2014
|
|
Denboraren gurpilean ziklo bat gehiago, beste milaren ondoren eta beste milarekin gero?... Gezurra dirudi, baina XIX. mendea, hain razionala eta zientifikoa, historia, orain arte dingili dongolo jaiki erorika ibili den hori, hemendik aurrera guztiz bestelakoa eta betirakoa izango dela serio serio ziurtatzen
|
duten
teoria diferentez beteta dago, hasi Hegelekin edo klase gizarteen eta, prehistoriaren, bukaera berehalako iragarri duen Marxekin, gizagaindikoaren etorrera ikusi uste duen Nietzscherekin, eta, hirugarren estadioa?
|
|
Altsazia frantsesa da libertatea lortzeko Iraultzak piztu zuen borondatez, eta Alemaniarekin lotzen duen hizkuntzaren komunitatea borondate horrek gaindituko du. Hemen, beraz, nazioaren oinarria etnian eta kulturan ikusi nahi
|
duten
teorietatik oso urrun gaude? 33.
|
2017
|
|
Gure hurbilketak ez ditu kontuan hartzen Sen en (1999) ez Nussbaum en (2001) gaitasun teoriak, oso oso ezberdinak baitira gure printzipio filosofikoak eta teorikoak. Dena dela, gaitasunaren kontzeptua, gure hurbilketan, politikoa da, eta, hein horretan, gaitasun sozial gisa ulertu behar da, eta horren esangura tinko lotu behar da ongizate sozialarekin eta ez gaitasuna apolitikoki ulertzen
|
duten
teoriekin. Nussbaum dela-eta, badugu helburu bat berdina:
|
|
Azkenik, nazionalismoak gure aroan duen arrakasta ezin da termino moraletan aztertu, zeren, nazionalismoaren arrakasta liberalen moral eta arrazoi unibertsalaren aurkakoa bada, orduan, haien arrazoi eta moral unibertsalak ezin du mundua azaldu, eta errealitatea azaldu ezin
|
duten
teoriek ezin dute errealitatea eraldatu.
|
2018
|
|
Engelsen espekulazioan, feminismo sozialistan eta antropologia estrukturalistan sustraitutako feminismoetan hainbat saio egin dira historian edo kulturan kokatzeko zein unetan edo egituratan ezarri zen genero hierarkia. Halakoetan asmoa izan da halako egitura edo aro giltzarrizko horiek isolatzea, emakumeen mendekotasuna naturalizatu edo unibertsalizatu gura
|
duten
teoria erreakzionarioak arbuiatzeko. Ahalegin garrantzitsuak dira zapalkuntzaren keinu unibertsalizatzaileak kritikoki kolokan jartzeko, eta zapalkuntza auzitan jartze duen gaur egungo eremu teorikoaren osagai dira.
|
|
Foucaulten kritika genealogikoak modua eman digu kritikatzeko kulturan bazterrekoak diren sexualitate moduak kulturalki ulertezina denaren eremura bidaltzen Dituzten teoriak, bai Lacanenak eta bai Lacanen ostekoak. Eros askatzailearen ideiarekiko lilura galdu duenaren abiapuntutik idatziz, Foucaultek uste du sexualitatea boterez gainezka dagoela eta kritiko agertzen da legearen aurreko edo osteko sexualitatea aldarrikatzen
|
duten
teoriekin. Hala ere, aztertzen ditugunean Foucaultek sexuaren kategoriak eta sexualitatearen botere erregimena kritikatzen dituen pasarteak, argi ikusten da bere teoriak emantzipazio ideal aitortu gabe bati eusten diola, eta gero eta nekezago gertatzen dela ideal horri eustea, baita bere aparatu kritikoaren tarte estuaren barruan ere.
|
|
Generoa gauzapen edo taularatzetzat harturik, auzitan jarri dugu genero identitatea finkoa denik, eta zenbait «agerbideren» bitartez kanporatzen den barruko sakontasuna denik. Erakutsi dugu jatorrizko desira heterosexual gisa eraikitzen dela inplizituki, baita jatorrizko bisexualitatea postulatzen
|
duten
teorietan ere. Era berean, erakutsi dugu esklusio eta hierarkia estrategiak daudela indarrean sexu/ genero bereizketaren formulazioan ere, postulatzen duenean «sexua» diskurtsoaren aurretikoa dela eta sexualitatea kultura baino lehenagokoa dela, eta, zehazki, sexualitatearen eraikuntza kulturala diskurtsoaren aurrekoa balitz bezala aurkezten duenean.
|