Emaitzak: 5
2008 | ||
Historian zehar ikusi ahal izan da hizkuntza taldeak zabaldu eta murriztu egiten direla, eta haien bizindarra hainbat faktore historikorekin | eta egoera faktorerekin lotuta dagoela (Calvet, 1999; Crystal, 2000). Giles, Bourhis eta Taylorrek (1977)" bizindar etnolinguistiko" terminoa sortu zuten, eta eraikuntza teoriko bat garatu zuten. | |
2009 | ||
Lehenengoan, haurrek telebistara jotzen dute entretenitzeko, tentsioak murrizteko eta informazioa lortzeko. Bigarrenak kanpoko | egoera faktore bat gehitzen zuen: “Haurrak telebista ikusten du beste erremediorik ez duelako”. | |
2012 | ||
Arestian azaldutako gogoetak kontuan izanik, hizkuntza bakoitzaren | egoera faktore ugariren bateratze eta elkarrekintzen emaitza da: faktore politiko juridikoak, ideologikoak eta historikoak, demografikoak eta lurraldekoak, ekonomikoak eta sozialak, kulturalak, linguistikoak, eta azkenik subjektiboak. | |
Santororen ikerketak ondorioztatu duenez, haurrek, arreta galarazteko beharrez gain, pantailara jotzen dute, tentsioak gutxitzeko eta informazio iturri gisa. Pediatrak kanpoko | egoera faktore bat gehitzen du: “Haurrak telebista ikusten du beste erremediorik ez duelako”. | |
2021 | ||
Era berean, ikuspegi mikroagotik, familiaren eta inguru hurbilaren garapenak ere modu batean edo bestean norabidetu dezake ikaslearen hezkuntza1 Hezkuntzaren globalizazioaz ere hitz egiten da (Hannon, Patton eta Temperley, 2011). ibilbidea, Eizagirre eta Udaondoren (op.) aburuz, familiaren kapital ekonomikoa, soziala zein kulturala edozein umeren edo gazteren garapenerako baldintzatzaile direlako. Hala ere, ukaezina da familiaren | egoera faktore sozioekonomiko, historiko eta kultural orokorragoen menpe dagoela, halaber, eta berrelikatzen den arrazoiketa ziklikoa da, beraz. Autoreek (op.) industrializazioak eta industriak gizartean duen sendotasuna aipatzen dute, adibidez, eragin faktore gisa, eta horrek gurasoen estatusean eta seme alaben hezkuntza aukeretan nahiz garapenean duen eragina agerian uzten dute. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egoera | 5 (0,03) |
Lehen forma
egoera | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Consumer | 2 (0,01) |
Karmel aldizkaria | 1 (0,01) |
Labayru | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egoera faktore | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
egoera faktore bat | 2 (0,01) |
egoera faktore lotu | 1 (0,01) |
egoera faktore sozioekonomiko | 1 (0,01) |
egoera faktore ugari | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |