2011
|
|
Ezgaitasunak dituzten pertsonentzako estatu mailako onura fiskalekin batera, autonomia erkidegoek ere kenkariak egiten dituzte PFEZn, dagokien tartean. Arrazoi horrengatik gutxienekoak gehitzea, ohiko etxebizitza erosi edo hobetzeagatiko desgrabazioak edo ezgaitasuna
|
duten
pertsonen harrera ez ordaindua sustatzea dira onura horietako batzuk. Onura horiek aldatu egiten dira aplikatzen diren eskualdearen arabera.
|
2019
|
|
Bere maisu izandakoari gogorarazi zion honek animatzen zuela hirira joatera etorkizun ona eduki nahi bazuen; jarrera hori konstante bat izan da gure herri askotan. Gazte horrek, halaber, bere buruari galdetzen zion ea itzuli zirenak eta herrian geratu zirenak prest ote zeuden bailaran sustrairik ez
|
duten
pertsonei harrera errazteko, baldin eta pertsona horiek lan egitera, ekintzailetza bultzatzera eta gure bailaretan bizitzera etorri nahi balute. Beti ez da erraza izan.
|
|
Babesa bilatzen
|
duten
pertsonen harreran inplikatutako jarrerak eta prozesu emozionalak: europar identitatea eta sentsibilizaziorako neurriak
|
2021
|
|
Halaber, oroitarazi du asiloa galdegiten
|
duten
pertsonentzat harrera programa Estatuak kudeatzen duela oraino, baina berretsi du Nafarroako Gobernuak borondate argia duela" eskumenen gainetik, behar den laguntza eskaintzeko".
|
2022
|
|
Horregatik guztiagatik, Usurbilgo Udalak honako hau eskatzen dio Espainiako Gobernuari: 1 Nazioarteko babesa aitortzeko estandarrak berma ditzala, Europako gainerako herrialdeekin bat etorriz.2 Pertsona guztien asilo eskubidea ziurta dezala, horien jatorrizko herrialdea edozein dela ere. Ukrainako krisiak agerian utzi du, borondate politikoa dagoenean, nazioarteko babesa behar dutenak hartzeko mekanismoak egon badaudela.3 Nazioarteko babesa eskatzen
|
duten
pertsonentzako harrera sistemaren malgutasuna eta iraunkortasuna ziurta dezala, pertsonak ardatz dituzten gizarteratze prozesu eraginkorrak bermatu ahal izateko. Gure herrialdeko gizarte eta lan eremuko aldaketetara egokituko den sistema bat, behar bereziak dituzten pertsonei arreta emateko bitarteko egokiak izango dituena, eta, aldi berean, pertsonen aniztasuna kontuan hartuko duena (besteak beste, generoari eta sexu joerari dagokionez, erlijioari eta kulturari dagokionez, adinari dagokionez...). 4 Tratu berdintasunari eta Diskriminaziorik Ezari buruzko Lege Integrala onar dezala, eta Tratu berdintasunerako eta Diskriminaziorik Ezerako organo independente bat sor dezala, diskriminazioaren biktimei arreta, laguntza eta erreparazioa emateko baliabide nahikoekin eta izaera eta eremu desberdinetako politika eta eragile diskriminatzaileak behatzeko eta haietan eragiteko ere.5 Gizarte salerosketaren Biktimak Babesteko eta Laguntzeko Lege Integrala onar dezala.Halaber, Usurbilgo Udalak honako hau eskatzen dio Eusko Jaurlaritzari: 1 Nazioarteko babesa eskatzen duten pertsonentzako harrera sistemaren malgutasuna eta iraukortasuna ziurta dezala, pertsonak ardatz dituzten gizarteratze prozesu eraginkorrak bermatu ahal izateko.
|
|
Ukrainako krisiak agerian utzi du, borondate politikoa dagoenean, nazioarteko babesa behar dutenak hartzeko mekanismoak egon badaudela.3 Nazioarteko babesa eskatzen duten pertsonentzako harrera sistemaren malgutasuna eta iraunkortasuna ziurta dezala, pertsonak ardatz dituzten gizarteratze prozesu eraginkorrak bermatu ahal izateko. ...sor dezala, diskriminazioaren biktimei arreta, laguntza eta erreparazioa emateko baliabide nahikoekin eta izaera eta eremu desberdinetako politika eta eragile diskriminatzaileak behatzeko eta haietan eragiteko ere.5 Gizarte salerosketaren Biktimak Babesteko eta Laguntzeko Lege Integrala onar dezala.Halaber, Usurbilgo Udalak honako hau eskatzen dio Eusko Jaurlaritzari: 1 Nazioarteko babesa eskatzen
|
duten
pertsonentzako harrera sistemaren malgutasuna eta iraukortasuna ziurta dezala, pertsonak ardatz dituzten gizarteratze prozesu eraginkorrak bermatu ahal izateko. Gure herrialdeko gizarte eta lan eremuko aldaketetara egokituko den sistema bat, behar bereziak dituzten pertsonei arreta emateko bitarteko egokiak izango dituena, eta aldi berean, pertsonen aniztasuna kontuan hartuko duena (besteak beste, generoari eta sexu joerari dagokionez, erlijioari eta kulturari dagokionez, adinari dagokionez...). 2 Enplegu bilaketa aktiborako sarbidea erraztea, prestakuntza egoki, publiko eta doakoaren bidez, bai tokiko hizkuntzak ikasteko zein etorkizunean enplegua lortzeko aukerak hobetuko dituen prestakuntza jasotzen jarraitu ahal izateko.3 Osasun mentaleko arreta sarerako edo lan psikologikora zuzendutako taldeetan parte hartzeko sarbidea erraztea, bizi izandako egoera traumatikoetatik errekuperatzen laguntzeko.Eta, era berean, Usurbilgo Udalak honako konpromiso hauek hartzen ditu: 1 Diskurtso diskriminatzaile eta xenofoboei aurre egitea, prebentzio eta monitorizazio neurriak hartuz, eta integrazio, bizikidetza, berdintasun, eta diskriminaziorik gabeko planak eraginkortasunez diseinatu eta inplementatzen direla bermatzea administrazioaren maila guztietan, ikuspegi komunitariotik eta beharrezko aurrekontu esleipenarekin.2 Tokiko biztanleei zuzendutako sentsibilizazio ekintzak gauzatzea, errefuxiatuekin eta migratzaileekin batera gizarteratzean eta elkarbizitzan eragiteko, hala nola zurrumurruen aurkako estrategien bitartez.3 Diskurtso arrazista eta xenofoboen aurkako jarrera irmoa izatea, diskurtso politikoek immigrazioa instrumentalizatzen ez dutela eta gorrotoaren bidez gizarte haustura sustatzen ez dutela zainduz.4 Zerbitzu publikoetan diskriminazioaren eta tratu desberdintasunaren biktimei arreta ematea.5 Memoria historikoaren balioa azpimarratzea, duela ez hainbeste, gu ere erbeste izan ginelako.
|
|
Horren arabera, osasuntsu ez dauden etorkinek beren jatorrizko herrialdeetara itzultzeko joera handiagoa dute, eta laguntza medikoaren eta familia babesaren bila itzultzen dira (Abrado Lanza et al., 1999). Azken hipotesi horrek azalduko luke zergatik geratzen diren osasun hobea
|
duten
pertsonak harrera herrialdean.
|