2013
|
|
1 Berreskura ezazu maketatu duzun testua, eta
|
egin
honako eginkizun hauek:
|
|
1 Irakur ezazu Kopuruaren zatia kalkulatzen testua eta, ondoren,
|
egin
honako hauek:
|
|
1 Irakur ezazu Zatiki baliokideak lortzea testua eta
|
egin
honako hauek:
|
|
1 Irakur ezazu Grafiko estatistikoak testua; ondoren, hautatu grafiko egokia eta
|
egin
honako informazio estatistikoei dagozkien adierazpenak.
|
|
Hartu paper biribilkia eta
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
2 Ordenagailuan modu errazean irudika daitezke orain arte eskuz irudikatutako elementu geometrikoak, software libreko GeoGebra programa baliatuta. Ikusi GeoGebraren erabileraren inguruko Geogebra 01 tutoretza bideoa, eta
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
1 Ikus ezazu Triangeluen eraikuntza animazioa, eta
|
egin
honako zeregin hauek, marrazketa tresnen laguntzarekin:
|
|
1 Irakurri Transformazio geometrikoak informazio testua eta
|
egin
honako zeregin hauek. Informazioa ulergarriagoa izan dadin, transformazio bakoitzari dagokion GeoGebrako simulazioa ikus dezakezu.
|
|
1 Ikusi Geogebra 04 tutoretza bideoa eta
|
egin
honako lan hauek GeoGebra aplikazioarekin. Gogoratu irudiak sortu ondoren fitxategiak gordetzea.
|
|
1 Erantzun galderei eta
|
egin
honako ariketa hauek. Hasi aurretik, bildu talde txikitan, eta ikusi arreta handiz Nolakoa da Eguzkisistema?
|
|
Unitatearen bigarren osagaian aztertu dituzu pertsonen bizi funtzioak, zer ezaugarri dituzten eta bizi ohiturek gizakion bizi funtzioetan zer eragin duten. Ikasitakoa egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
2014
|
|
1 Hartu kamera, eta
|
egin
honako baldintza hauek betetzen dituzten argazkiak. Beharbada, argazkiren bat egin ahal izateko, laguntza eskatu duzu.
|
|
Bat etorri ote zarete? Alderaketa hori bideratzeko,
|
egin
honako urrats hauek testu bakoitzarekin:
|
|
Bete ezazue taula hau galdera horri erantzuteko. Horretarako, lehenik,
|
egin
honako galdera hauen inguruko hausnarketa:
|
|
1 Irakur ezazu Zenbaki positiboen hedatzea informazio testua, eta, ondoren,
|
egin
honako hauek.
|
|
Nolakoa da bi zilindroen bolumena? Galdera erantzuteko,
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
Lehenik, lana nola egin planifikatu behar duzue. Horretarako,
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
1 Berreskura ezazu aurreko jardueran GeoGebra aplikazioarekin egindako erdibidekoen eta barizentroaren irudikapena, eta
|
egin
honako hauek:
|
|
1 Irakur ezazu Zirkunferentzia eta zirkulua informazio testua, eta, ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
a) Inskriba ezazu aldetzat 2 cm-ko luzera duen hexagono erregular bat zirkunferentzia baten barruan, eta adierazi zirkunferentziaren eta hexagonoaren perimetroak. Horretarako,
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
1 Irakur ezazu Biraketa gorputzen ezaugarriak informazio testua, eta, ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Ondoren, aukeratu karpeta bakoitzetik orrialde esanguratsuena, eta partekatu taldekideekin. Hori ondo egiteko,
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
Energia bera ez dugu ikusten, baina elementu horien guztien berezko ezaugarria da. Jarri binaka, eta
|
egin
honako esaldi hauei buruzko iruzkin zientifikoa:
|
2016
|
|
Izaki bizidun guztiak zelulaz osaturik daudela aztertu duzu, eta baita horien osaera kimikoa ere. Ikasitakoa egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
Dagoeneko aztertu dituzu izaki bizidunen funtzioak, eta baita funtzio horiek betetzeko energia kontsumitzen dutela ere. Ikasitakoa egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
1 Gelakide batek sarean jarri duen mezuaz baliatuz eta hormonen gaia aztertzen ari zaretenez,
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
Lurzoruaren inguruko ezaugarriak aurreko jardueran aztertu badituzu ere,
|
egin
honako ariketa hauek ikasitakoa ondo egituratzeko.
|
|
Hidrosfera eta bere ezaugarriak aurreko jardueran aztertu badituzu ere,
|
egin
honako ariketa hauek ikasitakoa ondo egituratzeko.
|
|
Biosferaren atalak eta, batez ere, kanpoaldekoa den atmosfera aztertu badituzu ere, ikasitakoa ondo egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
esprai desodorante bat eta arropek leku gutxiago hartzeko eta ondo gordetzeko poltsak. Jar zaitezte binaka, eta, ondoren,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
2 Orain, lauko taldetan eta' Arkatzak erdira' egitura kooperatiboa erabiliz,
|
egin
honakoa:
|
|
Irakur ezazue Identitate nabarmenak informazio testua, eta ikusi bideoak. Ondoren, bikoteka,
|
egin
honako zeregin hauek.
|
|
Irakur ezazue Polinomioen zatiketa euklidearra, eta, ondoren, bikoteka,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
7 Aztertu honako taula hauetan adierazitako erlazioak eta, ondoren,
|
egin
honako hauek:
|
|
Ikus ezazu GeoGebrako CAS kalkulagailua erabiltzeko tutoretza bideoa. Ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek, tresna hori baliatuz.
|
|
Irakur ezazu Funtzioen adierazpena informazio testua, eta, ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Ikerketa horretan adierazten da giro tenperatura (T) aurreikusteko modua dagoela kilkerrek minutuko egiten dituzten karranka edo oihu kopuruaren (O) arabera. Aztertu grafikoa, eta, ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
4 Sor ezazue GeoGebran simulazio bat aurreko zeregineko propietatea ziurtatzeko balio duena. Horretarako,
|
egin
honako urrats hauek.
|
|
4 Azter ezazue Zirkunferentziaren eta zirkuluaren neurriak izeneko GeoGebrako simulazioa, eta
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Irakurri Zirkunferentzia eta Reuleaux en triangelua: zabalera konstanteko bi irudi, eta
|
egin
honako zeregin hauek, binaka.
|
|
2 Sor ezazue Reuleauxen triangelu bat GeoGebra baliatuz. Horretarako,
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
Eskura ezazu aurreko jardueran sortu duzun funtzio koadratikoari buruzko simulazioa, eta, ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Irakur ezazue Funtzio koadratikoaren adierazpenak informazio testua, eta, ondoren, binaka,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
2017
|
|
Lurraren historiari buruzko datuak, geruzatan geologoek egindako azterketak eta ateratako ondorioak ikusi dituzu. Ikasitako guztia ondo egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
Lurraren historiaren denbora tarteen antolaketa, gertaera nagusiak eta fosilen garrantzia aztertu ondoren,
|
egin
honako ariketa hauek ikasitakoa ondo egituratzeko.
|
|
Zientzialari: euskaldunok Afrikatik gatoz podcasta, eta
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
Mendel animazioa eta entzun Genetikaren hastapenak irrati saioaren podcasta. Ondoren,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
1 Bildu binaka, irakurri Gizakion odol taldeen herentzia: kodominantzia informazio testua, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
Dagoeneko aztertu dituzu izakien herentzia eta teoria kromosomikoaren ezaugarriak. Ikasitakoa egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
1 Irakurri Zelulen erregulazioa informazio testua, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
Irakurri Ingeniaritza genetikoa informazio testua, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
Irakurri edo entzun artikulua, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
1 Irakurri Espezie berrien sorrera testua, eta
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
zer aldaketa eragiten dituen, zer den hautespen naturala eta, inguruneko faktoreen eraginez, aldaketa morfologiko eta fisiologikoak ager daitezkeela. Ikasitakoa egituratzeko,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
1 Irakurri Espezieen sorrera eta eboluzioa informazio testua eta Ekiguneko informazio artikuluak, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
2 Aztertu Biziaren eboluzioa infografia. Ondoren, bildu talde txikitan eta
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
Irakurri eta aztertu Bizidunen arteko interakzioak informazio testua eta Ekigunean sakontzeko aurkituko dituzun artikuluak, eta
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
Irakurri Ingurumen faktoreak informazio testua eta
|
egin
honako zeregin hauek.
|
|
Binaka jarrita, rol jokoak egingo dituzue. Horretarako,
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
2 Ekigunetik eskura dezakezuen grafikoan, Maurice Greene k 1999ko Munduko Atletismo Txapelketan irabazitako 100 metroko lasterketaren datuak ikusi ditzakezue. Grafikoan oinarrituta eta kalkuluorria baliatuz,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
1 Talde txikitan jarrita,
|
egin
honako hiru ariketa hauek.
|
|
1 Talde txikitan jarrita,
|
egin
honako hiru ariketa hauek.
|
|
3 Taldeka jarrita,
|
egin
honako ariketa hauek. Taldekide guztien artean dokumentu bat osatu duzue.
|
|
1 Irakur ezazu arreta handiz Nomenklatura kimikoa informazio testua, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
1 Irakur ezazu oxoazidoen inguruko informazio testua, eta, ondoren, binaka jarrita,
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
Udal Artxiboak Zabalaren ideia politikoak ikertzeko ere eskatu dizue. Aztertu 88 orrialdeko iturriak, eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
3 Aurreko jarduerako lauko talde berberetan jarrita, joan zuen gaiarekin lotutako iturrietara eta
|
egin
honako hauek:
|
|
Launaka jarrita, osatu bi bikote. Bikote bakoitzak aukeratu gertakarietako bat eta
|
egin
honako ariketa hauek.
|
|
Aurreko ikasturtean antzeko ariketa egin zenuten gatazkak aztertzean. Baina, lehenik eta behin,
|
egin
honako hauek:
|
|
Nola egin? Ikusi bigarren bideoa eta
|
egin
honako ariketa hauek:
|
|
1 Ezertan hasi aurretik,
|
egin
honako etxeko lan hauek:
|
|
Zer eragin uste duzue daukala matematikak modan? 2 Irakur ezazue Adolescentes y moda artikulua. Ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek: a) Moda garrantzitsua al da zuentzat, b) Artikuluan modaren bi ikuspegi dibergente aipatzen dira. Dibergente hitza matematikan ere erabiltzen da.
|
|
Horretarako, eragiketen propietateak baliatzen dira.a) Atera itzazu biderkagai komunak honako adierazpen hauetan: a 5x 10= b 3x2+ 9= c 4x2+ 2x= dx+ 5= e 3x+ 15= 3 3b) Garatu honako adierazpen aljebraiko hauek identitate nabarmenak baliatuz: a (x+ 3) 2= b (3x 4) 2= c (x 5) (x+ 5)= d (x2 3) 2= c) Zuzendu itzazu aurreko ekuazioak GeoGebrako Cas kalkulagailua baliatuz. Okerren bat topatuz gero, identifikatu hutsaren zergatia.3 Arakatze jardueraHasierako egoerak estatistika ezagutzak erabiltzea ere eskatuko dizu, baina lan horietan ere ziur ez zabiltzala hankamotz.Elkartu binaka eta
|
egin
honako zeregin hauek: 1 Honako diagrama honetan, ikerketa estatistiko batean informazioa tratatu eta sortzeko egiten diren urratsen berri duzue. Ezaugarri horietako batzuetan, hirugarren zutabean, zeregin batzuk proposatzen dira.
|
|
Elkartu binaka eta
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Elkartu binaka eta
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
3 Eskura ezazue Batez besteko aldakuntza tasa izeneko GeoGebrako fitxategia, eta
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Irakur ezazue Zatika definitutako funtzioak izeneko informazio testua, eta, binaka,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Zer abantaila dakartza horrelako egiturak erabiltzeak? Laguntza moduan,
|
egin
honako hau: lehenik, hartu bi liburu, eta kokatu paper orri bat bi liburuen artean, airean.
|
|
5 Marraz ezazu poligono bat GeoGebra aplikazioa baliatuz. Ondoren,
|
egin
honako hauek, irudi hori abiapuntutzat hartuta:
|
|
Elkartu binaka eta
|
egin
honako zeregin hauek.
|
|
Irakurri Sinuaren eta kosinuaren teoremak, edozein triangelu ebazteko giltza informazio testua, eta, binaka,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Elkartu binaka eta
|
egin
honako zeregin hauek.
|
|
d) Lan horrekin jarraituz, gauza bera egin daiteke hirugarren eta laugarren koadranteko angeluekin, 180 ko diferentzia duten angeluen eta aurkako angeluen arteko erlazioak baliatuz. Lan hori errazteko, ireki ezazue GeoGebrako fitxategi bat, eta
|
egin
honako urrats hauek:
|
|
2 Irakur ezazue Talesen teorematik arrazoi trigonometrikoetara informazio testua, eta, ondoren,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Irakur ezazue Angeluak neurtzeko unitateak izeneko informazio testua, eta, binaka,
|
egin
honako zeregin hauek:
|
|
Irakur ezazue Gaiak errotik ateratzea eta sartzea eta erroen arrazionalizazioa informazio testua, eta, binaka,
|
egin
honako zeregin hauek:
|