Emaitzak: 5
2005 | ||
Bildumon beste ezaugarrietako bat idazkera dugu. Egoera xelebreek eskatzen | duten moduan idazkera zuzena, erraza, axolagabea, mailegu gordin eta guztizkoa; jeneralean gaurko gazteen hizkerara egokitua. | |
2021 | ||
Haien ikastetxeetako liburutegiak duen garrantziaz eta betetzen duen funtzioaz oso kontziente izateaz gain, zenbaitetan, ondo hornituta eta prestatuta daudela azaltzen dute parte hartzaile batzuek (HIR1, AIR1, BIR1). Kasu batzuetan, gainera, liburutegiaz aparte, irakurketa gune libreak ere izaten dituzte ikastetxeetan kuxinekin, irakurgai desberdinez hornituta, nahi | duten moduan eserita ikasleek modu askeagoan irakurketarako bestelako espazioak eta giroak izan ditzaten (AIR1). Elkarrizketatu honek, aldiz, beste zenbaitek ez bezala, horrelako espazioek askeak izan behar dutela aldarrikatzen du, nolabait, ohiko pedagogiatik eta arautzetik at. BIR1 ere bide beretik mintzatzen da: | |
"(...) marko berri honek literaturaren irakaskuntzaren kontzepzioa heziketa literarioarenarekin behin betiko ordezkatu du, azken hau korronte didaktiko berriek definitzen | duten moduan ulertuta: irakurtzeko gaitasun espezifiko bat eskuratzea, hizkuntza osaketa jakin bat aitortzea eskatzen duena, eta irakurlearen eta testu mota horren arteko harremana arautzen duten konbentzioak ezagutzea hura irakurtzeko ekitaldi zehatzean". | |
Zeregin horretarako, elkarlana eta formazioa oinarrizkoak direla uste du IE3 k, zentroan eta etxean gertatzen denaren arteko continuum koherentea eta kohesionatua osatze aldera. Dioenaren arabera, irakasleek etxean gertatzen dena ezagutzeko ardura | duten moduan, etxekoek ere ikastetxean egiten dena jakin behar dute, eta beharrezkoa balitz, horretan formatu. | |
Dioenez, askotan ikasleei ekoizpen luzeak edo konplexuak eskatzen zaizkie, narrazio bat edota poema bat esaterako, eta zail egiten zaiela adierazten du. Bere hitzetan, irakasleek ez dakite ikasleei irakasten nola egin behar | duten modu egoki eta eraginkor batez, askotan sorkuntza prozesua bizi izan eta ezagutzen ez dutelako eta, beraz, ikasleak ezezaguna den arlo batean gidatzea oso zaila dela azaltzen du. Iritzi berekoa da horretan LIR1 ere: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
duten | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Labayru | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan modu | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan modu egoki | 1 (0,01) |
ukan modu eseri | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |