Emaitzak: 4
2008 | ||
Adibidez, laborategi batean, ume baten portaera aztertzea. Kasurik ezagunenetarikoa? | egoera arrotza, deiturikoa da. | |
2012 | ||
Baina eraikuntza honetan ez da ahaztu beharVygotksky k goraipatzen duen hainbat faktore soziokulturalen papera. Ildo horretatikabiatuz, Delval psikologoaren iritziz, eraikuntza sozialean ikasleak bere ingurunehurbila ezagutzen du, bere auzoa, bere herria, eta ezagutza zuzen hori ezagutza ezzuzen batzuekin birsartuz, beste | egoera arrotz batzuk ezagutzeko eta ulertzeko aukeraizaten du. Eskola dela medio, hots, eskolan lantzen diren edukien bidez, hurbilaeta urruna direnak eta, etxekoa (esperientzia zuzena) eta kanpokoa (arrotza denorokor hori) harremanetan jartzen ditu ikasleak eta, horrela kontzeptu espontaneoakzientifikoekin uztartuz, Vygotksky k planteatzen duen zentzuan, lehenago kontzeptuespontaneoak sortzen dira, ondoren zientifikoak, eta horiei esker kontzeptu denakberrantola ditzake ikasleak. | |
Baina eraikuntza honetan ez da ahaztu beharVygotksky k goraipatzen duen hainbat faktore soziokulturalen papera. Ildo horretatikabiatuz, Delval psikologoaren iritziz, eraikuntza sozialean ikasleak bere ingurunehurbila ezagutzen du, bere auzoa, bere herria, eta ezagutza zuzen hori ezagutza ezzuzen batzuekin birsartuz, beste | egoera arrotz batzuk ezagutzeko eta ulertzeko aukeraizaten du. Eskola dela medio, hots, eskolan lantzen diren edukien bidez, hurbilaeta urruna direnak eta, etxekoa (esperientzia zuzena) eta kanpokoa (arrotza denorokor hori) harremanetan jartzen ditu ikasleak eta, horrela kontzeptu espontaneoakzientifikoekin uztartuz, Vygotksky k planteatzen duen zentzuan, lehenago kontzeptuespontaneoak sortzen dira, ondoren zientifikoak, eta horiei esker kontzeptu denakberrantola ditzake ikasleak. | |
2014 | ||
Portaeraren inhibizioa eta portaera oldarkorra aurrez aurre daude. Portaera inhibitua duten haurrek beldurrez eta uzkur erreakzionatzen dute jende ezezagunaren edo | egoera arrotzen aurrean; inhibiziorik ez dutenek, berriz, alderantzizko erantzun eredua dute. Inhibiziozko portaeren maila garaiak delinkuentziatik babestu egiten ditu haurrak. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egoera | 4 (0,03) |
Lehen forma
egoera | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
egoera arrotz | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
egoera arrotz batzuk | 2 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |