2010
|
|
• gazteen erregistro ezberdinak deskribatu behar dira,
|
egoera
formalagoetan erabiltzen dituztenak eta informalagoetan erabiltzen dituztenak erkatuz, bereziki euren artean, bat bateko lagunarteko egoeran erabiltzen duten erregistroa (gazte hizkera). horrela, kalitatearen auzian (larringan eta idiazabal 2004) sakondu ahal izango da, egoera ezberdinek behar duten egokitasuna kontuan harturik.z aipaTuTaKo lanaK altuna, o. (koor.), 2007, Kale neurketaren V. Neurketa, 2006, BAT Soziolingusitika Aldizkaria, ale monografikoa, 64 Soziolinguistika klusterra:
|
2012
|
|
Txepetxek atzemandako hizkuntza egoerak mintzaira ordezkapena gertatzen ari zela pentsatzeko bide ematen zuten alderdi anitz zeuden: hizkuntza erabilera sozialean gaztelaniak ordura artio euskarak zuen lekua hartu izana (karrikan ez ezik, baita etxeetan ere), gazteen artean euskara ez erabiltzea, gaztelaniak
|
egoera
formaletako eta prestigiodunetako komunikazio funtzioak hartuak izatea eta euskaraz egiten zuten hiztunak gutxiestea ohikoa izatea... egoera soziolinguistikoaren alderdi adierazgarri horiek guztiak aski argiak izanik ere, Sánchez Carrionendako guraso elebidunek euskaraz ez egitea izanen zen, segur aski, elementurik salagarriena Iruritako euskara ordezkapen prozesuaren azken urratsetan zegoela on... " No se les enseña a los niños en el hogar".
|
2013
|
|
Bereziki, herri euskaldun eta txikietako ikasleen kasuan nabarmena da beherapena. Errealitate honek etorkizunean azterketa sakonagoa balu ere, honakoetan gogoetatu litzatekeela uste dugu: testuinguru akademikoak(
|
egoera
formala) eta arrazoi soziologikoak (herri txikietako ikasle izateak, non Tolosa gisako herri handiago batera doazen, eta" garbiago edo" hitz egiten den bertan) mugatu izana etxetik dakartzaten baliabide aberatsak ez erabiltzea; ez ondo asmatu izana helburu komunikatiboaren edo testuinguruaren berri ematen; irakasleak testuinguru komunikatiboaren gainean duen irudikapena hizkuntza idatzi...
|
2014
|
|
Item horrek tarteko puntuazioa lortzea ziur aski izango du bere esangura. Garbiñe Bereziartuaren doktoretza tesian (2014) Azpeitiko gazteek teknologia berrien bitartez darabilten hizkuntza zer nolakoa den ikus daiteke, eta gainera gazte hauek teknologia berrien bidez darabilten hizkuntza, eta
|
egoera
formaletan eta akademikoan darabiltena diskriminatzeko gai direla ikertu du besteak beste. Gazteek, goiko taulako zenbakiek adierazten dutenez, azpeitiera ez dute hizkuntza formala kontsideratzen, baina herritik at erabilgarria dela esan dute.
|
2019
|
|
Bestalde, testuinguruari dagokionez, ez da gauza bera lagunartean eta festa giroan ala lanean eta
|
egoera
formalean egotea. Lehenbiziko egoeran, normalean zuka aritzen dena igaro daiteke hikara baliabide estilistiko gisa, modu sinbolikoan, mezuari indarra emateko. partaide ugarik esan dute hori gertatzen zaiela haserretzen direnean eta adarra jotzen ari direnean.
|
2023
|
|
Bestalde, emaitzen artean baieztatu da, aurreikusi bezala, eskolak baduela ahalmen handia haurrek euskaraz egin dezaten (Zalbide 2013). Eskola da Zumaiako haurrek euskaraz gehien egiten duten gunea, eremu formalean euskararen nagusitasuna erabatekoa da, araua da; zenbat eta
|
egoera
formalago orduan eta erabilera handiagoa. Eta, hala islatzen da, esate baterako, haurrek euskaraz gehiago egitean ikasgelan jolaslekuan baino.
|
|
Eskola da Zumaiako haurrek euskaraz gehien egiten duten gunea, eremu formalean euskararen nagusitasuna erabatekoa da, araua da; zenbat eta
|
egoera
formalago orduan eta erabilera handiagoa. Aisialdian, ordea, eremu formaletik aldenduz, haurrek eta nerabeek gutxiago egiten dute euskaraz.
|