Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 95

2000
‎Azkenik, multzo hutsa ikusten dutenak ere badaude: Euskal Herriadetektatu ere egiten ez dutenak.
‎gizatasunaren (gizadiaren) zerbitzuan ahaleginduz, unibetsaltzen? da gizakia.Hori egiten ez duen heinean, bere singulartasuna eta unibertsaltasuna konfliktuan ibiliko dira. Aregehiago, bere unibertsaltasuna bere baitatik garatua ez duen artean, izatea bai, existentziarik ez du zinezbere propioa (ez da nor); bere singulartasun soilean dabilen artean, gizaki estetikoa da (inesentziala); beresingulartasunari forma unibertsal bat landu dionaz bakarrik esan genezake, (nor) bera bezala zinezexistitzen dela, egiaz (nor) bera dela.
‎Beraz, irratilari eskasia dela-eta, irrati batzuk zerbitzu horretaz (irratirako albiste prestatuez) baliatzen dira. Albistegi labur edo buletinetarako material prestatua igortzen dute (5etik 10 minututara), irratiko kazetariek ahotsa (erreportaia aurkezteko) ipini besterik egiten ez dutelarik. Zerbitzu berezi hau egon ezean, irratilariek, ahotsa ipini, albisteak hautatu eta berauek baloratzeaz gain, beste zeregin bat ere badute:
‎Aurreko galderari erantzuteko baietzak zein ezetzak duten garrantzi nabarmena azpimarratuz, hurbil gaitezen orain Estaturik ez duten nazioetara, eta ikus dezagun zer nolako errealitatea aurki daitekeen eta zein den kulturari dagokion gai honi buruz Estatu nazioarekin bat egiten ez duten beste era honetako nazionalismoek erakutsitako jarrera, eta oraintxe bertan airean utzitako galderak berebiziko pisua hartuko duela konturatuko gara. Hasteko, diogun ezen mugimendu nazionalistak izugarrizko kapital politikoa izango duela eskuartean, baldin eta berak ordezkatuko lukeen kultur taldearen errealitateaz nolabaiteko gizarte mailako sinestea edota uste osoa zabaltzen badu.
‎Hain zuzen, horrexegatik aipatu dugu kulturaren kapital politikoaren garrantzia; izan ere, kultura bakoitzaren egoera zuzenean loturik baitago bere etnia edota nazioaren egoera politikoarekin. Hala, Estatu nazioarekin bat egiten ez duten nazioek horren pareko kultur garapena baldin badute, asimilazioari aurre egiteko egoera hobean egongo dira. Ezaguna den legez, Estatuaren aldetik erreakzioa bat batekoa da eta mespretxuzko etiketak sortzeari ekiten dio;, sektarioa?,, tribala?
‎Azken finean, argitu egin genuke noiz hitz egiten den Estatu nazioaskodunez, kontzeptu honek sakoneko azterketa ilundu ez dezan: a) Estaturik gabeko nazionalismoek Estatu Nazioarekin bat egiten ez duten nazioen presentzia aldarrikatzen dutenean, Estatu horrek beste nazio batzuk integratzen dituela adieraziz; b) Estatuak, testuinguru historikoak bultzatuta (askotan beste nazionalismoen eraginez) nazio aniztasunaren errealitatea onartzen duenean, harmonikoa den neurrian, noski?, hain zuzen Estatuaren beraren egitura arriskuan ikusten duenean. Edonola ere, esan behar da ez direla gutxi beren helburuen muga ofizialki aintzat hartzen den Estatu nazioaskodunaren markoan kokatzen duten mugimendu nazionalistak.
‎Op.; 263). Aipatu besterik egiten ez badugu ere, eskola horretako zuzendaria izandako Montesino ren garrantzia azpimarratu litzateke (ikus SUREDA, B. (1984): Pablo Montesino:
2002
‎Bestalde, Europako Batasunaren baitan ez da batere aurrerapenik lortu Estatuen arteko harmonizazio fiskala lortzeko; harmonizazio nahiko orokorra lortu duten zeharkako zergak dira salbuespena. Beraz, ez da guztiz zuzenaHego Euskal Herriaren arauen kontra jotzea, Estatu batek neurri bera indarreanjartzean bere kontra ezer egiten ez dutenean. Izan ere, kontraesan horiek gainditzeko kontsentsu politikoa behar da, eta hori ez da lortu oraindik.
‎Egoera jasangaitz hori normaltzat jo eta arazoa ezkutatzea lortzen da, joera areagotu baino egiten ez duena. Joera hori areagotzen duen beste aldagai bat ezin uka daiteke Inglehart ek aipatu eta aurrerago landuko den belaunaldi berrien balio aldaketa ere badela.
‎ofizialarekin bat egiten ez zuen jarrera oro irrazionaltzat joko da, erabateko dohainak eskainiz aurreiritzi mitiko, metafisiko, erlijioso edo etikorik ez omen zuen zientziaren ikuskera objektiboari.
‎Baldin eta taldekide bakoitzari bere taldeko kideak birdefinizioagaz bat datozela sinetsarazten bazaio, birdefinizioa bere egiten ez duen kideak jokoz kanpo geratuko dela intuituko du, eta, hori horrela izan ez dadin, jarrera nagusia egingo du bere, taldean normaltasun osoz segitu ahal izateko. Birdefinizioa bere ez egiteak taldearen aurreko portaera desbideraketa onartezina ekarriko luke.
‎–Hain ilun hitz egiten duzunez, jakintsuak ezin du susmorik ere hartu: ez dugu ulertzen, argi hitz egiten ez baduzu.
2003
‎Hiztegiak dio energia dela sistema batek lana egiteko duen ahalmena, eta horrelaizanik, ezagutzen dugun zibilizazio sistema honek inoiz baino lan gehiago egitekoahalmena du, duda barik. Beraz, energiaren beharrak ere gero eta handiagoak dira.Naturaren beste espezieek, animaliek zein landareek, egiten ez dutena guk gizakiokegiten dugu, hots, elikadura moduan behar ditugun iturri energetikotik xurgatzeazgain (e. endosomatikoa) bestelako energia gastuak egiten ditugu gure beharrizanzibilizatoriak, garraioa, zerbitzuak, aisialdia eta abar asetzeko.
‎Haren esanetan, UEUren arazorik larriena egoera eko nomikoa zen eta, horrekin batera, kolokan zeuden sailak indartzea eta berriak sortzea. UEUren betebeharrak, aldiz, EHUko irakasleria euskalduntzea eta prestatzea ziren, era berean, Euskal Kulturarekin lotuta zeuden gaiak lantzea, unibertsitate ofizialak egiten ez zuena, antzerkilaritza, bertsolaritza eta musika adibidez?, eta ez errepikatzea unibertsitate ofizialen programak. Etxenikeren proposamenaren kontra agertu zen zuzendari berria, hots, UEU gai monografikoetara eta. Kongresuak?
2005
‎–Onartu? aditzaren erabilerak, ordea, agintariari emakumeen gaineko botere bat ematen dio, kasu honetan behintzat EAEko AuzitegiNagusiak agindutakoa bete besterik egiten ez badu ere.
‎Parentesiaren erabilpena ere ezin dugu onartu, zeren eta bi esaldien lotura egiten ez dutelako, aurretik esandakoaren argitasuna gehitzen dutelako eta horrek esaldiaren zentzua apurtu eta luzatu egiten duelako. Horrek ere zaildu egingo digu testuaren ulermena.
2006
‎amak atsedenabehar du erditzetik indarberritzeko, baina kasu honetan ez du axola aitak ez baduordaindutako jarduerarik aurrera eramaten eta seme alaben zaintzaz ardurabadaiteke. Arau honek gurasoen inplikazioa seme alaben arduran indartzen du etazentzuzkoa iruditzen zait, baina emakumearekiko justifikatuta ez dagoen tratudesberdintasunaren sorburua dela iruditzen zait, ama denean lanik egiten ez duena.
‎Baina lege hori baino askoz lehenagotik nabari eta bistakoa zen homosexualen bazterkeria bikotekide batekin bizitzeko garaian. Aldarrikapen horien aurrean, eta Estatuak ezer egiten ez zuenez gero, ahalmena zuten erkidego autonomoekberen eskumenak euren mugetaraino eraman zituzten Izatezko Bikoteen legeakegiteko. Bereziki ausartak izan ziren 2000 urtean Nafarroak eta 2003an Euskadikegindako legeak, familia homoparentalak globalki arautzen baitzituzten, eta zentzuhorretan, harrera eta adopzioaren aukerak ahalbidetzen zituzten euren izatezkobikoteentzat, edozein izanik adoptatzaileen aukera sexuala.
‎Gurasoek haurraren ezgaitasunaren jakitun izan behar dute, bainaigurikimen handiak izan behar dituzte, haurrak familian zein komunitatean moduesanguratsuan parte hartzeko trebeziak garatzeko gaitasunari dagokionez. Berenkasa uste positiboagoak izatea lortzen ez duten gurasoek laguntza dutejakiteko haurraren medikuntza egoeraren eraginak gehiegi orokortzen ari diren, hau da, jarrera jakin batzuen jatorria ezgaitasunari egozten ari diren (adibidez, pentsatzea berea egiten ez duenean amorraldia harrapatzen duela garun paralisiaduelako, pentsatu beharrean partekatzen edo txanda heldu arte itxaroten ikasi beharduela). Gurasoek arazo horietan modu eraginkorrean esku hartu ahal izango dute, bakarrik, benetako jatorriaz konturatzen direnean eta arazo horiek haurrek etapajakin batzuetan gurasoen babes eta laguntzarekin konpondu behar dituztenikaskuntzaren bilakaera arazotzat hartzen dituztenean; hau da, gurasoek konponduezin dituzten medikuntza arazotzat hartzeari uzten diotenean.
‎Kristaua, kristau ona, prestu eta ardurati behar da azaldu. Lana bizitzako helburu absolutua da, Jainkoak ezarria eta, beraz, lanik egiten ez duenak ez dezala jan. Amorrazioak jota lan egitea Jainkoaren grazia ezaren seinalea dugu.
‎Publizitatearen Lege Orokorra indarrean jarri baino lehen, 1966ko urtarrilaren 20ko Ministerioaren Aginduak eratutako elkarteek betetzen zuten kontrolatzeko funtzioa. Ministerioaren Agindua espresuki indargabetu ez denez, esan beharra dago PLO indarrean jarri baino lehen eratutako elkarte horiek45 bere funtzioekin jarrai dezaketela baldin eta PLOren aurka egiten ez badute.
2007
‎Guk enpresa ezberdinak dauzkagu; batzuek karrozeria egiten dute eta bik ez.Ozeania kenduta, kontinente guztietan dauzkagu instalazioak, eta bestalde, autobusik egiten ez duten bi enpresa (bat Bartzelonan eta bestea Sevillan). Kooperatiba gu bakarrik gara, beraz, entitate juridikoak ez dauka zerikusirik; guztietan ezartzen da gure eredua. Eta arrakasta du leku guztietan.
‎Inoiz ez dugu zalantzan jartzen enpresa batek makinak erosi behar dituenik, autoak erosi behar direnik, dendak jarri behar direnik, prestakuntza emanbehar denik... Baina publizitaterik egiten ez baduzu, etorkizunari begira, zer egiten duzu? «Produktu on bat», esan dezake norbaitek.
‎Etikoki ez zait onargarria iruditzen egiaz ez duzun edo egiten ez duzun zerbaiten agerpena egitea. Ezin duzu ingurune inpaktua saihesteko hau eta besteaegiten duzula esan, egia ez bada.
‎Guztion altxorra baldin bada, guztiok egiten dugun neurrian bakarrik egin? Eta guztiok elkartuta egin behargenukeena egiten ez badugu, zer egin behar du delako alderdi abertzale horrek. Adostasunik gabeko hizkuntza politikarik ez egin?
‎onartzen da psikoanalisiak baduela baliozko den zerbait, baina,, zientifikoki? lan egiten ez duenez, ezin da eremu akademikotik jorratu.Hori egia izanik ere, egia erlatiboa dela deritzogu, psikoanalisten lanean gaurkomunduaren paisaia intelektuala aberastu duten osagai asko baitaude: psikoterapiabat, zeinak psikologia zehatz bat proposatzen baitu; gizakiaren errealitatearenikuspegi bat; kulturaren eta sortze espiritualen interpretazio bat, eta garapenmoralari buruzko interpretazioa, besteak beste.
‎Egiten dugunak baino gehiago duintzen gaitu sarritan egiten ez dugunak (Lertxundi, 2004: 166).
‎Zeureari eustea ona da, ezinbestekoa, baina besteei ere ziria sartu behar diezu begian. Besteen aurka egiten ez baduzu, entzuleek pentsatuko dute ez duzula argudiorik, ez duzula ezer berririk esateko, kikildu egiten zarela besteen aurrean, ez duzula adorerik zeureari eusteko. Beraz, argi eduki:
‎Testuan «habla», «lengua» eta «lenguaje» berdintzat erabiltzen dira, batzuetan zentzu handirik egiten ez badu ere; Ortega-ri horrek maila batetik bestera (hizkuntza, jendearen hizkera arrunta) nahieran jauzi egitea errazten dio.
‎gizaki guztiek pentsatu, frantsesez pentsatzen dute545, gero hala hitz egiten ez badute ere. Txantxa ematen du, baina Jaun Diderot txit ilustratua bera da eta ez inor gutxiago, XVIII. mendean jada eguzkitsu baieztatzen jarraitzen duena:
‎Hasteko Coseriu k Whorf-i funtsezko akats metodologiko bat leporatzen dio: bere hipotesiaren oinarrian dagoen ikerketan, ez ditu konparatu bi hizkuntza (sistema), baizik eta alde batetik hizkuntza erreal bat, hopi, hori hopiek hitz egiten duten bezala, eta bestetik hizkuntzarik ez den eta inork hitz egiten ez duen «Standard Average European» (SAE) bat, gehienez ere hausnarketazko edo kulturazko mintzamolde ohiko bat kontsidera litekeena, horrela, aldez aurretik jada, hizkuntzaren eraketa semantikoa (mundu ikuskera linguistiko soila) eta munduaren interpretazioa (hausnarketazkoa, landua) maila berean jarriz. Berehalaxe itzuliko gara kritika horren harira.
‎Humboldt-ek arraza berba erabili, gizon emakumeei erreferitua, erabiltzen du inoiz (Herder-ek inoiz ere egiten ez duena), Voltaire, Rousseau, Condorcet ek arrunt egin duten bezalaxe, horiek baino askoz ere gutxiago, hala ere. Madame de Staël ek naturaltasun handienaz aipatzen ditu «les nations de race germanique» (eta «race humaine», noski) 1146, eta nazio europarrak hiru arrazatan bereizten ditu:
‎Tilman Borsche k erakutsi zigun175 nola horregatik Humboldt-en intepreteek, aldezleenek ere, XIX. mendean (H. Steinthal, etab.), baina XX.ean halaber (Chomsky) berriki arte, jakin ez zekiten zer egin haren filosofiarekin, edo hura beren interesen arabera itxuragaldu baino egiten ez zuten. Filologia historiko konparatiboan adina estrukturalismoan, hizkuntzalaritza zientzia positibo gisa finkatu da.
‎Bera dela subjektu eta egintzaile, eta librea dela. Praxian, hizkuntzaren ikerketak hura (hizkuntza bakoitza) bere buruaren egiletzat jo behar duela, ez natur produktutzat; hau da, hizkuntza ez dela ikusi behar, ardi bakoitza ardia espeziearen birproduktu bat den moduan, hizkuntza bakoitza hizkuntza generoaren, edo indogermanikoa espeziearen kasu bat, aurretiko eredu bat bariazioekin manifestatu baino egiten ez duena bere modutxora. Hizkuntza bat ez da ezein beste ereduren birprodukzioa, bere propioarena baino (filosofia eskolastikoan aingeruak bezala:
2008
‎Errepublikanoak baino ezkerrerago zeuden internazionalistak, hau da, Bakunin edo Marxen jarraitzaileak. Agirreazkuenagak Eibarko internazionalisten aipamenik egiten ez badu ere (Agirreazkuenaga, 1982: 324), Extramianak dioskunez:
‎Ezaugarri fisiko eta intelektualek ere eragina izan dezakete nortasunaren garapenean eta garapen sozialean. Ondo hitz egiten ez duen ume batek pertsonak jo ditzake bere helburuak lortzeko eta portaera horrek eragin kaltegarria izan dezake ume horrek besteekin duen erlazioan.
‎umeak ereduei behatzen dienean, jokabide berriak ikasten dituenean eta jokabide horiek jokabide eredu berrien barruan kokatzen dituenean, tresna horiek funtzionatu egiten dute, eta, beraz, ikaskuntza sozialaren zati dira; arreta eta informazio sentsoriala antolatzeko gaitasunak faktore kognitiboak dira, eta behatutako jokabidea barneratzeko eragina dute. Behar bezala lan egiten ez badute, horrek ondorio negatiboak izan ditzake ikaskuntzan.
‎Jakina, horrek ez du esan nahi kooperatibek beste mota bateko jarduerarik egiten ez dutenik. Baina bakarrik jarduera horretan parte hartzen dutenei estatutuek bazkide izaera ematen dieten neurrian izango litzake kooperatiba jarduera16.
2009
‎Euskadin berandu baina lehenengoak izan ginelagai hauek erantzukizun publikoari dagokion bezala tratatzen. 2000 urtetik aurreraEspainiako estatuan inork gai hauei buruz hitz egiten ez zuenean, hemen zen. Orduan Eusko Jaurlaritzari beti bezala bazterrak nahasten ari zirelaleporatu zitzaion, gai hauei buruz hitz egiteko iraganean ez zela ezer pasatu etaauzitan jartzen ari ginela Espainiako trantsizio eredugarria.
‎Irribarre egiten duten gizon eta emakumeak zoriontsutzat hartzen ditugu. Irribarrerik egiten ez duten gizonak, berriz, menderatzailetzat hartzen ditugu. Emakume batek irribarrerik egiten ez duenean, zoritxarrekoa, latza, zorrotza, zakarradela pentsatzen da.
‎Irribarrerik egiten ez duten gizonak, berriz, menderatzailetzat hartzen ditugu. Emakume batek irribarrerik egiten ez duenean, zoritxarrekoa, latza, zorrotza, zakarradela pentsatzen da. Normaltzat hartua izateko, emakumeak irribarre gehiago eginbehar du.
‎Sarea euskarri merkeena ere dela ere egia da, baina horrek jarraipen bat behardu. Gure aldizkaria, telebista edo irratia sarean jarrita erakusleiho gisa, ez duguezer lortuko edukiak eguneratzen ez baditugu eta kalitate minimo batzuk ez dituentaxuzko produktua egiten ez badugu.
‎alde batetik, arratoiek argitasun handiko lekuak saihesten dituzte; hala ere, leku berri batean daudenean leku hori arakatzeko joera erakusten dute. Farmako antsiolitikoek saguaren leku ilunaren eta argiaren arteko iragaiteak handitzen dituzte, zeina beste psikofarmakoek egiten ez duten, hala nola antidepresiboeketa antipsikotikoek.
‎Programa exekutatzean, konpiladoreak antzeman egiten ditu errore sintaktikoak eta exekuzioa bertan behera uzten du errore mezua itzuliz. Errore semantikoa izango dugu, programak funtzionatu bai, baina egin behar lukeena egiten ez duenean.
‎Horrela lan egiten du bere parekatze mekanismoak: testuko karaktere bakoitzeko, Perl ek espresioko lehen aukerarekin egingo du proba lehenbizi, mendia, eta bat egiten ez badu bigarrenarekin ahaleginduko da, itsasoa. Biek huts eginez gero, hurrengo karakterera mugitu eta berriz ahaleginduko da, harik eta bat egiten duen string puskarekin topo egin edo testuaren amaierara iristen den arte.
‎Adierazpen erregularrak string aren hasieratik hasten du parekatzea, eta patroiak string aren zatiren batekin bat egin bezain azkar, karakterez karaktere bat egiten duten karaktere guztiak irentsiko ditu. Bat egiten ez duen lehen karakterearekin topo egitean, gelditu eta ez du aurrera jarraituko. Adibideko espresioak letra xehez osatutako hitz edo karaktere kateak bilatzen ditu.
‎· Konexio bati dagokion datagramaren baten galera atzeman daiteke, eta datagrama birtransmititu. Sareartean dagoen sareren batek errore zuzenketa egiten ez badu (Ethernet sareek, adibidez, ez dute egiten), sarearte mailak egingo du. Edota kongestioak ezin badira guztiz saihestu, bideratzaileen pilaketetan galdutako datagramak sarearte mailak errekupera ditzake, berriro ere birtransmisioen bidez.
‎Aurreko bi hauetaz gain arakatzaileak beste lanik egiten ez badu, bezero arina (thin client) dela esaten da. Hala ere, aplikazio batzuetan komenigarria eta bideragarria da arakatzaileak ahal den heinean zerbitzariaren lana arintzea.
2010
‎Alzheimer gaixotasuna duen pertsonarekin agertzen diren gaizki ulertze askokomunikazio arazoen ondorioz sortzen dira. Komunikazioa hobetzen saiatzeagarrantzitsua da; izan ere, zaintzaileak ahalegin hori egiten ez badu, gaixoari bereideiak inposatzeko eta gaixoaren beharrei modu desegokian erantzuteko arriskuahandiagoa izango da.
‎...globalizazioaren lehen formek (prozesu berriekiko ezberdintasun garrantzitsuak onartzendituzten arren) industrializazioaren hedapen azkarra eta mundu ekonomiarenkonbergentzia ekonomikoa erraztu zuten XIX. mendearen amaiera inguruan.Ateratzen duten ondorioa da, globalizazioak orain, lehenago egin izan duen bezala, sistemarekin bat egiten duten herrialdeentzat oparotasun ekonomikoa dakarrela etabat egiten ez dutenentzat, aldiz, estutasun ekonomikoak.
‎Aurkaratutako ebazpena erregutze helegitearen bitartez ezin bada errekurritu, errekurtsogileak kontsignazioa egiten ez badu edo kondenaren zenbatekoa ziurtatzen ez badu, edo errekurtsoa epe barruan iragartzen ez bada, gizarte epaitegiak auto bat emanen du errekurtsoa prestatu edo iragarri gabekotzat jotzeko (LPLren 193.2 art.).
‎Soilik ez dira onartuko argi eta garbi zentzugabeak diren demandak. Demanda behin behinean onartuko da, nahiz eta horrekin aurreko adiskidetzearen ziurtagiria ez aurkeztu, eta demandatzaileari 15 eguneko epea emango zaio jakinarazpena jaso eta biharamunetik, adiskidetzea egin edo ahalegindu dela ziurtatzeko; horrela egiten ez badu, bestelako jardunbide gabe, demanda artxibatuko dela jakinaraziko zaio (LPL 81.2 art.) 233 Horrela argi geratzen da lan prozesu aurretik ematen den adiskidetzea presupostu prozesal bat dela.
‎Hark horrela egiten badu, arazo guztiak bukatuko dira, borondatezko betearazpena izango baita. Alderantziz, ordainketa egiten ez badu, betearazpen arruntari, diruzko betebeharrei dagokiena alegia, hasiera eman zaio.
‎Ez da hori bere helburua. ...babes gabezia ekiditeko261 Zentzu horretan, LPLk xedatzen du haien emaitzen berri alderdiei eman behar zaiela, «egoki deritzoten oro alega dezaten, idatziz, eginbide horien garrantziaz edo irismenaz» (LPLren 88.1 art.). Horrela egingo da froga ospatzen denetik zenbatuta 5 eguneko epean (PZLren 436.2 art.). Behin froga horiek egitea erabakita, magistratua horiek egitera behartuta dago eta horrela egiten ez badu, jarduerak baliogabeak izango dira, eta hark frogak egiteko epe berri bat ezarriko du, probidentzia bat ematen ez badu behintzat. Bigarren epe horren barruan ere ezin bada froga egin, magistratuak alderdiei entzun ondoren, autoak sententziarako behin betiko itxita geldi daitezela erabakiko du (LPLren 88.1 art.).
‎Kalte ordaina handiagoa izan daiteke lan kontratu indibidualean edo hitzarmen kolektiboan horrela hitzartu bada. ...badago (LPLren 110.1 art.). Langileen legezko ordezkari edo ordezkari sindikal baten kaleratzea bidegabekotzat jotzen bada, hautaketa langileak egingo du (LPLren 110.2 art.). Aukeraketa, edozein kasutan, idatziz edo Gizarte Epaitegiaren idazkari aurrean agertuz egin da, sententzia jakinarazten denetik 5 eguneko epean (LPLren 110.3 art.). Bi kasuetan, enpresaburuak edo langileak aukeraketa berariaz egiten ez badute, berronarpena aukeratzen dela ulertuko da (LEren 56.3 eta 4). Formazko betekizunak ez betetzeagatik kaleratzea bidegabekoa deklaratu bada, eta langilea berrartzea aukeratu bada, beste kaleratze bat egin daiteke sententzia jakinarazi eta hurrengo zazpi egunen epean.
‎Helegitea arrakastaz prestatu duen alderdiak Auzitegi Goreneko gizarte salan aurkeztu behar du errekurtsoa jartzeko idazkia, epatze dataren hurrengo 20 egunen barruan. Horrela egiten ez badu, aretoak helegitearen izapidetzeari bukaera emateko auto bat emango du. Idazkiak, alegaturiko kontraesanaren azalpen zehatza eta xehetasunez hornitua jasotzeaz gain, errekurritzen den sententziarekin kontraesanean dagoen sententzia edo sententzien ziurtagiriak aurkeztuz, errekurritzen den sententzian ematen den lege haustea oinarrituko du, baita zuzenbidearen interpretazioa bateratzean eta jurisprudentzia eratzean gertaturiko urratzea ere (LPLren 222 art.) 370.
2011
‎Horrela, epailea partzial bihur dezaketen ingurumarien zerrenda bat egiten du, eta nahiz eta epaile jakin batek horietan inpartziala izaten mantentzeko gaitasuna izan, legeak horietako bat ematerakoan kasuaren ezagutzari uko egitea galdatzen dio. Uko egiten ez badu, auzi jakineko alderdiek, partzialtasun arriskua ikusita, kasua ez ezagutzeko eskatu diote67 Testuinguru honetan abstentzioaren eta errekusazioaren erakundeak agertzen zaizkigu. Horietan hurrengoko epigrafean indar egingo dugu, aurretik azken ideia bat:
‎Jarduera prozesal guztietan bake epaileek eta bake epaitegiko langileek gaztelania erabiltzen dute, Espainiako estatuko hizkuntza ofi ziala den heinean (EKren 3.1 art. eta BJLOren 231.1 art.). Ez zaigu ahaztu behar baina, estatuko hainbat autonomia erkidegotan badirela beste hizkuntza ofi zial batzuk ere, euskara adibide. Horregatik, bake epaileek eta bake epaitegiko langileek beste hizkuntza ofi zial horiek ere erabil ditzakete, baldin eta kasu zehatzeko alderdiren batek kontra egiten ez badu, hizkuntza hori ezagutzen ez duelakoan, babes gabezia sortzen zaiola alegatuz (BJLOren 231.2 art.). Alderantziz, alderdiek, abokatu eta prokuradoreek, lekuko eta perituek beti erabili ahal izango dute epaitegia kokatzen den erkidegoko hizkuntza ofi ziala, bai ahoz, bai idatziz (BJLOren 231.3 art.). Bake epaileak edo bere langileek hizkuntza ofi zial hori ezagutzen ez badute, hark hizkuntz...
‎Lehen auzialdiko epaitegiak bake epaitegiak behin behinean betearazitakoa berretsiz sententzia ematen badu, betearazpenak, oraindik bukatu ez bada, behin betikoa bezala jarraituko du, betearazleak atzera egiten ez badu behintzat (PZLren 532 art.). Alderantzizkoa gertatzen bada, hau da, lehen auzialdiko epaitegiak bakeepaitegiak burututako behin behineko betearazpena ezeztatzen badu, betearazleak betearaziari jaso izan duen diru zenbatekoa, betearaziak ordaindu dituen behinbehineko betearazpenaren kostuak eta betearazpenak eragin dizkion kalte galerak itzuli edo ordaindu dizkio (PZLren 533.1 art.). Sente...
‎Aipatutako azken kasuan, hau da, Fiskaltzari entzunda, gobernu salak udalak proposatutako pertsonak edo pertsonek legeak eskatzen dituen baldintzak betetzen ez dituela uste badu, eta/ edo bake epaitegian hutsunea gertatzen denetik 3 hilabeteko epean dagokion udalak aipatuta proposamena egiten ez badu, hark zuzenean izendatuko du bake epailea. Era berean, udalak bakarrik bake epaile titularraren proposamena egiten duenean, ordezkorik proposatu gabe, Justizia Auzitegi Nagusiko gobernu salak zuzenean ordezkoa izendatuko du.
‎era berean, garrantzizko lanik egiten ez dutelakoan, haien errentagarritasuna jartzen da kulunkan. Ondorengo lerroetan elementu horiek guztiek eztabaida nagusiari ekar diezaioketena jorratuko dugu.
‎64). Aldi berean, euskara ikasteko eskolak ematen ziren (Euskal Filologia egiten ez zutenentzat). Unibertsitateak irakasle euskaldunak kontratatzeko deialdia atera zuen.
‎(ixo!, gero, entzuten badigute, kopeta zimurtuak ikusi bearrean gaude-eta!) jeroglifiko biurtu digute ia euskera, eta emen dago orain koxka: euskera jeroglifiko ori euskera euskera (beste zerbait esango nik baiño... geroxeagorako uzten dizut) egiten ez badugu Yakin' ek ez dauka zer egiñik, irakurlerik ez baitu izango (Azurmendi, 2007a: 89) [beltzak gureak dira].
‎Baina hizkuntza handiaren erabilerak txikiaren dislokazioa ekar ez dezan, beharrezkoa da hizkuntza indarberritzearen aldeko jokabidea izango duten hiztunak sortzea. Hauek ez diote uko egingo hizkuntza handiari, eta erabiliko dute hizkuntza handian besterik egiten ez dutenekin, egoera jakin batzuetan. Baina hiztun hauek hizkuntza txikia bakarrik erabiliko dute beste zenbait egoeratan, hizkuntza txikia badakitenekin.
‎Asko irakurri behar da; presaka gainera. Horixe da egiten ez dutena. Inportantea da baina, jakitea, adibidez, kontu bat sortzen dudanean zeri ematen ari natzaio nire baietza.
‎Psikopata «arrakastatsuez» ari garenean, beren delituen errua besteen bizkarrera botatzeko gaitasuna dutenez hitz egiten dugu. Aldiz, beren portaeraren ondoren negatiboez gogoetarik egiten ez dutenak sarri ikusiko ditugu psikopataren esanetara eta aginduetara lan eginez arauak hausten.
‎Adibidez, pertsona baten pentsamendua superstiziosoa bada eta pentsatzen badu «ohiko errituala gauzatuz neure burua eta maite ditudan pertsonak gertaera negatiboetatik babestu ditzaket», irakatsi zaio modu errealista batean pentsatzen eta pentsamendu berri hori bere buruari errepikatzen. Aipatu den kasuan, «egiten ditudan erritualak nekagarriak dira; horiek egiten ez baditut niri eta nire familiakoei ez zaie ezertxo ere gertatuko. Erritual horiek neure burua eta ingurunean ditudan pertsonak zoratzeko besterik ez dute balio» gisako pentsamendua izaten irakatsiko litzaioke.
‎Item hauetako lauk agertu behar dute gutxienez: 1 Gehiegi kezkatzen da xehetasunez, arauez, zerrendez, ordenaz, antolamenduaz edo ordutegiez, jardueraren helburu nagusia ahanzteraino.2 Bere perfekzionismoa dela-eta, ezin izaten ditu lanak amaitu. Proiektu bat ezin izaten du amaitu, bere buruari ezarritako exijentziak ezin dituelako bete, zorrotzegiak direlako.3 Lanerako edo ekoizpenerako gehiegizko joera du, aisialdiko jarduerak edo lagunartea baliogabetzeraino (agerikoak diren premia ekonomikoei egotzi ezin zaienean). 4 Eginkizunak edo lana besteen eskuetan uzteko zailtasunak ditu, beste horiek berak egiten dituen bezalaxe egiten ez badituzte behintzat.5 Zurruntasuna eta egoskorkeria agertzen ditu.6 Kontzienteegia eta zurrunegia da moralitate, etika edo balioen arloan (identifikazio erlijiosoari edo kulturalari egotzi ezin zaionean). 7 Gastatutakoak eta alferrikakoak diren objektuak botatzeko gaitasunik eza, balio sentimentalik ez dutenean ere.8 Gastuen aurrean modu zikoitzean jokatzen du, bai bere gastuei dagokienez, bai...
‎Beren kognizio automatikoak honelakoak dira: ...errepikatu egin behar dut, ongi eginda dagoela ziurtatzeko», «pertsona baliotsua izateko, hutsegiterik ez dut egin behar», «huts egitea porrot egitea da, eta porrota eramanezina da», «hutsegiteak eramanezinak dira», «hau hobeto pentsatu behar dut, bestela hanka sartuko dut», «hau egin behar nuke», «neure buruaren eta besteen arduraduna ni naiz», «nik badakit zer dagoen ongi», «neuk egiten ez badut, ez da ongi egina geldituko», «nik egiten ditudan moduan egin behar lituzke jendeak lanak», «besteak arduragabeak eta gaitasun gabeak dira», «kontrola galtzea arriskutsua eta eramanezina da», «eta zerbait ahanzten bazait?», «lagunekin irtetea baino hobe dut zerbait probetxuzkoa egitea», «zerbait probetxuzkoa egin nuke, hemen denbora galtzen egon ordez», «nire emozioak eraba...
2012
‎(1) Ipar Irlandan hartutako erabakien erantzunle, eta (2) lurraldean Britainia Handikoak aplika daitezen toleratzearen erantzunle. Horrek, erantzukizunak argitzenlaguntzen du, eta lurraldeari Erresuma Batuak hartutako erabakiak ez bazaizkio gustatzen, beti utzdezake, eta egiten ez badu, batasun zentroak hartutako erabakiak toleratzen eta onartzen dituelako da.
‎Izanere, diote, herritarra herritar legez jardunez egiten da, eta ez heziketa formalarenbidez. Eskubideak eta betebeharrak ezagutu baizik egiten ez dituen herritarrarenordez, demokrazia indartsuak herritar saiatua behar du, erantzukizunak hartzekoprest dagoena (Barber, 2004).
‎Euskararen aldeko jarrera eta portaera sorrarazten dituen eraginik indartsuena, gaur egun, euskal herritar identitatearena da, batez ere euskal nazionalismoarenideologiapean. Horrexegatik eta gizarteak euskararen bestelako premiarik asebetetzeko beharrik sorrarazten ez duenez, abertzaletasunarekin bat egiten ez duenak, salbuespenak salbuespen, ez du hizkuntza horren aldeko motibazio sendorik.
‎Eta, bukatzeko, behar dugun estatuaren aurre itxuraketaren tesitik begiratuta, komunikazio politikaren ezaugarri nagusia izan behar da komunikazioari buruzkoideia burgesetik kualitatiboki urruntzea; izan ere, komunikazio burgesak neutral, inpartzial eta objektibo agertu nahi du, baloraziorik egiten ez duela esanez, bainaguztiz kontrakoa da errealitatean. Askapen nazionalarentzat, klase borrokarenesparru autonomoaren baitan, komunikazioak beste elementu batzuk integratubehar ditu:
‎Konbentzituadago hutsa dela artearen azkeneko urratsa, eta arte latindarraren historia hutsarenerrepresio gisa irudikatu daitekeela. Zentzu horretan, Kraussek azkeneko urrats batematen du, Oteizak inolaz ere egiten ez duena; hots, erretikularen izaera higiezinasalatzen du, artea kale itsu batera daramana. Oteizaren bilakabide artistikoa bera, bukaerako ekoizpen artistikoa bazter uztearekin, higiezintasun horren ondorio izanzen hain zuzen ere.
‎Konbentzituadago hutsa dela artearen azkeneko urratsa, eta arte latindarraren historia hutsarenerrepresio gisa irudikatu daitekeela. Zentzu horretan, Kraussek azkeneko urrats batematen du, Oteizak inolaz ere egiten ez duena; hots, erretikularen izaera higiezinasalatzen du, artea kale itsu batera daramana. Oteizaren bilakabide artistikoa bera, bukaerako ekoizpen artistikoa bazter uztearekin, higiezintasun horren ondorio izanzen hain zuzen ere.
‎Formatu eskakizunen arabera, erredaktoreak albistea idatziko du. Ikus entzunezko hedabideetan, kazetari grafikoa edizio lanak gauzatzen dituena izan daiteke, kazetariak berak horrelakorik egiten ez badu. Prentsan, ordea, diseinatzaileak prestatutako maketaren gainean idatziko du kazetariak.
‎Edonola ere, merkataria egoera horretaz baliatu behar da kontsumitzaileari salmenta baldintza okerragoak aplikatzeko. Hala egiten ez badu, jokabidea ez da hemen aztertzen ari garen debekuaren arabera aztertuko. Dena den, Lehiaketa Desleialaren Legearen 23.4 artikuluan jasotako suposamendua aplikatu da.
‎Publizitatearen Lege Orokorra indarrean jarri baino lehen, 1966ko urtarrilaren 20ko Ministerioaren Aginduak eratutako elkarteek betetzen zuten kontrolatzeko funtzioa. Ministerioaren Agindua espresuki indargabetu ez denez, esan beharra dago PLO indarrean jarri baino lehen eratutako elkarte horiek50 beren funtzioekin jarrai dezaketela, baldin eta PLOren aurka egiten ez badute.
2014
‎Garrantzitsua da aipatutako autoezagutzaren ideia, urteetan zehar emakumeekjabekuntza ariketa horretaz baliatu behar izan baitute beren gorputza ezagutzeko, edo «esaten den horretatik» haratago emakumeen gorputzen inguruko diskurtso batsortzeko. Our bodies, ourselves izeneko proiektua gogora daiteke, non 1970 urtetik, autoezagutzaren bitartez emakumeek beren gorputzez ikasten, zabaltzen eta daramaten, osasun ikuspegi batetik, jendarte eta medikuntza hegemonikoakhitz egiten ez duen horretaz. Ariketa horren printzipioa da poema honetan nipoetikoak hilerokoaren odola hartu eta probatzen duenean azaltzen zaiguna.
‎Joseba Gabilondok (2010) dio euskal emakumeek aipatutako amaren (kastratzailea) irudia bere egiten ez badute, euskal naziotik deserriratu egitendituztela, eta, horren ondorioz, subjektu postnazional bilakatzen direla (euskallesbiana, gay eta queer rekin batera). Hala ere, ahots subalternoak (Spivak, 1993) hizketan hasi dira eta buruaren azpian gorputza direla deskubritu dute.
‎Ezaugarri fisiko eta intelektualek ere eragina izan dezakete nortasunaren garapenean eta garapen sozialean. Ondo hitz egiten ez duen ume batek pertsonak jo ditzake bere helburuak lortzeko eta portaera horrek eragin kaltegarria izan dezake ume horrek besteekin duen erlazioan.
‎Umeak bost edo sei hilabete dituenean, guraso eta haurren arteko «elkarrizketa» indartzen da. Gurasoek haurra kontuan hartzen dute; haurrak ezer egiten ez duela dirudien arren, gurasoek beharbada elkarrizketarekin jarraituko dute, bi aldeetako elkarrizketa aktibo bat izango balitz bezala. Ama batek bere umeari esan diezaioke:
‎Baina sarritan zeharbideak erabiltzen dira bere buruaz beste egiteko. Esate baterako, edaten jarraitzen duen alkoholikoaren kasuan edo inolako dietarik egiten ez duen arteroesklerotiko hipertentsoaren kasuan.
‎Tratamenduen emaitzei dagokienez, alkohol arazoa bakarrik dutenekin emaitza hobeak dituzte tratamenduek, alkohol nahastearekin batera nortasun arazoak ere badituztenekin baino. Tratamendua eraginkorragoa da, pazienteak arazoa onartzen duenean, terapeutarekin harreman ona duenean eta terapia saioetara huts egiten ez duenean.
‎Zer gertatzen zaie ametsik egiten ez dutenei?
‎Estatistikek alkoholaren intoxikazioaren eta portaera bortitzaren arteko lotura erakutsi dute. Alkoholak den baino bortitzagoa egiten ez badu ere pertsona bat, biolentziaren erabilerak sortzen duen zigorrari beldur gutxiago dio alkoholaren mende dagoenak.
‎AEBko Loaren Fundazioaren arabera, jendearen laurden batek eguneko 7 ordu lo egiten du astean zehar; duela mende bat baino ordu eta erdi gutxiago. Eta badakigu behar adina lo egiten ez dutenen laneko errendimendua nabarmenki jaisten dela (Chilcott eta Shapiro, 1996). Gainera, lorik ez egiteak hainbat nahaste sor ditzake pertsonarengan; adibidez, portaera psikotikoak, depresioa, nahaste bipolarra edo barne hersturako nahasteak.
‎Betekada nahastea duten pazienteak sendatzeko eraginkorrak dira kognizio eta portaera terapia, pertsona arteko terapia eta portaera terapia, baina luzera pazienteek berriro pisua berreskuratu egiten dute sarritan, betekadak egiten ez badituzte ere (Wilson, Wilfley, Agras eta Bryson, 2010).
2015
‎Norbanako bat genozidioaren egile gisa zigortzeko, ezinbestekoa da taldea suntsitzeko dolusspecialisa edukitzea; eta genozidioa bestelako krimenen exekuzioan gerta daitekeen zerbait delaaurreikusi besterik egiten ez duenak (JCE III modalitatean bezala) ez dauka genozidioakeskatzen duen dolus specialisik, eta ondorioz, ezin da genozidioaren egile izan7 Kasu horretan, genozidioaren partaide gisa zigortu lukete auzitegiek akusatua (Ambos, 2005; Olasolo, 2009; Van Sliedregt, 2012); eta ez, JCE III modalitatean oinarrituta, egilekide gisa.
‎EAEko udalerri euskaldunetan, euskaldunak, euskaraz hitz egiteko gai direnak,% 72a dira, hiru laurdenak baino pixka bat gutxixeago. % 12a erdalduna da, euskaraz ezhitz egin ez ulertu egiten ez duena, eta% 15a ia euskalduna da zentsuko terminologia erabilita, hitz egiteko gai izan ez, eta ulertzeko gai direnak. Hau da udalerri euskaldunen osaketa hizkuntzagaitasunari buruz, guztiak multzo bat bezala hartuta.
‎Mendebaldeak ere beldurrez ikusi zuen zonako botere harremanetan gerta zitekeen edozein aldaketa, bereziki inperialismoak zonan zituen interesekin bat egiten ez zuten indarren goratzearekin batera gertatzen bazen. Aliantza xiitaren handitzeak (Iran, Irak, Libano, Siria) alarma guztiak piztu zituen, eta inperialismoak politika batzuk jarri zituen martxan, indarkeria sektarioak markatutako fase berri bati hasiera emanez (batzuk Ekialde Ertaineko «gerra hotz berria» deitzen hasi zaizkio fase horri).
2017
‎Ez dute jarrera aldatzeko borondaterik erakusten, ez eta egoeraren gaineko inongo hausnarketarik egiteko asmorik ere. Hainbat arrazoi dela medio, halakorik egiten ez dutela diote; besterik ez.
‎Jakin nahi izan dugu ea autonomia gehiago dute euskarri digitalean ikasten dutenean, egiten ez dutenean baino, edo euskarri digitala erabiltzerakoan, ikasleek motibazio maila handiagoa duten ikasterako orduan. Euskarri digitala erabiltzean talde lanerako zailtasun handiagoak dauden ere jakin nahi izan dugu.
2019
‎65). Euskal kultura tradizionalaren erreferente zirenhainbat adierazpen bidegurutzean aurkitu dira XX. mendearen azken laurdenean, eta mundutradizional hura galtzen zihoan eran, adierazpen horien funtzioak ere patu bera zuen, baldin etatestuinguru berrirako jauzia egiten ez bazuen. Esango nuke trikitiaren munduari belaunaldiberriek eman zioten aire berriaren erakusle izan zela hiru ediziotan jarraian trikitiarekinosatutako taldeek ezin izana Korrikako abestia, eta bestalde, jarraikortasun bat adierazten duhain urrun ikusten diren bi mundu kontrajarri horien artean, alegia, tradizioa (iragana) etamodernitatea (oraina).
‎Epeak ez betetzeak sor ditzaken kalteen arabera, bi motatako denbora errealeko sistema nabarmentzen dira: zorrotzak eta malguak (Liu, 2000). Denbora errealeko sistema zorrotzetan epeak ez betetzekotan, sistemak guztizhuts egiten du eta kalte larriak jaso daitezke, esaterako, hegazkinetako kontrolagailu baten softwareak beharrezkoprozesamendua garaiz egiten ez badu, pertsonen bizitzak arrisku larrian jartzen dira. Eperen bat ez baldin badabetetzen, eta, hala ere, sistemaren errendimendu orokorrak zuzena izaten jarraitzen badu, denbora errealeko sistemamalgu bat dela esaten da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia