2009
|
|
Z&Tren egungo baldintzen ondorioz (aztertu beharreko arazoen ziurgabetasun eta konplexutasunaren onarpena), funtsezko eginkizun jakin batzuk —kalitate bermea edo ebaluaketa kritikoa, besteak beste— ezin dira adituen eskuetan bakarrik utzi, ebaluatzaileen komunitate hedatua delakoa kontuan hartu gabe, alegia (gero eta iritzi gehiago, orduan eta aukera gehiago erabaki hobeak hartzeko) (Funtowicz eta Ravetz 2000). Zentzu honetan azpimarratu izan da, orobat, herritarrek zientziari
|
egin
diezaioketen ekarpena, bai tokiko ezagutzaren3 balorizazioaren bitartez, baita, adibidez, herritarrak ezagutza sortzeko fasean bertan inplikatuko dituzten ikerketa parte hartzaileen bitartez ere. Parte hartzeak berak, gainera, gizarte ikaskuntza sor dezakeela kontuan hartzen badugu, zientzi kultura sakonagoaren sustapena, testuinguru honetan, parte hartzeko moduekin lotu daiteke, kultura hori parte hartzearentzako ezinbesteko baldintza izatera iritsi gabe.
|
2010
|
|
Paraleloki, ‘mugaz gaineko’ gaiari dagokionez —estaturik gabeko nazioen ezin izendatuzko auziaz aritzeko eufemismo bat erabiliz—, EBk nazio estatuen nazionalismo handiaren aurrean makurtzen jarraitzen badu, ez dirudi Euskal Herriko eta antzeko gatazken konponbideari
|
egin
diezaiokeen ekarpena positiboa izan daitekeenik. Aitzitik, EB oztopo erantsia izan daiteke berez larria eta konplexua den arazo batentzat, zeren eta mugaz gaineko europar eskualdeetarako iragartzen dituzten tresna berriak nazio estatuetako nazionalismoen esku gera litezke, eta tresna horiek estaturik gabeko mugaz gaineko nazioak suntsitzeko erabili, naziook halako heriotza gozo eutanasiko batera bultzatuz.
|
|
Aldiz, EBren jarrera (eta dituen eskumenak kontuan harturik, mugitzeko ahalmen mugatua duela ahantzi gabe) estatu kideek lehenagotik praktikan jarritako neurriak erraztekoa balitz, egoera errealetan edo potentzialki gatazkatsuetan —hala nola gerra hotzaren amaieran EB ekialdeko herrialdeetan edo, oraintsuago, Irlandan— EBk" euskal gatazkaren" konponbideari
|
egin
liezaiokeen ekarpena funtsezkoa izan liteke. Eta are gehiago, neurri berriak sortzeko gai balitz, estatuen esku hartzea ekidinez, lurraldeen arteko zein
|
2011
|
|
Ke arteko egunak, Gartxot, Olentzero edo Bertsolari... gurea den hori kontatzeko errelatoak dira. Eta bakegintzari
|
egin
diezaiokegun ekarpenik handiena etor daiteke ikus entzunezkoetatik ere. Errelatoak horren garrantzitsu bilakatzen diren unean, gidoiak, proiektuak, grabazioak eta emanaldiak ditugu beharrezko.
|
2013
|
|
Postmodernitateak duen erlijio kontzeptuari dagokionez eta pobreen historiaren inguruan egiten duen planteamenduari dagokionez, Mardones oso kritiko agertuko da; baina jarrera kritikoak ez dio iluntzen postmodernitateak
|
egin
dezakeen ekarpena. " Sublimearen estetika" delako esapidea dugu gakoa berriro ere; postmodernitatearen estetika, Lyotarden iritzian, sublimearen estetika dela gogorarazten digu Mardonesek.
|
2017
|
|
Eta esango nuke ETAren jardun armatuaren amaierak ere erraztu egin duela orain arte ezkutuago izan diren gorputz eta aldarrikapen batzuk azaleratzea, eta mugimendu horiek lagungarri direla gatazkaren ulermena aberasteko. Eta, hain justu, gatazkaren definizioa aberasten laguntzea da, nire ustez, gatazka egoera batean kulturak
|
egin
dezakeen ekarpen nagusietariko bat, nahiz eta, tamalez, zentsura kasuak agerian uzten duenez, Donostia 2016 egitasmoak ez duen halakorik lortu, zeren eta, zabaldu beharrean, murriztu egin baitu eztabaida.
|