2010
|
|
Utopia hitz inportantea da. Menperatuek eraikitzeko imajinatzen
|
duten
munduari" utopikoa" deitzen zaio, errealitatean ez dagoena delako. Baina bizi garen mundua ere" utopikoa" da, eta ukronikoa, diskurtso ofizialetatik eta medioetatik, errealitatean ez dagoena sinestarazten zaigulako.
|
|
Jose Luis Alvarez Enparantzak, Wilhem von Humboldt, Ferdinand de Saussure eta Benjamin Lee Whorfen bidetik, hizkuntza bakoitzak herriaren pentsamolde eta izaera moldatzen duela azaldu zuen euskaraz Hizkuntza eta pentsakera liburuan.1037 Hizkuntza bakoitzak mundu ikuskera berezia ematen duelakoan, euskal gramatikagintza, euskal literatura eta euskaldunen proiektu politiko nazionala euskarri filosofikoz hornitzeko ahalegina zen agian. Handiek normala balitz bezala agintzen
|
duten
munduan, txikiek arrazoi sakonak bilatu behar hizkuntza hitz egiteko ere. Hizkuntza etapentsakera argitaratu zen egunetako euskaldun neska mutilei ama hizkuntza aspaldian kendua zieten ezpainetatik, Gerla Zibilarena eta legearen indarrarenaz beste arrazoi sakonik gabe.
|
2014
|
|
Ordu arte amak egin dizkizularik desmartxa guziak inauteriak ni a sortzen du. Gazte horiek beren bizi sozialean eremu ukanen
|
duten
munduaren ezagutzera doaz zaharrago batzuk zaindari eta baita eredu. Aitzindariak ez baitziren sekulan arras gazteak, bazuten 30 urte, 20 baino segurrago orain duela guti.
|
2015
|
|
Hipermodernizazioaren kapitalismo globalak, munduko miseriek eta kapitala metatzeko modu berriek, beste ezerk baino gehiago, argitzen digute aldaketen generadorea non den. Hurrengo atalean aztertuko dut arretaz" bereizi beharra", esan dezadan orain, besterik gabe, mundu identitate bat zabaltzen ari dela, hainbat eta hainbat jokabidek, erreferentziak, gustuk, esperientziak eta abarrek elikatzen
|
duten
mundu globaleko Identitatea.76
|
|
Figurazioek teknokulturaren subjektutasunak eta hibridazioak kartografiatzen omen dituzte. Figurazioak ez daude deskribatzen
|
duten
mundutik kanpo, bizi mapak bide dira. Diferentziaren figurazioak efektuak sortzen dituzten praktiken gisara aurkezten dira, ez dira, identitatearen irudikapena bezala helburu edo ondorio, bidea baizik, alabaina ez dira azken helburua izango balira bezala aurkezten.
|
2016
|
|
Guztietan bortizkeria baikorra da, heroiaren nahia buru dadin laguntzen duelako, ederra da, balak, eztanda garrak eta odol zipriztinak dantzan dabiltza kamera motelean, merezi du, helburu zuzenak iristeko eraginkorra baita. Guztietan gizakien arteko errespeturik gabeko mundu bat erakusten zaigu, etikak eta balioek indarrik ez
|
duten
mundua, armen indarrak gainerako guztiak menpean hartzen dituen mundua, bortizkeriak gizaki baketsuen duintasuna behin eta berriz birrintzen duena, horrelako mundua eredu eta arau bihurtuz ezinbestean. Bideojolas sonatu gehienetan ere, grazia guztia beste izakiak akabatzean datza.
|
2021
|
|
Alferrik. Beste batzuek, gazteek bizi
|
duten
mundu digitala hobeto ulertzen saiatzen dira, gazteekin zubiak eraiki nahian. Alferrikakoa hori ere, askotan lotsagarri izateaz aparte, paradigma berriaren mezua ondo irentsi baitute gazte digitalek:
|
2023
|
|
Ordu arte amak egin dizkizularik desmartxa guziak inauteriak ni a sortzen du. Gazte horiek beren bizi sozialean eremu ukanen
|
duten
munduaren ezagutzera doaz zaharrago batzuk zaindari eta baita eredu. Aintzindariak ez baitziren sekulan arras gazteak, bazuten 30 urte, 20 baino segurrago orain dela guti.
|