Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2006
‎Politika horrek etorkin askoren sarrera klandestinoa bultzatzen du, eta irregulartasuna sortzen du baimenen berritzeak lan kontratua lortzera baldintzatzean. Azken prozesuan aurrekoak baino pertsona gehiago erregularizatu diren arren, “erregularizazio prozesu baten ondoren egoera irregularrean dauden pertsonen kopuru handiena ere geratzen da”. Hona hemen prozesuaren muga nagusiak, txostenean ageri den bezala:
‎Egia esan, une honetan 735.000 pertsona daude irregulartasun egoeran. 735.000 pertsona daude irregulartasun egoeran EINek 2005eko uztailean emandako erroldako behin behineko datuen arabera, egoera irregularrean dauden atzerritarren kopurua 1.300.000 pertsonakoa izan liteke. Gainera, erregularizaziora sartu ziren pertsonen ehuneko handi batek arazoak ditu baimenak berritzeko, hainbat arrazoirengatik:
‎“Espainiako administrazioek beren gain hartu behar dituzte bakarrik dauden eta gure herrialdera iristen diren adingabeen tutoretza, bederatzi hilabeteko epean egoitza baimena izapidetu eta prestakuntza bideak eta lan mundurako sarbidea eskaini”, dio txostenak. Hala eta guztiz ere, errealitatea oso bestelakoa da; izan ere, tutoretzapeko gazte hauek 18 urte betetzen dituztenean, egoitza baimenik ez izateagatik egoera irregularrean dauden atzerritarrak izaten dira. Beste kasu dokumentatu batzuek frogatzen dute Administrazioak adin txikikoen tutoretza utzi duela, proba osometrikoek adierazten baitzuten mutilak 18 urtetik gorakoak zirela, “nahiz eta horrelako proben fidagarritasuna zalantzan jar daitekeen”.
2008
‎Programa hau jatorrizko herrialdera itzuli nahi duten baina horretarako baliabide ekonomikorik ez duten etorkinei zuzenduta dago. Zehazki, egoera irregularrean dauden etorkinak, asilo eskatzaileak, errefuxiatuak, lekualdatuak eta integrazio arazoak dituztenak sar daitezke. Egoera irregularrean dauden etorkinek, asilo eskatzaileek, errefuxiatuek, lekualdatuek eta integrazio arazoak dituztenek har dezakete.
‎Urtetik urtera, gero eta etorkin gehiago itzultzen dira beren herrialdera, hainbat arrazoirengatik: egoera irregularrean egotea, lan baimenik ez izatea edo immigrazio klandestinoa sustatzea. Horren ondorioz, indarra duen araudiak debekatu egiten du Espainian berriro sartzea hiru urtez gutxienez eta hamar urtez gehienez.
‎Abenduaren 22ko 8/ 2000 Lege Organikoak edo atzerritartasunari buruzko Legeak jokabide larri eta oso larrietan sailkatzen ditu. Lehenengo kasuan, arau hauste larritzat joko dira egoera irregularrean egotea, lan merkatura lan baimenik gabe sartzea, nazionalitateari, egoera zibilari edo helbideari buruzko datuak ezkutatzea edo faltsutzea, ezarritako neurri batzuk ez betetzea eta ordena publikoaren kontrako jardueretan parte hartzea. Zenbait datu ezkutatu edo faltsutuz gero, kanporatze espedientea ireki daiteke.
2011
‎Alegazio publikoak aurkezteko 15 eguneko epea ez da nahikoa izan, Erregelamendua luzea delako. Sentitzen dute araudiak egoera irregularrean dauden pertsona guztien erregularizazioa ez onartzea, edukia aplikatzeko arazoak egongo direla uste dute eta, beren ustez, alegazio publikoak aurkezteko emandako 15 eguneko epea ez da nahikoa izan, Erregelamendua 300 artikulutik gora dituelako eta, beraz, “gardentasun falta” egon dela uste dute. Giza Eskubideak Defendatu eta Aztertzeko Zentroak (CEDEHU) uste du atzerritarrentzako lege bereziak ezabatu behar direla, eta pertsonen joan etorri askeko esparru unibertsalaren eta Giza Eskubideen unibertsalizazioaren aldeko apustua egin behar dela.
2012
‎Laguntza eskaera guztiei erantzuteko baliabide nahikorik ez duten GKEek denbora eta beharrezko baliabideak dituztenen eskuzabaltasunaz balia daitezke. Krisi garaian, GKEek elikagaiak, arropa eta bestelako laguntza puntualak banatzen dizkiete behar dutenei, eta egoera irregularrean dauden etorkinei osasun laguntza ematen diete. Baina, batez ere, erakunde horiei laguntza eman diezaieketenei eskatzen zaie, dirua, materiala eta denbora emanez, boluntarioen bidez.
‎Adineko pertsonen nutrizio beharrak estaltzen dituzte menuek. Etorkin irregularrentzako osasun laguntza Abuztuaren 31n, egoera irregularrean dauden Espainian bizi diren etorkinek osasun txartela izateko eskubidea galduko dute. Osasun Sistema Nazionalaren iraunkortasuna bermatzeko premiazko neurriei buruzko 16/ 2012 Errege Lege Dekretua onartu ondoren, larrialdi zerbitzuetan bakarrik emango zaie arreta.
‎Gurutze Gorriak lehen laguntza deia egin du Espainiako gizartearentzat, gizarte urrakortasuneko egoerak areagotzen ari direlako, eta gero eta gehiago eragiten baitie inguruko herritarrei. Sendatzeko eskubidea kanpaina jarri du abian Munduko Medikuek, egoera irregularrean dauden etorkinei osasun laguntza emateko. Kausa horietako edozeinekin lan egitea premiazkoa eta beharrezkoa da.
‎prebentzioa eta diagnostiko goiztiarra Espainian, urtero, GIB bidezko beste 4.000 infekzio izaten dira, eta kopuru hori handitu egin daiteke, Hiesaren Ikerketa Taldearen arabera (GESIDA). Talde horrek iragarri duenez, Gobernuak Osasun Sailean jakinarazitako murrizketek eta egoera irregularrean dauden etorkinen osasun txartela galtzeak (16/ 2012 Errege Dekretuan jasoa) GIBak eragindako infekzio kasu gehiago ekarriko dituzte: lehenengo urtean espero da 300 baino gehiago izatea eta 500 ere bai, baina ez bakarrik etorkinen artean, biztanleria osoan baizik.
2014
‎Ondorioz, oraindik ez dakigu zein den herrialde honetako diskriminazioaren benetako argazkia», gehitzen du SOS Arrazakeriak. Andaluziak «Pertsona migratzaileei, batez ere administrazio egoera irregularrean daudenei, buruzko kriminalizazioa» salatzen du. Egoera hori dela eta, «diskurtso xenofoboak ugaritzen ari dira Iparraldeko hainbat herrialdetan, eta, ondorioz, diskurtso xenofoboak eta herritarren kontrako erreakzioak sortzen ari dira».
‎Zehazki, Medicos del Mundo GKEak, Emakumeen aurkako Bereizkeria mota oro Ezabatzeko Konbentzioaren Jarraipen Plataformako kidea (CEDAW), diskriminazio esparru gisa aipatzen du Osasuna. Baieztatzen du 2012ko osasun erreformak babesik gabe utzi zituela egoera irregularrean dauden milaka emakume etorkinentzat, haurdun dauden emakumeak barne, nahiz eta lege estaldura izan arren, haurdunaldiaren jarraipena egiteko zailtasunak dituzten, informazioa desegitearen eta araudia eragin duten autonomia erkidegoen arteko estaldura mailen ondorioz». Atentzio sanitariorako aukerarik ez izatea ere apalaren ondorioa da.
2016
‎Errege lege dekretu horren bidez, osasun txartela kendu zitzaien Espainian bizi ziren ehunka mila emakumeri eta gizoni, eta ordura arte zuten eskubidea zuten. Gobernuak egoera irregularrean dauden etorkinak osasun sistematik kanporatzea ezarri zuen Gobernuak horrela ezarri zuen immigranteak egoera irregularrean egotea sistemaren bazterretara, aldez aurretik eztabaida sozialik eta parlamentariorik egin gabe, eta hori guztia Estatuko Osasun Sistemaren iraunkortasun argudio batzuk aipatuz, eta horiek, gaur egun, ez dira frogatu hartutako neurriak justifikatzen dituen txos... Gainera, frogatuta dago osasun sistemarako merkeagoa dela larrialdi bidez egoera irregularrean dauden pertsonei asistentzia normalizatua ematea.
‎Errege lege dekretu horren bidez, osasun txartela kendu zitzaien Espainian bizi ziren ehunka mila emakumeri eta gizoni, eta ordura arte zuten eskubidea zuten. Gobernuak egoera irregularrean dauden etorkinak osasun sistematik kanporatzea ezarri zuen Gobernuak horrela ezarri zuen immigranteak egoera irregularrean egotea sistemaren bazterretara, aldez aurretik eztabaida sozialik eta parlamentariorik egin gabe, eta hori guztia Estatuko Osasun Sistemaren iraunkortasun argudio batzuk aipatuz, eta horiek, gaur egun, ez dira frogatu hartutako neurriak justifikatzen dituen txosten ekonomiko baten bidez. Nazioarteko eta Europako giza eskubideak zigortu arren, Gobernuak ez du zuzenketarik egin.... Gainera, frogatuta dago osasun sistemarako merkeagoa dela larrialdi bidez egoera irregularrean dauden pertsonei asistentzia normalizatua ematea.
‎Gobernuak egoera irregularrean dauden etorkinak osasun sistematik kanporatzea ezarri zuen Gobernuak horrela ezarri zuen immigranteak egoera irregularrean egotea sistemaren bazterretara, aldez aurretik eztabaida sozialik eta parlamentariorik egin gabe, eta hori guztia Estatuko Osasun Sistemaren iraunkortasun argudio batzuk aipatuz, eta horiek, gaur egun, ez dira frogatu hartutako neurriak justifikatzen dituen txosten ekonomiko baten bidez. Nazioarteko eta Europako giza eskubideak zigortu arren, Gobernuak ez du zuzenketarik egin. Gainera, frogatuta dago osasun sistemarako merkeagoa dela larrialdi bidez egoera irregularrean dauden pertsonei asistentzia normalizatua ematea. Eragindako pertsonak eta urratutako eskubideak Lau urte geroago, ondorioak dramatikoak izaten jarraitzen dute.
‎Nola lortu paperak Espainian Irudia: Guido Alvarez Espainian bizi eta/ edo lan egiteko baimena lortzeko Atzerritartasunari buruzko Araudiak aurreikusten dituen kasu guztiak hartu ezin badira ere, hiru hilabeteko epea igaro ondoren egoera irregularrean dauden eta beren paperak erregularizatu nahi dituzten guztientzako izapide ohikoenak azaltzen dira. Lau aukera daude jatorrizko herrialdera itzuli beharrik gabe egoitza Espainian lortzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia