2005
|
|
Edukien denboralizazioa: edukiak zein etapatan, ziklotan edo mailatanlandu behar diren eta
|
eduki
bakoitzari zenbat denbora dedikatu behar zaionzehaztuko dugu. Ikasleen ikasteko erritmo ezberdinak direla medio, denboralizazio honek malgua izan behar du.
|
2008
|
|
Lehendik identifikatuta dauden prozedura orokor eta espezifiko batzuk aplikatuz garatuko dira konpetentzia horiek, eta prozedura orokor eta espezifiko haiek, era berean, jarduera tipologia batekin erlaziona daitezke. Hori horrela dela,
|
eduki
bakoitza konpetentzia konkretu bati lotuta geratuko da. Edukiak eta jarduera tipologiak konpetentziekin lotzeko burutapenean euskal curriculumaren lanerako proposamena izan da erreferente nagusia, eta, esan behar da, IKASYS Proiektuarekin lotuta, Ikastolen Elkarteak euskal irakaskuntzari eta euskal eskolari egingo dion ekarpenik garrantzitsuenetakoa eta, beraz, balio erantsirik behinena duena, eduki banku horretan dagoela eta egongo dela aurrerantzean.
|
|
Oso garrantzitsua da hori gogoan hartzea, eta
|
eduki
bakoitzak zer baimen mota duen ongi begiratzea, bestela mezu elektronikoren bat jaso dezakegu ezustean...
|
|
Knol eta Wikipedia Google Knol Wikipediatik bereiztea nahi du, eta, proiektu honekin, bi alderditan lortzen du: autoreen garrantzia Wikipedian gutxienekoa da,
|
eduki
bakoitza hauen artean landu daitekeelako: pertsona asko, eta edukia da benetan garrantzitsua dena.
|
2009
|
|
Tira, 14 enpresen taldea gara, beraz, hainbat alorretan egiten dugu lan, baina gure berezitasuna VAS merkatua da, balio gehigarriko zerbitzuak (value added services). Disney, Ferrero, TELCO, Telecom Italia moduko enpresa handiekin egiten dugu lan, bezeroarekin batera edukiak saltzen eta saldutako
|
eduki
bakoitzeko ehunekoa lortzen dugu. Dena den, negozio alor guztiak aztertzen ditugu eta, nire ustez, etorkizuna lau ereduen arteko nahasketa izango da.
|
|
Oso interesgarria da brinda egiten die erabiltzaileei, aurrekoak konbina eta integra ditzaten. RSS harpidetzak YouTube, DailyMotion, Vimeo, Hulu edo Blip.tv Beste aukera batzuk Blinkx Itxura aldetik nabarmentzen den bideo bilatzailea da estetika eta aurrebista txikiak eskaintzeagatik
|
eduki
bakoitza. Joan den otsailean sartu zen ezaugarri berritzaile bat, bideoak gehitzen baititu Beraz, telebista balitz bezala ikus daitezke.
|
2010
|
|
Gainera, irakasleek aipatzen dute lanketa bakoitzaren helburua argi ez edukitzeak ere zaildu egiten duela zer landu eta zer irakurri erabakitzea. Izan ere, curriculumean ere ez da zehazten landu behar den
|
eduki
bakoitza zein helbururekin dagoen lotuta, edota helburu bakoitza nola erdietsi daitekeen.
|
2011
|
|
herritarren parte hartzea, genero berdintasuna, ingurumena eta pobreziaren eta gosearen aurkako borroka. Erabiltzaile eta
|
eduki
bakoitza georeferentzia eta etiketatu egiten da aipatzen dituen gaiekin. Hala, Bolivian generoan interesa duten erabiltzaileak bila daitezke, Afrikako ingurumenari buruzko dokumentuak edo Madrilgo pobreziaren aurkako borrokari buruzko irudiak.
|
|
Proportzio handi batean, baldintza jakin batzuetan baino ezin da egin, eta kasu askotan ez da posible. Garrantzitsua da hori kontuan hartzea eta
|
eduki
bakoitzak duen lizentzia motari ondo erreparatzea, nahigabeak saihesteko. Copyright eta Creative Commons Egileak kontrakorik alegatzen ez badu, berak bakarrik ditu bere lanaren gaineko eskubide guztiak bere bizitzan eta hil eta hirurogeita hamar urtera arte.
|
|
Irakasgaiari buruzko lanak berak emango dizkio ikasleari gai hori arrakastaz gainditzeko teknikarik egokienak zein diren jakiteko aztarna nagusiak, baina, horrez gain, irakasleak ikasgelan irakasteko duen metodologiari ere erreparatu behar zaio, haren eskakizunak eta irakasgaian gehien baloratzen dituen alderdiak egiaztatzeko. Bi premisa horiekin, ahalik eta etekin handiena atera behar zaio azterketari,
|
eduki
bakoitzari gehien egokitzen zaizkion metodoekin. Irakasgai bakoitzerako aholkuak Matematika:
|
2012
|
|
Lan jarduera koherentea izan dadin, hezitzaile taldeak, lehenbizi, Haur Hezkuntzako ziklo bakoitzeko adin talde bakoitzari dagozkion edukiak nola banatu erabaki behar du. Gero, erabaki behar da
|
eduki
bakoitzari zer garrantzi emango zaion eta ikasturtean zehar eduki bakoitza lantzeko zenbat denbora den.
|
|
Lan jarduera koherentea izan dadin, hezitzaile taldeak, lehenbizi, Haur Hezkuntzako ziklo bakoitzeko adin talde bakoitzari dagozkion edukiak nola banatu erabaki behar du. Gero, erabaki behar da eduki bakoitzari zer garrantzi emango zaion eta ikasturtean zehar
|
eduki
bakoitza lantzeko zenbat denbora den.
|
2013
|
|
Gainera,
|
eduki
bakoitzarentzat eztabaida orri bat izaten da, gairen baten inguruan desadostasunak sortzen direnerako.
|
2015
|
|
Konfigurazio didaktikoen teoriaren barnean (Godino, Contreras eta Font, 2006) eduki matematiko bakoitzaren irakaskuntza ikaskuntzaren eredu bat eraikitzen da. Eredu horretan,
|
eduki
bakoitzaren irakaskuntza dimentsio anitzeko prozesu estokastiko bat da. Prozesu horrek sei azpiprozesu ditu:
|
|
Eta azkenak, produkzioaren plazaratzea edo argitaratzearekin daude lotuta. Egitura konplexu horretan,
|
eduki
bakoitzak bere lekua aurkitzen du istorioak baliatuko dituen medioekin erlazioan, sinergiak ekarriz eta kontakizunari osotasuna emanez. Lan horrek asko du sortzaile izatetik, istorioaren garapena gorpuztetik eta erabiltzaileak kontakizunean murgil daitezen planifikatzetik.
|
|
Gainera, zerrenda bat sortzeko aukeraren bidez gure zerrendak sortzeko eta konfiguratzeko aukera dugu. Horrela,
|
eduki
bakoitza norekin partekatzen dugun aukeratu ahal izango dugu. 2 Gehitu lagunak.
|
2021
|
|
«Merkatuak markatzen du zer neurtu». Streaming bidezko plataformak zenbat kontsumitzen diren jakiteko, Kantar Mediak focal meter izeneko audimetro digitala sortu du —gailua etxeko routerrarekin konektatzen da— Routerrera konektatzen den gailu bakoitzean Netflix edo zein beste plataforma kontsumitzen den jakingo da horrela, baina ez
|
eduki
bakoitza. Movistar Plusentzat eta Vodafonerentzat, berriz, Return path data neurketa sistema erabiltzen dute; kasu horretan, edukien eta kontsumo moduaren gaineko informazioa jasotzen dute operadoreek, eta horiek gero «eskaintza pertsonalizatua» egin diezaiekete beren bezeroei.
|
2022
|
|
Galdetegi bat eta bera erantzun behar izan dute ikasle guztiek matematikako
|
eduki
bakoitzeko (gutxi gorabehera 30 minutuko denbora tartean erantzuteko), baina parte hartu duten ikasleekin 3 talde egin dira ausaz eta talde bakoitzak ikasle kopuru bera izan du. Taldeak osatzeko orduan, lehentasuna eman zaio ikasle kopuru orekatuak izateari, emaitzak aztertzeko garaian kopuru aldetik esanguratsuak izateko.
|
|
Ikasleek 9 galdetegi eredutan emandako erantzunen azterketa egin ondoren, jasotako emaitzak eskaintzen dira jarraian: 3 taula mota eta grafiko bat aurkezten dira matematikako
|
eduki
bakoitzeko:
|