2011
|
|
Hasierako eta geroko formulazioak bateragarri
|
egite aldera
, honako irtenbide hau bilatu izan da: konfliktu batzuk agerikoak dira, begien bistakoak; beste batzuk, aldiz, gordeezkutu-isilpekoak:
|
|
" on remettra aussi en question l’affirmation que toute situation diglossique doit nécessariament être conflictuelle" 108 (Lüdi, 1989: 238). hasierako eta geroko formulazioak bateragarri
|
egite aldera
, honako irtenbide hau bilatu izan da: konfliktu batzuk agerikoak109 dira, begien bistakoak; beste batzuk, aldiz, gorde-ezkutu-isilpekoak:
|
|
Jakina, eskolan egiten denak askoz arrakasta handiagoa izango du gizartean ere laguntza baldin badu; eleaniztasuna onartu ez ezik osatu, eta balioztatu norberaren hoberako, bizibide ardurei hobeto erantzuteko eta giza harreman armoniatsuagoak lortzeko. Alegia, barne eta kanpo balioz hornitua baldin badago arrakastatsuago izango da eleaniztasuna ere (Amorrortu et al, 2009). eskolaren eta etxearen eginbeharrak elkarren osagarri
|
egite aldera
, etxean ematen ez dena eskolak eman behar du. Bestela lortzen ez dena lortzeko daude eskolak. zorionez, gaur, etxean, eskolatik kanpo, gauza asko ikasten da, eta hori ere eskolak jakin beharko luke denbora hobeto aprobetxatzeko. garai batean, eskolara joan behar zen hizkuntza idatziaren erabileran abiatu eta murgiltzeko. etxe gehienetan irakurketa edo idazketa jardunik apenas zegoen. gaur, eginkizun hauetan eskolak laguntza handia jasotzen du kanpotik; gure giroko familia gehienetan
|
2017
|
|
2.2.2 Praktikak neurtu, ebaluatu eta ulertu bestelako errealitate soziolinguistikoa eraikitzeko bestelako ikerketametodoak behar ditugu. eta izan baditugu. baditugu praktika linguistikoak zuzenean neurtzen dituztenak, eta praktika horiek gehiago izan daitezen beharrezko neurriak zein diren zehazten saiatzen direnak, baita bide hartan aurrera egiten den ebaluatzen dutenak ere. ezagunena kale neurketa da (altuna eta basurto, 2013). iñaki larrañagak, Siadeco-ko ikerlariak, proposatu zuen metodologia hau, hain zuzen, erabilpen erreala neurtzeko20 ez da arazo gabeko metodoa, baina bertute batzuk ditu gure hemengo ikuspuntutik. Metodo gisa zailtasunik edo arazorik handiena, berriro ere, serieak
|
egite aldera
aniztasuna mugatu eta askotariko aldeak berdindu beharra da. kasu honetan, baliokidetzat jo eta gero alderatuko diren aldagaiak kaleko hizkuntza-praktikak direnez, asko dira kontrolatu (eta baztertu) beharreko eragileak. baina, halakoetan gertatu ohi denez, arazo handiena behaketa eta erregistro egin behar duten jendeen eta erregistro-uneen aniztasuna bera da. Serietan topatu daitekeen aldea askotan ez da aldaketa errealaren ondorioa, baizik eta ikerlarien arteko aldeen ondorioa. beraz, hiztunen subjektiorietatik hizkuntza praktiken erregistroetara:
|
2018
|
|
Hiztun adina hiztun berri-edo hiztun zaharmota dago, noski. Hala ere, nolabaiteko sailkapena
|
egite aldera
, hiztun berriak-erecontinuum batean bana daitezke, izandako bizi-esperientzietatik garatutako euskararekiko hurbiltasunaren, gaitasunaren, erabileraren, edo atxikimenduaren arabera. Euskal gizartean hiztunak kategorizatzeko zabalduen dauden eta erabilienak diren etiketek, ordea, ez dute konplexutasun hori islatzen.
|
2020
|
|
Behin corpusaren azterketa eginda, jarraian hiru saioen arteko konparaketa egingo dugu. Honetarako, hitz-hartze moduak identifikatzerakoan lortu ditugun emaitzak saioen baldintza komunikatiboekin lotzen saiatuko gara, hauen eragina neurtu eta saio bakoitzaren deskribapen zehatzagoa
|
egite aldera
.
|
2022
|
|
Goenkale izan da hitanoaren erreferenteetako bat bertan sortutako fikzioan. Lizardik eta Munduatek (2015) Goenkaleko hitanoaren erabilerari erreparatu zioten, azterketa sintaktikoa
|
egite aldera
. Basterretxeak (2021) gaztelaniazko eta euskarazko tratamenduak erkatzeko Goenkale erabili zuen euskarazko corpus gisa.
|