Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎Gu ez gara soziolinguistak, eta nekez egin genezake ekarpenik hain espezializatua den ikertze arlo horretan. Artikulu honetan, gure asmo bakarra da euskarazko eta beste hizkuntza batzuetako corpus baliabideetan eta corpusgintzan egin dugun datu bilketa aurkeztea, eta datu horien azterketan oinarrituta gogoeta xume bat egitea, non gauden eta norantz jo behar genukeen hausnartzeko.
‎Ondoren azaltzen den taulan garbiro adierazten dira hezkuntza mailan sortzen diren beharrak, gaur egun behar horiei erantzuteko dauden zailtasunak eta proiektu honek eginkizun horretan egin ditzakeen ekarpenak.
2009
‎– Nor izatea, ez inoren kopia huts. Autokonfiantzatik, ahots propiotik abiatzea, globalizazio garaiotan hedabideen azoka globalean lekua bilatzeko pasaporterik egokiena baita hori (Andu Lertxundik zioen moduan, gu geu izatea da unibertsaltasunari egin diezaiokegun ekarpenik preziatuena).
2010
‎Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitate mailako ekoizpen zientifiko gehiena Euskal Herriko Unibertsitateak sortzen du. Erabat estandarizatua ez dagoen hizkuntza batentzat, ikertzaileek hizkuntza horretan egin dezaketen ekarpenak derrigorrezkoak dira. UPV/EHUk arlo honetan ere ahalegin berezia egin du, eta une honetan euskaraz argitaratzen diren hiru aldizkariz gain, euskarazko Doktore Tesien kopurua eta Tesi Europarretan erabiltzen den hizkuntza ofiziala euskara izatea bultzatu nahi dugu.
‎Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitatemailako ekoizpen zientifiko gehiena Euskal Herriko Unibertsitateak sortzen du. Erabat estandarizatua ez dagoen hizkuntza batentzat, ikertzaileek hizkuntza horretan egin dezaketen ekarpenak derrigorrezkoak dira. UPV/EHUk arlo honetan ere ahalegin berezia egin du, eta une honetan euskaraz argitaratzen diren hiru aldizkariz gain, euskarazko Doktore
2014
‎Bestalde alderdi sozio-ekonomikoan euskararen erabilera bultzatzeko egitasmoek une honetan finkatu xamar duten muga gainditzeko bidea ere izan daiteke hau. Ondorengo lerroetan hizkuntzaren berreskurapen prozesuak toki garapenari egin diezaiokeen ekarpenaz jardungo dugu, baita toki garapenak hizkuntza berreskurapenari egin diezaiokeenaz ere. Prozesu hauetan gizarte eragileek bete beharreko funtzioak, eta euskararen berreskurapena bere baitan daraman toki garapenak behar dituen tresnak ere aipatuko dira.
2015
‎Ikasgai bakoitzak ahozko hizkuntza berariaz lantzeko ematen dituen aukerak aztertzea eta proposamenak egitea ere baliteke izatea erronka emankor bat. Azkenik, eskolari gai honen ardura osoa eman beharrik gabe, eskolaz kanpoko eremu antolatuetan ahozkotasunak egin ditzakeen ekarpenak aztertu genituzke: hedabideak, kirolaren eremua eta aisialdia.
2016
‎Euskararen normalizazio prozesuan eta gizartearen bizikidetzaren sustapenean egin dezaketen ekarpena Osakidetza eta EHU gizartearen erdigunean kokatzeko indargunea izan daiteke.
2019
‎...eta maila goreneko zerbitzua ematen lagun dezaketenak, berariazko baimen administratiboa duen erakunde batek sorturikoak. arreta soziosanitarioaren arloan hizkuntzaren gaia jorratzen duten mundu mailako lehenbiziko estandarrak garatu dira kanadan. artikulu honetan, autoreak estandar hauen egokitasuna eta eskalabilitatea aztertzen du euskara planen talaiatik, euskal herrian arretaren normalizazioan egin dezaketen ekarpena, alegia. • Hitz gakoak:
2022
‎Bukatzeko, gure lanetik ateratako ondorio nagusiak (6 atalean) eta azken gogoetak (7 atalean) bilduko ditugu. Horietan, lan hau burutzetik ondorioztatutako ideia nagusiak azaldu, lan honek egin dezakeen ekarpenaz jardun, baita etorkizunerako proposamen ildoak aurkeztuko ere.
‎Ildo horretan, EEL Ereduaren bitartez pausoak eman daitezke euskarazko ezagutza erabili eta garatuko duten pertsonen kudeaketan. Etorkizunean, euskal enpresetan barneratuta egongo den talentuak aukerak izango ditu bere gaitasun profesional zein sozialak biderkatzeko, bere ibilbide profesionalean euskaraz jarduteko; horrez gain, euskara lan munduan normalizatzeko egin dezakeen ekarpena ere biderkatuko du. Beraz, gaur egun, euskarazko gaitasunak barne biltzen dituen talentuaren definizioa behar dugu herri eta ekonomia modura, erakunde eta enpresetan barneratuta garatu dituzten gaitasun eta trebeziak erabat aplika ditzaten, baita euskararen ezagutzari eta erabilerari dagozkienak ere.
‎Batetik, enpresek egun dituzten kudeaketa ardura nagusietara egokitutako euskararen inguruko diskurtso eta argudio multzo bat eraiki behar du. Izan ere, hizkuntza politika garatu batek enpresek dituzten erronkei egin diezaiokeen ekarpena nabarmendu behar du, batez ere, enpresaren alderdi sozial eta kulturala indartu ahal izateko eta izaera arduratsua hartzen duen enpresa eredu bat eraikitzeko.
‎Hizkuntza politika garatu batek enpresek dituzten erronkei egin diezaiokeen ekarpena nabarmendu behar da, batez ere, enpresaren alderdi sozial eta kulturala indartu ahal izateko.
2023
‎Hizkuntza gutxitudun komunitateetan garrantzi handia eman ohi zaio arlo horri, eta nolabaiteko indar ekonomikoa duten komunitateetan (Gales, Irlanda, Korsika, eta aurrerago ikusiko ditugun Galizia, Katalunia eta Euskal Herria) komunikabide propioak sortzearen alde egin da. Hizkuntza gutxituko hedabideek hizkuntzaren biziberritzeari egin diezaioketen ekarpena aztertu duten ikertzaileek corpus plangintzan, estatus plangintzan zein jabekuntza plangintzan lagundu dezaketela ondorioztatu dute. Bigarren atalean hurbilduko gara EITBren kasura.
‎Aurrera begira, ikerketa interesgarriak izan daitezke EITBren lana beste herrialdeetako hedabideen lanarekin alderatzeko saioak, hizkuntza gutxituko hedabideek hizkuntzaren biziberritzean egin ditzaketen ekarpenak zehatzago definitzeko. •
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia