2003
|
|
Ez dira konturatzen zer nolako «mesedea» egin dioten Julio Medemen film berri honi, zer nolako promozioa «Euskal pilota»ri. Ez dakite zenbat jende jarri
|
duten
pelikula ikusteko irrikan. Honezkero hasiko ziren pentsatzen, hainbatetan bezala, «hobe isilik egon».
|
2008
|
|
Baliteke horregatik izatea. Fikzioan jeinuen pare ezin aritu, gaia ezin landu gabe utzi eta dokumental generora edo, fikziozkoak izan arren, oso itxura errealista eta gordina
|
duten
pelikulak egitera jo dute Irak eta Afganistanera abiatu diren zuzendariek. Battle for Haditha lasai asko izan zitekeen soldaduek euren kamerarekin grabatutako sekuentzia sorta bat; Brian de Palmak Redacted filmatzeko ezinbestekotzat jo zuen aktoreen inprobisazioa, ikusleari soldaduak galduta zebiltzala adierazteko.
|
2012
|
|
Gureak ez dira horrelakoak, guk beste mota bateko filmak eskaini ditugu eta jardunaldi guztien zentroa ondorengo solasaldiak izan dira. Ez dugu gure saioetatik jendea besterik gabe ateratzerik nahi izan, ikuslearengan eragiten
|
duten
pelikulak nahi izan ditugu, eta horiek eskaini ditugu". Jende gutxi azaltzeaz gainera, lau euroko sarrera prezioa askotan jendeak ordaindu nahi izaten ez zuenez, zenbait gertakari izan dute urte hauetan.
|
|
Guztien gogoa asebetetze aldera, nagusiki hiru motatako lanak proiektatzen dira zinemaldian: thriller kutsuko beldur psikologikoarekin jolasten duten istorioak, erraiak eta gorea maiteago dituen terrore efektista, eta izua baino gehiago barregura sortzen
|
duten
pelikula ero eta harrigarriak. Edizio honi ez zaio ezer falta:
|
2015
|
|
Hala, Twilight edo Greyren 50 itzalak ikusterakoan, ez dira Anastasia eta Bella rekin identifikatuko; ez dute Grey edo Edward euren printze urdin bihurtuko; ez dute pentsatuko emakume izateagatik mendekotasun rola bete behar dutela eta gizonen fantasiak asetzea ez da izango euren xede erotiko nagusia. Arrakasta
|
duten
pelikula, telesail, liburu eta kantak aztertzea berdintasunaren aldeko sentikortzerako ariketa bikaina da, maitasun harreman toxikoei edota indarkeria sinbolikoari buruz hitz egiteko era eraginkorra.
|
|
Pelikula txukun eta indartsua egin nahi izan dut, ikuslea harrapatzeko. Eta jolasteko espazio libreak mantendu nahi izan ditut, pantailan harrituko zaituen zerbait irudikatzen
|
duten
pelikulak direlako gehien maite ditudanak. Irudi hori gai izatea pelikula bat gogora ekartzeko, gauza handia da.
|
2016
|
|
Publikoaren Sarirako parte hartu
|
duten
pelikulen sailean, Donostiako Zinemaldian behin baino gehiagotan izan ditugun zuzendarien urtea izan da, eta ez digute huts egin, gehienek pelikula gogoangarriak utzi baitizkigute. Horren erakusgarri, hiru adibide:
|
2018
|
|
Niñato bezalako pelikula gutxi dago. Askotan galdetzen diogu geure buruari non ote dauden gure garai historikoa erakusten
|
duten
pelikulak, noiz ikusiko ote ditugun gertuko errealitateak pantaila handian. Baita non ote dauden istorio edo argumentuetatik haratago errealitate horiek lengoaia zinematografikoaren bidez islatzeko gai diren pelikulak ere.
|
2019
|
|
Gai politikoekin ikusleengana iristeko zine klasikoa egin behar bada, ikuslearen ohiturak zalantzan ez jarri, orduan, beti geratuko gara erdibidean. Telebistaren lengoaia bere egiten
|
duten
pelikulak edo aurreikusten erraza den forma bat dutenak, dekoratiboak iruditzen zaizkit, horri kritiko deitzea ez dago ongi. Begira pobre hauek nola egiten duten aurrera, suntsitzen duten basoa, zaindu birziklapena.
|