Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2007
‎Administrazioak eta Euskal Autonomia Erkidegoaz ari naiz oraingoan, behin eta berriz esan izan digu azken aldian euskaldunon utzikeria dela erabilera datuak aldrebesten dituena. Ez nator bat inondik inora horrekin, hainbeste lan egiteko badugu, egiten ez dena eta benetan serio hartzen ez dena, eta horren ondorio dira neure ustez datu hauek. Motel ari da euskara galdu dituen eremu eta lurrak berreskuratzen, ezintasun handiagoekin aukerekin baino.
‎Beste batzuetan, nagusiki erdalduna den gizarte batean, euskaraz egiteko dauden zailtasun edota muga objektibo mikro edo makrosozialak izango dira erabilera oztopatuko dutenak. Elebidun askorengan, halaber, gaitasun mugatua eta, aldi berean, gizarte baldintza mikro zein makrodesegokiak izango dira euskaraz ez egiteko duten arrazoien pilaketa (mekanismo horien azalpenak hurrengo puntuetan aurkituko dira).
2008
‎Hizkuntzaren egoeraren balantzea kontuan hartuz, komunitate euskaldunaren bizindarra ahula izanez, agertzen da botere publikoek, euskal elkarteek eta euskaltzaleek lan asko egiteko dutela, egina izan dena eskasa baita. Bi hizkuntzen arteko desoreka estrukturala dinamikoa da, esan nahi baita mugikorra eta mugitzen dela.
‎Hizkuntzaren egoeraren balantzea kontuan hartuz, komunitate euskaldunaren bizindarra ahula izanez, agertzen da botere publikoek, euskal elkarteek eta euskaltzaleek lan asko egiteko dutela, egina izan dena eskasa baita. Bi hizkuntzen arteko desoreka estrukturala dinamikoa da, esan nahi baita mugikorra eta mugitzen dela.
2009
‎Gorago aipatu dut nola Kutxak hau guztia egiteko dituen motiboetan bat garrantzitsua den gizartetik bueltan datorkion ospe korporatiboa. Eta esan behar dut azken boladan errekonozimendu ugari etorri zaigula hizkuntzaren kudeaketan egiten ari garen lanarengatik.
2014
‎Hortaz, esan daiteke, gehiengoak duela euskara ama hizkuntza. Baina, seme alabek euskaraz hitz egiteko duten ohiturari buruz galdetzerakoan, hauexek izan dira erantzak:
‎Familiek etxean euskaraz hitz egiteko duten ohiturari dagokionez, emaitzek diote %62ak erabiltzen dutela euskara 3 artean. Ama hizkuntzari erreferentzia egiten dioten datuekin alderatuta, berdintsu mantentzen da kopurua, nahiz eta erabilera maila ezberdinetan gauzatzen dela kontuan hartu behar den (3tik 5 era).
2016
‎Azken ohar bat: txosten honetan hizkuntza gaitasunaz arituko garenean, ahozko gaitasun orokorraz arituko gara, hiztunek hizkuntzak ulertzeko eta hitz egiteko duten gaitasun orokorraz.
‎Beste toki batean idatzi nuen moduan (Hernández 2007), identifikazioaren logikaren aurrean —hainbat diskurtso bultzatu dituena—, hiztunek, bizitako identitatearen alde egin dute azken hamarkadetan, besteak beste hori zelako egunerokotasunean aurrera egiteko zuten aukera. Eta identitate mota honetan euskara, hala nola, joan da bere tokia bilatzen.
2017
‎...izketatu gehienentzat, Gaeltacht eremua haien kontzientziaren parte da eta Gaeltacht eremua bizirik mantentzeko beharra azpimarratu dute. asko bertara joanak dira irlandera hobetzera eta irlanderako eredu bat hartzera. elkarrizketatuetako askok esplizituki lotu zuten irlanderaz ondo hitz egitea Gaeltacht eremukoa izatearekin. horrekin batera, behera egin zuen hiztun berri bakoitzak irlanderaz hitz egiteko duen moduak. b12 hiztunak (25 urte, emakumezkoa) dio Gaeltacht eremuko jendeak benetako blas a (doinua) duela, eta bere irlandera saghas caighdeánach dela dio (nahiko estandarra). hitz egiteko bere moduarekin nahiko pozik badago ere, behar handia sumatzen du Gaeltacht eremuan boladatxo bat igarotzeko beste hiztun berri askok egin bezala. g15k (26 urte, gizonezkoa) Gaeltacht eremuko irlanderari...
‎9.4.5 Erraztasun erlatiboa azkenik, euskararen erabilera euskaraz eta erdaraz egiteko duten erraztasun erlatiboaren arabera nolakoa den aztertuko da. hemen ere trebetasun ezberdinetako datuak datu bakarrera eraman dira, erraztasun erlatibo orokorra ateratzeko23. hona taula eta grafikoa:
2019
‎" Motibazio gisa ulertu behar da, hizkuntza bat ikasi edo erabiltzera bideratzen dituen arrazoi, desio edo interesak" (in ibid) 2 hortaz, definizio hauei jarraiki, motibazioa norbanakoaren prozesu mentala da, hizkuntza hautuaren zergatia. ...en, jarrera eta motibazioen arteko muga oso fina dela kontutan izan behar da, bi kontzeptuak norbanakoaren portaeran eragingo duten eragileak izango direlako, bai pertsonen ekintzetan eta baita pentsamenduetan ere (erize 2016, 122). hala ere, esan liteke jarrera hizkuntza hautuaren aurrean norbanakoak izango duen jokabidea bideratuko duen joerari lotuago dagoela, eta motibazioa, berriz, hautu hori egiteko duen zergatian kokatuko litzatekeela.
‎Esan liteke jarrera hizkuntza hautuaren aurrean norbanakoak izango duen jokabidea bideratuko duen joerari lotuago dagoela, eta motibazioa, berriz, hautu hori egiteko duen zergatian kokatuko litzatekeela.
2020
‎Deskribatu dugun agertokian, non ikus entzunezko sistema digitalizatzen eta eraldatzen ari den, gero eta garrantzitsuagoa izango da Euskadiko eta Kataluniako korporazio publikoek elkarrekin lan egiteko duten gaitasuna. Besteak beste, ikus entzunezko beste korporazio publiko batzuekin Europan aliantzak ezartzea sustatzeko, helburutzat harturik esperientziak nahiz irtenbide teknikoak eta antolakuntzazkoak partekatzea, koprodukzioen sorrera indartzea edo OTT plataforma komunak ezartzea edukiak denon artean banatzeko.
‎• Arreta zerbitzuetan euskara erabiltzeak gestioa ostopatuz, atzeratu edota zaildu dezake, herritar ia euskaldunek hainbat gairi buruz hitz egiteko duen ezagutza maila" eskasa" dela eta.
2022
‎HAUSKORTASUN INDIZEA: eremu batek egoera soziolinguistikoaren aldaketa bati aurre egiteko duen gaitasuna kalkulatzen du. BILAKAERA INDIZEA:
‎Osasunaren eta gizarte zerbitzuen arloan, Quebecera iritsi eta handik sei hilabetera administrazioko langileek etorkinei frantsesez egiteko duten betebeharrak zeresana eman du.
‎Osasunaren eta gizarte zerbitzuen arloan, Quebecera iritsi eta handik sei hilabetera administrazioko langileek etorkinei frantsesez egiteko duten betebeharrak zeresana eman du. Argudiatzen dute horrek arriskuan jarriko dituela eskaintzen zaizkien zerbitzuen irisgarritasuna eta kalitatea, batez ere osasunaren eta hezkuntzaren arloan, eta beste oztopo bat erantsiko diola zaurgarritzat jotzen den populazio horri (Cleveland; Papazian Zohrabian 2021, Colbach et al.). 2022, Elkouri 2022a, Maldoff 2022).
‎Hitzaurrea). 101 Legeak quebectarren hizkuntza eskubideak definitzen ditu, baita frankofonoek beren hizkuntzan lan egiteko duten funtsezko eskubidea ere.
‎101 Legeak Montrealeko enpresa handi batean, Molson garagardotegian, izan zituen ondorioak erakutsi zituen Heller et al. (1982) taldeak aurrera eramandako ikerketa batek. Molson garagardotegiaren kasua frantseste arrakastatsuaren adibide bat da, enplegatuek frantsesez lan egiteko duten eskubidea bermatzen baita. Gainera, Heller et al. taldearen azterketak sustapen eta trebetasun linguistikoekin lotutako gaien berri eman du; izan ere, lan horrek erakusten du frantses hiztunak ziren langileek bete ahal izan zituztela lehen ingeles hiztunentzat gordetako postuak (1982:
2023
‎– Haur eta nerabeek euskaraz hitz egiteko duten erraztasunaren eta euren lagunekin kalean egiten dutenarekin.
‎Haurrek euskaraz hitz egiteko duten erraztasunak neurri handian baldintzatzen du haurrek euren artean euskaraz egitea. Euskaraz gaztelaniaz baino errazago egiten duten haurren artean% 90ek baino gehiagok egiten dute euskaraz euren artean; bietan erraztasun bera dutenek gaztelaniaz euskaraz baino nabarmen gehiago egiten dute.
‎– Haurrek euskaraz hitz egiteko duten erraztasun erlatiboak eskolako eta lagun arteko euskararen erabileraren arteko lotura kuantifikatzea.
‎– Haurrek euskaraz hitz egiteko duten erraztasun erlatiboaren eta euren lagun arteko euskararen erabileraren arteko lotura.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia