2006
|
|
Politika horrek etorkin askoren sarrera klandestinoa bultzatzen du, eta irregulartasuna sortzen du baimenen berritzeak lan kontratua lortzera baldintzatzean. Azken prozesuan aurrekoak baino pertsona gehiago erregularizatu diren arren, “erregularizazio prozesu baten ondoren
|
egoera
irregularrean dauden pertsonen kopuru handiena ere geratzen da”. Hona hemen prozesuaren muga nagusiak, txostenean ageri den bezala:
|
|
Egia esan, une honetan 735.000 pertsona daude irregulartasun egoeran. 735.000 pertsona daude irregulartasun egoeran EINek 2005eko uztailean emandako erroldako behin behineko datuen arabera,
|
egoera
irregularrean dauden atzerritarren kopurua 1.300.000 pertsonakoa izan liteke. Gainera, erregularizaziora sartu ziren pertsonen ehuneko handi batek arazoak ditu baimenak berritzeko, hainbat arrazoirengatik:
|
|
“Espainiako administrazioek beren gain hartu behar dituzte bakarrik dauden eta gure herrialdera iristen diren adingabeen tutoretza, bederatzi hilabeteko epean egoitza baimena izapidetu eta prestakuntza bideak eta lan mundurako sarbidea eskaini”, dio txostenak. Hala eta guztiz ere, errealitatea oso bestelakoa da; izan ere, tutoretzapeko gazte hauek 18 urte betetzen dituztenean, egoitza baimenik ez izateagatik
|
egoera
irregularrean dauden atzerritarrak izaten dira. Beste kasu dokumentatu batzuek frogatzen dute Administrazioak adin txikikoen tutoretza utzi duela, proba osometrikoek adierazten baitzuten mutilak 18 urtetik gorakoak zirela, “nahiz eta horrelako proben fidagarritasuna zalantzan jar daitekeen”.
|
2008
|
|
Programa hau jatorrizko herrialdera itzuli nahi duten baina horretarako baliabide ekonomikorik ez duten etorkinei zuzenduta dago. Zehazki,
|
egoera
irregularrean dauden etorkinak, asilo eskatzaileak, errefuxiatuak, lekualdatuak eta integrazio arazoak dituztenak sar daitezke. Egoera irregularrean dauden etorkinek, asilo eskatzaileek, errefuxiatuek, lekualdatuek eta integrazio arazoak dituztenek har dezakete.
|
|
Urtetik urtera, gero eta etorkin gehiago itzultzen dira beren herrialdera, hainbat arrazoirengatik:
|
egoera
irregularrean egotea, lan baimenik ez izatea edo immigrazio klandestinoa sustatzea. Horren ondorioz, indarra duen araudiak debekatu egiten du Espainian berriro sartzea hiru urtez gutxienez eta hamar urtez gehienez.
|
|
Abenduaren 22ko 8/ 2000 Lege Organikoak edo atzerritartasunari buruzko Legeak jokabide larri eta oso larrietan sailkatzen ditu. Lehenengo kasuan, arau hauste larritzat joko dira
|
egoera
irregularrean egotea, lan merkatura lan baimenik gabe sartzea, nazionalitateari, egoera zibilari edo helbideari buruzko datuak ezkutatzea edo faltsutzea, ezarritako neurri batzuk ez betetzea eta ordena publikoaren kontrako jardueretan parte hartzea. Zenbait datu ezkutatu edo faltsutuz gero, kanporatze espedientea ireki daiteke.
|
2011
|
|
Alegazio publikoak aurkezteko 15 eguneko epea ez da nahikoa izan, Erregelamendua luzea delako. Sentitzen dute araudiak
|
egoera
irregularrean dauden pertsona guztien erregularizazioa ez onartzea, edukia aplikatzeko arazoak egongo direla uste dute eta, beren ustez, alegazio publikoak aurkezteko emandako 15 eguneko epea ez da nahikoa izan, Erregelamendua 300 artikulutik gora dituelako eta, beraz, “gardentasun falta” egon dela uste dute. Giza Eskubideak Defendatu eta Aztertzeko Zentroak (CEDEHU) uste du atzerritarrentzako lege bereziak ezabatu behar direla, eta pertsonen joan etorri askeko esparru unibertsalaren eta Giza Eskubideen unibertsalizazioaren aldeko apustua egin behar dela.
|
2012
|
|
Laguntza eskaera guztiei erantzuteko baliabide nahikorik ez duten GKEek denbora eta beharrezko baliabideak dituztenen eskuzabaltasunaz balia daitezke. Krisi garaian, GKEek elikagaiak, arropa eta bestelako laguntza puntualak banatzen dizkiete behar dutenei, eta
|
egoera
irregularrean dauden etorkinei osasun laguntza ematen diete. Baina, batez ere, erakunde horiei laguntza eman diezaieketenei eskatzen zaie, dirua, materiala eta denbora emanez, boluntarioen bidez.
|
|
Adineko pertsonen nutrizio beharrak estaltzen dituzte menuek. Etorkin irregularrentzako osasun laguntza Abuztuaren 31n,
|
egoera
irregularrean dauden Espainian bizi diren etorkinek osasun txartela izateko eskubidea galduko dute. Osasun Sistema Nazionalaren iraunkortasuna bermatzeko premiazko neurriei buruzko 16/ 2012 Errege Lege Dekretua onartu ondoren, larrialdi zerbitzuetan bakarrik emango zaie arreta.
|
|
Gurutze Gorriak lehen laguntza deia egin du Espainiako gizartearentzat, gizarte urrakortasuneko egoerak areagotzen ari direlako, eta gero eta gehiago eragiten baitie inguruko herritarrei. Sendatzeko eskubidea kanpaina jarri du abian Munduko Medikuek,
|
egoera
irregularrean dauden etorkinei osasun laguntza emateko. Kausa horietako edozeinekin lan egitea premiazkoa eta beharrezkoa da.
|
|
prebentzioa eta diagnostiko goiztiarra Espainian, urtero, GIB bidezko beste 4.000 infekzio izaten dira, eta kopuru hori handitu egin daiteke, Hiesaren Ikerketa Taldearen arabera (GESIDA). Talde horrek iragarri duenez, Gobernuak Osasun Sailean jakinarazitako murrizketek eta
|
egoera
irregularrean dauden etorkinen osasun txartela galtzeak (16/ 2012 Errege Dekretuan jasoa) GIBak eragindako infekzio kasu gehiago ekarriko dituzte: lehenengo urtean espero da 300 baino gehiago izatea eta 500 ere bai, baina ez bakarrik etorkinen artean, biztanleria osoan baizik.
|
2014
|
|
Ondorioz, oraindik ez dakigu zein den herrialde honetako diskriminazioaren benetako argazkia», gehitzen du SOS Arrazakeriak. Andaluziak «Pertsona migratzaileei, batez ere administrazio
|
egoera
irregularrean daudenei, buruzko kriminalizazioa» salatzen du. Egoera hori dela eta, «diskurtso xenofoboak ugaritzen ari dira Iparraldeko hainbat herrialdetan, eta, ondorioz, diskurtso xenofoboak eta herritarren kontrako erreakzioak sortzen ari dira».
|
|
Zehazki, Medicos del Mundo GKEak, Emakumeen aurkako Bereizkeria mota oro Ezabatzeko Konbentzioaren Jarraipen Plataformako kidea (CEDAW), diskriminazio esparru gisa aipatzen du Osasuna. Baieztatzen du 2012ko osasun erreformak babesik gabe utzi zituela
|
egoera
irregularrean dauden milaka emakume etorkinentzat, haurdun dauden emakumeak barne, nahiz eta lege estaldura izan arren, haurdunaldiaren jarraipena egiteko zailtasunak dituzten, informazioa desegitearen eta araudia eragin duten autonomia erkidegoen arteko estaldura mailen ondorioz». Atentzio sanitariorako aukerarik ez izatea ere apalaren ondorioa da.
|
2016
|
|
Errege lege dekretu horren bidez, osasun txartela kendu zitzaien Espainian bizi ziren ehunka mila emakumeri eta gizoni, eta ordura arte zuten eskubidea zuten. Gobernuak
|
egoera
irregularrean dauden etorkinak osasun sistematik kanporatzea ezarri zuen Gobernuak horrela ezarri zuen immigranteak egoera irregularrean egotea sistemaren bazterretara, aldez aurretik eztabaida sozialik eta parlamentariorik egin gabe, eta hori guztia Estatuko Osasun Sistemaren iraunkortasun argudio batzuk aipatuz, eta horiek, gaur egun, ez dira frogatu hartutako neurriak justifikatzen dituen txos... Gainera, frogatuta dago osasun sistemarako merkeagoa dela larrialdi bidez egoera irregularrean dauden pertsonei asistentzia normalizatua ematea.
|
|
Errege lege dekretu horren bidez, osasun txartela kendu zitzaien Espainian bizi ziren ehunka mila emakumeri eta gizoni, eta ordura arte zuten eskubidea zuten. Gobernuak egoera irregularrean dauden etorkinak osasun sistematik kanporatzea ezarri zuen Gobernuak horrela ezarri zuen immigranteak
|
egoera
irregularrean egotea sistemaren bazterretara, aldez aurretik eztabaida sozialik eta parlamentariorik egin gabe, eta hori guztia Estatuko Osasun Sistemaren iraunkortasun argudio batzuk aipatuz, eta horiek, gaur egun, ez dira frogatu hartutako neurriak justifikatzen dituen txosten ekonomiko baten bidez. Nazioarteko eta Europako giza eskubideak zigortu arren, Gobernuak ez du zuzenketarik egin.... Gainera, frogatuta dago osasun sistemarako merkeagoa dela larrialdi bidez egoera irregularrean dauden pertsonei asistentzia normalizatua ematea.
|
|
Gobernuak egoera irregularrean dauden etorkinak osasun sistematik kanporatzea ezarri zuen Gobernuak horrela ezarri zuen immigranteak egoera irregularrean egotea sistemaren bazterretara, aldez aurretik eztabaida sozialik eta parlamentariorik egin gabe, eta hori guztia Estatuko Osasun Sistemaren iraunkortasun argudio batzuk aipatuz, eta horiek, gaur egun, ez dira frogatu hartutako neurriak justifikatzen dituen txosten ekonomiko baten bidez. Nazioarteko eta Europako giza eskubideak zigortu arren, Gobernuak ez du zuzenketarik egin. Gainera, frogatuta dago osasun sistemarako merkeagoa dela larrialdi bidez
|
egoera
irregularrean dauden pertsonei asistentzia normalizatua ematea. Eragindako pertsonak eta urratutako eskubideak Lau urte geroago, ondorioak dramatikoak izaten jarraitzen dute.
|
|
Nola lortu paperak Espainian Irudia: Guido Alvarez Espainian bizi eta/ edo lan egiteko baimena lortzeko Atzerritartasunari buruzko Araudiak aurreikusten dituen kasu guztiak hartu ezin badira ere, hiru hilabeteko epea igaro ondoren
|
egoera
irregularrean dauden eta beren paperak erregularizatu nahi dituzten guztientzako izapide ohikoenak azaltzen dira. Lau aukera daude jatorrizko herrialdera itzuli beharrik gabe egoitza Espainian lortzeko.
|