ezin zituen bermatu edozein Estatu edo koroa indartsuk ustez eduki lituzkeen elementuak:
2019
‎Hau da, maila sozioekonomiko baxuagoa duten pazienteek probabilitate gutxiago izango dute tratamendua behar bezala betetzeko, beraien jaioterria dena delakoa izanda. Hainbat egilek deskribatu dute egoera irregularrean dauden etorkinek, etxerik gabekoek, droga kontsumitzaileek edota egoera ekonomiko txarrean dauden pertsonek probabilitate baxuagoa dutela tratamendu farmakologikoak betetzeko (24). Atxikipen falta handitu daiteke tuberkulosia bezalako gaixotasunetan, non tratamenduak luzeak diren (hilabeteak) eta, ondorioz, eragin desiragaitzak agertzeko probabilitatea altua.
2020
‎Hego eta Ipar Euskal Herriaren arteko muga zabalduta ere, polizia kontrolek jarraituko dutela iragarri dute, eta mugak indartzeko estrategia izan daiteke. Galtzaile handienak, berriz ere, egoera irregularrean dauden eta bestela ere bidean horma itzelak aurkitzen dituzten migratzaileak lirateke. " Euren egoerak asko egin dezake okerrera, kontrol zorrotz hauek mantentzen badira", ohartarazi du Aitziber Zapirainek.
‎Pan y Rosas elkartean uste dute egoiliar lana desagerrarazteak ezin duela izan erabaki isolatua, emakume migratzaile" askorentzat pobreziatik, egoera irregularretik eta etsipenetik ateratzeko modua delako". Ezinbesteko borrokatzat dituzte Atzerritarren Lege atzerakoia indargabetzea eta kontratuaren beharrik gabe paperak denentzat izatea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
egoera 137 (0,90)
Egoera 13 (0,09)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia