2000
|
|
Main-ek eta beste autore batzuek (1981) A, B, C ereduen barruan ezin sailkazitekeen talde txiki bat (%13) aurkitu zuten. Geroko lan batean, autore bertsuek (1985) atxikimendu eredu berri bat egiaztatu eta garatu zuten, D taldea, haurbatzuek
|
Egoera
Arrotzean agertzen zuten portaera deskribatzeko.
|
2008
|
|
Adibidez, laborategi batean, ume baten portaera aztertzea. Kasurik ezagunenetarikoa?
|
egoera
arrotza, deiturikoa da.
|
2010
|
|
Kalteak jendearen bizitza denbora luzez baldintzatzeko modukoak zirela ikusten genuen, gogoratu du. Hasieran, ez genuen sinisten ikusten ari ginena; oso
|
egoera
arrotza zen guretzat.
|
2012
|
|
Baina eraikuntza honetan ez da ahaztu beharVygotksky k goraipatzen duen hainbat faktore soziokulturalen papera. Ildo horretatikabiatuz, Delval psikologoaren iritziz, eraikuntza sozialean ikasleak bere ingurunehurbila ezagutzen du, bere auzoa, bere herria, eta ezagutza zuzen hori ezagutza ezzuzen batzuekin birsartuz, beste
|
egoera
arrotz batzuk ezagutzeko eta ulertzeko aukeraizaten du. Eskola dela medio, hots, eskolan lantzen diren edukien bidez, hurbilaeta urruna direnak eta, etxekoa (esperientzia zuzena) eta kanpokoa (arrotza denorokor hori) harremanetan jartzen ditu ikasleak eta, horrela kontzeptu espontaneoakzientifikoekin uztartuz, Vygotksky k planteatzen duen zentzuan, lehenago kontzeptuespontaneoak sortzen dira, ondoren zientifikoak, eta horiei esker kontzeptu denakberrantola ditzake ikasleak.
|
|
Baina eraikuntza honetan ez da ahaztu beharVygotksky k goraipatzen duen hainbat faktore soziokulturalen papera. Ildo horretatikabiatuz, Delval psikologoaren iritziz, eraikuntza sozialean ikasleak bere ingurunehurbila ezagutzen du, bere auzoa, bere herria, eta ezagutza zuzen hori ezagutza ezzuzen batzuekin birsartuz, beste
|
egoera
arrotz batzuk ezagutzeko eta ulertzeko aukeraizaten du. Eskola dela medio, hots, eskolan lantzen diren edukien bidez, hurbilaeta urruna direnak eta, etxekoa (esperientzia zuzena) eta kanpokoa (arrotza denorokor hori) harremanetan jartzen ditu ikasleak eta, horrela kontzeptu espontaneoakzientifikoekin uztartuz, Vygotksky k planteatzen duen zentzuan, lehenago kontzeptuespontaneoak sortzen dira, ondoren zientifikoak, eta horiei esker kontzeptu denakberrantola ditzake ikasleak.
|
2014
|
|
Portaeraren inhibizioa eta portaera oldarkorra aurrez aurre daude. Portaera inhibitua duten haurrek beldurrez eta uzkur erreakzionatzen dute jende ezezagunaren edo
|
egoera
arrotzen aurrean; inhibiziorik ez dutenek, berriz, alderantzizko erantzun eredua dute. Inhibiziozko portaeren maila garaiak delinkuentziatik babestu egiten ditu haurrak.
|
2016
|
|
Estutasun atxikimendu nahasia.
|
Egoera
arrotzetan, anbibalentearen eta kontaktua saihesten duenaren arteko nahastea da haur hauen jokabidea. Haurtxoak desorientatuta egon ohi dira, eta atxikimendu figurari ez diote begiratzen hurbiltzen denean.
|
|
Bowlbyren (1969) eta teoriko psikoanalisten iritziz, lehenbiziko harreman afektiboak garrantzi handia du geroko egokitzapenean. Sroufek eta laguntzaileek egindako lanen arabera,
|
egoera
arrotzetan seguru sentitzen diren haurtxoek gerora gizarte trebetasun gehiago dituzte, enpatia handiagoa izaten dute, eskola ariketak hobeto egiten dituzte, jokoetarako eta arazoak konpontzeko irudimen handiagoa izaten dute, emozioak hobeto erregulatzen dituzte, autonomoagoak izaten dira (baliabideak falta zaizkienean baino ez dute laguntzarik eskatzen) eta hezitzaileekin errazago erlazionatzen d...
|
|
Orokorrean jendeak Euskal Herria zer den badaki eta, hemen autonomia dutenez eta bi hiztun komunitate batera bizi direnez (Alto Adigen), ez zaie gure
|
egoera
arrotzegia egiten. Anekdota bezala, nik beti “Paese Basco” esaten dut eta harrituta begiratzen didate eurek beti “Paesi Baschi” entzun izan dutelako.
|