Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Honek ondokoa esan nahi du: transferentzia ulertzea, ahozko interpretazioaerabiltzea, terapeutak eszena dramatikoan parterik ez hartzea eta batik bat hauageriko eduki gisa ulertzea, gorderik dagoen edukia interpretazioaren bidezkontziente egin nahi delarik.
2003
‎Intelektualen artean ez zen hitz hori erabili Ilustrazioaren mugimenduak zabaldu zuen arte, Ilustrazioak kultura jo baitzuen Entziklopediaren eduki gisa. Horrela, kultura oso hitz egokia zen gizakiak oroko rrean duen jakintzarenedo dituen jakintza historiko edo posibleen multzoa adierazteko.
2006
‎Dirudienez, helburu bera beste era batean erdiestea da etete ekintzaren bidez lortu nahi den emaitzetariko bat; hots, publizitate ez zilegia behar bezala zuzendu, zilegi izan dadin. Hala, Publizitatearen Lege Orokorrean publizitatearen zuzenketa epai ekintza independente baten eduki gisa aipatzen da etete ekintzarekiko. Hain zuzen, IV. Titulua «etete eta zuzentze ekintzei» dagokie.
‎Halaber, bakearen ikuspegitik, indarkeriarik ezaren, tolerantziaren, demokraziaren, elkartasunaren eta justiziaren balioak txertatzea bultzatuko da testuliburuen edukietan, material didaktiko eta hezitzaileetan eta ikasleentzako ikus entzunezko programetan. Gainera, bakerako hezkuntza ekimenak tokiko mailan eta maila nazionalean curriculum eduki gisa sartzeko eskatzen da. Neurriak ez dira gazteak bakarrik.
2007
‎3 Aurreko paragrafoak aipatu kontratazio askatasuna gorabehera, hitzarmen kolektiboetan gutxieneko eduki gisa jaso dira:
2008
‎Alde batetik izango genuke ingurunearekin batere loturarik eduki gabe diharduen eskola, uharte baten gisakoa, gizartetik bereizia. Eskolan eduki gisa tratatzen eta ikasten dena ez da erlazionatzen ez bertako gizartearekin eta ez bertako bestelako ezaugarriekin ere. Eskolaren ulerkera honen arabera inguruko gizarteak eta beraren ezaugarriek ez dute zertan baldintzatu eskolako lana.
‎Hausnarketa horrek bere negatibotasuna eduki gisa lortzen ez duenez, hori ez dago gauzan, baizik eta beti haren gainetik; hark irudikatzen du hustasunaren baieztapenaren eskutik edukiz gainezka dagoen edozein ulermen baino harago iritsi dela. Alderantziz, lehenago erakutsi denez, pentsatze aditzailean negatibo dena edukiari berari dagokio eta positibo dena da bai haren higidura immanente eta determinazio gisa baita haren osoki gisa ere.
2010
‎Informazio periferikoa, berriz, garrantzi gutxiagoko alderdiak izan ziren, hau da, eduki periferikoak aldatuz gero, aldaketa hauek argumentuan eraginik ez zutela ziurtatu zen. Bestalde, ekintzak ahozkoak zein ahozkoak ez diren portaeren exekuzio argiak bezala definitu ziren (adb. anbulantziari deitzeko eskatu edo lurrera erori); pertsonen eduki gisa pertsonaien ezaugarri orokor edo konkretuak (adb. adina edo ilea), eta arropa eta osagarrien alderdi deskriptiboak hartu ziren (adb, galtza bakeroak edo betaurrekoak); eta detaileak objektuen ezaugarriak zein gertakizunaren testuinguruaren datuak izan ziren (adb. kirol poltsa urdina edo kaleko eserlekuak).
2011
‎Hasi aurretik jardun Hezkuntzari buruzko Lege Organikoa (LOE 2006) abian jarri zenetik, Osasunerako Hezkuntzak bere lekua du derrigorrezko irakaskuntzen curriculumaren barruan, eta zeharkako eduki gisa integratzen da hezkuntza etapetako zenbait jakintza arlotan, Lehen Hezkuntzatik Bigarren Hezkuntzara. Ikasleek arlo horretan lortu nahi dituzten gaitasunen artean, LOEk lehentasuna du:
‎Hala ere, aitortzen du azken urteotan “onartzen hasi dela ikasteko gaitasuna ez dela berezko, eta hori hobetzen irakats daitekeela”. Hezkuntza erakundeetan Hezkuntza administrazio batzuek hainbat proposamen hasi dituzte beren ikastetxeetan, bai curriculumetan irakasgaien eduki gisa ikasteko trebetasunak eta teknikak txertatuz, bai ikasten ikasteko programak sustatuz, eskola orientazioko sailen zerbitzuetan integratuta. Kasu batzuetan, ikastetxeetako guraso elkarteak arduratzen dira horrelako ekimenak abian jartzeaz, eta ikasteko ikastaro espezifikoak diseinatzen dituzte ikasleentzat, ikastetxetik kanpoko adituek ematen duten eskolaz kanpoko jarduera gisa.
2012
‎bat jartzea; horrela, forwarding a edo bideratzea aktibatu dugu. Hori eskuz ere egin daiteke, aipatutako fitxategia ireki, haren eduki gisa? 1, bat idatzi eta fitxategia gordez.
2014
‎Bi kasuetan, atal berezi bat eskaintzen zaie sare sozialei, Sarean pertsona ezezagunekin harremanetan jartzeko moduari buruzko gomendioak, on line jokoak eta seme alabekin hitz egitea komeni den arauak helarazteko, Internet egoki erabiltzeko. Ikasgelarako berariazko eduki gisa, kamera edo webcam bat erabiltzearen berezitasunak, sare sozialei eta chatei buruzko aholkuak, eta ikasleei egoera desberdinak planteatzen dizkieten jarduerak lantzen dira, eta horiek gertatzen direnean zer egingo luketen erantzutera animatzen dira. Webgunea:
2015
‎Subjektu horren objektu baten gaineko ulermena semiotika funtzioen arabera azal daiteke. Baldintza jakin batzuen arabera, subjektuak objektua jokoan ezartzen du, espresio edo eduki gisa. Semiotika funtzio bakoitza subjektu hartzaile batek interpretatzen du eta horrek ezagutza osatzen du.
2020
‎Eta hala da. Azken hamarkadan hainbat hezkuntza prozesutan izandako aldaketei ere erreparatuz, ohartzen gara, esate baterako, museoek beren kontzeptua zabaldu dutela, bai testuinguru gisa ulertua izateko, ondarearen edukiontzi gisa, baina baita hezkuntza eduki gisa ere. Museoak hedatzen eta birkontzeptualizatzen ari diren prozesu bat martxan dago dagoeneko gure artean, eta, beraz, hezkuntzaren esparru tradizionalak ere (formala, ez formala eta informala) birpentsatu beharrean gaude (Fontal, Amaral eta Garci' a Ceballos, 2016).
2021
‎Hego Amerikan, traumaren ondorengo azterketak zera zuen helburu, isilarazi ziren ahotsak berreskuratzea; hemen, ordea, traumaren ondorengo azterketa aldi honetan, hizkuntzek ahotsak banatzen dituzte, eta, ez badago hizkuntzen arteko zubi lanik, ahots batzuk betirako galduko ditugu. Are gehiago, arriskua dago, literatura aztertzean, eduki gisa, gai huts gisa aztertzea trauma, aditzera eman gabe traumak literatura hizkuntzaren erabilera berezi bat dakarkigula. Horrekin estuki loturik, errusiar formalistengandik ikasi genuen literaturak modu berezi batean erabiltzen duela hizkuntza, horixe da literaturtasuna deritzoguna.
2022
‎Kontuan harturik Euskal Hizkuntza eta Literatura irakasgaian soziolinguistikak duen presentzia eskasa, deigarria da Atzerriko Lehen Hizkuntza, Atzerriko Bigarren Hizkuntza eta A ereduko Euskal Hizkuntza eta Literatura irakasgaietako edukietan" alderdi soziokultural eta soziolinguistikoa: gizarte konbentzioak, kortesia arauak, ohiturak, balioak usteak eta jarrerak; ez hitzezko hizkuntza" (Hezkuntza Departamentua, 2015a: 127; Hezkuntza Departamentua, 2015b: 154) eduki gisa agertzea.
2023
‎(b) Halaber, akordio horren bidez lan kontratuaren xede den lan prestazioaren eduki gisa ezarriko da eratxikitako lanbide taldea zein izan eta talde horri dagozkion eginkizun guztiak edo horietako bakar bat gauzatzea. Eta eginkizun aniztasuna edo talde bati baino gehiago dagozkion eginkizunak gauzatzea akordatzen denean, parekatzea egingo da denbora gehiagoz gauzatzen diren eginkizunen arabera.
‎Familia etxeko zerbitzarien lan harreman bereziak arautu dira, gutxieneko eduki gisa, azaroaren 14ko 1620/ 2011 Errege Dekretuan.
‎Komunikazioa jaso eta, gehienez hilabeteko epean (salbu eta beste epe bat ezarri denean aurreko hitzarmenean, gutxieneko eduki gisa), negoziazio batzordearen mahaia eratuko da; komunikazioa jaso duen alderdiak negoziatzeko proposamenari erantzun dio, eta bi alderdiek ezarri ahal izango dute negoziatzeko egutegia edo plana.
‎Gainera, hitzarmen kolektiboek gutxieneko eduki gisa jaso dituzte beti:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia