2009
|
|
Idoia Mendia Jaurlaritzako eledunak atzo azaldu zuenez, kanpainarekin Gobernuak azpimarratu nahi du ez dela inor baztertu behar ideiengatik, arrazagatik, jaioterriagatik edota erlijioagatik. Euskal gizartearen kasuan, gainera, dibertsitateaz eta bazterketa ezaz hitz
|
egitea
aniztasunaz hitz egitea dela azpimarratu zuen. Euskadi orotariko pertsonek osatzen dugu, baina desberdintasunen gainetik guztiok eskubide berberak ditugu.
|
2013
|
|
Beste alde batetik, piramidearen irudiarekin errazago ikus dezakegu hizkuntza izaki bizidun bat ere ez dela, izaki bizidun batzuk beste batzuekin izaten duten praktika multzo bat baizik. Horrek berekin dakar uko
|
egitea
aniztasun linguistikoaren eta biologikoaren arteko baliokidetasun naifegi batzuei, zehatzak ez direlako eta iruzur egiten dutelako (ikus Bastardas 2004a, 2004b). Hizkuntzak ezin dira espezieekin eta populazioekin parekatu, eta arrazoia argi dago:
|
|
Aurrera egiteko beste erronken artean, hazkunde ekonomikoa eta aniztasuna nabarmendu zituen Mhinek. «Ezinezkoa da XXI. mendeko erronkei aurre
|
egitea
aniztasuna eta gutxiengoak onartu gabe». Haserrea eta grina Flandriako ordezkariek amaitu zuten atzoko saioa.
|
2016
|
|
Sukaldeko teknika oso sinpleak daude, barazkiak azkar prestatzeko eta haurrentzat jaki bihurtzeko. Hori dela eta, izozkailuan ez dira falta barazki izoztuak, barazki horiekin platerak
|
egitean
aniztasun, azkartasun eta erosotasun handia eman baitezakete. Ikerketa batzuen arabera, txikienek baztertu egiten dute barazki batzuen zapore mikatza, kaltzioaren eraginez.
|
2017
|
|
2.2.2 Praktikak neurtu, ebaluatu eta ulertu bestelako errealitate soziolinguistikoa eraikitzeko bestelako ikerketametodoak behar ditugu. eta izan baditugu. baditugu praktika linguistikoak zuzenean neurtzen dituztenak, eta praktika horiek gehiago izan daitezen beharrezko neurriak zein diren zehazten saiatzen direnak, baita bide hartan aurrera egiten den ebaluatzen dutenak ere. ezagunena kale neurketa da (altuna eta basurto, 2013). iñaki larrañagak, Siadeco ko ikerlariak, proposatu zuen metodologia hau, hain zuzen, erabilpen erreala neurtzeko20 ez da arazo gabeko metodoa, baina bertute batzuk ditu gure hemengo ikuspuntutik. Metodo gisa zailtasunik edo arazorik handiena, berriro ere, serieak
|
egite aldera
aniztasuna mugatu eta askotariko aldeak berdindu beharra da. kasu honetan, baliokidetzat jo eta gero alderatuko diren aldagaiak kaleko hizkuntza praktikak direnez, asko dira kontrolatu (eta baztertu) beharreko eragileak. baina, halakoetan gertatu ohi denez, arazo handiena behaketa eta erregistro egin behar duten jendeen eta erregistro uneen aniztasuna bera da. Serietan topatu daitekeen aldea askotan ez da aldaketa errealaren ondorioa, baizik eta ikerlarien arteko aldeen ondorioa. beraz, hiztunen subjektiorietatik hizkuntza praktiken erregistroetara:
|
|
Baliabideen banaketa
|
egiterakoan
aniztasun funtzionalaren arabera 60 urtetik gorako pertsona nagusi autonomoak daude, 60 urtetik gorako autonomi gutxi galdu duten pertsonak eta mendekotasun maila handiko pertsonak. Sailkapena garrantzitsua da, pertsona nagusien zahartze erari begirako aurreikuspen falta atzeman delako.
|
2018
|
|
Haren esanetan, «hautsezina» da EBren konpromisoa aldaketarekiko, eta berretsi du «ezberdinen arteko» akordio hori. De Simonen iritziz, itunak aukera eman du« aurrera
|
egiteko
aniztasunean, elkarbizitzan eta askatasunean. Hori indartu behar da, egungo legealdian manten dadin eta aldaketak 2019an jarraitzeko aukera izan dezan».
|
2019
|
|
Globalizazioaz eta mugak gainditzeaz hitz egiten da, baina ezin da halakorik
|
egin
aniztasunari eraso egiten bazaio; ez da bateragarria. Aitzitik, aniztasuna bere indar guztiarekin azaleratzen da mundu globalizatuan.
|
2022
|
|
Existentzia gorpuztu eta situatu batetik abiatzen bagara, nola hitz egin errealitate objektibo unibokoaz? Nola ez hitz
|
egin
aniztasunaz eta pluralismoaz?
|