2000
|
|
Nire bulegoan salbu nago, autobusak ni harrapatu ezinean. Tosferina
|
edukita
, salbu nago berriro ez dudalako edukiko. Funtsean salbu egoteak esan nahi du fisikoki ezinezkoa dela niri gauza batzuk gertatzea eta, beraz, ez du zentzurik edozein gauza gertatuta ere salbu nagoela esateak.
|
2002
|
|
Boterearen antolakuntza eredu batez ari gara beraz, asmakizun arkitektoniko batez baino. Hori argi nabari da panoptikoaren testuan zehar, proposamen arkitektonikotik banatu eta gobernu erari ematen dion luzera kontuan
|
edukita
.
|
2003
|
|
Beraz gehiago maite ditu gorputz ederrak itsusiak baino ernari egonik, eta bertan arima eder, jator eta sendorik topatzen badu, biok guztiz maite ditu eta gizaki horren aurrean berehala dauzka arrazonamendu ugari bertuteari buruz eta gizon ona nolakoa izan behar duen eta zerc tan jardun behar duen, eta hezten saiatzen da. Nire ustez, ederra ukituz eta berarekin harremanak izanez, aspaldi ernari zegoenaz erditzen da, eta bere ondoan ala urruti egonda berataz gogoratuz, erditutakoa berarekin batera hazten du; beraz horrelakoek elkarrekin umeena baino komuntasun askoz handiagoa daukate eta estimu finkoagoa, ume ederrago eta hilezkorragoak amankomunean
|
edukita
. Eta edozeinek nahiagoko luke horrelako umeak izatea gizad tiarrak baino, Homero, Hesiodo eta gainerako poeta onei begiratuz gero, nolako ondorengoak utzi dituzten inbidia izanik, beraiei ospe hilezkor eta oroitzapena ematen dietena, ondorengoak berak ere horrelakoxeak baitira.
|
|
— Desiratu eta maitatzen duen hori
|
edukita
, gero desiratu eta maitatzen du, ala eduki gabe?
|
|
" Ni osasuntsu nago eta osasuntsu egon nahi dut, eta aberats naiz eta aberats izan nahi dut, eta dauzkadan gauza horiexek berak nahi ditut", esango genioke: " Zuk, gizona, aberastasuna eta osasuna eta indarra
|
edukita
, gerorako ere horiexek nahi dituzu eduki, oraingoan behintzat badauzkazu-eta, nahi eta nahi ez. Azter ezazu bada, hori diozunean ‘Badauzkadanak nahi ditut’, honako hau baizik ez ote duzun esaten:
|
|
Beraz Baliabide eta Eskasiaren seme izanik Maitasuna honako egoeran zegoen: lehenik beti pobrea da, eta ez da batere bigun eta eder, askok uste duten bezala, gogor, argal, oinuts eta etxegabea baizik, lur gainean eta oherik gabe beti ate eta bideetan d etzaten da aterperik gabe, amaren izaera
|
edukita
beti beharraren bizikide. Aitarengandik datorkio berriz eder eta onen zelatan ibiltzea, ausart, adoretsu eta kementsu izanik, ehiztari bikain, beti trikimailuak asmatuz, jakinduria desiratzen duena eta beti baliabideren bat aurkitzen duena, bizi guztian zehar filosofian aritzen da, iruzurti beldurgarria, sorgintzaile eta sofista.
|
2005
|
|
Justiziaren koroa osatzeko jendaurreko ekintzei gehitu behar zaizkie, orobat, zure bizitza pribatuaren errugabetasuna eta garbitasuna, guztiok, gizakiek nahiz zeruko adimenek, goraipatzeko modukoak direnak. Arean ere, herritar xeheen artean, eta, are gehiago, munduko harremanetatik aldendu diren horien artean, gutxi izango dira Zu Zeu bezain errugabe, zure izatea halakoa izanik, eta bekatuan erortzeko gauza erakargarri anitz hurbil
|
edukita
. Eta zein handi den negozioetan, anitzen artean, Gortean, eta bekatu egiten duten hainbat eta hainbaten artean, lortzea, gutxi batzuek bakardadean ozta ozta lortzen dutena, eta, areago, sarri askotan ozta ozta ere lortzen ez dutena.
|
|
Humboldten hizkuntzari buruzko gogoetek, berriki aipatu bezala, aspektu ezberdin asko biltzen dituen teoria zabal bat osatzen dute eta, jarraian, antropologia pedagogiko edota pedagogia antropologikoarekin zuzenago loturiko bere aspektuak komentatuko ditugu. Perspektiba honetatik egin beharreko ikerketek, egiaz, jada ikusitako hizkuntz erreflexioek esandakoa osatu nahi dute, hori bai, hasieratik eta bukaeraraino garbi
|
edukita
objektu horren inguruko azterketa gizakiari buruzko estudioarekin uztartu beharra dagoela. Zentzu honetan esan dezakegu bere helburua bikoitza dela:
|